Gå til innhold

Aps ansvarsfraskrivelse


Drizzt

Anbefalte innlegg

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/frp-om-at-6000-oppholder-seg-ulovlig-i-norge---dette-er-prisen-av-naiv-innvandringspolitikk/3423515157.html

Igjen er Ap for feige til å ta ansvar for konsekvensene av egen politikk. Igjen kaster de skylda på partiet som har minst skyld i galskapen etter den hodeløse masseinnvandringen. Hvorfor mangler Ap ryggrad å innrømme at dagens kaos skyldes først og fremst deres naivt syn på innvandringen og deres liberale innvandringspolitikk, Støres invitasjon til 10.000 som ble til 30.000+? Hvorfor klarer ikke dette partiet ha anstendighet nok å ta ansvaret? Å legge skylda på en mindretallsregjering som blir nedstemt gang på gang i alle saker som handler om innstramninger av innvandringen, er så latterlig at det er uten sidestykke. Samtidig som de selv hadde flertallet i 8 år og førte en politikk av åpne dører. Er det rart at Ap ikke har troverdighet lenger? La oss håpe velgerne fortsetter å forlatte partiet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Drizzt skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/frp-om-at-6000-oppholder-seg-ulovlig-i-norge---dette-er-prisen-av-naiv-innvandringspolitikk/3423515157.html

Igjen er Ap for feige til å ta ansvar for konsekvensene av egen politikk. Igjen kaster de skylda på partiet som har minst skyld i galskapen etter den hodeløse masseinnvandringen. Hvorfor mangler Ap ryggrad å innrømme at dagens kaos skyldes først og fremst deres naivt syn på innvandringen og deres liberale innvandringspolitikk, Støres invitasjon til 10.000 som ble til 30.000+? Hvorfor klarer ikke dette partiet ha anstendighet nok å ta ansvaret? Å legge skylda på en mindretallsregjering som blir nedstemt gang på gang i alle saker som handler om innstramninger av innvandringen, er så latterlig at det er uten sidestykke. Samtidig som de selv hadde flertallet i 8 år og førte en politikk av åpne dører. Er det rart at Ap ikke har troverdighet lenger? La oss håpe velgerne fortsetter å forlatte partiet.

Det er den sittende regjeringen som til enhver tid har ansvaret, ikke tidligere regjeringer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Capt. Obvious skrev:

Det er den sittende regjeringen som til enhver tid har ansvaret, ikke tidligere regjeringer. 

Har den sittende regjeringen ansvaret for feil som tidligere regjeringer har begått og vi opplever konsekvensene i dag? Neppe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Drizzt skrev:

Har den sittende regjeringen ansvaret for feil som tidligere regjeringer har begått og vi opplever konsekvensene i dag? Neppe. 

Skylden for, nei. Ansvaret for, javisst. Det er alltid den sittende regjeringen som har det overordnede ansvaret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Capt. Obvious skrev:

Skylden for, nei. Ansvaret for, javisst. Det er alltid den sittende regjeringen som har det overordnede ansvaret. 

Nei, den sittende regjeringen har aldri ansvaret for tabbene forrige regjering begikk. Heller ikke for konsekvensene. Du som ny direktør i et firma har ikke ansvaret for at forrige direktør sparket alle kvalifiserte arbeidere, solgte maskinene og du overtar et firma på randen av konkurs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

Nei, den sittende regjeringen har aldri ansvaret for tabbene forrige regjering begikk. Heller ikke for konsekvensene. Du som ny direktør i et firma har ikke ansvaret for at forrige direktør sparket alle kvalifiserte arbeidere, solgte maskinene og du overtar et firma på randen av konkurs.

Hvorfor dette AP hatet? Er det ikke på tide at De blå blå faktisk tar ansvaret for egen politikk? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Drizzt skrev:

Nei, den sittende regjeringen har aldri ansvaret for tabbene forrige regjering begikk. Heller ikke for konsekvensene. Du som ny direktør i et firma har ikke ansvaret for at forrige direktør sparket alle kvalifiserte arbeidere, solgte maskinene og du overtar et firma på randen av konkurs.

