Gå til innhold

Mannen er aggressiv mot barnet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er litt usikker på om jeg tror på dette her, men om det er reellt og TS går fra denne mannen så skal han ha samvær og så vil han fortsette med denne truingen overfor gutten når moren ikke er der for å passe på gutten, derfor tenker jeg at dette må løses opp i på en eller annen måte så gutten slipper unna sin voldelige far. 

Anonymkode: 44e2e...783

Det er dessverre helt sant, og jeg har tenkt på det samme. Barnet er veldig glad i pappaen sin, og de har det veldig fint sammen også altså, men merker at han er rett og slett ekkel mot han når lunta er kort. Føler han har lite innsikt i hvordan barn fungerer, og er generelt umoden.. hadde håpet det kunne gått noe inn ved veiledning, men er vanskelig for meg å nå frem til han.. derfor jeg tenkte å snakke med helsestasjonen først, og dermed ta han med under skalkeskjulet hva gjøre med trass eller at han tisser seg ut, så kan helsesøster gi råd med bakgrunn i det jeg har fortalt tidligere. Jeg kjenner jo han og vet han kommer til å si henne i mot

Anonymkode: 062e1...802

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Dette er gjerne en av årsakene til han glemmer å gå på toalettet? 

Hvor gammel er barnet? 

Hva mener du? Han er 5. Han har ikke blitt sint hele veien, det har pågått i ca 6 mnd, far har gått lei for ca et par uker siden og deretter blitt sint

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er litt usikker på om jeg tror på dette her, men om det er reellt og TS går fra denne mannen så skal han ha samvær og så vil han fortsette med denne truingen overfor gutten når moren ikke er der for å passe på gutten, derfor tenker jeg at dette må løses opp i på en eller annen måte så gutten slipper unna sin voldelige far. 

Anonymkode: 44e2e...783

Hvorfor tror du ikke på dette? Noen barn blir voldtatt av egne foreldre, noen blir drept av egne foreldre, noen barn blir fortalt av egne foreldre at de ikke er ønsket og heller skulle blitt abortert, så hva er det du ikke tror på her?

Anonymkode: c8e31...55f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir både lei meg og sint av denne tråden. Hvordan kan du la mannen din snakke sånn til barnet ditt? Hvorfor drar du ikke?

Min sønn tisset og bæsjet på seg til han var 9 år. Det var ikke gøy nei, kunne bli ganske så irritert, men jeg prøvde å ikke vise det. Ingenting fysisk var galt, men han hadde ikke tid til å gå på do. Det jeg krevde var at han sa i fra, slik at vi fikk vasket seng og klær. Han kunne gjemme unna truser for han var flau. Hadde vi blitt sinte da så hadde nok hele situasjonen eskalert. Det er faktisk psykisk vold å true og skrike til barn.

Mannen din er en drittsekk og du har faktisk også et ansvar her. Få barnet ditt bort fra mannen din til han har fått ordnet sinnet sitt. Barnet deres blir ødelagt av det. 

Anonymkode: 1a6be...fec

• Liker 6
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Han er 5. Han har ikke blitt sint hele veien, det har pågått i ca 6 mnd, far har gått lei for ca et par uker siden og deretter blitt sint

Mannen dins temeperament hjelper ikke barnet på noen slags måte. Det forverrer bare problemet. Er du sikker på at denne oppførselen til mannen din har pågått i 6 mndr og ikke lenger? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er psykisk vold, og hvis han er voldelig og du er så evneveik at du ikke ser det og klarer å beskytte barnet ditt, så ville barnet hatt det bedre hos noen andre.

Jeg vokste opp med psykisk vold og vet hvor mye det kan skade. Hvis du blir såret av ordene mine, kan du tenke på hvor mye mer såret et lite barn blir av psykisk vold fra en omsorgsperson.

Anonymkode: 51cb0...9d7

Denne kan jeg signere. Jeg har vokst opp med en slik far og en dertil tafatt mor og det preger mitt voksne liv. 

