Gå til innhold

Hva er greia med dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 hours ago, Merovingian said:

Dette er vel deres valg og egentlig ikke noe du burde bry deg om. Konsentrer deg om deg selv og dine valg og la dem gjøre som de vil.

Du hadde ikke likt det hvis de hadde blandet seg inn i dine valg og ønsker.

Er ikke dette et diskusjonsforum? Jeg trodde man der kunne diskutere forskjellige tema, men det er altså feil oppfattet av meg?

Anonymkode: 82e1b...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke flytte en så syk og gammel dame inn til en av dere? Se på andre kulturer. Der behandler de sine eldre med verdighet og kjærlighet. De lemper ikke ansvaret over på politikere og hjemmesykepleie.

Anonymkode: 692db...a13

Tro meg vi har snakket om det. Men. Det krever tilsyn hele døgnet og tre av oss må da slutte å jobbe samt at vi må bygge ut for å ha fullskala heis i huset. Andre i familien er leieboere pga lav økonomi og kan ikke basere seg på å leie ett passelig sted, det ville doblet leien. Vi har undersøkt muligheten for å bytte på å bo i hennes leilighet med det er ikke lov pga borettslaget har spesielle regler for beboere. 

Anonymkode: 00ae7...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går til helvete med skandinavene. De er store bortskjemte unger som bare tenker på seg selv og vil leke seg gjennom livet. Ikke noe ansvar, ingen forpliktelser, bare meg, meg, meg. Det fødes så få barn at det bare vil være minnene igjen av den norske velferden når vi blir gamle. Ikke så gøy lenger da tenker jeg.

Anonymkode: e7e48...143

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter 20 år i helsevesenet kan jeg love deg at det å ha barn ikke er noen garanti for besøk og oppfølging når du blir eldre. Mange flytter vekk fra der foreldrene bor, noen kutter kontakt med foreldre, en del gidder ikke bruke av sin travle hverdag på sykehjemsbesøk og får du bare sønner så være obs på at det ofte er deres kones familie som prioriteres. 

Man kan fint skape sin egen flokk uten å ha barn. 

Anonymkode: 738c6...c91

Dette. Jeg har annen familie som jeg er tett med. Unge mennesker også. Og som barnløs kan jeg betale for hjelpen jeg trenger om det skulle trengs. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne går ut til alle norske 30-35 åringer som sier at de ikke tror de vil ha barn, deriblant venner av meg og. Hvem skal besøke dere på gamlehjemmet? Hvem skal komme i familiemiddager og bursdager? Hvor er det blitt av flokk-mentaliteten, den som faktisk er essensiell for oss mennesker?

Det er uhorvelig tøft å få barn. Kroppen forandres,og blir aldri som før (føles det som!), lommeboka tømmes, man føler på nye følelser som sårbarhet og ikke minst tror jeg at man blir mye mer altruistisk. Alenetiden som var så uhorvelig viktig er nesten helt borte, man bekymrer seg om alt man ikke trodde man skulle bekymre seg over. Nå har jeg en liten unge, men bare tanken på at barnet mitt skal oppleve mobbing, eller bare kjipe folk, den tanken er vond altså. 

Så tilbake til spørsmålet mitt. Hvorfor er det så mange i fertil alder som bestemmer seg for at de ikke vil ha barn. Jeg har inntrykk av at det er mange flere enn før. I min vennegjeng er det 3-4 som bare vet de ikke vil få barn, sier de. Dette er folk som fra før har en veldig liten familie, to gamle foreldre, eller bare noen søsken.. Alle skal selvsagt ikke være A4, og jeg respekterer alles valg. Men noen av disse, jeg lurer på om de egentlig vet hva de gjør.. Og at de potensielt kan ende opp som veldig ensomme. 

