Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg passer heller ikke inn i tinder-universet - virkelig ikke haha. Takk for oppmuntring og lykke til videre du også ❤️

Anonymkode: a4781...446

Takk, du også :) Personlig har jeg i det siste vurdert om det i det hele tatt er verdt det for min del, og har vel i praksis lagt fokus på andre deler av livet som profesjonelt og sosialt, fremfor å date videre. Syntes dagens datingverden er så useriøs og uoversiktlig, også utenfor Tinder. For 15-20 år siden var det bare å sjekk opp noen på et utested, eller treffe noen via en hobby, og var det kjemi så var det håp, uten distraksjoner som Tinder, fuckfriends og det andre dilldallet man må forholde seg til i dag. Klart, det er et stort valg, og spørsmål som om man vil angre senere i livet romsterer jo litt i hodet. Men jeg tror faktisk ikke det, så lenge andre aspekter av livet fungerer bra :)

Anonymkode: 2581c...027

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk, du også :) Personlig har jeg i det siste vurdert om det i det hele tatt er verdt det for min del, og har vel i praksis lagt fokus på andre deler av livet som profesjonelt og sosialt, fremfor å date videre. Syntes dagens datingverden er så useriøs og uoversiktlig, også utenfor Tinder. For 15-20 år siden var det bare å sjekk opp noen på et utested, eller treffe noen via en hobby, og var det kjemi så var det håp, uten distraksjoner som Tinder, fuckfriends og det andre dilldallet man må forholde seg til i dag. Klart, det er et stort valg, og spørsmål som om man vil angre senere i livet romsterer jo litt i hodet. Men jeg tror faktisk ikke det, så lenge andre aspekter av livet fungerer bra :)

Er vel litt der snart jeg også. Selv er jeg så unektelig lei av alt maset om jeg MÅ etablere meg og skaffe barn, men det går jo bare ikke så lenge menn velger meg vekk. Og det er en så håpløs "loop" å være fanget i. Ikke hva jeg kaller livskvalitet i det heletatt. 

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 37. Jeg har vært aktiv i perioder på nettdating siden jeg var 30. Jeg har vært singel siden jeg var 22. 

Da skjønner jeg at du lurer på hva som skurrer.  Kan deler av problemet være at du er for sjenert når du dater?  Enten at du blir ukomfortabel når mannen er frempå  eller at alt renner ut i ingenting om mannen ikke tar initiativ. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok et poeng her, jeg er littegrann passiv når det gjelder kjærestejakt. Det har skyldtes manglende selvtillit når det gjelder menn, usikkerhet på eget utseende og at jeg er stille og innadvendt av natur. Jeg har også en del pene venninner som jeg lett havner i skyggen av. Jeg vet ikke hvor relevant det er, men jeg trener en god del og er naturlig atletisk. Jeg er derfor aldri overvektig, men heller lita og lett. er 160cm og veier 62kg. Trener for det meste styrke, løping og yoga. 

SoMe vet jeg ikke hva er engang, men jeg er aktiv på sosiale medier. Jeg har også prøvd nettdating men har innsett at det ikke er noe for meg. Det er for mange useriøse menn der og jeg har simpelthen ikke antennene til å filtrer de ut bestandig. Det fører til at jeg blir enda mer usikker og forvirret enn jeg allerede her. Uansett, takk for konstruktivt svar ❤️ 

Jeg har nok mye å gå på her, men hvordan blir mer utadvendt? Jeg har sluttet å se i bakken og begynt å smile til fremmede, både kvinner og menn. Og de smiler tilbake. Det har imidlertid ikke gitt meg noe mer å bygge videre på. Sammen med kjente og med venner er jeg også den som ler mye og er hyggelig. Jeg er generelt en blid, hyggelig dame med mye selvironi, men det har altså ikke ikke hjulpet meg. Jeg innser at jeg skal fortsette å bevege meg i denne retningen.  

Av de jeg har møtt på nett har jeg vært interessert i 2. De har begge avvist meg ganske kort og kontakt. De andre har jeg ikke kjent noe kjemi med, eller valgt å ikke gå videre med på grunn av avstand (de var på vei til å flytte til et annet land eller annen by). 

Takk for konstruktive svar. Jeg har seriøst begynt å vurdere plastisk kirurgi og legger merke til at ingen av dere foreslår noe slikt. Jeg setter veldig stor pris på at dere er villige til å se etter andre ting enn bare det ytre her ❤️ 

Hva pleier dere å gjøre på datene? Hvor høy er du? Noen menn er så opptatt av høyden hvis du er høy.

