Gå til innhold

Hvordan avvise på en høflig måte (?)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ! 

Fikk melding fra en mann på sukker, og har pratet litt innimellom de siste to ukene. Allikevel tror jeg ikke at jeg kommer til å bli videre interessert; uavhengig om vi møtes eller ei. Jeg hadde håpet at interessen kanskje kom etter hvert som vi begynte å prate, men det gjør den ikke. Så bare for å gjøre det klart; vi har ikke møtt hverandre enda. 

Jeg vet hvordan det er å både bli avvist og ghostet. Det ønsker jeg ikke å gjøre mot andre. Ønsker å gjøre dette på en grei og ok måte. 

Noen råd om hva jeg kan si?

 

Anonymkode: be5f7...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rett og slett skrive en høflig melding om at du har tenkt litt og kjenner på det at dette ikke går den rette veien, eller noe sånt.

At han er en fin fyr, men ikke den rette for deg, og kanskje hvorfor du føler det. Greit å vite hvorfor man blir dumpa.

Anonymkode: 881b9...6b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det har vært hyggelig å bli bedre kjent med deg, men jeg opplever ikke at vi har den rette kjemien på nett og for min del vil ikke det endres ved å møtes. Ønsker deg lykke til videre i jakten."

Eller noe sånt. Bare vær ærlig. Får du sure meldinger tilbake, kan du alltids blokkere da.

Anonymkode: 6e59e...86b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rett og slett skrive en høflig melding om at du har tenkt litt og kjenner på det at dette ikke går den rette veien, eller noe sånt.

At han er en fin fyr, men ikke den rette for deg, og kanskje hvorfor du føler det. Greit å vite hvorfor man blir dumpa.

Anonymkode: 881b9...6b7

Takk ! 

Som sagt så virker han som en bra fyr og derfor ønsker jeg ikke å gi falske forhåpninger ved å faktisk møtes. 

Ønsker bare å få tydelig frem at det ikke er noe i veien med ham.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Det har vært hyggelig å bli bedre kjent med deg, men jeg opplever ikke at vi har den rette kjemien på nett og for min del vil ikke det endres ved å møtes. Ønsker deg lykke til videre i jakten."

Eller noe sånt. Bare vær ærlig. Får du sure meldinger tilbake, kan du alltids blokkere da.

Anonymkode: 6e59e...86b

Takk !

Tror jeg bare må være ærlig, ja. Han spørr om å møtes nå, og merker jeg får dårlig samvittighet. Jeg er normalt den som blir avvist / dumpa / ghosta 😕 Sitter sjeldent på andre siden av bordet 😔 Jeg er ikke imponert over hvordan mange oppfører seg når det gjelder dating nå for tiden, og ønsker ikke å være ufin. 

Ts

Anonymkode: be5f7...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Du virker som en fin fyr, men jeg tror ikke du er fyren for meg. Ønsker deg lykke til videre. 

Anonymkode: 7f176...56e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bare har chattet i to uker og aldri møttes, trenger du seriøst ikke å "avslutte forholdet". Du kan bare fade ut. Jeg tror at jeg ville foretrukket det. Hadde vært helt merkelig hvis en jente er pratet med over nettet, plutselig sa "du er ikke fyren for meg", uten at vi engang har møttes. Da hadde jeg bare reagert defensivt.

Anonymkode: 1e75f...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at du vil være oppriktig, men dette blir kanskje bare unødvendig tæring av egoet hans. Bare la det gli vekk med vinden.

Anonymkode: 1e75f...59e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere bare har chattet i to uker og aldri møttes, trenger du seriøst ikke å "avslutte forholdet". Du kan bare fade ut. Jeg tror at jeg ville foretrukket det. Hadde vært helt merkelig hvis en jente er pratet med over nettet, plutselig sa "du er ikke fyren for meg", uten at vi engang har møttes. Da hadde jeg bare reagert defensivt.

Anonymkode: 1e75f...59e

Å kalle det "avslutte forholdet" blir litt over-kill; helt enig. Jeg ønsker bare å være høflig. Vi har ikke møttes, nei, og jeg har som sagt kommet dit at jeg ikke tror det har noe for seg. Tror desverre ikke jeg blir videre interessert. Derfor vil jeg ikke gjøre mye utav det heller. Bare oppføre meg på en ok måte .