Anonymkode: 23691...68f

Jeg har en greit stor barneflokk og forventer ikke besøk på gamleheimen

Det er et pluss men ikke noe jeg kan forvente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper mine husker meg som ung og sprek og lever sine egne liv når jeg er for gammel for å delta. Folk må slutte å være så egoistiske at de tror de har noe vettugt på planeten å gjøre i 80-100 år. Gi plass til de nye generasjonene, så får vi heller dope oss inn i en mest mulig bedagelig død vi som er gamle, senile skrukketroll sammen. Noe annet er bare egoistisk.

Anonymkode: ec318...c7c

Hmm

Svigers som er i 90 årene og i full vigør skal bare ta æresdrap da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går til helvete med skandinavene. De er store bortskjemte unger som bare tenker på seg selv og vil leke seg gjennom livet. Ikke noe ansvar, ingen forpliktelser, bare meg, meg, meg. Det fødes så få barn at det bare vil være minnene igjen av den norske velferden når vi blir gamle. Ikke så gøy lenger da tenker jeg.

Anonymkode: e7e48...143

Så man skal få barn slik at man ikke skal ha det FOR bra i livet, mener du? :fnise: Hva er galt med å ønske seg et så godt liv som mulig?

Anonymkode: 06fcf...c0d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne går ut til alle norske 30-35 åringer som sier at de ikke tror de vil ha barn, deriblant venner av meg og. Hvem skal besøke dere på gamlehjemmet? Hvem skal komme i familiemiddager og bursdager? Hvor er det blitt av flokk-mentaliteten, den som faktisk er essensiell for oss mennesker?

Det er uhorvelig tøft å få barn. Kroppen forandres,og blir aldri som før (føles det som!), lommeboka tømmes, man føler på nye følelser som sårbarhet og ikke minst tror jeg at man blir mye mer altruistisk. Alenetiden som var så uhorvelig viktig er nesten helt borte, man bekymrer seg om alt man ikke trodde man skulle bekymre seg over. Nå har jeg en liten unge, men bare tanken på at barnet mitt skal oppleve mobbing, eller bare kjipe folk, den tanken er vond altså. 

Så tilbake til spørsmålet mitt. Hvorfor er det så mange i fertil alder som bestemmer seg for at de ikke vil ha barn. Jeg har inntrykk av at det er mange flere enn før. I min vennegjeng er det 3-4 som bare vet de ikke vil få barn, sier de. Dette er folk som fra før har en veldig liten familie, to gamle foreldre, eller bare noen søsken.. Alle skal selvsagt ikke være A4, og jeg respekterer alles valg. Men noen av disse, jeg lurer på om de egentlig vet hva de gjør.. Og at de potensielt kan ende opp som veldig ensomme. 

Anonymkode: 23691...68f

Så dersom du gjør barna dine den "tjenesten" å føde dem så besøker de deg på gamlehjemmet, oppsøker deg i middager og så bortetter? :klo: Hva om de flytter til Kina og gir blanke i deg? Svaret på alle dine spørsmål er et og det samme: de menneskene som liker oss her i livet. I noen tilfeller inkluderer dette barn. Ofte gjør det ikke det (selv om en har dem). Uten mennesker som liker deg ender du opp ensom. Med eller uten barn.

 

Dyr får barn fordi det er deres instinkt. Mennesker uten tilgang til prevensjon får barn fordi de er fruktbare. Mennesker uten tilgang til sosialhjelp får barn som forsikring. Mennesker med tilgang til prevensjon og sosiale goder får barn fordi de enten mangle rselvinnsikt eller fordi de oppriktig har lyst på barn OG oppriktig tror de kan oppdra dem godt nok til at desse barna blir et positivt bidrag til verden. 

Derfor er det så mange som ikke får barn. Fordi de kan la være og ser fordelen i å la være. Enten for seg selv eller for barna eller for samfunnet. Vi er mer enn mange nok (særlig mer enn mange nok dårlig oppdratte idioter).

Anonymkode: b6470...a24

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er noe forbanna pes uansett som tar over hele livet. Skjønner godt folk som velger å ikke få. 