Når man er i regjering, tar man implisitt over ansvaret for både alt som ble gjort før og alt som blir gjort nå, det ligger i kortene, for hvem skal ellers ha ansvar? Regjeringsmedlemmene har ganske godt betalt for å gjøre den jobben. 

Og joda, som direktør kan jeg garantere deg at du blir ansvarlig for hele firmaet, hvilket innebærer ansvar for det som ble gjort tidligere, og for å eventuelt sette i gang tiltak man mener vil bøte på tidligere beslutninger. Man vil måtte svare for alle beslutninger som har blitt gjort, både tidligere og nåværende, og det nytter som direktør faktisk ikke å skylde på sin forgjenger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
21 hours ago, Drizzt said:

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/frp-om-at-6000-oppholder-seg-ulovlig-i-norge---dette-er-prisen-av-naiv-innvandringspolitikk/3423515157.html

Igjen er Ap for feige til å ta ansvar for konsekvensene av egen politikk. Igjen kaster de skylda på partiet som har minst skyld i galskapen etter den hodeløse masseinnvandringen. Hvorfor mangler Ap ryggrad å innrømme at dagens kaos skyldes først og fremst deres naivt syn på innvandringen og deres liberale innvandringspolitikk, Støres invitasjon til 10.000 som ble til 30.000+? Hvorfor klarer ikke dette partiet ha anstendighet nok å ta ansvaret? Å legge skylda på en mindretallsregjering som blir nedstemt gang på gang i alle saker som handler om innstramninger av innvandringen, er så latterlig at det er uten sidestykke. Samtidig som de selv hadde flertallet i 8 år og førte en politikk av åpne dører. Er det rart at Ap ikke har troverdighet lenger? La oss håpe velgerne fortsetter å forlatte partiet.

Fordi 9. April 1940, til Gerhardsen gikk av en gang ut på 60-tallet.

 

 

For dem som ikke skjønte det, så er det altså en hentydning til kuppregjerningen ala 1940 og AP's sementering, nepotisme og innflytelse i alle sektorer i Norge. De tok aldri ansvar for en døyt og kommer heller ikke til å gjøre det for noe som helst.

 

Dette gjennomsyrer Norge den dag i dag, det ser man jo, om man ikke er stokk dum, eller døvblind.

 

Sist ut, var Thorvald Stoltenberg, en studie i nepotisme, jeg er sikker på at vi ser en ny Stoltenberg som statsminister om 20 års tid, AP-makt har en tendens til å gå i arv her i landet.

Endret av HankySpanky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare mindre og mindre tiltro til sittende regjering. Hvis alt de klarer å gjøre er å skylde på alle andre, så må jo snart disse andre få overta roret igjen. De har siden 2013 lagt skylden over alt som er galt i dette landet på Ap, og da spesielt Støre. De evner ikke å produsere noe som helst eget (utenom ja til lakrispiper og segway), men smiler trill rundt når de tar æren for andres arbeid. Nå de driter seg selv på leggen gjemmer de seg bare bak «Det er Støres feil» eller «Vi sier bare det folk flest tenker». Ingen produktivitet eller evne til egen tenking og løsning. 

Det eneste som er korrekt i artikkelen er at det var flertallet på stortinget som bestemte antall innvandrere. Du vet det skal et flertall til for å få gjennomslag, ikke sant? Ergo, det er ikke Aps asylpolitikk, det er Stortingets. Men, det lager ikke store nok bølger for FrP når de må holde seg til sannheten. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
28 minutter siden, Vera said:

Jeg får bare mindre og mindre tiltro til sittende regjering. Hvis alt de klarer å gjøre er å skylde på alle andre, så må jo snart disse andre få overta roret igjen. De har siden 2013 lagt skylden over alt som er galt i dette landet på Ap, og da spesielt Støre. De evner ikke å produsere noe som helst eget (utenom ja til lakrispiper og segway), men smiler trill rundt når de tar æren for andres arbeid. Nå de driter seg selv på leggen gjemmer de seg bare bak «Det er Støres feil» eller «Vi sier bare det folk flest tenker». Ingen produktivitet eller evne til egen tenking og løsning. 

