Gå til innhold

Hva burde jeg gjøre??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er i et forhold med en jente på 19 år, er en jente selv som også er 19. Vi har hatt et up and downs forhold. Men i alt så har det vært greit. For noen måneder siden møtte jeg en annen jente som jeg har begynt å få følelser for... Har sagt det til hun og hu virker interessert. 

Vi hadde en lang samtale om alt og hu vet at jeg har kjæreste. Men hu forstår det ikke er lett og gjøre det slutt med kjæresten min da, jeg tidligere har hatt episoder med hu som at hu har brukt vold osv. 

Jeg sa til hu jeg har litt følelser for at jeg skal ta en prat med hun. Men da virket det ut for henne at jeg skulle gjøre det slutt??! Allerede i dag.... 

Hu jeg har følelser for har vært i et forhold tidligere og stoler veldig lite på folk, og kom ut med kommentaren at «hvis jeg ikke gjorde det slutt fort som mulig, stoler hu i alle fall ikke på noen igjen» som gjør til at jeg sitter i en veldig vanskelig situasjon... 

Jeg føler meg overhode ikke klar enda og gjøre det slutt med kjæresten min og overhode ikke klar for og gå inn i noe nytt nå på en god stund...

Hva faen skal jeg gjøre??? Uten og såre noen parter....

 

(jeg trenger ikke drittslenging i kommentarfeltet jeg har nok dårlig samvittighet fra før av.)

Anonymkode: 5cc03...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du/dere er «bare» 19 år, og det er ikke så uvanlig at følelser (og hormoner) kan løpe avsted med en.

Men det er her du har evne til å vise og bygge karakter.

Din nye flørt som ønsker du skal gjøre det slutt kjappest mulig, har selv blitt dårlig behandlet og brent i et tidligere forhold. Da burde hun forstå at du har forpliktelser i forhold til den kjæresten du allerede har. Du kan ikke bare kaste din nåværende partner tilside, i bytte mot en ny. Dere har et forhold og en avtale og en forpliktelse med hverandre. 

Først av alt må du avklare med degselv hva dine ønsker er. Vær tro mot deg selv. er du forelsket i den nye jenta eller bare betatt? Hva føler du om du forestiller deg din nåværende kjæreste i et nytt forhold med noen andre ? Vil du takle å miste henne? 

Nummer to er å snakke med dem begge, forklar den nye jenta at du har ingen interesse av å såre din nåværende kjæreste (slik hennes ex såret henne) - uansett om dere to har følelser for hverandre. Du vil være en rydding og ordentlig kjæreste, ikke en som sviker eller ødelegger andre. Fortell din nåværende kjæreste om den nye jenta og din usikkerhet. Forklar at du ikke ønsker å såre noen men vil spille med åpne kort og være ærlig. Du kan ikke holde dette skjult for henne.

Nummee tre er å bestemme deg og gjennomføre det du har bestemt deg for. Uansett om det er å være kjæreste med jente 1 eller 2, være singel eller hva det måtte være.

Lykke til :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker at du svarte deg selv. du er ikke klar for å gjøre det slutt enda. hvorfor? hvorfor bruke tid på ei du ikke er all into? 

du er ikke klar for å gå kjapt inn i noe nytt, hvorfor skal du det på komando? 

jeg tror du hadde hatt godt av og være alene til du møtte ei du virkelig forelsket deg i 😁 som genuint forelsket seg i deg og. du er ung. men tar ikke selv kontrollen for dine egne ønsker. hvorfor betyr hva dem føler mere for deg enn hva du selv føler? da vil du aldri bli helt lykkelig. 

Anonymkode: 169f7...f56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lureste for deg å være singel. Uansett bør du komme deg bort fra hun som er voldelig. Du skal ikke være glad i noen fordi de pisker deg til det.

Når det gjelder den nye jenta tenker jeg det ikke er så lurt å hoppe rett over til henne. Hun vil kanskje slite med å stole på deg, noe som vil gjøre at forholdet får en dårlig start. Det kan også følge dere videre. 

Du har fått en lærdom nå om ikke å fortelle om følelser til noen andre, når du allerede er i et forhold. Det vil alltid forventes noe av deg i et kjærlighetsforhold. Alle vil være nummer 1 for kjæresten/love interesten sin. 

Det beste du gjør nå er å være singel en stund. 

Anonymkode: 1b06d...e03

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, veggteppe skrev:

Du/dere er «bare» 19 år, og det er ikke så uvanlig at følelser (og hormoner) kan løpe avsted med en.

Men det er her du har evne til å vise og bygge karakter.

Din nye flørt som ønsker du skal gjøre det slutt kjappest mulig, har selv blitt dårlig behandlet og brent i et tidligere forhold. Da burde hun forstå at du har forpliktelser i forhold til den kjæresten du allerede har. Du kan ikke bare kaste din nåværende partner tilside, i bytte mot en ny. Dere har et forhold og en avtale og en forpliktelse med hverandre. 

Først av alt må du avklare med degselv hva dine ønsker er. Vær tro mot deg selv. er du forelsket i den nye jenta eller bare betatt? Hva føler du om du forestiller deg din nåværende kjæreste i et nytt forhold med noen andre ? Vil du takle å miste henne? 

Nummer to er å snakke med dem begge, forklar den nye jenta at du har ingen interesse av å såre din nåværende kjæreste (slik hennes ex såret henne) - uansett om dere to har følelser for hverandre. Du vil være en rydding og ordentlig kjæreste, ikke en som sviker eller ødelegger andre. Fortell din nåværende kjæreste om den nye jenta og din usikkerhet. Forklar at du ikke ønsker å såre noen men vil spille med åpne kort og være ærlig. Du kan ikke holde dette skjult for henne.

Nummee tre er å bestemme deg og gjennomføre det du har bestemt deg for. Uansett om det er å være kjæreste med jente 1 eller 2, være singel eller hva det måtte være.

Lykke til :) 

Dette! Veldig bra skrevet. Hvis nyjenta selv har blitt såret så burde hun skjønne at det er vanskelig for deg. Men sånn helt ærlig, så må du komme deg vekk fra en voldelig kjæreste, hvis hun virkelig er det. Heller ikke dumt å være singel for en stund og heller tenke på deg selv en periode. Kanskje hun nye også sliter deg ut med det tankekjøret sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå gjort det slutt med min nåværende kjæreste og trenger en stund for meg selv. Tusen takk for fine kommentarer og sparket meg litt til å gjøre det slutt når jeg har tenkt på det en stund.

 

-TS

Anonymkode: 5cc03...904

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...