Gå til innhold

Pleier dere å steke kjøttdeigen ved hjemmelaget pizza?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 20.7.2018 den 14.19, AnonymBruker skrev:

Bruker dere lilla eller hvit løk? Hvilken er best? Når dere blander med pizzakjøttdeigen.

Anonymkode: 40256...f95

Er det kepa og rødløk du snakker om? I såfall spiller det ingen rolle, de gjør nytten begge 😊

Anonymkode: 3b9e3...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da lurer jeg på hvordan de klarer å få densmuldrete? For da må den være stekt først for å få til.  De smulene av kjøttdeig man får hos i såfall pizzabakeren må ha vært stekt før, da de er alt for små formå fordeles rå.

Anonymkode: 0f647...3ac

Stekes på veldig høy temperatur i stekeovnen.

Anonymkode: 3b9e3...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steker alltid kjøttdeigen før jeg legger den på pizzaen. Krydrer godt med salt og pepper når jeg steker den, ellers blir den smakløs.

Anonymkode: 52807...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stekes på veldig høy temperatur i stekeovnen.

Anonymkode: 3b9e3...b0d

Den smuldres ikke slik oppe på en pizza. Så da blir den stekt før den kommer på pizzaen? Var vel det som var spørsmålet. Om den stekes i ovn eller panne er for meg likegyldig, så lenge den stekes før den legges på pizzaen.

Anonymkode: 0f647...3ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den smuldres ikke slik oppe på en pizza. Så da blir den stekt før den kommer på pizzaen? Var vel det som var spørsmålet. Om den stekes i ovn eller panne er for meg likegyldig, så lenge den stekes før den legges på pizzaen.

Anonymkode: 0f647...3ac

Jeg har jo sagt gjentatte ganger at den legges rå på? :klo:

Anonymkode: 3b9e3...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff

Kjøttdeigen legges selvfølgelig rå på pizzaen.

Saus, ost, rått kjøtt. Inn i ovnen på 250 g. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti

Kommer an på hva slags pizza vi lager. 

Lager vi "norsk pizza" med en halv kilo kjøttdeig steker vi først, og koker så lenge i tomatsaus. Samme prinsipp som med lasagne. 

Lager vi typisk "pizzasjappepizza" gjør vi sånn som pizzasjappene - legger den på rå,i små tynne strimler. Tar noen få minutter så er den gjennomstekt. Hvordan vi krydrer? Vel... *trommevirvel*

Vi drysser krydder på toppen av pizzaen! Det går an! Uten at mattilsynet reagerer! 

Jeg er egentlig ikke så glad i sistnevnte type pizza, bestiller det aldri fra pizzasjapper. Men har vi litt rester av kjøttdeig er det en ok måte å bruke det på. Men kjøttdeig er jo egentlig ikke godt, det er bare tomatsausen som gjør den brukbar på "norsk pizza". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo sagt gjentatte ganger at den legges rå på? :klo:

Anonymkode: 3b9e3...b0d

Og da sier jeg at de små bitene som er smuldret man får hos pizzabakeren ikke kan skje hvis det er rå kjøttdeig. Hvis de da ikke står med pinsett når de legger den på

Anonymkode: 0f647...3ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/20/2018 at 1:22 PM, AnonymBruker said:

Det er snakk om noen få gram tilsammen på en pizza. Stekes i 300 gr, så jeg tror vi er safe.

Anonymkode: dd0f4...d28

Min ovn har ikke 300 grader. Den går til 250.

Anonymkode: 74e5e...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min ovn har ikke 300 grader. Den går til 250.

Anonymkode: 74e5e...6a8

Min går til 300.

Anonymkode: 3b9e3...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og da sier jeg at de små bitene som er smuldret man får hos pizzabakeren ikke kan skje hvis det er rå kjøttdeig. Hvis de da ikke står med pinsett når de legger den på

Anonymkode: 0f647...3ac

Jeg, og flere andre som jobber på PB, har sagt den legges rå på. Likevel tror du ikke på det :ler:

Anonymkode: 3b9e3...b0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg, og flere andre som jobber på PB, har sagt den legges rå på. Likevel tror du ikke på det :ler:

Anonymkode: 3b9e3...b0d

Så lenge de pizzaene jeg har kjøpt med kjøttdeig har kjøttdeigsmuler så tror jeg ikke på det nei. Da er kjøttdeigen behandlet, for du får ikke så små biter ut av rå deig.

Anonymkode: 0f647...3ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge de pizzaene jeg har kjøpt med kjøttdeig har kjøttdeigsmuler så tror jeg ikke på det nei. Da er kjøttdeigen behandlet, for du får ikke så små biter ut av rå deig.

Anonymkode: 0f647...3ac

Dette stusser jeg og på. 

Anonymkode: 696e6...281

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge de pizzaene jeg har kjøpt med kjøttdeig har kjøttdeigsmuler så tror jeg ikke på det nei. Da er kjøttdeigen behandlet, for du får ikke så små biter ut av rå deig.

Anonymkode: 0f647...3ac

Hvilken pizza er det du kjøper? Du vet det er forskjellig type kjøttdeig? Er det den med tacokjøttdeig? 

Anonymkode: 3b9e3...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken pizza er det du kjøper? Du vet det er forskjellig type kjøttdeig? Er det den med tacokjøttdeig? 

Anonymkode: 3b9e3...b0d

Nei. Nr 3 og 5. Og er alltid så små dmulder av kjøttdeig at man nesten må bruke lupe for å se de. Derfor vet jeg jo også at den ikke kan ha hvert rå, da det er umulig å få slik smulder uten å steke først. Hvis de da ikke har fryst den, smuldret den i smothiemaskin for å så fordele den på pizzaen. Når det også går ann å kjøpe ferdig stekt kjøttdeig i store poser, så ville jo det alternativet være rimligest for de fleste som selger pizza i stor kvanta. Og ligner da mer på de smulene som er på pizzaen.

Anonymkode: 0f647...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Nr 3 og 5. Og er alltid så små dmulder av kjøttdeig at man nesten må bruke lupe for å se de. Derfor vet jeg jo også at den ikke kan ha hvert rå, da det er umulig å få slik smulder uten å steke først. Hvis de da ikke har fryst den, smuldret den i smothiemaskin for å så fordele den på pizzaen. Når det også går ann å kjøpe ferdig stekt kjøttdeig i store poser, så ville jo det alternativet være rimligest for de fleste som selger pizza i stor kvanta. Og ligner da mer på de smulene som er på pizzaen.

Anonymkode: 0f647...3ac

Javel, du har helt sikkert rett 😊

Anonymkode: 3b9e3...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Rå kjøttboller kan jeg ha på, men ikke hele kjøttdeigen

Forskjellen ligger nok i hvor kjøttdeigen plasseres. Rå på toppen av osten ser ut til å være ok for en del her, rå i sausen; nei. Og så er det de av oss som liker å steke den først uansett. Det er vel en smakssak ☺

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart steker jeg kjøttdeigen før jeg ta den oppå pizzaen. Jeg steker, krydrer og tilsetter smaker. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å parkere den derre «jeg jobber på pizzasjappe, og vi legger rå kjøttdeig på pizzaen - diskusjonen»: Det er bare tull!  Pizzasjapper kjøper ferdig stekt kjøttdeig fra engrosleverandører. 

Anonymkode: c1d90...ea1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...