Gå til innhold

Hva feiler det folk? Utøya-ofre får drapstrusler!!


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Lurium said:

Er jo en konsekvens av at enkelte høyt profilerte politikere både i verden og i Norge har gjort det legitimt å spre hatretorikk.

De som gjør dette er ynkelige vesen.

Tror ikke det har så mye med det å gjøre egentlig. De som drapstruer noen på nett er de samme som hadde banket kona eller mannen hvis de hadde vært i et forhold, men de er single, sinte og får ut vondskapen i seg på nett i steden for. Hva politikere sier er ikke alfa omega og populistiske politikere utnytter bare den frustrasjonen og sinnet som allerede er der. De tilbyr en knagg å henge det på.

 

Anonymkode: 16e77...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jo ikke hverken Ap eller Utøya ofrene noen særstilling i det norske samfunnet. Ingen burde motta trusler. Like ille er det uansett hvem som mottar det. 

Anonymkode: 7a2aa...3bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jo ikke hverken Ap eller Utøya ofrene noen særstilling i det norske samfunnet. Ingen burde motta trusler. Like ille er det uansett hvem som mottar det. 

Anonymkode: 7a2aa...3bb

Det bør aldri finne sted. Der er vi enig. Likevel er det nok mye verre for mennesker som har blitt truet på livet tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, æøå* skrev:

Disse personene burde bli fengslet. Forbanna syke mennesker, er det de er.

Skeptisk til mye innvandring selv, men vil mye heller ha dem her enn de syke folka som skriver slikt. De kan bare forsvinne fra Norge, for min del.

Det ville vel heller være slik at disse folkene hadde forsvunnet uten innvandring, da de ikke hadde noe å hyle om. Etter som innvandringen øker, vil disse folkene også øke.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det ville vel heller være slik at disse folkene hadde forsvunnet uten innvandring, da de ikke hadde noe å hyle om. Etter som innvandringen øker, vil disse folkene også øke.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

De hadde vel uttrykt hatet sitt mot noen andre, bare. Åpenbart folk med store problemer i hodet. De hadde ikke vært normale uten innvandring.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, æøå* skrev:

De hadde vel uttrykt hatet sitt mot noen andre, bare. Åpenbart folk med store problemer i hodet. De hadde ikke vært normale uten innvandring.

Spekulasjoner fra deg.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/Eon852/De-overlevde-Utoya-Na-lever-de-med-drapstrusler?spid_rel=2

Jeg blir skremt!! Hva feiler det egentlig sånne folk? Sender drapstrusler til mennesker som har opplevd terror på nært hold, sier at "du skulle vært død", "Bare synd at han ikke tok deg også", "Du har ikke lenge igjen"😰😰 Jeg synes det er alvorlig bekymringsverdig hvor onde enkelte mennesker er. Greit nok å være uenig med partiet, men derifra til å sende slike trusler? De har null kunnskap om traumer, PTSD og tar ikke det minste hensyn til at de har opplevd noe ingen burde ha opplevd; og strør salt i sårene MED VILJE!! Ingen empati. Ingen støtte til den vanskelige situasjonen de står i. Ingen medfølelse eller omsorg. Bare ren ondskap. Har ikke ord... Dette gjorde vondt langt inn i hjerterota💔

 

Det er mange ondskapsfulle mennesker i samfunnet. Får bare håpe politiet sporer dem opp, og at de får en straff som svir.

Straff som svir ønsker jeg også for politikere som har fått hit ikke-vestlige innvandrere som har voldtatt og drept nordmenn.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spekulasjoner fra deg.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

Og fra deg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
5 hours ago, Jegskulleønskeat said:

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/Eon852/De-overlevde-Utoya-Na-lever-de-med-drapstrusler?spid_rel=2

Jeg blir skremt!! Hva feiler det egentlig sånne folk? Sender drapstrusler til mennesker som har opplevd terror på nært hold, sier at "du skulle vært død", "Bare synd at han ikke tok deg også", "Du har ikke lenge igjen"😰😰 Jeg synes det er alvorlig bekymringsverdig hvor onde enkelte mennesker er. Greit nok å være uenig med partiet, men derifra til å sende slike trusler? De har null kunnskap om traumer, PTSD og tar ikke det minste hensyn til at de har opplevd noe ingen burde ha opplevd; og strør salt i sårene MED VILJE!! Ingen empati. Ingen støtte til den vanskelige situasjonen de står i. Ingen medfølelse eller omsorg. Bare ren ondskap. Har ikke ord... Dette gjorde vondt langt inn i hjerterota💔

 

Enig.

Men nå står det ingenting om det er samme person bak disse truslene og sjikanen, det kan godt være at det er ett psykisk sykt menneske på 60+ der ute som står for hele greia, ikke 100 000 skumle nazister med våpen i hånd.

