Gå til innhold

Hva er greia med dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går til helvete med skandinavene. De er store bortskjemte unger som bare tenker på seg selv og vil leke seg gjennom livet. Ikke noe ansvar, ingen forpliktelser, bare meg, meg, meg. Det fødes så få barn at det bare vil være minnene igjen av den norske velferden når vi blir gamle. Ikke så gøy lenger da tenker jeg.

Anonymkode: e7e48...143

Eh, men når menn hverken vil ha forhold eller barn så blir det litt vanskelig. De fleste norske menn vil bare ligge rundt, og tømme seg i flest mulig damer. FACT. 

Anonymkode: 642a9...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne går ut til alle norske 30-35 åringer som sier at de ikke tror de vil ha barn, deriblant venner av meg og. Hvem skal besøke dere på gamlehjemmet? Hvem skal komme i familiemiddager og bursdager? Hvor er det blitt av flokk-mentaliteten, den som faktisk er essensiell for oss mennesker?

Anonymkode: 23691...68f

Tror du det å få barn garanterer deg besøk på sykehjemmet, sykehuset eller i hjemmet ens for den del? Etter en del år som sykepleier kan jeg love deg at det ikke er noen garanti. Ser mange av de barnløse pasientene mine som har et godt nettverk, de får besøk av nieser og nevøer (og deres barn) og venner. De virker ikke til å mangle noe som helst. Mens personen i nabosenga som har fire barn og 10 barnebarn ikke får et eneste besøk, selv om familien bor nærme. De fleste barnløse jeg kjenner har et solid nettverk, de danner seg en flokk selv om de ikke har produsert den sjøl.

Anonymkode: 8e468...0ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du retter alle dine livsvalg inn mot livet på gamlehjemmet? Hva med å leve NÅ?

Jeg har tatt et meget veloverveid valg når det kommer til det å ikke få barn, sikkert mer enn en del som bare får det fordi det liksom er det man skal gjøre.. og så får noen av dem kanskje en liten reality check først etterpå. Det snakkes ikke mye (eller rettere sagt nok) om det fordi det er tabu, men det finnes faktisk de som angrer dypt og inderlig på at de fikk barn. Jeg tror jeg hadde vært en av dem. 

Så det er bare ikke aktuelt, jeg har på ingen måte lyst på barn og gamlehjemsargumentet er ikke godt nok for å snu livet mitt på hodet nå og potensielt bli miserabel i x antall av mine beste år fremover sånn at jeg kanskje får julekort når jeg blir 90. Jeg har da uansett også venner når jeg er 90 akkurat som jeg har i dag, mitt nettverk strekker seg vesentlig lengre enn mitt blod. 

Skal uansett bare bli pillenarkoman og spille VR-spill til jeg kneler. Siden jeg har brukt tiden på karriere og pengene på investeringer i stedet for unger så vil jeg ha nok til å holde et par folk som kan tørke meg i rumpa med silke og fore meg og mine medsammensvorne med valium og whisky, så kan dere andre sitte på offentlige gamlehjem og spise kjøttkaker og vente på at arvingen kommer to ganger i året drassende med sure barnebarn som kjeder seg og synes du lukter sårinfeksjon. 

Anonymkode: 84767...5a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det å få barn garanterer aldri at man har dem hos seg resten av livet. Det er mange eldre som sitter å råtner på sykehjem på grunn av ubrukelige unger som «aldri» har tid til å besøke dem. Det er mange som feirer jul alene fordi de blir sett på som en byrde eller fordi de ikke «passer inn» i familien lenger. 

Jeg vurderer å ikke få barn, litt fordi jeg er alt for glad i å styre min egen tid. Og jeg har  en skade som kan nedarves, akkurat det unner jeg ikke et barn. Hva med adopsjon? Jeg er så ego at jeg egentlig vil bruke pengene på fint hus og reiser fremfor adopsjonsgrbyrer. 

Jeg vil ha bil og hus uten matflekker, jeg vil kunne ha en sjokolade i skapet uten å måtte gjemme den. Friheten min er viktig for meg. Jeg ser ikke meg selv på en ferietur med bamseklubben eller whatever, ei heller å måtte tilrettelegge ferie ut fra når skole/barnehage er stengt. 

Anonymkode: b50a9...fc9

Gode foreldre sitter ikke alene når de blir gamle. Hvis barna ikke er glad foreldrene sine så er det faktisk foreldrene som har feilet fra starten av. Barna plikter ikke å ta seg av foreldre som har sviktet dem i oppveksten.

Anonymkode: 199c7...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn selv, men kan svare på vegne av to jeg kjenner.

 

Den ene av dem har vært kjæreste sammen med ei som fikk barnet sitt fratatt av barnevernet. Det satte en støkk i ham, og han ønsker nå virkelig ikke barn. 

 

Ei venninne jeg har, som jobber i helsevesenet, og som også er barnløs, sier at de som bor på gamlehjem strengt tatt ikke får besøk uansett, selv om de har pårørende, eller ei. 

