Gå til innhold

Velge mellom eksen og ny flamme..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

I fjor sommer ble det slutt mellom meg og eksen (offisielt slutt for 3 år siden før vi fikk barnet vårt sammen, men var av og på frem til da). På den tiden møtte vi begge andre, han dumpet hun som han holdt på med for 3+ mnd siden, mens jeg har fortsatt å holde på med han jeg møtte. Jeg er blitt skikkelig forelsket, problemet er at nå vil eksen min at vi skal prøve å finne tilbake til hverandre. Jeg er så utrolig svak for eksen, og når vi har funnet på ting sammen med barnet vårt de siste mnd så har det føltes så rett. Føler meg så hjemme sammen med han. Og seksuelt er han i mine øyner like tiltrekkende som da vi først ble sammen. Sexen vår var enestående. Men han har sine psykiske problemer som gjør han litt vanskelig å være sammen med, ikke store greiene men han sliter til tider med angst og i disse periodene er det han kan trekke seg unna. I disse periodene hendte det at han "ghostet" meg i flere uker før vi fikk barn. Vi har kjent hverandre i 6 år nå og alt ved han føles så trygt og godt.. Jeg ble helt knust da jeg fant ut at han hadde funnet seg ei ny selvom jeg var "først ute" og jeg ble så utrolig lettet da han fortalte at han hadde avsluttet med henne. Den følelsen orker jeg ikke igjen..

Han nye er helt fantastisk, men han er en god del år eldre (snakk om nesten 20 år) og vi får ikke møtes så ofte pga han har en krevende jobb pluss sine egne barn. Vet derfor fremdeles ikke om det er noe fremtid der selvom jeg er så forelska og betatt. Aner ikke hva jeg skal gjøre - at jeg faktisk skulle bli forelska i to forskjellige personer SAMTIDIG trodde jeg aldri skulle skje..

Noen som har vært i lignende situasjon?

Anonymkode: 6a50f...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gå tilbake til eksen er det samme som å drite å ta driten å ræva igjen. 

Avstand kan alltid gå. Ser dere hverandre sjeldent så blir man ekstra glad for å se hverandre igjen. Jeg har også avstandsforhold og av den grunn gleder jeg meg hver gang til å se han.

Anonymkode: e7017...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble det slutt første gangen? Og hva er grunnen til at du tror det vil fungere bedre denne gangen? Å gå tilbake til eksen fungerer svært sjelden, nettopp fordi det var en grunn for at det ble slutt i første omgang. Det er begrensninger for hvor mye man kan forandre seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex kan gjøre blind noen ganger. Jeg sier dette fordi du og eksen har jo begge hatt hvert deres forhold på si og såret hverandre. Altså har dere vært åpne for å treffe nye, du også over lengre tid. Det forteller meg at følelsene dine ikke ligger hos eksen din. Dere har også gjort det slutt tidligere.

Hva du skal gjøre med han nye er ikke godt å si. Ser du noen fremtid der, eller er det bare godt å være forelsket? Hva om du var singel istedet? Min erfaring er at det sjelden er lurt å gå fra den ene til den andre. Følelsene er ikke helt der de burde være da. Kanskje er den nye bare en erstatning for det du savner, men ikke får, hos eksen. 

Du vil alltid ha et forhold til eksen pga barnet deres. Er det forholdet godt nok til at du vil ha det på heltid, eller ville du hatt det bedre som singel?

Om du velger å fortsette med eksen bør han uansett gjøre noe med angsten sin og måten han behandler deg på da. Dere bør også begge klare å legge bak dere de forholdene dere har hatt på si for å gjenvinne fullstendig tillit til hverandre.

Anonymkode: 4ba8a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny flamme, uten tvil. Eks er eks for en grunn.

Anonymkode: 3b532...81c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med alle over her. Eks er eks for en grunn.

Hvis grunnen til at det ble slutt mellom dere fortsatt er der så vil det ikke fungere denne gangen heller, fordi dere vil fortsette. Det går ikke an å fortsette, dere må begynne på nytt, og det er ikke like enkelt med en eks bestandig. 

Jeg ville satset på han nye. 

Og har veldig på følelsen at du kommer til å kjøre litt dobbelt til du finner ut at du vil ha den ene eller andre, og så blir det oppdaget at du har kjørt dobbelt og så mister du begge, eller du velger eksen fordi dere tross alt kjenner hverandre og har barn sammen. Og så går det på samme måte som sist, men nå har dere barn sammen som også kommer til å lide for det.

Anonymkode: 45e5a...eba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble skeptisk til at han nye er så mye eldre, det går sjeldent bra i lengden. Hvis du må velge en av disse, så ville jeg valgt eksen. Han er får til barnet ditt, og du mangler tydeligvis ikke følelser og tiltrekning til han. Angsten kan han jobbe med, og det gjør han jo uansett ikke til et dårlig menneske.

Anonymkode: 4d4f9...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det kan gå bra med x'n og. Vi fant tilbake etter ett år fra hverandre. Venter nå vår første og har det veldig fint sammen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...