Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Isambard skrev:

Vanskelig å si. Slik du beskriver deg selv ser jeg for meg en grå mus. En dame man ikke legger merke til. Bare det å friske opp klesstilen kan kanskje hjelpe litt. Du kan tørre å være litt sexy eller fargerik uten å bli vulgær, sånn at du blir sett som kjærestemateriale. 

Kanhende jeg er ei grå mus - men det avspeiler også typen menn jeg er interessert i. Jeg liker menn som er litt "nerdete", som leser mye, er interessert i politikk, historie, språk, filosofi - slike ting. Om han i tillegg løfter tungt på gymmet, er jeg solgt :)  Jeg har ingen interesse av overfladiske menn som derpå utkikk etter ei dukke. De har jeg aldri brydd meg om og de overser også meg. 

Jeg ønsker heller ikke å spille så mye på kropp og sex fordi jeg tror jeg tiltrekker meg nettopp den typen menn jeg aller helst vil holde meg unna. Å friske meg opp, kle meg penere derimot, kan jeg sikkert bli flinkere til. 

10 minutter siden, Minesveiper skrev:

Jeg var ikke overrasket.

Sånn for min del så har jeg alltid hatt det best når jeg har hatt ulike aktiviteter jeg har vært engasjert i, og som har gitt glede i hverdagen. Artig nok er det også i de periodene jeg har vært mest attraktiv for kvinner. Det er mye lettere å gå på mange dates, og gå gjennom den prosessen når man kommer fra et sted med masse overskudd og positiv energi. Når man er nede sånn følelsesmessig er det vanskeligere. Enten må du finne glede i andre ting som kan bygge deg opp i mellom tiden, eller så må du bare møte fyren som gjør at du slipper å tenke på alt dette. 

Du skrev at når du først tok kontakt med menn, så ble du avvist. For meg er det da litt vanskelig å vite når du blir avvist. Blir du avvist med en gang etter du har sagt hei? Eller etter hvert som dere blir bedre kjent? Jeg bare antok at du ble avvist litt tidlig, og så ga jeg noen tips ut i fra hva jeg har sett når kvinner har tatt initiativ. Jeg har jo hatt ulike verv, og med det kom det også en del interesse fra damene som var med i organisasjonen. Det var for eksempel en som var interessert, som var også veldig sjenert. Hun ønsket å ta kontakt, og gjorde et tappert forsøk med å komme bort og bare stå ved siden av meg uten å si noe. Jeg er en grei fyr, og har vært sjenert selv, så istedenfor å bare la henne henge så hjalp jeg henne å holde samtalen sånn at hun ikke skulle føle seg helt jævlig i alle fall. Uansett, hvis man ikke klarer å føre en samtale, og man er litt klein sosialt, så blir det vanskelig å sjarmere menn. Jeg vet jo ikke hvor gode dine sosiale ferdigheter er når det kommer til akkurat det, men det er uansett noe man kan jobbe med og forbedre. Når det kommer til å "lese spillet" så er det vanskelig for alle. Ofte vet man jo ikke hva den andre vil eller er ute etter før man har stilt dem spørsmål om det direkte, og eller etter at man har sett hvordan de oppfører seg over en lengre periode. 

Jeg kan gi deg et eksempel: 

På arbeidsplassen min er det en fyr som jeg syns er sjarmerende. Han er ganske kjekk og har mye artige påfunn. Vi hadde kontakt både over e-post og ved samtaler grunnet en felles problemstilling. Han jobber ikke på min avdeling, men er i samme bygget og det hender seg at vi treffes i gangen, i kantina etc. Etter dette syns jeg det var naturlig å hilse på han da vi møttes på jobb. Det gjorde ikke han, for han begynte å vri hodet sitt i unaturlige retninger og se etter "ingenting" for å slippe å møte blikket mitt, slippe å hilse, - kort og godt for å unngå meg. Det er helt greit men det er litt sånn det pleier å være og da blir det jo vanskelig å få til noe mer med de. 

