Gå til innhold

Eksen hans stalker kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har forstått at bruddet var kjipt med eksen. Veldig krangel så pratet de ikke sammen igjen. Min kjæreste har fortalt om utallige episoder der hun klikket av ingenting, truet folk med kniv osv. Hun er veldig ustabil. Har visstnok en diagnose. 

Nå har hun funnet ut via noen venner av han at vi skal på ferie. Hun sendte han melding i går å spurte om de kunne snakke ut. Hun kommer etter 2 år plutselig til samme feriested vi skal til!! Kjæresten min vil ikke ha noe med henne å gjøre og har ikke svart. Han gruer seg tydelig til å dra tilfelle hun stalker oss over alt på cafe osv. Det er 4 år siden det ble slutt mellom dem. Langdistanse forhold.

Hva skal jeg gjøre her? Jeg har sagt til kjæresten min at de gjerne må snakke, men han nekter. Han virker faktisk livredd for dama. Gjør meg bekymret ...

Anonymkode: 8d17c...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forstått at bruddet var kjipt med eksen. Veldig krangel så pratet de ikke sammen igjen. Min kjæreste har fortalt om utallige episoder der hun klikket av ingenting, truet folk med kniv osv. Hun er veldig ustabil. Har visstnok en diagnose. 

Nå har hun funnet ut via noen venner av han at vi skal på ferie. Hun sendte han melding i går å spurte om de kunne snakke ut. Hun kommer etter 2 år plutselig til samme feriested vi skal til!! Kjæresten min vil ikke ha noe med henne å gjøre og har ikke svart. Han gruer seg tydelig til å dra tilfelle hun stalker oss over alt på cafe osv. Det er 4 år siden det ble slutt mellom dem. Langdistanse forhold.

Hva skal jeg gjøre her? Jeg har sagt til kjæresten min at de gjerne må snakke, men han nekter. Han virker faktisk livredd for dama. Gjør meg bekymret ...

Anonymkode: 8d17c...936

Det som bekymrer meg er at hun har truet folk med kniv. Det er utrolig alvorlig. Hadde hun ikke gjort noe slik så måtte det være mulig med en samtale. Men dersom det er tilfelle dette med truing med vold eller kniv så ville jeg ha kontaktet hjelp. 

Å true noen med kniv / fysisk vold er ganske alvorlig. 

Endret av Marina234
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har ikke truet min kjæreste direkte men vold, men mye psykisk og kastet ting han eide. Vi skal på et arrangement med en del folk å sove i telt og jeg er direkte bekymra nå hva hun kan finne på! Vi drar til Danmark og det mistenksomt hun skal der vi er når hun ikke lenger er venner med noen av vennene hans.

Anonymkode: 8d17c...936

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forstått at bruddet var kjipt med eksen. Veldig krangel så pratet de ikke sammen igjen. Min kjæreste har fortalt om utallige episoder der hun klikket av ingenting, truet folk med kniv osv. Hun er veldig ustabil. Har visstnok en diagnose. 

Nå har hun funnet ut via noen venner av han at vi skal på ferie. Hun sendte han melding i går å spurte om de kunne snakke ut. Hun kommer etter 2 år plutselig til samme feriested vi skal til!! Kjæresten min vil ikke ha noe med henne å gjøre og har ikke svart. Han gruer seg tydelig til å dra tilfelle hun stalker oss over alt på cafe osv. Det er 4 år siden det ble slutt mellom dem. Langdistanse forhold.

Hva skal jeg gjøre her? Jeg har sagt til kjæresten min at de gjerne må snakke, men han nekter. Han virker faktisk livredd for dama. Gjør meg bekymret ...

Anonymkode: 8d17c...936

Det eneste som høres litt rart ut er at hun tilfeldigvis skal dit dere skal, men: hvis sove i telt i Danmark betyr at dere skal på en eller annen festival f.eks er det ikke så veldig spesielt akkurat. 

Alt i alt, høres det heller ut som om din eks ikke forteller deg hele sannheten, og forteller røverhistorier om eksen sin, bare fordi han ikke orker et oppgjør med henne. Mange menn som kjører: eksen er gal, mens det gjerne viser seg at eksen deres er langt mer normal enn de selv noensinne kommer til å bli. Der det er de selv som har oppført seg fryktelig dårlig. Sier ikke at det må være sånn her, men det er noe betenkelig at han laget et bilde av eksen sin som en voldelig stalker (som er rimelig alvorlige og kriminaliserende anklager) når det viser seg at hun egentlig ikke har vært voldelig mot han én gang, men kastet noen ting rund,  i én krangel eller noe. Det virker jo heller ikke som de har hatt noen kontakt på åresvis i det du skriver, og at hun dermed heller ikke stalker han på noen som helst måte. Det høres bare ut som de har hatt et stygt brudd, der hun har behov for å snakke ut om det, mens han gir faen. 