 

Anonymkode: bea63...4f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere grunner til at jeg ikke vil ha barn. Forstår godt de som velger å få barn, men det er virkelig ikke noe for meg. Jeg liker ikke egentlig barn heller, det er nok annerledes med egne, men fortsatt. Skrikende unger som trenger hjelp 24/7 vil jeg heller være foruten. 

Jeg ønsker å kunne fokusere fullt og helt på karrieren min, ikke ta permisjon i et år av gangen og gå glipp av muligheter. Hadde blitt gal av å gå hjemme så lenge uansett. 

Jeg vil trene, ha tid til kjæreste, alenetid, kunne reise hvor jeg vil og jobbe så lenge jeg vil :) 

En kan si det er egoistisk å ikke ville ha barn, men en får barn kun for sin egen del også. Så det å ikke få barn er ikke noe mer egoistisk enn det å få barn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grønn te skrev:

Det er flere grunner til at jeg ikke vil ha barn. Forstår godt de som velger å få barn, men det er virkelig ikke noe for meg. Jeg liker ikke egentlig barn heller, det er nok annerledes med egne, men fortsatt. Skrikende unger som trenger hjelp 24/7 vil jeg heller være foruten. 

Jeg ønsker å kunne fokusere fullt og helt på karrieren min, ikke ta permisjon i et år av gangen og gå glipp av muligheter. Hadde blitt gal av å gå hjemme så lenge uansett. 

Jeg vil trene, ha tid til kjæreste, alenetid, kunne reise hvor jeg vil og jobbe så lenge jeg vil :) 

En kan si det er egoistisk å ikke ville ha barn, men en får barn kun for sin egen del også. Så det å ikke få barn er ikke noe mer egoistisk enn det å få barn. 

Hvorfor er det egoistisk å ikke ville ha barn? Hvem går det utover når noen velger å ikke få barn?

Anonymkode: 06fcf...c0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysj, bare hysj. Du vet inegnting pm barn, ikke tenk kun på deg selv og hva barnet vil gjøre for deg. Har du råd til å kjøpe det alt barnet ønsker seg som liten, det er en del av barndommen. I 2018 skjer det veldig mye, og det er ikke så veldig lurt å bringe inn ett barn til denne verden den dag idag. Det er ca 500 mennesker som tar livet sitt i Norge. Og nesten alle er stygge, så ikke bidra til flere stygge barn som blir mobbet og deretter dreper seg seg. Helt utrolig spør du meg, 

men sånn har verden blitt. Hvorfor skal gamlinger få seg barn nå uansett ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den gangen det var vanlig med storfamilier i Norge, så tok de eldre som ikke kunne jobbe lengre av seg de yngre barna. I dag er det ikke sånn fordi i dag har vi i Norge pensjonskasser o.l., i andre kulturer så er barna pensjonsforsikringer til de eldre.

Vi betaler ikke skatt for at de gamle kan lempes på gamlehjem, mange eldre greier ség jo fint uten å bo der. Mange eldre elsker å bo der. 

Å få mange barn er ikke ensbetydende med at de vil stille opp på bursdager, besøke eldre hverken hjemme eller gamlehjemmet. 

Anonymkode: e6a51...4c2

Ja lemp både barn og gamle over på staten i form av barnehager og gamlehjem.

Anonymkode: 692db...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Ja, vi betaler skatt slik at eldre skal få en verdig alderdom. Du kan henvende deg til politikerne og spørre hvorfor de gir faen i å ha en god eldreomsorg.

Sånn er det når man gir faen i de som gav deg liv og oppdro deg.

Anonymkode: 692db...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, visp skrev:

Du har jo ikke en anelse om hva du snakker om. Det er ikke omsorg å la en dement (for mange er det) person sulle alene i tolv timer hver dag. Stor er faren for brann, at de faller og ikke klarer å gjøre rede for seg. Og bare glem at de skjønner at de skal spise eller drikke.

De fleste må jobbe idag; hva foreslår du egentlig?

Nå er ikke alle gamle demente. Uansett, likevel klarer de med annen etnisk bakgrunn som har kommet til Norge å opprettholde sitt ansvar for de eldre, på tross av at de også jobber og har egne barn osv osv. Men ja, sånn er det når familie blir mindre og mindre viktig.