Angående spillet så har jeg erfart at menn er villige til å gå skremmende langt dersom de har en oppfatning om at sex venter i den andre enden. Min første "kjæreste" var ikke kjæresten min i det heletatt, han bare jugde og lata som og stakk etter han fikk jomfrudommen min. Har aldri sett han igjen. Det er bare ett eks. som har brent seg litt fast. Etterhvert som jeg har blitt eldre har jeg selvsagt ikke latt meg spille til de grader igjen, men jeg er skuffet over menns adferd i slike settinger. Og det har nok gjort mer hard og kald til tider. Dette har jeg også jobba med så jeg er ingen isprinsesse, heller. 

Ellers takk for svar :)

Anonymkode: a4781...446

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Skolebolle skrev:

Forstår,  folk er jo ulike når det kommer til når de er komfortable med intimitet. Men du er ikke såpass ukomfortabel at det ødelegger datingen? Det kan virke litt sånn når du snakker om  manglende erfaring. 

Jeg vet ikke. Jeg har bare vært intim med gutter/menn som jeg møtte i virkeligheten gjennom felles venner eller på universitetet der kjemi oppsto og relasjonen utviklet seg i den retningen fordi begge ville det der og da. 

Jeg pleier ikke å bli bedt meg på date før jeg begynte med nettdating. Ettersom jeg da møtte vilt fremmede menn føltes det helt unaturlig for meg å skulle være intim med de på noen som helst måte den første tiden. Jeg har også noen ganske triste erfaringer med menn som stikker når de har fått seg, så jeg haler det nok veldig ut i tid. Playere har som regel flere de kan bruke, så de stikker når relasjonen ikke eskalerer slik de ønsker, tenker jeg. Er en mann oppriktig interessert, har han det heller ikke travelt. Eller? Er slett ikke sikker på om jeg leser dette spillet riktig. Tror nok det har ødelagt en del også. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gir et veldig samlet og selvtilstrekkelig inntrykk.

Få noe drama i livet, film noir, så en mann kan redde deg.

Anonymkode: 87699...9a7

Hhahahaha! Kanskje du har rett? Men jeg er ingen drama-queen i det heletatt. Måtte le litt av denne :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kan være fordi du har en sperre når det gjelder kropp og det seksuelle. At du fornekter den siden av deg selv i møte med menn, høres det ut som. Nå er jo sex en veldig viktig del av et forhold, så om du virker streng og avstengt på det området, så vekker ikke det interessen hos en mann.

Anonymkode: 63ec7...958

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også det. På tross av at jeg har slitt max med menn har jeg faktisk det meste annet på livet på stell. Jeg har også hatt et veldig godt forhold til meg selv, familie, venner og jobb og trivesi min egen tid. Menn ser ikke ut til å bry seg om dette. 

Men det er nok heller ingen bakdel å være fornøyd med det, så du er jo faktisk et stykke på vei. Hadde du overhodet ikke vært fornøyd med andre ting i livet så hadde det kanskje vært ennå vanskeligere...Man må ofte tenke litt sånn, forsøke å holde fokus på det som faktisk er bra i livet selv om det kanskje er veldig lett å huske mest på det som er negativt. 

Anonymkode: 2581c...027

• Liker 1
Skrevet (endret)
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke. Jeg har bare vært intim med gutter/menn som jeg møtte i virkeligheten gjennom felles venner eller på universitetet der kjemi oppsto og relasjonen utviklet seg i den retningen fordi begge ville det der og da. 

Jeg pleier ikke å bli bedt meg på date før jeg begynte med nettdating. Ettersom jeg da møtte vilt fremmede menn føltes det helt unaturlig for meg å skulle være intim med de på noen som helst måte den første tiden. Jeg har også noen ganske triste erfaringer med menn som stikker når de har fått seg, så jeg haler det nok veldig ut i tid. Playere har som regel flere de kan bruke, så de stikker når relasjonen ikke eskalerer slik de ønsker, tenker jeg. Er en mann oppriktig interessert, har han det heller ikke travelt. Eller? Er slett ikke sikker på om jeg leser dette spillet riktig. Tror nok det har ødelagt en del også. 

