Gå til innhold

Nekte far samvær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at han ikke vil få 50/50. Jeg har tro på at rettsystemet avgjør etter barnets beste.

Det som tynger meg er belastningen det fører med at far tar kontakt. Jeg ønsker å løse dette før det når retten, men som sagt så er ikke far interessert. I tillegg til at dette blir 3 gangen har tar det for retten. Hver runde har kostet meg rett under 100 tusen. Jeg vet ikke med dere, men vi er en helt alminnelig familie, men normal økonomi. Det er alle sparepengene våre som går.

Og dere som mener at ingen advokat vil ta saken hans; det stemmer ikke. Det finnes alltid en advokat som vil ta saken, uansett hvor håpløs den der..

Anonymkode: c0dd1...ed3

Har du vært fornøyd med og fått god hjelp av advokaten din tidligere? Når jeg var gjennom en tøff runde med min x med samvær lot jeg all kontakt gå gjennom advokaten og svarte ikke på noe selv. Advokaten krevde dette på mine vegne på grunnlag av at barnet trengte ro og tryghet. Mitt inntrykk er at mye avhenger av hvor dyktig advokat man har i slike saker, for om man kan klare å ro noe i land før en eventuell rettsak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at han ikke vil få 50/50. Jeg har tro på at rettsystemet avgjør etter barnets beste.

Det som tynger meg er belastningen det fører med at far tar kontakt. Jeg ønsker å løse dette før det når retten, men som sagt så er ikke far interessert. I tillegg til at dette blir 3 gangen har tar det for retten. Hver runde har kostet meg rett under 100 tusen. Jeg vet ikke med dere, men vi er en helt alminnelig familie, men normal økonomi. Det er alle sparepengene våre som går.

Og dere som mener at ingen advokat vil ta saken hans; det stemmer ikke. Det finnes alltid en advokat som vil ta saken, uansett hvor håpløs den der..

Anonymkode: c0dd1...ed3

jeg har vært gjennom noe lignende, mine barn har ikke samvær med sin far og dette har retten bestemt. Ikke vært samvær på snart 6 år uten at barna selv skal ytre ønske om det. Vi fikk veldig god hjelp av barnevernet, barna var 10 og 12 og de ble faktisk hørt fullt ut på at de ikke ønsket kontakt med far siden det var en stor belastning for dem. Vi hadde allerede 2 runder i retts apparatet, men denne gangen kom det ikke til retten, men dommeren fattet en beslutning i samarbied med sakkyndig og anbefakte far å godta og skrive under. BV snakket både med barna, hjemme besøk  hos oss og innkalte far som aldri møtte, det sier også sitt. Vi hadde advokat, en utrolig dyktig dame, det kostet oss ca 20 000 siste gangen, men jeg har totalt brukt over 200 000 på dette i løpet av 11 år, men nå er det ro og aldri mere usikkerhet for hverken meg eller barna

Anonymkode: 9bcfa...7ae

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har vært gjennom noe lignende, mine barn har ikke samvær med sin far og dette har retten bestemt. Ikke vært samvær på snart 6 år uten at barna selv skal ytre ønske om det. Vi fikk veldig god hjelp av barnevernet, barna var 10 og 12 og de ble faktisk hørt fullt ut på at de ikke ønsket kontakt med far siden det var en stor belastning for dem. Vi hadde allerede 2 runder i retts apparatet, men denne gangen kom det ikke til retten, men dommeren fattet en beslutning i samarbied med sakkyndig og anbefakte far å godta og skrive under. BV snakket både med barna, hjemme besøk  hos oss og innkalte far som aldri møtte, det sier også sitt. Vi hadde advokat, en utrolig dyktig dame, det kostet oss ca 20 000 siste gangen, men jeg har totalt brukt over 200 000 på dette i løpet av 11 år, men nå er det ro og aldri mere usikkerhet for hverken meg eller barna

Anonymkode: 9bcfa...7ae

Så bra. Skal i gang med runde nr. 2 i retten her... Håper så på ro og stabilitet for barna og meg selv heretter.

Ang. denne saken, så må det vel gå an å få stoppet dette opplegget her i første rettsmøte? Det far holder på med, er jo absolutt ikke barnets beste.