Ts

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at du vil være oppriktig, men dette blir kanskje bare unødvendig tæring av egoet hans. Bare la det gli vekk med vinden.

Anonymkode: 1e75f...59e

Jeg ønsket bare å oppføre meg litt greit og realt, ja. Men, uten å blåse det ut av proporsjoner. Har jo erfart selv at folk bare slutter å svare, og jeg har jo hintet. 

Ts 

Anonymkode: be5f7...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Du virker som en fin fyr, men jeg tror ikke du er fyren for meg. Ønsker deg lykke til videre. 

Anonymkode: 7f176...56e

Takk for tips! 

Ts

Anonymkode: be5f7...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.

Blir så glad når jeg leser at noen er villige til å bryte med den dårlige datingkulturen, å være voksen og ta ansvar. Krever litt mot å avvise på en høflig og bestemt måte, men tror du vokser på det.

Du har fått gode forslag allerede. Oppskriften er: 1. Begynne med noe positivt: du virker som en fin fyr, det var hyggelig å bli kjent med deg, ... eller lignende, 2. deretter avvise: men jeg ser etter noe annet, e.l. og 3. til slutt en lykkeønskning/et farvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debet91 skrev:

Synes det er veldig bra at du velger å gi han beskjed. :)

Takk for det 😊 

1 time siden, Kristina Schwartz skrev:

Blir så glad når jeg leser at noen er villige til å bryte med den dårlige datingkulturen, å være voksen og ta ansvar. Krever litt mot å avvise på en høflig og bestemt måte, men tror du vokser på det.

Du har fått gode forslag allerede. Oppskriften er: 1. Begynne med noe positivt: du virker som en fin fyr, det var hyggelig å bli kjent med deg, ... eller lignende, 2. deretter avvise: men jeg ser etter noe annet, e.l. og 3. til slutt en lykkeønskning/et farvel.

Takk for det 😊 

Som nevnt så synes jeg ikke noe om hvordan dating har utviklet seg i disse tider; altfor rått, respektløst og noen ganger slemt. Vi glemmer at vi har med mennesker å gjøre av og til. Da er det gått for langt.

Tusen takk for tips! Skal absolutt bruke dette og de andre rådene som er gitt.

Ts 

Anonymkode: be5f7...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var han som skrev at du ikke burde skrive noe.

Jeg står fortsatt på dette. Igjen, jeg hadde fått en helt unødvendig støkk hvis en jente jeg bare har pratet med oven et par uker, skal sende meg en melding å forklare at hun ikke liker meg og at det ikke blir oss.

Altså, du har ikke engang prøvd å møte han. Derfor har du heller ingen legitim grunn til å si "jeg passer ikke sammen med deg", spesielt etter at du faktisk har pratet en del med han.

Synes dette er spesielt. Nå antar jeg at alle andre som har svart er kvinner. Jeg svarer for hvordan jeg som mann hadde opplevd det. Ta det med i beregningen.

Anonymkode: 1e75f...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var han som skrev at du ikke burde skrive noe.

Jeg står fortsatt på dette. Igjen, jeg hadde fått en helt unødvendig støkk hvis en jente jeg bare har pratet med oven et par uker, skal sende meg en melding å forklare at hun ikke liker meg og at det ikke blir oss.

Altså, du har ikke engang prøvd å møte han. Derfor har du heller ingen legitim grunn til å si "jeg passer ikke sammen med deg", spesielt etter at du faktisk har pratet en del med han.

Synes dette er spesielt. Nå antar jeg at alle andre som har svart er kvinner. Jeg svarer for hvordan jeg som mann hadde opplevd det. Ta det med i beregningen.

Anonymkode: 1e75f...59e

Jeg er forsåvidt litt enig med deg (jeg er kvinne). 

Problemet oppi dette, er at matchen til ts har spurt om de kan møtes. 

Men her tror jeg bare jeg hadde svart kort og enkelt at du syns han virker veldig hyggelig, men føler ikke helt den klikken over nett, så du ønsker ikke å kaste bort både hans, og din egen tid. 

Enkelt og greit, spør du meg. :)

Anonymkode: 85fd7...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...