Anonymkode: 6295b...3af

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Skolebolle skrev:

Da skjønner jeg at du lurer på hva som skurrer.  Kan deler av problemet være at du er for sjenert når du dater?  Enten at du blir ukomfortabel når mannen er frempå  eller at alt renner ut i ingenting om mannen ikke tar initiativ. 

Jeg er uten tvil sjenert og utilpass mtp. dating. Men hvem er ikke det? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva pleier dere å gjøre på datene? Hvor høy er du? Noen menn er så opptatt av høyden hvis du er høy.

Beklager glem det med høyde, rota litt her nå.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De datene jeg har vært på har vi gått en tur, tatt en kaffe, gått på teater, gått på restaurant. 

Jeg er 160cm og var åpen om høyde og vekt (og utseende forøvrig) da jeg traff menn fra nett. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er uten tvil sjenert og utilpass mtp. dating. Men hvem er ikke det? 

Ja, alle er nok sjenerte. Men det finnes jo graderinger av sjenanse. Noen er mer sjenerte enn andre og noen er så sjenerte at det kan gå utover livskvaliteten deres. Tar du initiativ til å kysse daten eller blir du ukomfortabel når han prøver å kysse deg? 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel litt der snart jeg også. Selv er jeg så unektelig lei av alt maset om jeg MÅ etablere meg og skaffe barn, men det går jo bare ikke så lenge menn velger meg vekk. Og det er en så håpløs "loop" å være fanget i. Ikke hva jeg kaller livskvalitet i det heletatt. 

Kan det kanskje handle om "å prøve for hardt"? Nå skal jeg innrømme at det var over et år siden jeg var på date sist (altså som en 37 år gammel mann), og det jeg opplevde var at jeg ville virkelig prøve å føle noe, men jeg greide det rett og slett ikke. Selv om hun var hyggelig nok, så var det bare et "tom lerrett" der, dvs. at jeg ikke følte noe spesielt. Det kan selvfølgelig være så enkelt som at det var dårlig match, men i et forsøk på refleksjon handlet det nok også litt om meg. Det er lett å forsøke å legge mye i det, når det som Minesveiper nevner, egentlig bør være slik at man er lett og ledig, og bare ser hvordan det utvikler seg uten å legge så mye forventninger i det på egen og den andres vegne. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Skolebolle skrev:

Ja, alle er nok sjenerte. Men det finnes jo graderinger av sjenanse. Noen er mer sjenerte enn andre og noen er så sjenerte at det kan gå utover livskvaliteten deres. Tar du initiativ til å kysse daten eller blir du ukomfortabel når han prøver å kysse deg? 

Jeg er ikke god på den biten der, men det skyldes nok heller manglende erfaring heller enn sjenanse. For øvrig er jeg ikke komfortabel med intimitet tidlig i relasjonen. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det kanskje handle om "å prøve for hardt"? Nå skal jeg innrømme at det var over et år siden jeg var på date sist (altså som en 37 år gammel mann), og det jeg opplevde var at jeg ville virkelig prøve å føle noe, men jeg greide det rett og slett ikke. Selv om hun var hyggelig nok, så var det bare et "tom lerrett" der, dvs. at jeg ikke følte noe spesielt. Det kan selvfølgelig være så enkelt som at det var dårlig match, men i et forsøk på refleksjon handlet det nok også litt om meg. Det er lett å forsøke å legge mye i det, når det som Minesveiper nevner, egentlig bør være slik at man er lett og ledig, og bare ser hvordan det utvikler seg uten å legge så mye forventninger i det på egen og den andres vegne. 

Jeg har hatt perioder der jeg har prøvd hard og der jeg har vært veldig avslappet og fornøyd med meg selv og livet. Jeg merket helt ærlig ikke forskjell på menns (manglende) interesse i disse periodene. Jeg får ikke resultater hverken når jeg forsøker å møte noen eller når jeg slapper av. Dessverre :(

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Enig, men hvorfor tar de ikke initiativ ovenfor meg? Og hvorfor avviser de når jeg viser interesse? 

Jeg sier jo det ...de tar nok ikke hintet når du viser interesse. Fordi kvinnelige "interesse" tegn er så subtile at det er difust.

Så sier jeg jo det igjen at de tar ikke initiativ ovenfor deg fordi de er initiativløse ..derfor er de også langtidssingle. 

Arghhhh.....

