Gå til innhold

Mannen er aggressiv mot barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke hun som utfører psykisk vold. Det er han som ikke er oppegående. Hun er oppegående når hun gjør noe med det. Stor forskjell vetu;)

Anonymkode: 47501...bf4

Men hva gjør hun med dette da? Hun vurderer å snakke med helsestasjonen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at mannen din er sint, men man skal aldri true barnet med vold uansett hva barnet har gjort. Den trenger en oppdragelse, ikke trussel. Mannen din trenger hjelp. Personlig hadde jeg forlatt kjæresten hvis hun truet med vold mot barna.

Endret av matrobot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær

Få ungen bort fra far så fort som mulig! Jeg har vokst opp med både fysisk og psykisk vold, men veit du hva, det er den psykiske delen som sitter! Jeg skulle så ØNSKE at min familie hadde sett hva som skjedde, men jeg var så alt for trofast mot min far så det var ikke før jeg var 16 og alt bristet for meg at mamma fikk vite noe som helst. Kuttet kontakten med han på den tiden. De bodde ikke sammen så hun fikk aldri sett hva som foregikk. Her står du å er vitne til at far bruker psykisk vold mot ungen, kom dere bort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, dette tror jeg ikke på

Anonymkode: 52bab...f6a

"Den vanlige mannen i gata vil ikke tro det som kommer fram når barn som er utsatt for mishandling forklarer seg i dommeravhør. Det sier advokat Randi Hagen Spydevold.

Hun er setteverge i mange saker hvor barn har blitt utsatt for grov vold og mishandling av sine nærmeste.– Det at ikke flere barn er drept og har mistet livet er et under. I mange saker har det vært utført så grov vold mot barna at man ikke tror det man hører, sier hun"

https://www.nrk.no/norge/vold-mot-barn-1.11618271

image.gif

Anonymkode: e0b69...e2a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er "hundebånd etc."?

Anonymkode: 6487a...7a9

Antar at det er hundebånd som er ment for hunder. Å true med dette er helt for jævlig. Far bør sitte i løpestreng utenfor huset.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Ser den men det er lett å være etterpåklok. 

 

Jeg var 15. Jeg visste ikke hvordan jeg kunne hjelpe han. Jeg visste ting var feil, jeg så det.  Storebror hjalp her, hans storebror. Dessverre prøvde han på selvmord mange år siden. Kjørte bilen inn i en fjellvegg. Store skader, men han overlevde. 

Anonymkode: 9f2ad...1f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 15. Jeg visste ikke hvordan jeg kunne hjelpe han. Jeg visste ting var feil, jeg så det.  Storebror hjalp her, hans storebror. Dessverre prøvde han på selvmord mange år siden. Kjørte bilen inn i en fjellvegg. Store skader, men han overlevde. 

Anonymkode: 9f2ad...1f5

Jeg forstår at du ikke visste hva du skulle gjøre. Skulle ønske at noen voksne hadde grepet inn og hjulpet dem. Flott at storebror fikset opp og fortalte dette videre.

Så utrolig trist at han har det så vondt. Stakkars 😔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt seriøst! Barnet er fem. Han sier helt bokstavelig de eksemplene jeg ga, spør "skal du ha bank så kanskje du husker å gå på do?". Har vurdert å snakke med helsestasjonen, og forklare helsesøster situasjonen, så ta med mannen senere

Anonymkode: 062e1...802

Hva faen? 

Gå på dagen! Du utsetter barnet for psykisk terror ved å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Snaskesnusken said:

Antar at det er hundebånd som er ment for hunder. Å true med dette er helt for jævlig. Far bør sitte i løpestreng utenfor huset.

Ja jeg også antar at et hundebånd er ment for hunder, men hva i himmelens navn mener ts med at han truer med "hundebånd etc."? Det høres ut som at det å true barn med "hundebånd" er noe vi automatisk skal vite hva er, og at man skal kunne tenke seg resten han truer med av den opplysningen, derav "etc". Det gir ingen mening.

Anonymkode: 6487a...7a9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg også antar at et hundebånd er ment for hunder, men hva i himmelens navn mener ts med at han truer med "hundebånd etc."? Det høres ut som at det å true barn med "hundebånd" er noe vi automatisk skal vite hva er, og at man skal kunne tenke seg resten han truer med av den opplysningen, derav "etc". Det gir ingen mening.

Anonymkode: 6487a...7a9

Enig der. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg forstår at du ikke visste hva du skulle gjøre. Skulle ønske at noen voksne hadde grepet inn og hjulpet dem. Flott at storebror fikset opp og fortalte dette videre.