Du er 38 og sist du var intim var en du møtte på universitetet?  Var dette da du var 22(sist du hadde kjæreste)?

Enig i at om en mann oppriktig er interessert så burde han ikke ha det travelt. Men det er jo også grenser for hvor lang tid de fleste menn vil vente før de kanskje lurer på om du ikke tenner på dem.  Virker jo også som om du er svært skeptisk til menns motiver når du snakker om menn som stikker med en gang de har fått seg noe.  Ja, klart det finnes slike menn. Men samtidig som må man jo nesten ta noen sjanser i livet om man skal få et forhold. 

Jeg sier ikke at du skal ligge med alt og alle.  Men om du ikke har ligget med noen av mennene du har møtt gjennom nettdating de siste 8 årene er det da fordi samtlige menn du har datet har du kun datet i en svært kort periode(noen få dates) eller det fordi du er svært skeptisk til menns motiver?  Hva med kyssing? Har du klint med mennene du har datet de siste 8 årene?

Jeg sier ikke at hele problemet ligger her. Men ja jeg tror dette er med å gjøre det vanskeligere for deg å få kjæreste.  Lurer også på om du kanskje  er en som er ganske sårbar.  Du sier du kun har vært intim med menn du har møtt gjennom felles venner og der relasjonen utviklet seg. Samtidig så har du ikke vært intim med noen menn du har møtt gjennom nettdating de siste 8 årene fordi du har hatt noen "ganske triste erfaringer med menn som stikker når de har fått seg". Men dette må vel være relativt få erfaringer for svært lenge siden? 

Dette ble kanskje veldig personlig og spesielt med tanke på at jeg ikke kjenner deg. Men tenkte jeg kunne være litt direkte nettop derfor.  Prøver bare å hjelpe og tror kanskje man da må være litt direkte og personlig. 

Endret av Skolebolle
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det kan være fordi du har en sperre når det gjelder kropp og det seksuelle. At du fornekter den siden av deg selv i møte med menn, høres det ut som. Nå er jo sex en veldig viktig del av et forhold, så om du virker streng og avstengt på det området, så vekker ikke det interessen hos en mann.

Anonymkode: 63ec7...958

Hmm, litt overrasket. Jeg er nok ikke et veldig seksuelt vesen men jeg tror ikke jeg er aseksuell heller. Ser på intimitet som helt naturlig i et forhold, men grunnet mine erfaringer med menn har jeg jo helt klart blitt mer tilbakeholden. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er nok heller ingen bakdel å være fornøyd med det, så du er jo faktisk et stykke på vei. Hadde du overhodet ikke vært fornøyd med andre ting i livet så hadde det kanskje vært ennå vanskeligere...Man må ofte tenke litt sånn, forsøke å holde fokus på det som faktisk er bra i livet selv om det kanskje er veldig lett å huske mest på det som er negativt. 

Helt enig. Og jeg har det tross alt bra, dette med forhold og menn er egentlig det eneste store problemet jeg har. Det meste annet er faktisk på stell :)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Skolebolle skrev:

Du er 38 og sist du var intim var en du møtte på universitetet?  Var dette da du var 22(sist du hadde kjæreste)?

Enig i at om en mann oppriktig er interessert så burde han ikke ha det travelt. Men det er jo også grenser for hvor lang tid de fleste menn vil vente før de kanskje lurer på om du ikke tenner på dem.  Virker jo også som om du er svært skeptisk til menns motiver når du snakker om menn som stikker med en gang de har fått seg noe.  Ja, klart det finnes slike menn. Men samtidig som må man jo nesten ta noen sjanser i livet om man skal få et forhold. 