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt perioder der jeg har prøvd hard og der jeg har vært veldig avslappet og fornøyd med meg selv og livet. Jeg merket helt ærlig ikke forskjell på menns (manglende) interesse i disse periodene. Jeg får ikke resultater hverken når jeg forsøker å møte noen eller når jeg slapper av. Dessverre :(

Tenkte ikke nødvendigvis på at det å prøve for hardt innebærer å ikke være fornøyd med seg selv. Man kan fint være komfortabel med den man er selv og fortsatt prøve for hardt hvis man har for store forventninger til daten. Ta det heller løst, lett og ledig og ta det derfra, det hjelper nok hvert fall litt. 

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg spør fordi jeg ikke klarer å se meg selv og mitt "mønster" utenfra og prøver å finne en løsning på det, slik at også jeg kan få et tilnærmet "normalt" liv. 

Jeg er den mannlige utgaven av deg, så jeg vet hvordan det føles. Det finnes flere som oss også, så vi er ikke alene. Det finnes bare ikke noen som er bra nok for oss, og som er i stand til å være sammen med oss, og ta seg av oss, så derfor gjør vi det alene. :hug:

Anonymkode: 7ad9b...a9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Xcase33 skrev:

Jeg sier jo det ...de tar nok ikke hintet når du viser interesse. Fordi kvinnelige "interesse" tegn er så subtile at det er difust.

Så sier jeg jo det igjen at de tar ikke initiativ ovenfor deg fordi de er initiativløse ..derfor er de også langtidssingle. 

Arghhhh.....

Hm. Sånne ting er vel diffuse av natur. Men jeg tror jeg skjønner hva du mener, nemlig at jeg må bli tydeligere. Jeg er redd jeg bare kommer til å drite meg ut og skremme menn OG skape kleine situasjoner..

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte ikke nødvendigvis på at det å prøve for hardt innebærer å ikke være fornøyd med seg selv. Man kan fint være komfortabel med den man er selv og fortsatt prøve for hardt hvis man har for store forventninger til daten. Ta det heller løst, lett og ledig og ta det derfra, det hjelper nok hvert fall litt. 

Jeg tror også det. På tross av at jeg har slitt max med menn har jeg faktisk det meste annet på livet på stell. Jeg har også hatt et veldig godt forhold til meg selv, familie, venner og jobb og trivesi min egen tid. Menn ser ikke ut til å bry seg om dette. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den mannlige utgaven av deg, så jeg vet hvordan det føles. Det finnes flere som oss også, så vi er ikke alene. Det finnes bare ikke noen som er bra nok for oss, og som er i stand til å være sammen med oss, og ta seg av oss, så derfor gjør vi det alene. :hug:

Anonymkode: 7ad9b...a9a

Like greit å se på det slik. I min omgangskrets er vi flere som har falt utenom, slik er virkeligheten. Klem tilbake ❤️

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For øvrig har jeg flere pene og hyggelig venninner som også er evig single, så jeg tror du tar feil om at det er enkelt for kvinner å få seg en mann. 

Det er dog litt rart at dere ikke kan finne en mann blant de 41000 mennene som er single i dette landet. 

Jeg for min del har prøvd det som fantes av datingsider, jeg er sjenert og introvert. Ganske mye faktisk, men jeg endte opp med en KGfyr. Man må gå ut fra komfortsonen og gi og få litt. 

Anonymkode: a4b4f...424

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dog litt rart at dere ikke kan finne en mann blant de 41000 mennene som er single i dette landet. 

Jeg for min del har prøvd det som fantes av datingsider, jeg er sjenert og introvert. Ganske mye faktisk, men jeg endte opp med en KGfyr. Man må gå ut fra komfortsonen og gi og få litt. 

Anonymkode: a4b4f...424

Er du veldig pen? 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei menn

Jeg er en voksen dame som ikke lykkes med dating, i det heletatt. Jeg lyktes ikke med dating da jeg var ung og jeg lykkes ikke nå som jeg er voksen. Jeg har ingen barn, er litt sjenert/innadvendt, godhjertet, glad i å lage mat, feminin, lager ikke drama, er smart og pen (får jeg høre). Likevel har jeg aldri noe på gang med menn. De ser meg ikke, tar ikke kontakt og viser ingen initiativ til å bli kjent med meg. Når jeg tar kontakt med de blir jeg som regel avvist. Dette har gjort at jeg har blitt "evig singel" - alle i min omgangskrets syns det er fryktelig rart, men ingen vil stille opp. Så da fortsetter bare denne onde sirkelen. Jeg har klødd meg mye i hodet og lurt på hva jeg kan gjøre for å bryte denne sirkelen men klarer ikke å knekke koden. 

Som følge av dette har jeg lyst til å spørre menn: Hva er det som gjør at en jente/kvinne aldri er aktuell? Når er det greit at damer forkastes og at ingen bryr seg? Hvilke forhold/trekk/egenskaper gjør en kvinne verdiløs? 