 

Så det at man får barn er ingen garanti for at man blir tatt vare på når man blir eldre og syk.

Anonymkode: a7fca...dea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Så man skal få barn slik at man ikke skal ha det FOR bra i livet, mener du? :fnise: Hva er galt med å ønske seg et så godt liv som mulig?

Anonymkode: 06fcf...c0d

Det er ikke galt å ønske seg et så godt liv som mulig men man er veldig naiv hvis man tror at Norge skal rulle og gå akkurat som før når det knapt fødes barn. Skattebetalere og velferd henger nøye sammen, uten folk som betaler skatt tar det ikke lang tid før kassa er tom. Det er bare det jeg sier. Det blir ikke så bra som dere håper hvis ingen lenger vil ha barn. Hvis det skal gå rundt må vi ta inn enormt mange flere lønnsomme innvandrere som som jobber for oss, og vi ser jo hvor lett de har vært å finne. Det er jo bare de fattige og uutdannede som vil inn. Vi kan jo evt innføre en ekstremt høy straffeskatt for de som ikke orker å få barn.

Anonymkode: e7e48...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bekymrer meg for ensomhet (ser det for meg stadig vekk), og synes det er trist at tradisjonen med familiemiddager og hytteturer skal stoppe med meg og søsken,  Men jeg synes ikke det er god nok grunn til å få barn.  På den andre vektskålen er klimaendringer, politisk utrygghet, tvil på menneskeheten og tvil på meg selv og samboer som foreldreemner.  Synes man bør ha en god visjon for barnets liv, tro på at livet er å anbefale, for å lage barn - moralsk sett.

Anonymkode: 95b3b...126

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg hater barn og hadde blitt en dårlig mor. Ikke gira på å ødelegge musa mi eller kroppen min heller.. I tillegg så hater menn meg, og jeg kan bare ikke få barn uten å være gift (er katolikk). Så hva foreslår du man gjør da? Skal jeg kidnappe en mann, lenke han fast, torturere han til han godtar å gifte seg med meg og deretter voldta han? Ække sånn det funker missy ;) 

Anonymkode: 642a9...349

At du hater barn er mer enn grunn nok til å ikke få noen. Unger bør ikke settes til verden av mødre som er hatefulle.

Anonymkode: e7e48...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater barn og hadde blitt en dårlig mor. Ikke gira på å ødelegge musa mi eller kroppen min heller.. I tillegg så hater menn meg, og jeg kan bare ikke få barn uten å være gift (er katolikk). Så hva foreslår du man gjør da? Skal jeg kidnappe en mann, lenke han fast, torturere han til han godtar å gifte seg med meg og deretter voldta han? Ække sånn det funker missy ;) 

Anonymkode: 642a9...349

Skjønner at det ikke finnes noen mellomting i livet ditt. Enten barn eller ødelagt kropp. Enten torturere og voldta eller ingen mann. Kan bli vanskelig det der. 

Anonymkode: 85041...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke barn, jeg trives rett og slett ikke rundt dem, da ønsker jeg heller ikke å ha ansvaret for et.

Anonymkode: 5e2b9...596

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke galt å ønske seg et så godt liv som mulig men man er veldig naiv hvis man tror at Norge skal rulle og gå akkurat som før når det knapt fødes barn. Skattebetalere og velferd henger nøye sammen, uten folk som betaler skatt tar det ikke lang tid før kassa er tom. Det er bare det jeg sier. Det blir ikke så bra som dere håper hvis ingen lenger vil ha barn. Hvis det skal gå rundt må vi ta inn enormt mange flere lønnsomme innvandrere som som jobber for oss, og vi ser jo hvor lett de har vært å finne. Det er jo bare de fattige og uutdannede som vil inn. Vi kan jo evt innføre en ekstremt høy straffeskatt for de som ikke orker å få barn.

Anonymkode: e7e48...143

Jeg sparer ekstra til pensjon, mye, og kommer til å ha råd til helseforsikring når den dagen kommer at velferdsstaten havarerer. Tenker vi iallefall har 2 stortingsperioder med blå-blå etter nåværende, og at dagens velferdsmodell vil være helt annerledes om 10-15 år. Broilerne i Høyre og Frp er jo ihuga Ayn Rand-tilhengere, så dette er bare et spørsmål om tid.

Anonymkode: 8a5b9...fc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Gode foreldre sitter ikke alene når de blir gamle. Hvis barna ikke er glad foreldrene sine så er det faktisk foreldrene som har feilet fra starten av. Barna plikter ikke å ta seg av foreldre som har sviktet dem i oppveksten.

Anonymkode: 199c7...fa3

Jeg har verdens beste foreldre, men jeg bor to land unna. Jeg kommer nok ikke til å pakke opp hele livet mitt og flytte til ned dem når de blir gamle, og jeg kan garantere at de ikke vil flytte opp hit til mørket og kulda. Jeg er enebarn. Om de ikke hadde hatt mange venner, så hadde de blitt sittende mye alene, selv om de er og alltid har vært fantastiske foreldre. 