Jeg sier ikke at du skal ligge med alt og alle.  Men om du ikke har ligget med noen av mennene du har møtt gjennom nettdating de siste 8 årene er det da fordi samtlige menn du har datet har du kun datet i en svært kort periode(noen få dates) eller det fordi du er svært skeptisk til menns motiver?  Hva med kyssing? Har du klint med mennene du har datet de siste 8 årene?

Jeg sier ikke at hele problemet ligger her. Men ja jeg tror dette er med å gjøre det vanskeligere for deg å få kjæreste.  Lurer også på om du kanskje  er en som er ganske sårbar.  Du sier du kun har vært intim med menn du har møtt gjennom felles venner og der relasjonen utviklet seg. Samtidig så har du ikke vært intim med noen menn du har møtt gjennom nettdating de siste 8 årene fordi du har hatt noen "ganske triste erfaringer med menn som stikker når de har fått seg". Men dette må vel være relativt få erfaringer for svært lenge siden? 

Dette ble kanskje veldig personlig og spesielt med tanke på at jeg ikke kjenner deg. Men tenkte jeg kunne være litt direkte nettop derfor.  Prøver bare å hjelpe og tror kanskje man da må være litt direkte og personlig. 

Jeg er 37 og har ikke vært intim med noen de siste 10 årene. 

Det er helt klart at jeg driver en "utmattelsestaktikk" med menn dersom jeg er interessert men skeptisk.Dersom de ikke gidder og stikker, sitter jeg igjen med holdningen "god riddance" ettersom de da fremstår som useriøse. Jeg tror du har rett i at man på ett eller annet stadium i datingen må gi slipp på skepsisen og gi vedkommende tvilen til gode. Jeg er enig i det, men har også blitt så rundlurt av menn at jeg stoler ikke på denne måten å håndtere de på. Jeg forstår rett og slett ikke dette spillet og trekker meg unna. Jeg tenker også at en dag må jeg jo møte en mann som ikke spiller? Som er ferdig med de greiene der? Det er han jeg ønsker å møte, en jeg kan senke skuldrene med og bare ha det bra med. Men han ser altså ut til å utebli. 

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker menn som er litt "nerdete", som leser mye, er interessert i politikk, historie, språk, filosofi - slike ting. Om han i tillegg løfter tungt på gymmet, er jeg solgt :)

Høres ut som meg, hehe, bare at jeg er kanskje for ung for deg (og sikkert fra en annen landsdel). Hva med å oppsøke nerdete folk i en sjakkklubb eller bokklubb f.eks.? Jeg er sikkert på at de er like «introvert» som deg, så en av dere må ta det første steget :)  Eller eventuell være aktiv i politikk?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er 37 og har ikke vært intim med noen de siste 10 årene. 

Det er helt klart at jeg driver en "utmattelsestaktikk" med menn dersom jeg er interessert men skeptisk.Dersom de ikke gidder og stikker, sitter jeg igjen med holdningen "god riddance" ettersom de da fremstår som useriøse. Jeg tror du har rett i at man på ett eller annet stadium i datingen må gi slipp på skepsisen og gi vedkommende tvilen til gode. Jeg er enig i det, men har også blitt så rundlurt av menn at jeg stoler ikke på denne måten å håndtere de på. Jeg forstår rett og slett ikke dette spillet og trekker meg unna. Jeg tenker også at en dag må jeg jo møte en mann som ikke spiller? Som er ferdig med de greiene der? Det er han jeg ønsker å møte, en jeg kan senke skuldrene med og bare ha det bra med. Men han ser altså ut til å utebli. 

Beklager jeg skrev feil alder. 

Hvor mange dates er det meste du har hatt med en mann de siste ti årene? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Skolebolle skrev:

Beklager jeg skrev feil alder. 

Hvor mange dates er det meste du har hatt med en mann de siste ti årene? 

2. Og det var en med en fyr jeg ikke var spesielt tiltrukket av. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanhende jeg er ei grå mus - men det avspeiler også typen menn jeg er interessert i. Jeg liker menn som er litt "nerdete", som leser mye, er interessert i politikk, historie, språk, filosofi - slike ting. Om han i tillegg løfter tungt på gymmet, er jeg solgt :)  

Ellers takk for svar :)

Det er mange sånne menn (inkludert meg) , men de vil også være opptatt av sex og intimitet.

