Gå til innhold

Ei dame skulle I banken, for å betale ned lån på huset. Hun ble overtalt til å sette pengene I fond og tapte alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette sto å lese i et annet forum: 

"Ei dame skulle I banken, for å betale ned lån på huset. Hun ble overtalt til å sette pengene I fond og tapte alt"
og det var også linket til denne tråden 
https://forum.kvinneguiden.no/topic/574675-mannen-min-har-rotet-bort-alle-pengene-våre-på-aksjer/

Kan man risikere å  miste alle pengene når man sparer i fond? :hakeslepp: Er det sant? Kan man også sitte igjen med å SKYLDE penger til banken?

 

 

Anonymkode: 79fd0...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan man sikkert. Men ofte er det alikevel lønnsomt å putte penger i fond, du må bare vite hva du gjør. jeg har for eks tjent 10 000 på aksjer på 4 mnd selv om jeg bare investerte ca 35 000. 

Man burde alltid tenke selv, og gjøre research. Les om fondet du investerer i, og ikke putt all formue ii ett fond

Anonymkode: 40301...268

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke 10 års perspektiv hvis du skal vinne på å ha penger i fond. Du må tåle å tape disse pengene, ikke sette boliglånet inn dit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette sto å lese i et annet forum: 

"Ei dame skulle I banken, for å betale ned lån på huset. Hun ble overtalt til å sette pengene I fond og tapte alt"
og det var også linket til denne tråden 
https://forum.kvinneguiden.no/topic/574675-mannen-min-har-rotet-bort-alle-pengene-våre-på-aksjer/

Kan man risikere å  miste alle pengene når man sparer i fond? :hakeslepp: Er det sant? Kan man også sitte igjen med å SKYLDE penger til banken?

 

 

Anonymkode: 79fd0...661

Ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dette er tullball. Ingen vanlige fond i Norge har noensinne gått i null. Det har kun skjedd hvis du har lånt penger for å kjøpe disse fondene, hvis du har spesialfond som ikke er beregnet på småsparere, hvis du har kjøpt enkeltaksjer i stedet for aksjefond.

Anonymkode: 71e04...e84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, AnonymBruker said:

Dette sto å lese i et annet forum: 

"Ei dame skulle I banken, for å betale ned lån på huset. Hun ble overtalt til å sette pengene I fond og tapte alt"
og det var også linket til denne tråden 
https://forum.kvinneguiden.no/topic/574675-mannen-min-har-rotet-bort-alle-pengene-våre-på-aksjer/

Kan man risikere å  miste alle pengene når man sparer i fond? :hakeslepp: Er det sant? Kan man også sitte igjen med å SKYLDE penger til banken?

Anonymkode: 79fd0...661

Poenget er at aksjespekulasjon er gambling. Aksjekursen kan gå opp, og den kan gå ned. Derfor skal man aldri spekulere med penger man ikke har råd til å tape. Og man skal DEFINITIVT ikke låne penger for å spekulere i aksjer (og fond).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette sto å lese i et annet forum: 

"Ei dame skulle I banken, for å betale ned lån på huset. Hun ble overtalt til å sette pengene I fond og tapte alt"
og det var også linket til denne tråden 
https://forum.kvinneguiden.no/topic/574675-mannen-min-har-rotet-bort-alle-pengene-våre-på-aksjer/

Kan man risikere å  miste alle pengene når man sparer i fond? :hakeslepp: Er det sant? Kan man også sitte igjen med å SKYLDE penger til banken?

 

 

Anonymkode: 79fd0...661

Hvis du kjøper finansielle produkter med såkalt giring så kan det skje. Men for vanlige fond, nei. Så vidt jeg vet må et norskforvaltet fond ha minst 40 ulike verdipapirer. For at du skal tape alle pengene må alle 40 selskapene gå konkurs samtidig. Hvor sannsynlig er det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nåla-i-veggen skrev:

Hvis du kjøper finansielle produkter med såkalt giring så kan det skje. Men for vanlige fond, nei. Så vidt jeg vet må et norskforvaltet fond ha minst 40 ulike verdipapirer. For at du skal tape alle pengene må alle 40 selskapene gå konkurs samtidig. Hvor sannsynlig er det?

Takk for hjelpen :) 

Anonymkode: 79fd0...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod.

Edit: Tråden er også ryddet for kommentar til moderering. Tilbakemeldinger om moderering tas på PM eller på Ris og ros.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...