Anonymkode: c8acf...d99

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste som høres litt rart ut er at hun tilfeldigvis skal dit dere skal, men: hvis sove i telt i Danmark betyr at dere skal på en eller annen festival f.eks er det ikke så veldig spesielt akkurat. 

Alt i alt, høres det heller ut som om din eks ikke forteller deg hele sannheten, og forteller røverhistorier om eksen sin, bare fordi han ikke orker et oppgjør med henne. Mange menn som kjører: eksen er gal, mens det gjerne viser seg at eksen deres er langt mer normal enn de selv noensinne kommer til å bli. Der det er de selv som har oppført seg fryktelig dårlig. Sier ikke at det må være sånn her, men det er noe betenkelig at han laget et bilde av eksen sin som en voldelig stalker (som er rimelig alvorlige og kriminaliserende anklager) når det viser seg at hun egentlig ikke har vært voldelig mot han én gang, men kastet noen ting rund,  i én krangel eller noe. Det virker jo heller ikke som de har hatt noen kontakt på åresvis i det du skriver, og at hun dermed heller ikke stalker han på noen som helst måte. Det høres bare ut som de har hatt et stygt brudd, der hun har behov for å snakke ut om det, mens han gir faen. 

Anonymkode: c8acf...d99

Hvilket grunnlag har du for å anta at TS' kjæreste forteller "røverhistorier"? 

Å kaste ting rundt seg, true andre folk med kniv, lage scener og oppføre seg utagerende på fast basis er absolutt en form for vold. Det gjør at partneren lever i usikkerhet, engstelse og under mye stress, noe som kan sitte i kroppen i lang tid også etter brudd. Det er ikke normal eller akseptabel oppførsel, og kjæresten til TS gjør helt rett i å ha kuttet kontakten med eksen. Han skylder ikke eksen å "ta et oppgjør" eller prate ut. TS har heller ikke skrevet at eksen er en stalker per dags dato, men at det er det kjæresten hennes frykter skal skje, grunnet hennes ustabile historikk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noter /ta bilder og opptak hvis hun gjør noe. 

At hun drar til Danmark i fellesferien er jo det samme som halve Norge så dere har ingen sak der, men selvfølgelig hvis hun begynner å følge etter dere osv burde politianmeldelse være neste skritt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjøre det å ta opp hvis noe skjer.. Min kjæreste har ikke grunn til å fortelle om ting var dårligere enn de var. Jeg tror på at han opplevd en veldig ustabil person. Han datet en annen et halvt år før meg og da var hun etter daten hans også. Ringte henne å skulle ødelegge ved å spre dritt. 

I Danmark så er det min kjærestes miljø, uten at jeg vil si så mye mer for å røpe id. Det er ikke veldig stort og hans venner gjennom over 20 år hører til der. Esken hans har ingen nære i hans krets så vi vet hun kommer ens ærend i håp om å treffes. Det var det hun skrev i melding til han. At de kunne prate ut om ting. Min kjæreste orker ikke se dama en gang. Hun har til og med hatt truende atferd mot sønnen hans. 

Anonymkode: 8d17c...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min fortalte ofte om sine gale ekser som var helt sprø og stadig ville gjenoppta kontakt.

Nå er han min eks, og jeg er nok blitt en av hans «gale og sprø» ekser. Men det bryr jeg meg ikke om, han angår ikke meg lenger og jeg vet nå at han lagde den historien om eksene sine for å slippe å forholde seg til for en dass han egentlig er.

Jeg har ikke tatt kontakt med ham etter bruddet. Han ringer og tekster med jevne mellomrom uten å få svar fra meg. Antakelig slik var det med «stalker eksene» hans også 🙊

Anonymkode: b8dbe...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksen min fortalte ofte om sine gale ekser som var helt sprø og stadig ville gjenoppta kontakt.

Nå er han min eks, og jeg er nok blitt en av hans «gale og sprø» ekser. Men det bryr jeg meg ikke om, han angår ikke meg lenger og jeg vet nå at han lagde den historien om eksene sine for å slippe å forholde seg til for en dass han egentlig er.

Jeg har ikke tatt kontakt med ham etter bruddet. Han ringer og tekster med jevne mellomrom uten å få svar fra meg. Antakelig slik var det med «stalker eksene» hans også 🙊

Anonymkode: b8dbe...1e6

Men hvilken relevans har det i denne tråden? At noen fyrer lyver om eksene sine betyr da ikke at alle gjør det, eller at kjæresten til TS gjør det. Det er ingenting av det hun har skrevet som skulle tilsi at det er samme situasjon som det du beskriver.

Anonymkode: a71cd...13b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vi utsette det en dag.. trengte å prate en del. Viser seg at hun har holdt på med undersøkelse hvor vi skal oppholde oss osv, så vi endrer litt på planene men drar på samme sted så får jeg bare håpe hun holder seg langt unna.  

Anonymkode: 8d17c...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...