Jeg synes det er helt ok å vente med sex, men hvis jeg nærmest følte en kald skulder på første date ville jeg tatt det som et hint og droppet hele greia.

Da mener jeg f.eks om hun vrir seg unna hånd på skuldra og andre uskyldige fysiske tilnærminger. Vet ikke om du gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, matrobot skrev:

Høres ut som meg, hehe, bare at jeg er kanskje for ung for deg (og sikkert fra en annen landsdel). Hva med å oppsøke nerdete folk i en sjakkklubb eller bokklubb f.eks.? Jeg er sikkert på at de er like «introvert» som deg, så en av dere må ta det første steget :)  Eller eventuell være aktiv i politikk?

Jeg har tenkt på deg selv, både for å møte noen og fordi jeg er interessert i slike ting. Men har ikke funnet en bokklubb her hvor jeg bor. Politikk er jeg litt redd haha. Takk for forslaget :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

2. Og det var en med en fyr jeg ikke var spesielt tiltrukket av. 

Skjønner. Da har kanskje jeg misforstått noe. Litt mer naturlig at du ikke har ligget med noen når du ikke har vært på mer enn 2 dates med samme mann.   Men alle andre du har datet unntatt han har du kun vært på én date med? Synes det virker veldig spesielt. Hvor mange menn vil du tippe du har datet de siste ti årene?  Skjønner at du ikke har et eksakt nummer. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Isambard skrev:

Det er mange sånne menn (inkludert meg) , men de vil også være opptatt av sex og intimitet.

Jeg synes det er helt ok å vente med sex, men hvis jeg nærmest følte en kald skulder på første date ville jeg tatt det som et hint og droppet hele greia.

Da mener jeg f.eks om hun vrir seg unna hånd på skuldra og andre uskyldige fysiske tilnærminger. Vet ikke om du gjør det. 

Skjønner. For meg er nok sex og intimitet veldig privat og ikke noe jeg deler med Hvermansen. Jeg har heller ikke problemer med å gå lange perioder uten. Jeg kan nok derfor fremstå som ganske useksuell ute blant fremmede, men det er jo bare slik jeg er. Jeg vil tro at jeg kanskje bare er mer tradisjonell av meg enn mange "moderne" kvinner, jeg vet ikke. 

Jeg vrir meg ikke unna små og uskyldige tilnærminger, men jeg orker ikke vær nær en fremmed mann i det første fasen mens han ennå er "fremmed". 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Skolebolle skrev:

Skjønner. Da har kanskje jeg misforstått noe. Litt mer naturlig at du ikke har ligget med noen når du ikke har vært på mer enn 2 dates med samme mann.   Men alle andre du har datet unntatt han har du kun vært på én date med? Synes det virker veldig spesielt. Hvor mange menn vil du tippe du har datet de siste ti årene?  Skjønner at du ikke har et eksakt nummer. 

Færre enn 10. Har hatt kontakt med flere men det har dødd ut før vi møttes, enten fordi de treffer andre mens de snakker med meg eller bare fordi ting "dør ut". 

Mulig jeg har vært uklar, men det er litt det som er poenget med tråden jeg har startet. Jeg klarer ikke å få meg kjæreste, men jeg kommer egentlig ikke dit at jeg dater, engang. Jeg har på en måte falt helt utenfor. 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, litt overrasket. Jeg er nok ikke et veldig seksuelt vesen men jeg tror ikke jeg er aseksuell heller. Ser på intimitet som helt naturlig i et forhold, men grunnet mine erfaringer med menn har jeg jo helt klart blitt mer tilbakeholden. 

