Gå til innhold

Hvordan overleve i et sex-løst ekteskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg så ensom og langt fra elsket.. meg og min mann har aldri sex lengre.. Somregel skjer det 2 ganger i året er jeg heldig og slik har det vært i over 4 år. Det er litt aldersforskjell mellom oss og jeg frykter jo at alderen begynner å ta innpå ham..

har snakket utallig mange ganger om temaet og han kommer med forslag men det er bare ord og gjentatte unskyldniger. Nå sist sa han at han følte det ble mas og at han føler seg presset og derfor tar avstand.. jeg har vært i flere forhold og aldri opplevd at en mann ikke vil ha sex.. folk er forskjellige ja..

hva hadde dere gjort inni situasjon? Jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde ut sånn her😢 samtidig er det vanskelig å bryte opp med barn og familieliv... 

Anonymkode: 1a6ac...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med hjemmeboende barn og at dere ikke har krangler rundt de så ville jeg bare tilfredsstilt meg selv og skaffet meg hobby. Ved voksne barn eller krangling ville jeg dratt til familievernkontoret. 

Anonymkode: 681bb...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er ikke viktig! Finnes ting som er mye viktigere i et forhold.

Anonymkode: 21b23...531

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en elsker enkelt og greit. Men ikke fortell det til ham. Lykke til :)

Anonymkode: 8a594...480

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg så ensom og langt fra elsket.. meg og min mann har aldri sex lengre.. Somregel skjer det 2 ganger i året er jeg heldig og slik har det vært i over 4 år. Det er litt aldersforskjell mellom oss og jeg frykter jo at alderen begynner å ta innpå ham..

har snakket utallig mange ganger om temaet og han kommer med forslag men det er bare ord og gjentatte unskyldniger. Nå sist sa han at han følte det ble mas og at han føler seg presset og derfor tar avstand.. jeg har vært i flere forhold og aldri opplevd at en mann ikke vil ha sex.. folk er forskjellige ja..

hva hadde dere gjort inni situasjon? Jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde ut sånn her😢 samtidig er det vanskelig å bryte opp med barn og familieliv... 

Anonymkode: 1a6ac...2ed

Bare det å føle seg ensom er allerede en tung ting å takle i hverdagen, men å ikke føle seg elsket, pluss at det er svært lite eller ingen kjemi mellom dere vil etterhvert påvirke barna. Mangelen på gleden du får av å ha samleie med en du elsker kan påvirke deg psykisk over lenger tid. Hvis du og mannen din ikke kommer frem til noe snarest mulig - noe jeg tviler på med måten han responderer deg på, så er det bare å ta din egen vei og leve det livet du ønsker. Det er forståelig at det er vanskelig mtp. at du har barn og familie, men barna kan bli påvirket dersom de merker at du som mamma ikke er lykkelig. Dersom du velger å være i den situasjonen du er i nå, vil jeg nok tenke meg at det er en vanskelig ting å putte på et falsk smil bare for å gjøre barna dine glade, mens du innerst inne føler deg helt forferdelig.

Endret av Lo-Fi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er kanskje ikke alt, men det er viktig og det er limet i ekteskapet, det som skiller det fra et vennskap. Hos oss er det omvendt, jeg vil ikke ha sex lengre. Jeg har allikevel hatt det 1-2 ganger i uka frem til nå, men nå klarer jeg ikke mer. Jeg vil ha sex med en jeg har lyst på! Jeg har aldri vært tvunget, men følt at jeg må og bør og på en måte vil fordi vi er gift. Men utover våren ble kyssing også vanskelig, og mannen min er jo drittlei av at jeg ikke vil være kjæresten hans slik du er lei og fortvilt over mannen din. Selv om jeg har stilt opp, merkes det dessuten at jeg ikke har så lyst. (Vi har snakket masse og prøvd masse etc.) Så, for at både min mann og meg skal finne en kjæreste igjen har jeg tenkt å sette oss fri etter ferien. Det synes jeg dere skal gjøre også. Barna klarer seg når man samarbeider godt sies det overalt, så da stoler jeg på det og slutter å "holde ut". Man er ansvarlig for sin egen lykke. 

Anonymkode: 0a0aa...8d0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke lufte tanker om et åpent ekteskap? Et enkelt og uforpliktende forhold varer sikkert ikke mer enn et par år. Kanskje dere begge kan ha flere slike forhold, men fortsette og ha hverandre og familien i bunn? 

Anonymkode: 430fa...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke lufte tanker om et åpent ekteskap? Et enkelt og uforpliktende forhold varer sikkert ikke mer enn et par år. Kanskje dere begge kan ha flere slike forhold, men fortsette og ha hverandre og familien i bunn? 

Anonymkode: 430fa...302

Ikke alle ønsker det. Jeg lever også i sexløst ekteskap, men mannen er helt imot åpent forhold. 

Anonymkode: 7f201...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sex er ikke viktig! Finnes ting som er mye viktigere i et forhold.

Anonymkode: 21b23...531

I beg the difference. Et ekteskap uten sex, er som risgrøt uten ris.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...