Det eneste som er korrekt i artikkelen er at det var flertallet på stortinget som bestemte antall innvandrere. Du vet det skal et flertall til for å få gjennomslag, ikke sant? Ergo, det er ikke Aps asylpolitikk, det er Stortingets. Men, det lager ikke store nok bølger for FrP når de må holde seg til sannheten. 

Vi burde aldri hatt en høyreregjering, den er for fragmentert til å fungere, KRF og SP har i hovedsak torpedert politikken til H og FRP, og det har blitt enda verre den siste stortingsperioden når KRF med sin feminine leder besluttet å gjøre seg kostbar.

H og FRP med rent flertall, eller fortsatt sosialistisk kaos med Røre-støre og kommunistene i Rødt / SV / MDG, det hadde nok vært en rimelig sur medisin for at det norske folk skulle våkne av grandiosa-dvalen og begynne å stemme mer fornuftig.

 

Dessverre hadde det heller ikke vært bra for landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vera skrev:

Jeg får bare mindre og mindre tiltro til sittende regjering. Hvis alt de klarer å gjøre er å skylde på alle andre, så må jo snart disse andre få overta roret igjen. De har siden 2013 lagt skylden over alt som er galt i dette landet på Ap, og da spesielt Støre. De evner ikke å produsere noe som helst eget (utenom ja til lakrispiper og segway), men smiler trill rundt når de tar æren for andres arbeid. Nå de driter seg selv på leggen gjemmer de seg bare bak «Det er Støres feil» eller «Vi sier bare det folk flest tenker». Ingen produktivitet eller evne til egen tenking og løsning. 

Det eneste som er korrekt i artikkelen er at det var flertallet på stortinget som bestemte antall innvandrere. Du vet det skal et flertall til for å få gjennomslag, ikke sant? Ergo, det er ikke Aps asylpolitikk, det er Stortingets. Men, det lager ikke store nok bølger for FrP når de må holde seg til sannheten. 

Det er trist at regjeringen torpederes av mikropartier som V og Krf. Jeg ønsker meg H og Frp i flertall sammen og ikke avhengige av mikropartier med ekstreme meninger. For all del savner jeg ikke de rødgrønne. Mindretallsregjeringer sliter uansett. Men jeg har forståelse for at de ikke får gjort mye av egen politikk når de ikke har flertall. Det er tross alt flertallsregjeringen de 8 årene FØR H dannet regjering som får skylda for veldig mye av det som gikk galt da og fortsatt går galt i dag og de har ingen å skylde på enn seg selv - de var flertallsregjeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Drizzt said:

Nei, den sittende regjeringen har aldri ansvaret for tabbene forrige regjering begikk. Heller ikke for konsekvensene. Du som ny direktør i et firma har ikke ansvaret for at forrige direktør sparket alle kvalifiserte arbeidere, solgte maskinene og du overtar et firma på randen av konkurs.

LOL. 

FrP har sittet i regjering i fem år.  Selv ikke i en vern bedrift slipper man unna med å si "jeg er ny på jobben" etter fem års ansettelse.  Det er INGEN direktører som slipper unna med å skylde på den tidligere direktøren etter fem år. 

Edit: Latterlig å ha "Aps ansvarsfraskrivelse" som overskrift når det er FrP som bedriver ansvarsfraskrivelse og du som støtter dem 100%. 

Endret av Skolebolle
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2018 den 22.10, Apis skrev:

Hvorfor dette AP hatet? Er det ikke på tide at De blå blå faktisk tar ansvaret for egen politikk? 

