Gå til innhold

Samvær med eks-stebarn?

Fremhevede innlegg

Gjest Autumnia
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ha kontakt med eks-stebarn er nå en ting, men fast samvær annenhver helg? Ikke greit! 

Anonymkode: 11b43...84b

Fordi at?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis foreldrene til dette barnet, barnet selv og denne tidligere stefaren ønsker dette så har ikke denne venninnen noe hun skulle ha sagt. OG hun visste vel om dette før hun flyttet sammen med denne mannen. 

• Liker 8
Skrevet

Å ha kontakt med eks-stebarn er nå en ting, men fast samvær annenhver helg? Ikke greit! 

Anonymkode: 11b43...84b

Hvem er det som hevder at det ikke er greit?

• Liker 5
Skrevet

Mannen kan vel fremdeles være i livet til dette barnet uten fast samvær? 

Den ordningen funker kanskje så lenge mannen er singel. 

Få kvinner som hadde stilt seg positive til å ta vare på eksens barn, såpass realistiske må man være.

Er dette oppegående voksne så løser de fint dette for barnet:) 

Anonymkode: 99895...fc4

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Hvem er det som hevder at det ikke er greit?

Den eldste delen av hjernen din.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den eldste delen av hjernen din.

Å ja.. hvilken del er det da?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Å ja.. hvilken del er det da?

Den som styrer instinktene dine...

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den som styrer instinktene dine...

Hva heter den da? Fortell meg om hjernen. 

• Liker 1
Skrevet

Hver sin smak, men hadde jeg vært venninna di så hadde nok ikke det forholdet fungert. Alt med mine/dine barn er for mye drama for min del, og ja jeg skal ikke formere meg heldigvis 🙂

Anonymkode: 0373a...e3e

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, TøydukkeAnna skrev:

Hvis foreldrene til dette barnet, barnet selv og denne tidligere stefaren ønsker dette så har ikke denne venninnen noe hun skulle ha sagt. OG hun visste vel om dette før hun flyttet sammen med denne mannen. 

Være i et forhold der man ikke har noe man skulle ha sagt? Høres litt enveiskjørt ut 😬

Anonymkode: c5308...f73

• Liker 2
Skrevet

Mannen kan vel fremdeles være i livet til dette barnet uten fast samvær? 

Den ordningen funker kanskje så lenge mannen er singel. 

Fast samvær funker da for menn i forhold. Blodbånd er oppskrytt, dersom barnet og mannen føler seg så nære at de ønsker samvær har ikke nydama noen rett til å diktere dette. Jeg kjenner to stykker som har samvær med eksens barn, og begge de regner barnet som sitt, og teller det med når folk spør hvor mange barn de har.

Dette er faktisk ikke så uvanlig, og venninna til TS bør tenke at hun er heldig som har funnet seg en slik raus og ansvarlig mann. Er de noe som er usexy er det menn som bare tar ansvar for ungene sine fordi de blir tvunget til det via økonomiske sanksjoner. 

Anonymkode: 7ae49...41b

• Liker 11
Skrevet

Jeg kjenner en voksen mann som fortsatt har kontakt med sin eks stefar. Stefaren var sammen med moren hans fra han var 3-10 år. Nå når han er 30 treffes de fortsatt 3-4 ganger i året. 

Anonymkode: 165c5...8c0

• Liker 5
Gjest Autumnia
Skrevet

Kjenner jeg blir så provosert av enkelte avar her inne! For meg, så kom stefaren min inn i livet mitt da jeg var to år. Nå er jeg 25, og han er den eneste pappaen jeg har hatt, kommer til å få, alltid kommer til å ha. Om han og morn min hadde skilt seg, aldri i livet om vi bare kunne brutt kontakten?! Mener dere virkelig at vi burde det???? Hva feiler det dere enkelte kvinner? Snakk om å drive eierskap over stakkars mannen! 

Klarer dere ikke å tenke at dette er den eneste faren denne gutten noen sinne har hatt? Her kunne jo til og med mor satt foten ned etter bruddet, og slengt ut «han er ikke din sønn», tatt med barnet og dratt. Det hadde vært hennes fulle rett. Og stefaren kunne også bare dratt. Men nei, de to, som ansvarlig voksne - tenkte på barnets beste. 

TS, venninna di, og dere andre som er imot det - heldigvis velger de fleste mennesker barna sine (biologisk eller ei!) foran en evt partner. Heldigvis!

Skrevet
1 time siden, Autumnia skrev:

Kjenner jeg blir så provosert av enkelte avar her inne! For meg, så kom stefaren min inn i livet mitt da jeg var to år. Nå er jeg 25, og han er den eneste pappaen jeg har hatt, kommer til å få, alltid kommer til å ha. Om han og morn min hadde skilt seg, aldri i livet om vi bare kunne brutt kontakten?! Mener dere virkelig at vi burde det???? Hva feiler det dere enkelte kvinner? Snakk om å drive eierskap over stakkars mannen! 

