Gå til innhold

Øvelseskjører som 27-åring (uansett nervøs!)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig vanskelig å forklare, men jeg gruer meg alltid VELDIG før jeg skal sette meg bak rattet - men når jeg først er der så elsker jeg det virkelig! Jeg tar "jobben" med å sitte bak rattet veldig på alvor, fordi jeg har utrolig stor respekt for andre biler i trafikken og ikke minst frykten for å skulle skade noen. Jeg har øvelseskjørt av og på i noen år, men har aldri våget meg utpå motorveien - tror det er litt fordi da øker farten veldig + på/avkjøring osv.

Var av typen som brukte flere timer på å i det hele tatt komme meg ut på litt trafikkerte veier. Min bestefar, som var en erfaren yrkessjåfør, omkom i en trafikkulykke fordi et annet kjøretøy kom over i feil kjørefelt - og nettopp dette skremmer meg! Det er utrolig mange dyktige og tolmodige sjåfører, men uhell skjer og det gjør mer så veldig nervøs (tenk om jeg gjør en så fatal feil noen gang!).

Laaang intro her - men det jeg egentlig lurer på er, hva bør jeg tenke ekstra på før jeg våger meg ut på motorveien? Noen tips for å holde roen selv når hastigheten er høy? Oppleves det mer uoversiktlig når farten er 80/90 eller kan man lett bli fartsblind? 

Håper på erfaringer og gode tips! 

Anonymkode: 30a56...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bare å stupe i det, det opplves ikke skummelt etter 5 minutter

Anonymkode: 4868e...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...