Anonymkode: bc646...2b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske umulig å ha 50/50 samvær så lenge faren bor 100 mil unna?? Skal barnet gå på to forskjellige skoler da eller??

 

Anonymkode: 2b26d...937

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, tussi84 skrev:

Du kan ikke nekte barnet samvær med faren selv om ungen din påstår at han ikke vil. Faren har i utgangspunktet lik rett til samvær med barnet sitt, selv om jeg ser dessverre at han er en på og av far. Dere må enten bli enige om samvær via famvern, og om ikke det går så må retten bestemme samværet til dere begge. 

Det er nå som tussi84 beskriver. Både barn og far har krav på samvær om dette er ønskelig jf.Barnelova. Jeg ser noen andre ikke er enig I dette. 

Det er også retten som fastsetter samvær når foreldrene ikke blir enige. 

Møte hos familevernkontoret er frivillig så lenge det ikke er behov for meklingsattest. Ingen kan tvinges dit etter å ha vært der ved samlivsbruddet.  Senere møter er opp til hver enkelt. 

Men TS.vet du den egentlige agendaen til x-mann? 

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peter007 skrev:

Det er nå som tussi84 beskriver. Både barn og far har krav på samvær om dette er ønskelig jf.Barnelova. Jeg ser noen andre ikke er enig I dette. 

Det er også retten som fastsetter samvær når foreldrene ikke blir enige. 

Møte hos familevernkontoret er frivillig så lenge det ikke er behov for meklingsattest. Ingen kan tvinges dit etter å ha vært der ved samlivsbruddet.  Senere møter er opp til hver enkelt. 

Men TS.vet du den egentlige agendaen til x-mann? 

Når far er vinglete og saboterer, hva da? Han har flyttet 100 mil unna sitt eget barn.  Hva synes du om en mann som nekter å gå til mekling? 

En skal alltid handle ut i fra barnets beste og noen ganger er samvær med den ene forelderen ikke barnets beste.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom han tar dette til retten igjen synes jeg du skal komme med motsøksmål og kreve fullt foreldreansvar. En ikke tilstedeværende forelder som ikke forstår hva han drar deg og barnet gjennom, eller kanskje han forstår og likevel gjør det, og barnet som ikke vil se han...?!

Jeg har en 7-åring som også blir hørt i retten. Fordi jeg så inderlig ønsker at far og sønn har jeg strukket barnet - og meg selv - uendelig langt for å få til det. Faren ødelegger rett og slett for seg selv og barnet er redd og engstelig for å treffe på faren og vil ikke være der. Faren utsetter barnet for psykisk belastning, uten at han er i nærheten av å forstå. Vi har hatt ca. 5 rettsmøter, det har kostet meg over 200' og det blir sikkert 100' til... nå vil jeg ikke lenger la barnet være prøvekanin for faren, barnet vil ikke/nekter å være med faren. Jeg kommer med stor sannsynlighet å anmode om fullt foreldreansvar, det er eneste måten vi kan få faren i større grad ut av livet vårt.. vi har holdt på siden barnet var 4 år og det er blitt mindre og mindre samvær etterhvert. Det er usigelig trist - det er bare tapere!

Lykke til!

Anonymkode: 37cc5...2bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Blir skikkelig provosert her. Jeg dritt fullstendig i om ‘far har full rett å treffe sitt barn’. Ikke når han ødelegger sitt barn med dette galskap.  Hvis jeg var deg ts ville jeg ha tatt ut lån for å få en dyktig advokat og kjempet med alt jeg hadde for å få 100% foreldreansvar og fått den drittsekken ut av bildet for godt. 

Anonymkode: 6a60c...09a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut om det kan lykkes å legge inn motkrav om at han skal dømmes til å ta dine saksomkostninger. Evt om det kan hjelpe med privat søksmål for at han skal ta dine saksomkostninger når han stadig trekker deg for retten med håpløse krav, som burde blitt løst i billig mekling.

Det vil kunne svi økinomisk såpass at han velger å prøve mekling i fremtiden...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke nekte faren samvær med barnet sitt. Det blir helt feil. 