Som jeg skrev - jeg skulle gjerne sett en flertallsregjering bestående kun av H og Frp og bedømt deretter. Mindretallsregjering er ikke representativt for en politikk for min del. Jeg hater vise ting enkelte partier driver med - tåkeprat, ansvarsfraskrivelse, anti-norsk politikk, osv. Så i denne saken er det Ap, i andre saker er det andre partier. 

På 20.7.2018 den 10.31, Skolebolle skrev:

LOL. 

FrP har sittet i regjering i fem år.  Selv ikke i en vern bedrift slipper man unna med å si "jeg er ny på jobben" etter fem års ansettelse.  Det er INGEN direktører som slipper unna med å skylde på den tidligere direktøren etter fem år. 

Edit: Latterlig å ha "Aps ansvarsfraskrivelse" som overskrift når det er FrP som bedriver ansvarsfraskrivelse og du som støtter dem 100%. 

Vent litt. Snakker vi om direktører som ikke får bestemme selv men må hele tiden hente samtykke fra andre i firmaet eller snakker vi om direktør som ikke er avhengig av andres stemme for å få til noe? Viktig å definere rollene her for du blander dem en del. Jeg ser forskjellen mellom å gi skyld og ansvar på en flertallsregjering og en mindretallsregjering med tanke på gjennomføringsevne. Gjør du det? I mange saker fører denne regjeringen politikk som mikropartiene V og Krf står for istedet for egen politikk og dette finner jeg vesentlig annerledes enn en flertallsregjering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Drizzt skrev:

Som jeg skrev - jeg skulle gjerne sett en flertallsregjering bestående kun av H og Frp og bedømt deretter. Mindretallsregjering er ikke representativt for en politikk for min del. Jeg hater vise ting enkelte partier driver med - tåkeprat, ansvarsfraskrivelse, anti-norsk politikk, osv. Så i denne saken er det Ap, i andre saker er det andre partier. 

 

Ap har da ikke hatt rent flertall siden rett etter krigen en gang,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Apis skrev:

Ap har da ikke hatt rent flertall siden rett etter krigen en gang,

Nei, men har sittet i flertallsregjering i 8 år i nyere tid. Litt av en forskjell med dagens situasjon, spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Drizzt skrev:

Nei, men har sittet i flertallsregjering i 8 år i nyere tid. Litt av en forskjell med dagens situasjon, spør du meg.

Var det AP`s skyld at Erna som kommunalminister i 2003 ville innføre Sharia råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Apis skrev:

Var det AP`s skyld at Erna som kommunalminister i 2003 ville innføre Sharia råd?

Selvfølgelig ikke. Hvorfor skulle det være Aps skyld? Som å si at andre enn Støre er skyldige i at han inviterte 10.000 asylsøkere fra Syria hit mens det var over tre ganger flere som følte seg invitert og kom. 

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Drizzt skrev:

Selvfølgelig ikke. Hvorfor skulle det være Aps skyld? Som å si at andre enn Støre er skyldige i at han inviterte 10.000 asylsøkere fra Syria hit mens det var over tre ganger flere som følte seg invitert og kom. 

Så det er ikke Ap som er skyld i alle Syriske asylsøkere som kom men faktisk er Støre alene, har mye makt den mannen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Apis skrev:

Så det er ikke Ap som er skyld i alle Syriske asylsøkere som kom men faktisk er Støre alene, har mye makt den mannen da..

Ap fører en generelt liberal innvandrings- og asylpolitikk, men det var Støre selv som sendte invitasjonen. Likevel gir partiet klare signaler med sin politikk og stadig ''nei'' når det kommer noe restriktivt for votering på Stortinget, så nei, det er ikke kun Støre. Nå nylig har Ap fått en frontfigur som snakker som en Frp-politiker, men det han sier er det motsatte av det partiet hans står for så jeg mistenker PR og valgflesk mer enn oppriktig ønske i partiet om å stramme inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...