Så utrolig trist at han har det så vondt. Stakkars 😔

 

Jeg angrer så, 20 år etter, at jeg ikke gjorde mer. Jeg kunne ha snakket med sosialarbeidere på skolen vi gikk på. Jeg kunne ha snakket med læreren min, jeg kunne ha snakket med mi mor! Jeg kunne ha ringt barnevernet. Jeg gjorde ingenting av det. 

Anonymkode: 9f2ad...1f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som ett typisk eksempel på mann,

som er medlem i diverse «mot barnevernet»-grupper på Facebook.

Han får nok (forhåpentligvis) snart, noe mer å skrive om der ..

Lykke til! :nordvesta:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg angrer så, 20 år etter, at jeg ikke gjorde mer. Jeg kunne ha snakket med sosialarbeidere på skolen vi gikk på. Jeg kunne ha snakket med læreren min, jeg kunne ha snakket med mi mor! Jeg kunne ha ringt barnevernet. Jeg gjorde ingenting av det. 

Anonymkode: 9f2ad...1f5

Du var 15 år gammel og det var ikke så mye fokus på dette med å melde i fra for 20 år siden som det er nå. Jeg forstår at du syntes du kunne gjort noe, men det er ikke mulig å endre fortiden. 

 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta med barnet og dra med en gang. Har du noen dere kan være hos? Hvis ikke er krisesenter et alternativ. Barnet virker allerede preget av truslene, dette haster

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå holder du deg rolig.

Du sier at barnet er veldig glad i pappaen sin ellers. Det er de fleste barn, de er er utrolig lojale mot foreldrene sine, nesten uavhengig av hva de gjør mot dem. Du er bekymret fordi far nå "tar grep" i oppdragelsen og truer med vold. Bra, flink mamma! Han nekter å slutte når du ber ham om det og du forsøker å fortelle ham hvorfor han tar feil.

Du vurderer å snakke med helsesøster. Bra, flink mamma! Gjør det! Det er kjempeviktig at du får noen til å hjelpe ham til å forstå hvordan barns hjerne egentlig fungerer. Barnet  ditt kan bli skadd for livet. 

Be om at mannen din får et COS-kurs, be om at familiekontoret/familiesenteret i din kommune tar kontakt med dere slik at dere kan veiledes. Vær tydelig ovenfor mannen din at dere skal gjøre dette sammen og at dere faktisk trenger alternativer til truslene som kommer fra hans munn. Bare si noe om at dere begge kan dra nytte av litt mer kunnskap og at alle bør hige etter å bli bedre foreldre. 

Nekter han, så skriver du i samarbeid med helsesøster en melding til barnevernet.  Det er viktig at du sier til helsesøster at du ønsker at han skal få mulighet til å endre atferd/oppdragelsesmetode fort, men hvis han ikke er med på dette vil du måtte tvinge ham(da gjennom veiledning fra bv), eller så vil du måtte gå fra ham hvis ikke han går først. 

Lykke til!

Anonymkode: d589c...780

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.7.2018 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke hun som utfører psykisk vold. Det er han som ikke er oppegående. Hun er oppegående når hun gjør noe med det. Stor forskjell vetu;)

Anonymkode: 47501...bf4

Å la et barn bli utsatt for vold er omsorgssvikt. 

Anonymkode: f31fb...c0d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
AnonymBruker skrev (På 21.7.2018 den 13.51):

Avslutt forholdet. Skaff deg advokat og sørg for at den mannen aldri, ALDRI er alene med barnet igjen. Trusler om vold og fysisk straff er psykisk vold. Det å true med å ta ifra et barn en leke er innafor, fysisk straff av alle slag; ikke ok! 

Dette må være tull, hvis ikke så er du ikke oppegående nok til ha ansvar for et lite barn. For dette er absolutt ikke greit.

Anonymkode: a7619...bd4

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2018 den 13.28):

Har et barn som sluttet med bleie for 2 år siden, og fremdeles har uhell. Glemmer å gå på do, nekter om vi minner på det.. mannen blir så utrolig sint! Truer med vold "for å huske" etc, hundebånd etc. Han mener jeg er altfor snill mot barnet..

Anonymkode: 062e1...802

Å du er medansvarlig i den aggressiviteten / psykisk vold barnet blir utsatt for . Som lar det foregå . En normalt utrustet mann ville aldri oppført seg sånn mot et barn . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å filme situasjonen for dokumentasjon, ellers kan det bli ord mot ord. 
 

Anonymkode: 994ab...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...