Jeg spør fordi jeg ikke klarer å se meg selv og mitt "mønster" utenfra og prøver å finne en løsning på det, slik at også jeg kan få et tilnærmet "normalt" liv. 

Vanskelig å si. Slik du beskriver deg selv ser jeg for meg en grå mus. En dame man ikke legger merke til. Bare det å friske opp klesstilen kan kanskje hjelpe litt. Du kan tørre å være litt sexy eller fargerik uten å bli vulgær, sånn at du blir sett som kjærestemateriale. 

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

En del menn ser ikke ut til å forstå at også kvinner kan falle utenom dating- og forholdsmarkedet og det er nok derfor du er overrasket - fordi det er nettopp det som har skjedd meg.

Jeg var ikke overrasket.

Når det er sagt er jeg enig i mye av det du skriver, men akkurat når det gjelder motgang/avvisning har det toppet seg litt for meg i det siste. Jeg føler meg ikke bra av det hele. Hvordan skal man takle dett? Jeg er ikke engang en veldig følsom person, men menn er virkelig vanskelige å involvere seg med. Jeg tror kanskje jeg har vært "redd" menn en stund på grunn av dette og gitt litt opp. Eller så er jeg i ferd med å gi opp nå. 

Sånn for min del så har jeg alltid hatt det best når jeg har hatt ulike aktiviteter jeg har vært engasjert i, og som har gitt glede i hverdagen. Artig nok er det også i de periodene jeg har vært mest attraktiv for kvinner. Det er mye lettere å gå på mange dates, og gå gjennom den prosessen når man kommer fra et sted med masse overskudd og positiv energi. Når man er nede sånn følelsesmessig er det vanskeligere. Enten må du finne glede i andre ting som kan bygge deg opp i mellom tiden, eller så må du bare møte fyren som gjør at du slipper å tenke på alt dette. 

Du skriver at man ikke skal skape noe press om at relasjonen skal ende i et forhold og at man bare skal kose seg og nyte hverandres selskap (?). Det er her det krøller seg til for meg. For det første blir jeg ikke kjent med menn og for det andre har jeg ikke de sosiale egenskapene til å lese "spillet". Jeg har blitt lurt og løyet til av menn tidligere og jeg ønsker ikke å gå gjennom dette engang til. Derfor tror jeg ikke jeg passer til den fremgangsmåten du foreslår. Dessverre, for jeg ser ikke bort i fra at du har rett. 

Du skrev at når du først tok kontakt med menn, så ble du avvist. For meg er det da litt vanskelig å vite når du blir avvist. Blir du avvist med en gang etter du har sagt hei? Eller etter hvert som dere blir bedre kjent? Jeg bare antok at du ble avvist litt tidlig, og så ga jeg noen tips ut i fra hva jeg har sett når kvinner har tatt initiativ. Jeg har jo hatt ulike verv, og med det kom det også en del interesse fra damene som var med i organisasjonen. Det var for eksempel en som var interessert, som var også veldig sjenert. Hun ønsket å ta kontakt, og gjorde et tappert forsøk med å komme bort og bare stå ved siden av meg uten å si noe. Jeg er en grei fyr, og har vært sjenert selv, så istedenfor å bare la henne henge så hjalp jeg henne å holde samtalen sånn at hun ikke skulle føle seg helt jævlig i alle fall. Uansett, hvis man ikke klarer å føre en samtale, og man er litt klein sosialt, så blir det vanskelig å sjarmere menn. Jeg vet jo ikke hvor gode dine sosiale ferdigheter er når det kommer til akkurat det, men det er uansett noe man kan jobbe med og forbedre. Når det kommer til å "lese spillet" så er det vanskelig for alle. Ofte vet man jo ikke hva den andre vil eller er ute etter før man har stilt dem spørsmål om det direkte, og eller etter at man har sett hvordan de oppfører seg over en lengre periode. 

Endret av Minesveiper
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke god på den biten der, men det skyldes nok heller manglende erfaring heller enn sjenanse. For øvrig er jeg ikke komfortabel med intimitet tidlig i relasjonen. 

Forstår,  folk er jo ulike når det kommer til når de er komfortable med intimitet. Men du er ikke såpass ukomfortabel at det ødelegger datingen? Det kan virke litt sånn når du snakker om  manglende erfaring. 

Endret av Skolebolle
AnonymBruker
Skrevet

Du gir et veldig samlet og selvtilstrekkelig inntrykk.

Få noe drama i livet, film noir, så en mann kan redde deg.

Anonymkode: 87699...9a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...