Anonymkode: 64fb4...3ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:


Så tilbake til spørsmålet mitt. Hvorfor er det så mange i fertil alder som bestemmer seg for at de ikke vil ha barn. Jeg har inntrykk av at det er mange flere enn før. I min vennegjeng er det 3-4 som bare vet de ikke vil få barn, sier de. Dette er folk som fra før har en veldig liten familie, to gamle foreldre, eller bare noen søsken.. Alle skal selvsagt ikke være A4, og jeg respekterer alles valg. Men noen av disse, jeg lurer på om de egentlig vet hva de gjør.. Og at de potensielt kan ende opp som veldig ensomme. 

Anonymkode: 23691...68f

Så ensomhet er konsekvensen av å velge bort barn? Eller er det konsekvensen av at det ikke er mennesker rundt deg, uavhengig av slektsbånd, som bryr seg om deg og den du er?

Dette er litt av problemet med mentaliteten til noen av dere med barn/ har nok med deres egen familie. Each one to one`s own. Dere ser ikke oss som så veldig ønsker oss det dere har. Jeg og mitt barn har bare hverandre, og det er en kamp å finne noen å være med på fritiden, spesielt i helgene. Vennene mine hegner om sin familietid og da skal det bare være dem, til nød kan de stikke innom en times tid på veien til og fra.

Jeg har valgt å sette mitt barn til verden, og det er det beste som har skjedd meg. Men jeg gråter inni meg for barnet mitt, som fremdeles er så liten at det ikke vet at det går an å leve et annet liv, et liv med med besteforeldre, onkler og tanter og utvidet familie som bryr seg om deg. 

Anonymkode: 1b7ef...6d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår de som velger å ikke få barn, de har min fulle støtte.

Jeg er mamma til 3 selv og alle er myndige nå.

Sånn verden utvikler seg med stress, mas og jag, så er det lett å forstå at folk velger å ikke få barn.

Min periode med det ansvaret er over og det er jeg uendelig glad for. Det har vært mye stress, mas og jag her i gården også. Jobbing, lekser, fritidsinteresser, husarbeid, kjøring hit og dit. Samtidig hvor jeg skal være psykolog for barna når de snakker om  vonde ting fra andre barn.

Det blir ikke enklere i fremtiden, det blir bare verre og verre.

Velger barna mine å ikke få barn så er det greit, samtidig som jeg jo også vil savne det å bli bestemor.

Anonymkode: 0bcce...0e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det ikke finnes noen mellomting i livet ditt. Enten barn eller ødelagt kropp. Enten torturere og voldta eller ingen mann. Kan bli vanskelig det der. 

Anonymkode: 85041...a47

Hva mener du? Menn vil jo ikke ha familie? Menn vil bare ligge med flest mulig damer og vil ikke ha forhold. Og JO man ødelegger dåsa si ved fødsel. 

Anonymkode: 642a9...349

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At du hater barn er mer enn grunn nok til å ikke få noen. Unger bør ikke settes til verden av mødre som er hatefulle.

Anonymkode: e7e48...143

Nettopp! Selvinnsikt kalles det. Er altfor mange som ikke skulle hatt barn. Jeg takler ikke skrikerunger, og ser ikke vitsen med barn. Hva skulle jeg brukt de til lissom? Ødelegge kropp, liv, fritid, ferie og ekonomi? No thanks.

Anonymkode: 642a9...349

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Jordbæra skrev:

Jeg tror det er viktigere å ha venninner enn masse familie når man blir gammel.

Det tror jeg du har helt rett i.

Anonymkode: ec318...c7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Menn vil jo ikke ha familie? Menn vil bare ligge med flest mulig damer og vil ikke ha forhold. Og JO man ødelegger dåsa si ved fødsel. 

Anonymkode: 642a9...349

Mange menn vil ha familie. Mange menn vil ha barn. 

Noen menn vil bare ligge rundt og ikke ha forpliktelser eller barn, enig. Ikke alle. 

Og jeg vet ikke hvem sin dåse du har sett før og etter fødsel, men min ble i hvert fall ikke ødelagt etter tre fødsler. Kanskje jeg bare var veldig heldig? 

Anonymkode: 85041...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Selvinnsikt kalles det. Er altfor mange som ikke skulle hatt barn. Jeg takler ikke skrikerunger, og ser ikke vitsen med barn. Hva skulle jeg brukt de til lissom? Ødelegge kropp, liv, fritid, ferie og ekonomi? No thanks.

Anonymkode: 642a9...349

Haha, spot on😎

Anonymkode: 73c4f...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv på sykehjem og ser at det å ha barn er ingen garanti for at man blir besøkt. Noen er syke, andre bor i utlandet, konflikter, eller er menn. Det er synd og si det men det er stor forskjell på om man har sønn eller døtre. Selvsagt ikke alltid! Men det går igjen at det er døtrene som kommer hyppig. Sønnene er sjelden der.. 

Anonymkode: d6624...c00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...