Helt enig. Og jeg har det tross alt bra, dette med forhold og menn er egentlig det eneste store problemet jeg har. Det meste annet er faktisk på stell :)

Skjønner. Har det mye sånn selv. Grei jobb, god økonomi, eier heldigvis leilighet, et bra utvalg av gode venner osv. Og fordelen for oss er jo da at man i det minste ikke må begynne helt på scrratch skulle man virkelig ønske å date noen igjen og man møte noen det klaffer med. Skjønt det siste har nok blitt litt vanskeligere i dagens datingverden. På den annen side har mine tidligere forhold ikke basert på at man har møtt hverandre for dating, men mer naturlig i andre sammenhenger. Det fører til en mer naturlig utvikling av gjensidige følelser og at det ikke blir så kleint å gå på date. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Har det mye sånn selv. Grei jobb, god økonomi, eier heldigvis leilighet, et bra utvalg av gode venner osv. Og fordelen for oss er jo da at man i det minste ikke må begynne helt på scrratch skulle man virkelig ønske å date noen igjen og man møte noen det klaffer med. Skjønt det siste har nok blitt litt vanskeligere i dagens datingverden. På den annen side har mine tidligere forhold ikke basert på at man har møtt hverandre for dating, men mer naturlig i andre sammenhenger. Det fører til en mer naturlig utvikling av gjensidige følelser og at det ikke blir så kleint å gå på date. 

Ser den. Det er slik jeg foretrekker det også, men ettersom jeg ikke møter noen på den "naturlige måten" så jeg med nødt til å gi nettdating en sjanse. Som du skriver; det var veldig kleint. Jeg tenker at det kanskje er en grunn til at jeg ikke møtte disse mennene i virkeligheten. Lykke til om du skulle bestemme deg for å date igjen :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser den. Det er slik jeg foretrekker det også, men ettersom jeg ikke møter noen på den "naturlige måten" så jeg med nødt til å gi nettdating en sjanse. Som du skriver; det var veldig kleint. Jeg tenker at det kanskje er en grunn til at jeg ikke møtte disse mennene i virkeligheten. Lykke til om du skulle bestemme deg for å date igjen :)

Ja, jeg har jo tenkt på det. Og fun fact for min del: Jeg har ikke engang prøvd Tinder i det hele tatt (nei, jeg har ikke vært registrert der og slettet meg, jeg har faktisk ikke prøvd det :P). Men jeg har tidligere prøvd enkelte andre mindre plattformer med varierende hell. Vel, det var vel egentlig ikke så veldig vellykket :P 

Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Færre enn 10. Har hatt kontakt med flere men det har dødd ut før vi møttes, enten fordi de treffer andre mens de snakker med meg eller bare fordi ting "dør ut". 

Mulig jeg har vært uklar, men det er litt det som er poenget med tråden jeg har startet. Jeg klarer ikke å få meg kjæreste, men jeg kommer egentlig ikke dit at jeg dater, engang. Jeg har på en måte falt helt utenfor. 

Det er nok jeg som ikke har lest alle innleggene i tråden. Men du har datet færre enn ti de siste  ti årene og du har møtt 6 bare hittil i år? Kun én av de du har møtt har du hatt mer enn én date med.  Da er det jo ikke så rart du ikke har fått kjæreste de siste 10 årene.  Du har jo kun vært på 3 dates de siste ti årene om man ikke teller i år.  Eller er det jeg som har misforstått nå?

Men lyspunktet må jo være at nå har du endret adferd. Du har møtt 6 menn hittil i år og det er jo bra!  Da har du jo gjort den viktigste endringen.  Så blir jo neste skritt å finne ut hvorfor du ikke får mer enn én date med noen du liker.  Kanskje har du bare hatt uflaks?  Var jo bare to av dem du virkelig ønsket å ha flere dates med. Det er jo såpass få at det er godt mulig det vil gå bedre om du bare fortsetter å date slik du har gjort hittil i år. 

Endret av Skolebolle
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du veldig pen? 

Jeg selv synes jeg er schtøgg som faen, men har hørt at andre synes jeg er pen, søt, uskyldig etc. 

Anonymkode: a4b4f...424

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...