Jeg er veldig glad for at begge barna mine har kontakt med sin far nå. Barn trenger to støttespillere i livet sitt, mener jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Marina234 skrev:

Du kan ikke nekte faren samvær med barnet sitt. Det blir helt feil. 

Jeg er veldig glad for at begge barna mine har kontakt med sin far nå. Barn trenger to støttespillere i livet sitt, mener jeg. 

Hva om ikke en ene forelder ikke er en støttespiller .  Å bruker barnet som terapi og krykke. Jeg har vært der. Hadde 50 50 med hun elste . Hun sliter den dagen i dag pga hun måtte være pappas venn. Trygghet og støtte. Måtte tåle sinte ord og nedslaktning av meg. Men hun var lojal mot sin far pga hun var redd han skulle ta livet sitt.  Vi har brukt mange timer på samtaler  for å bygge opp en jente som ble total  brutt ned pga far hadde vært søkt anet enn en støttespiller.  

Anonymkode: a4d4a...3b7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva om ikke en ene forelder ikke er en støttespiller .  Å bruker barnet som terapi og krykke. Jeg har vært der. Hadde 50 50 med hun elste . Hun sliter den dagen i dag pga hun måtte være pappas venn. Trygghet og støtte. Måtte tåle sinte ord og nedslaktning av meg. Men hun var lojal mot sin far pga hun var redd han skulle ta livet sitt.  Vi har brukt mange timer på samtaler  for å bygge opp en jente som ble total  brutt ned pga far hadde vært søkt anet enn en støttespiller.  

Anonymkode: a4d4a...3b7

Mente nedsnakking ikke nedslakting.  Faen ta autokorrekt. 

Anonymkode: a4d4a...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Marina234 skrev:

Du kan ikke nekte faren samvær med barnet sitt. Det blir helt feil. 

Jeg er veldig glad for at begge barna mine har kontakt med sin far nå. Barn trenger to støttespillere i livet sitt, mener jeg. 

Har du i det hele tatt lest hva TS skriver? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Sinsiew skrev:

Har du i det hele tatt lest hva TS skriver? 

Ja jeg har lest hovedinnlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Marina234 skrev:

Ja jeg har lest hovedinnlegget. 

Og du syns det er helt greit at et barn skal bli skuffet gang på gang, fordi far skal ha rett på samvær med et barn som ikke en gang ønsker dette selv? 

Må minne om at det er barn som har rett på samvær med sin forelder, ikke omvendt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ts her.

Kort oppdatering. Vi hadde samtale på familievernkontoret(mekling) i forrige uke. Han ville som ventet ikke komme fram til en løsning for barnet. Mottok i dag brev fra advokaten hans. Så det blir dessverre ny runde i retten.

 

 

Anonymkode: c0dd1...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Kort oppdatering. Vi hadde samtale på familievernkontoret(mekling) i forrige uke. Han ville som ventet ikke komme fram til en løsning for barnet. Mottok i dag brev fra advokaten hans. Så det blir dessverre ny runde i retten.

 

 

Anonymkode: c0dd1...ed3


Å, det var leit å høre :(

Håper dere får satt en stopper for dette styret denne gangen da i hvert fall ❤️

Anonymkode: ac9b2...a15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:


Å, det var leit å høre :(

Håper dere får satt en stopper for dette styret denne gangen da i hvert fall ❤️

Anonymkode: ac9b2...a15

Da synes jeg du skal kreve hovedforhandling med en gang. Da sparer du ihvertfall noe tid, barnet blir hørt m.m. Det bør ikke være nødvendig med et saksforberedende møte.

Anonymkode: 37cc5...2bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Kort oppdatering. Vi hadde samtale på familievernkontoret(mekling) i forrige uke. Han ville som ventet ikke komme fram til en løsning for barnet. Mottok i dag brev fra advokaten hans. Så det blir dessverre ny runde i retten.

 

 

Anonymkode: c0dd1...ed3

Men reagerte ikke retten på vinglingen hans da? Må du virkelig betale 100 000 per runde i retten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt hinsides. Det er misbruk av rettsapparatet å holde på slik. Tipper far har fri rettshjelp eller er søkkrik og bare er ute etter å ødelegge for mor ved å loppe henne for penger. Dette må stoppes!

Anonymkode: fc8be...5d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...