Anonymkode: 994ca...39d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Mannen dins temeperament hjelper ikke barnet på noen slags måte. Det forverrer bare problemet. Er du sikker på at denne oppførselen til mannen din har pågått i 6 mndr og ikke lenger? 

Jeg er klar over det og har sagt det til han mange ganger, men han hører ikke etter. Jeg er sikker på at det ikke har skjedd lenger, for jeg tar meg mest av barnet. Er arbeidsledig for tiden, så er sammen med barnet hele tiden minus bhg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er klar over det og har sagt det til han mange ganger, men han hører ikke etter. Jeg er sikker på at det ikke har skjedd lenger, for jeg tar meg mest av barnet. Er arbeidsledig for tiden, så er sammen med barnet hele tiden minus bhg

Du må uansett beskytte barnet mot far da han utsetter sønnen deres for psykisk vold. Han er ikke egnet til å være forelder og det er ikke du heller dersom du ikke setter en stopp for mannens urimelige oppførsel.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Barnet sluttet med bleie når han var to år, så har gutten regelmessig hatt uhell siden og er nå 5 år, og i det siste har far gått lei uhellene og truet barnet med fysisk straff? Har jeg skjønt det riktig TS? 

I så fall - etter tre år, har noen sjekket om gutten er ufrivillig ute av stand til å unngå uhellene? Hvis far truer og mener det syns jeg du bør sette ned foten og gi klar beskjed om at hans uttalelser er uforenelige med foreldrerollen og det opphører øyeblikkelig, hvis ikke ville jeg meldt fra om at han driver med trusler mot et barn til helsesøster, lege, barnevern osv osv full force!

Anonymkode: 7561d...04d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Dette er gjerne en av årsakene til han glemmer å gå på toalettet? 

Hvor gammel er barnet? 

Bingo!!

Anonymkode: 83053...fd6

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet sluttet med bleie når han var to år, så har gutten regelmessig hatt uhell siden og er nå 5 år, og i det siste har far gått lei uhellene og truet barnet med fysisk straff? Har jeg skjønt det riktig TS? 

I så fall - etter tre år, har noen sjekket om gutten er ufrivillig ute av stand til å unngå uhellene? Hvis far truer og mener det syns jeg du bør sette ned foten og gi klar beskjed om at hans uttalelser er uforenelige med foreldrerollen og det opphører øyeblikkelig, hvis ikke ville jeg meldt fra om at han driver med trusler mot et barn til helsesøster, lege, barnevern osv osv full force!

Anonymkode: 7561d...04d

Dette. 

Det kan godt hende at det er en fysisk årsak. 

• Liker 2
Skrevet

Faren trenger veiledning her i oppdragelse. Det kan bli mye bedre om han får hjelp til det.

Jeg tror ikke løsningen bare er å gå for ts. Barnet hadde uansett fått samvær med sin far, og om det hadde vært med eller uten tilsyn vet man ikke. Men hvis ikke far får veiledning så blir det heller ikke noe bedre heller. Det kan godt være mulig at i hans hodet så ser han på slik oppdragelse som normalt. Kanskje han har blitt utsatt for sånn selv under sin oppvekst? 

Om han derimot får hjelp.. og da fortsatt ikke klarer å endre seg så ville jeg nok gått. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt seriøst! Barnet er fem. Han sier helt bokstavelig de eksemplene jeg ga, spør "skal du ha bank så kanskje du husker å gå på do?". Har vurdert å snakke med helsestasjonen, og forklare helsesøster situasjonen, så ta med mannen senere

Ta det opp med helsesøster nå. Ikke utsett barnet ditt for dette. 

Fordelen med å ta det opp med helsesøster er at det blir notert ned i journalen og du vil ha en fordel når omsorgen skal fordeles når dere gjør det slutt

Anonymkode: 2efdb...27c

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er psykisk vold, og hvis han er voldelig og du er så evneveik at du ikke ser det og klarer å beskytte barnet ditt, så ville barnet hatt det bedre hos noen andre.

