Gå til innhold

Pleier dere å steke kjøttdeigen ved hjemmelaget pizza?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller har dere bare på ikke stekt kjøttdeig oppå pizzadeigen? Fordi blir jo stekt inni ovnen.

Anonymkode: 40256...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

😦 selvsagt må den stekes først! 

Anonymkode: 17bc2...ddf

Hvorfor? Kan det ikke stekes i ovnen sammen med pizzadeigen?

Anonymkode: 40256...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig kjøttdeigen blir gjennomstekt oppå pizza (skjønt jeg tviler) men det blir jo ikke brunet. Jeg bruner derfor alt kjøtt som skal oppå pizza, i paier eller annet diverse. Vekt her på brunet, ikke bare gjennomstekt. To helt ulike ting.

Anonymkode: 39a92...43c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir ikke ferdigstekt hvis man bare legger den rett på pizzabunnen sammen med resten av fyllet. Og kjøttdeig SKAL være gjennomstekt! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde en gang at ei venninne la rå kjøttdeig på pizzaen. Jeg syntes det var veldig rart. Aldri sett noen andre gjøre det.

Anonymkode: 6ba7f...407

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vi biffbiter på pizzaen steker vi ikke først. Har vi kyllingkjøtt eller kjøttdeig på syekee vi, for å være på den sikre siden. De bakteriene der vil du ikke ha i deg.

Anonymkode: 6ae2e...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig kjøttdeigen blir gjennomstekt oppå pizza (skjønt jeg tviler) men det blir jo ikke brunet. Jeg bruner derfor alt kjøtt som skal oppå pizza, i paier eller annet diverse. Vekt her på brunet, ikke bare gjennomstekt. To helt ulike ting.

Anonymkode: 39a92...43c

Hva mener du med brunet?

Anonymkode: 40256...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ullvott skrev:

Den blir ikke ferdigstekt hvis man bare legger den rett på pizzabunnen sammen med resten av fyllet. Og kjøttdeig SKAL være gjennomstekt! 

Så du steker bare kjøttdeigen sånn uten videre til det er ferdig stekt? Ikke noe saus oppå kjøttdeigen? Og putter det på pizzaen?

Anonymkode: 40256...f95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve og se hvordan det blir.

Anonymkode: a136b...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært mange her som ikke har fått med seg hvordan pizzarestaurantene lager pizza. Der blir alt lagt på rått.

Anonymkode: dd0f4...d28

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Macro skrev:

Selvsagt. Fyllet lages separat.

Steker du kjøttdeigen til det er helt stekt da?

Anonymkode: 40256...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjennomsteker alt kjøtt som skal på pizzaen. Kjøttdeigen legger jeg nederst på pizzaen, vel oppå tomatsausen. Etter den legger jeg på alt annet vi ønsker å ha på. Så da blir ikke kjøttdeigen gjennomstekt i ovnen, for det ligger for mye annet oppå. 

Anonymkode: f7900...097

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svært mange her som ikke har fått med seg hvordan pizzarestaurantene lager pizza. Der blir alt lagt på rått.

Anonymkode: dd0f4...d28

Pizzarestaurantene bruker heller ikke kjøttdeig på pizzaen da, så argumentet ditt faller på steingrunn...

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjennomsteker kjøttdeigen, bruner. Steker sammen med løk og paprika, har oppi saus og koker alt sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg steker den alltid først. Steker kjøtt også først. Det eneste jeg legger rått på pizzaen er skinke eller pepperoni (og ost selvfølgelig, måtte nevne det for kverulantene her inne) - alt annet stekes først.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WCKD skrev:

Pizzarestaurantene bruker heller ikke kjøttdeig på pizzaen da, så argumentet ditt faller på steingrunn...

Neivel:klaske:. Du har ikke kjøpt mye takeaway, skjønner jeg:fnise:

Anonymkode: dd0f4...d28

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, en hel klump kjøttdeig skiller ut masse væske når man steker den i panne. Vil ikke all denne væsken gjøre pizzaen veldig bløt og ekkel hvis man legger 400g rå kjøttdeig rett på pizzabunnen?

Endret av Mippi
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...