PST burde ha en smal sak å finne avsenderen(e) til denne formen for sjikane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, æøå* skrev:

Og fra deg

Egentlig ikke. De folkene som er i mot innvandring hadde ikke hatt noe igjen om innvandringen forsvant. Det sier seg selv. At de da skulle vende seg til andre ting å være i mot, gir ingen mening.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spekulasjoner fra deg.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

Ja..det var jo rette ræva som feis. Du spekulerer jo like mye som hun du siterer?

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan være overrasket over dette i det hele tatt. Jeg mener, når visse parti vitser om «at det er jaktsesong» på Utøya - 1 år (om jeg ikke husker feil) etter hendelsen, sender jo dette visse signaler til samfunnet? Når visse parti kaller andre parti for landsforrædere (nå skal vi for all del ikke glemme at partiet som kaller det andre partiet for dette stammer fra selveste nazistpartiet - rett skal være rett) er det klart at visse mennesker blir påvirket av dette. Spesielt mennesker som i utgangspunktet er lett påvirkelige og sårbare. Det er ikke noe nytt at 1 menneske har kraft til å påvirke en hel nasjon. Bare sier det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Neida, bare sier det som det er. At AP er veldig for et multikulturelt samfunn er allmenn kunnskap.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

Hva mener du med det? Hvordan kan man være for eller imot et multikulturelt samfunn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida, bare sier det som det er. At AP er veldig for et multikulturelt samfunn er allmenn kunnskap.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

Det spiller ingen rolle. Det er feil om det så var MDG det var snakk om. Hva enn de står for rettferdiggjør ikke drapstrusler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjuke folk på kg, her i denne tråden også! 

Anonymkode: 0a0f8...345

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med anti-AP folk i denne tråden som mener dette er fortjent/er likegyldig osv? De holdningene dere viser er jo farlig og akkurat de man snakker om i de ulike artiklene som har blitt delt her. Blir skremt jeg. På alvor. Og provosert. 

Anonymkode: 06f1a...009

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg er ikke AP-er selv, men jeg har medfølelse for dem fordi de er mennesker. De er mennesker med følelser, de er verdifulle som oss. Jeg er ikke enig i all politikken, men det rettferdiggjør ikke drap og drapstrusler. Jeg ser mennesket uavhengig av parti. Jeg synes like mye synd på disse menneskene uansett hvilken politisk tilhørighet de hadde hatt. Dette er alvorlig traumatiserte mennesker. Jeg vet hva traumer er. Jeg vet at de knekker så mange menneskeliv. Og jeg har sympati med alle som har opplevd traumer. For det er helt grusomt. 

Som sagt, ikke greit å drapstrue, det bør anmeldes og straffes. Jeg skrev ikke noe annet, så forstår ikke hvorfor du siterer mitt innlegg? Men jeg syns de drar utøya-kortet mye partipolitisk, og det er jeg ikke enig i. Det kan nevnes når det er relevant for sammenhengen, det trenger ikke brukes når som helst for å dra sympati og håpe at debatten stilner. Akkurat som du i stort sett alle tråder drar traumekortet, uansett hva tråden egentlig handler om. 

Anonymkode: f84e8...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, ikke greit å drapstrue, det bør anmeldes og straffes. Jeg skrev ikke noe annet, så forstår ikke hvorfor du siterer mitt innlegg? Men jeg syns de drar utøya-kortet mye partipolitisk, og det er jeg ikke enig i. Det kan nevnes når det er relevant for sammenhengen, det trenger ikke brukes når som helst for å dra sympati og håpe at debatten stilner. Akkurat som du i stort sett alle tråder drar traumekortet, uansett hva tråden egentlig handler om. 

Anonymkode: f84e8...82f

Kan du komme med eksempler på at dette berømte kortet blir dratt i tide og utide? Mulig jeg ikke følger så godt med, men har ikke fått med meg at dette blir brukt unødvendig mye.

Anonymkode: 06f1a...009

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du komme med eksempler på at dette berømte kortet blir dratt i tide og utide? Mulig jeg ikke følger så godt med, men har ikke fått med meg at dette blir brukt unødvendig mye.

Anonymkode: 06f1a...009

Da bør du begynne å se nyhetene og ta en sveip i nyhetsbildet meg jevne mellomrom. Hver  gang det er en debatt om f.eks innvandring så kommer det en refereanse tili Utøya fra AP, at de blå gjør samfunnet til et kaldere sted og da har abb fått viljen sin f.eks, eller at "vi i ap" har opplevd hatet dere godtar osv. Massevis av subtil gnåling om dette. Og så er det de mer åpenbare tingene, som at enkelte mener de som var på Utøya bør få mer hjelp av det offentlige enn andre som har opplevd vondt ting, f.eks hun som var i tv2 og ikke ville søke ufør, men mente hun bare burde få aap så lenge hun ville i kraft av å ha vært på utøya. Det er så usympatisk at det finnes ikke ord, ja det var en fæl og grusom hendelse, men andre har faktisk opplevd grusomme ting og må følge regelverket. 

Anonymkode: f84e8...82f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...