Gå til innhold

Mannen er aggressiv mot barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et barn som sluttet med bleie for 2 år siden, og fremdeles har uhell. Glemmer å gå på do, nekter om vi minner på det.. mannen blir så utrolig sint! Truer med vold "for å huske" etc, hundebånd etc. Han mener jeg er altfor snill mot barnet..

Anonymkode: 062e1...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et barn som sluttet med bleie for 2 år siden, og fremdeles har uhell. Glemmer å gå på do, nekter om vi minner på det.. mannen blir så utrolig sint! Truer med vold "for å huske" etc, hundebånd etc. Han mener jeg er altfor snill mot barnet..

Anonymkode: 062e1...802

Her hadde jeg satt ned foten tvert! Barn kan ta skade av trusler. Stakkars liten... Barn tisser også oftere på seg når de er utrygge. Dette kan ende med at barnet ikke tørr å si ifra. Hvor gammelt er barnet?

Hadde rett og slett sagt skjerp deg eller så kan du faktisk bare komme deg ut. Ingen barn som vil tisse på seg. Fikk skikkelig vondt i mammahjerte mitt ☹️ Ok man kan bli frustrert når det skjer gang på gang på gang, men slike ting nei!!! 

Kan du forklare mer hvordan han sier ting med eksempel? Første inntrykk: Dette er ikke bra.

Anonymkode: ae8e7...18b

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her burde du ta en samtale med ham, og om han nekter, så tror jeg det finnes noe hjelp via kommunen. Dette er ikke greit. 

Slike trusler gjør vondt verre. Inntil ting er blitt bedre ville jeg tatt over alt av stell med barnet, og stengt far ute på dette området. 

Anonymkode: 47501...bf4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et barn som sluttet med bleie for 2 år siden, og fremdeles har uhell. Glemmer å gå på do, nekter om vi minner på det.. mannen blir så utrolig sint! Truer med vold "for å huske" etc, hundebånd etc. Han mener jeg er altfor snill mot barnet..

Anonymkode: 062e1...802

Hvis dette er seriøst, bør mannen din ta noen kurs i barns utvikling i samarbeid med barnevernet.... 

Anonymkode: cb8aa...30c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde avsluttet forholdet.

Anonymkode: 296a6...15f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er psykisk vold, og hvis han er voldelig og du er så evneveik at du ikke ser det og klarer å beskytte barnet ditt, så ville barnet hatt det bedre hos noen andre.

Jeg vokste opp med psykisk vold og vet hvor mye det kan skade. Hvis du blir såret av ordene mine, kan du tenke på hvor mye mer såret et lite barn blir av psykisk vold fra en omsorgsperson.

Anonymkode: 51cb0...9d7

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avslutt forholdet. Skaff deg advokat og sørg for at den mannen aldri, ALDRI er alene med barnet igjen. Trusler om vold og fysisk straff er psykisk vold. Det å true med å ta ifra et barn en leke er innafor, fysisk straff av alle slag; ikke ok! 

Dette må være tull, hvis ikke så er du ikke oppegående nok til ha ansvar for et lite barn. For dette er absolutt ikke greit.

Anonymkode: a7619...bd4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt seriøst! Barnet er fem. Han sier helt bokstavelig de eksemplene jeg ga, spør "skal du ha bank så kanskje du husker å gå på do?". Har vurdert å snakke med helsestasjonen, og forklare helsesøster situasjonen, så ta med mannen senere

Anonymkode: 062e1...802

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må noe gjøres fort, så det ikke ødelegger barnet!!! Fikk helt vondt langt inni hjerterota når jeg leser dette.. Du er ansvarlig for å beskytte barnet ditt, flytt fra han.

Anonymkode: a7022...d2a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mann er dette da? Og du bare lar han ture frem eller?

Hadde dumpet han uten tvil. Man behandler ikke barn på måten, det er mishandling.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen? Det der er SÅ ikke greit. Truet han barnet med vold i andre situasjoner når han ikke gjør nøyaktig som får vil også? 

Han der skal du dumpe og holde unna barnet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hva i ******* mener du med å true med hundebånd? Skal han piske ungen med hundebåndet eller binde ham rundt halsen til en gjerdestolpe??

Her trenger du hjelp av barnevernet. Forhåpentligvis er han glad i barnet og kan ta imot veiledning og forstå hvorfor dette er mishandling og må opphøre umiddelbart. Når ting går så langt i familien, trenger dere hjelp for å kunne fungere. 

Evt vil du kunne trenge hjelp til å gå, og få begrenset samvær med tilsyn.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har et barn som sluttet med bleie for 2 år siden, og fremdeles har uhell. Glemmer å gå på do, nekter om vi minner på det.. mannen blir så utrolig sint! Truer med vold "for å huske" etc, hundebånd etc. Han mener jeg er altfor snill mot barnet..

Anonymkode: 062e1...802

Dette er psykisk misshandling! Og faktisk en barnevernssak! 

Anonymkode: 46631...b35

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette tror jeg ikke på

Anonymkode: 52bab...f6a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette tror jeg ikke på

Anonymkode: 52bab...f6a

Hva er det du ikke tror noe på?

Anonymkode: 062e1...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar alle sammen, jeg skal kontakte helsestasjon på mandag og be om et møte. 

Anonymkode: 062e1...802

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på om jeg tror på dette her, men om det er reellt og TS går fra denne mannen så skal han ha samvær og så vil han fortsette med denne truingen overfor gutten når moren ikke er der for å passe på gutten, derfor tenker jeg at dette må løses opp i på en eller annen måte så gutten slipper unna sin voldelige far. 

Anonymkode: 44e2e...783

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er en barnevernssak. Far må hindres i å være omsorgsperson hvis dette ikke endres. Veiledning fra barnevernet kan kanskje være en ide?

Anonymkode: 9d329...14a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har et barn som sluttet med bleie for 2 år siden, og fremdeles har uhell. Glemmer å gå på do, nekter om vi minner på det.. mannen blir så utrolig sint! Truer med vold "for å huske" etc, hundebånd etc. Han mener jeg er altfor snill mot barnet..

Anonymkode: 062e1...802

Dette er gjerne en av årsakene til han glemmer å gå på toalettet? 

Hvor gammel er barnet? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...