Jeg vokste opp med psykisk vold og vet hvor mye det kan skade. Hvis du blir såret av ordene mine, kan du tenke på hvor mye mer såret et lite barn blir av psykisk vold fra en omsorgsperson.

Anonymkode: 51cb0...9d7

Dette!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir både lei meg og sint av denne tråden. Hvordan kan du la mannen din snakke sånn til barnet ditt? Hvorfor drar du ikke?

Min sønn tisset og bæsjet på seg til han var 9 år. Det var ikke gøy nei, kunne bli ganske så irritert, men jeg prøvde å ikke vise det. Ingenting fysisk var galt, men han hadde ikke tid til å gå på do. Det jeg krevde var at han sa i fra, slik at vi fikk vasket seng og klær. Han kunne gjemme unna truser for han var flau. Hadde vi blitt sinte da så hadde nok hele situasjonen eskalert. Det er faktisk psykisk vold å true og skrike til barn.

Mannen din er en drittsekk og du har faktisk også et ansvar her. Få barnet ditt bort fra mannen din til han har fått ordnet sinnet sitt. Barnet deres blir ødelagt av det. 

Anonymkode: 1a6be...fec

Jeg har en venn som hadde dette problemet til han var 14. Han tisset på seg på natten. Foreldrenes løsning? Juling. Han ble slått hver gang han tisset på seg. Han tisset på seg på grunn at han var redd for at foreldrene ville slå han. Det var mye mishandling i den familien. Storebror tok kontakt med skolen. De ble begge satt i fosterhjem. 

Anonymkode: 9f2ad...1f5

• Liker 7
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venn som hadde dette problemet til han var 14. Han tisset på seg på natten. Foreldrenes løsning? Juling. Han ble slått hver gang han tisset på seg. Han tisset på seg på grunn at han var redd for at foreldrene ville slå han. Det var mye mishandling i den familien. Storebror tok kontakt med skolen. De ble begge satt i fosterhjem. 

Så trist 😔

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Avslutt forholdet. Skaff deg advokat og sørg for at den mannen aldri, ALDRI er alene med barnet igjen. Trusler om vold og fysisk straff er psykisk vold. Det å true med å ta ifra et barn en leke er innafor, fysisk straff av alle slag; ikke ok! 

Dette må være tull, hvis ikke så er du ikke oppegående nok til ha ansvar for et lite barn. For dette er absolutt ikke greit.

Anonymkode: a7619...bd4

Det er jo ikke hun som utfører psykisk vold. Det er han som ikke er oppegående. Hun er oppegående når hun gjør noe med det. Stor forskjell vetu;)

Anonymkode: 47501...bf4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Så trist 😔

Det  jeg angrer på er at vi ikke gjorde noe. Vi visste om volden som skjedde hjemme. Det var også alkoholmisbruk hos foreldrene. Vi var jo der, vi snakket med han. Vi ringte på hos han og han ville ikke snakke. Ville ikke la oss komme inn, fordi foreldrene hans var fulle. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke hun som utfører psykisk vold. Det er han som ikke er oppegående. Hun er oppegående når hun gjør noe med det. Stor forskjell vetu;)

Anonymkode: 47501...bf4

Hun har jo ikke gjort noe med det (men håper for guds skyld hun gjør det nå ) Det er like mye hennes ansvar og beskytte barnet mot faren.

Anonymkode: a7022...d2a

• Liker 6
Skrevet

Det  jeg angrer på er at vi ikke gjorde noe. Vi visste om volden som skjedde hjemme. Det var også alkoholmisbruk hos foreldrene. Vi var jo der, vi snakket med han. Vi ringte på hos han og han ville ikke snakke. Ville ikke la oss komme inn, fordi foreldrene hans var fulle. 

Ser den men det er lett å være etterpåklok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...