Anonymkode: 692db...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg vi har snakket om det. Men. Det krever tilsyn hele døgnet og tre av oss må da slutte å jobbe samt at vi må bygge ut for å ha fullskala heis i huset. Andre i familien er leieboere pga lav økonomi og kan ikke basere seg på å leie ett passelig sted, det ville doblet leien. Vi har undersøkt muligheten for å bytte på å bo i hennes leilighet med det er ikke lov pga borettslaget har spesielle regler for beboere. 

Anonymkode: 00ae7...587

Ok. Men finnes det ingen mellomting mellom det lille tilsynet hun får når hun bor selv, og fult tilsyn fra dere hvis hun flytter? Skulle trodd hun uansett ville blitt mer ivaretatt ved å bo i samme hus som noen enn gjennom 2-3 hjemmesykepleiebesøk i egen leiliget.

Anonymkode: 692db...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er uhorvelig tøft å få barn. Kroppen forandres,og blir aldri som før (føles det som!), lommeboka tømmes, man føler på nye følelser som sårbarhet og ikke minst tror jeg at man blir mye mer altruistisk. Alenetiden som var så uhorvelig viktig er nesten helt borte, man bekymrer seg om alt man ikke trodde man skulle bekymre seg over. Nå har jeg en liten unge, men bare tanken på at barnet mitt skal oppleve mobbing, eller bare kjipe folk, den tanken er vond altså. 

 

Anonymkode: 23691...68f

For mange er det du skriver her nok grunn for å ikke få barn. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det når man gir faen i de som gav deg liv og oppdro deg.

Anonymkode: 692db...a13

Ja, takket være politikerne som er mer opptatt av gode til seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger er ekle, bråkete, dumme og avhengige. Jeg er altfor glad i mitt eget liv til å ødelegge det med unger. Er dessuten ikke gira på å bidra til overbefolkning og videreføring av menneskeheten. 

Anonymkode: 85c75...e3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne går ut til alle norske 30-35 åringer som sier at de ikke tror de vil ha barn, deriblant venner av meg og. Hvem skal besøke dere på gamlehjemmet? Hvem skal komme i familiemiddager og bursdager? Hvor er det blitt av flokk-mentaliteten, den som faktisk er essensiell for oss mennesker?

Det er uhorvelig tøft å få barn. Kroppen forandres,og blir aldri som før (føles det som!), lommeboka tømmes, man føler på nye følelser som sårbarhet og ikke minst tror jeg at man blir mye mer altruistisk. Alenetiden som var så uhorvelig viktig er nesten helt borte, man bekymrer seg om alt man ikke trodde man skulle bekymre seg over. Nå har jeg en liten unge, men bare tanken på at barnet mitt skal oppleve mobbing, eller bare kjipe folk, den tanken er vond altså. 

Så tilbake til spørsmålet mitt. Hvorfor er det så mange i fertil alder som bestemmer seg for at de ikke vil ha barn. Jeg har inntrykk av at det er mange flere enn før. I min vennegjeng er det 3-4 som bare vet de ikke vil få barn, sier de. Dette er folk som fra før har en veldig liten familie, to gamle foreldre, eller bare noen søsken.. Alle skal selvsagt ikke være A4, og jeg respekterer alles valg. Men noen av disse, jeg lurer på om de egentlig vet hva de gjør.. Og at de potensielt kan ende opp som veldig ensomme. 

Anonymkode: 23691...68f

Jeg hater barn og hadde blitt en dårlig mor. Ikke gira på å ødelegge musa mi eller kroppen min heller.. I tillegg så hater menn meg, og jeg kan bare ikke få barn uten å være gift (er katolikk). Så hva foreslår du man gjør da? Skal jeg kidnappe en mann, lenke han fast, torturere han til han godtar å gifte seg med meg og deretter voldta han? Ække sånn det funker missy ;) 

Anonymkode: 642a9...349

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...