Klarer dere ikke å tenke at dette er den eneste faren denne gutten noen sinne har hatt? Her kunne jo til og med mor satt foten ned etter bruddet, og slengt ut «han er ikke din sønn», tatt med barnet og dratt. Det hadde vært hennes fulle rett. Og stefaren kunne også bare dratt. Men nei, de to, som ansvarlig voksne - tenkte på barnets beste. 

TS, venninna di, og dere andre som er imot det - heldigvis velger de fleste mennesker barna sine (biologisk eller ei!) foran en evt partner. Heldigvis!

Din situasjon er helt anderledes enn situasjone ts's venninne..

mannen til moren din har vært i livet siden du var 3 og er nå 25 .. kontakt eller ikke er helt hypotetisk - fordi de fortsatt er sammen .du  er 25 år- det er ikke lengre aktuelt m samvær. Om det skulle bli brudd er det to voksne mennesker som møtes.

Her er det snakk om det er vits i at det holdes 40% samvær med et ikke biologisk barn. 

Og til det mener jeg at svarer er :Nei. Dette er unødig bagasje mannen tar inn i forholdet. 

Nå nå og På sikt gagner det hverken  mannen eller barnet. 

All kontakt trenger ikke opphøre, men regelmessig samvær har null verdi. Det skaper problemer både for barn og nye partnere.

dette er noe mor og mannen må ta hensyn til, når de velger å innlede forhold med nye. 

Anonymkode: a1162...0f8

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din situasjon er helt anderledes enn situasjone ts's venninne..

mannen til moren din har vært i livet siden du var 3 og er nå 25 .. kontakt eller ikke er helt hypotetisk - fordi de fortsatt er sammen .du  er 25 år- det er ikke lengre aktuelt m samvær. Om det skulle bli brudd er det to voksne mennesker som møtes.

Her er det snakk om det er vits i at det holdes 40% samvær med et ikke biologisk barn. 

Og til det mener jeg at svarer er :Nei. Dette er unødig bagasje mannen tar inn i forholdet. 

Nå nå og På sikt gagner det hverken  mannen eller barnet. 

All kontakt trenger ikke opphøre, men regelmessig samvær har null verdi. Det skaper problemer både for barn og nye partnere.

dette er noe mor og mannen må ta hensyn til, når de velger å innlede forhold med nye. 

En hver relasjon som gir mer enn den koster gagner da partene. Selvsagt gagner det barna mer å ha en pappa, enn å ikke ha det. Selvsagt gagner det faren å ha et barn, ellers hadde han jo ikke fortsatt med samvær, når dette er frivillig. Og for at disse to skal kunne få et forhold som to voksne er samværet nå en forutsetning, og jeg regner med han var sammen med moren i litt mer enn 14 dager, siden de har valgt denne løsningen. 

Nye partnere er uvesentlige i forhold til eksisterende barn, og må enten tilpasse seg at de har valgt en partner med barn, eller velge seg noen som ikke har det. Å se barnet som noe som skaper problemeri forholdet bør være en dealbreaker for de fleste. 

• Liker 6
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En hver relasjon som gir mer enn den koster gagner da partene. Selvsagt gagner det barna mer å ha en pappa, enn å ikke ha det. Selvsagt gagner det faren å ha et barn, ellers hadde han jo ikke fortsatt med samvær, når dette er frivillig. Og for at disse to skal kunne få et forhold som to voksne er samværet nå en forutsetning, og jeg regner med han var sammen med moren i litt mer enn 14 dager, siden de har valgt denne løsningen. 

Nye partnere er uvesentlige i forhold til eksisterende barn, og må enten tilpasse seg at de har valgt en partner med barn, eller velge seg noen som ikke har det. Å se barnet som noe som skaper problemeri forholdet bør være en dealbreaker for de fleste. 

Spørsmålet er om Ts sin vennine må finne seg i et unaturlig samvær med et barn som hverken er hennes eller hans. Og til dette er svaret Nei. Så får mannen velge å redusere kontakten med fortiden til et normalt nivå- eller være singel .. 

ingen kan forvente at ny kvinne skal omfavne eksens særkullsbarn .

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det virker som om barnet et problem, men situasjonen rundt. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du beskriver virkeligheten slik du synes den bør være, men ikke slik virkeligheten er. Man kan ikke forvente at en mann skal gi opp å få ny familie pga eks stebarn. Hvem gavner det? 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er om Ts sin vennine må finne seg i et unaturlig samvær med et barn som hverken er hennes eller hans. Og til dette er svaret Nei. Så får mannen velge å redusere kontakten med fortiden til et normalt nivå- eller være singel .. 

ingen kan forvente at ny kvinne skal omfavne eksens særkullsbarn .

Tror det er vanskelig nok å omfavne ny partners biologiske barn. Men eksens barn... kanskje en jobb for mor Teresa;)

• Liker 2
Skrevet

Ei venninne av meg døde for snart 4 år siden. Barna bodde da fast hos henne og stefar, og samvær med far. Nå bor begge barna 50%-50% hos far og stefar, og går mellom hjemmene. Jeg har ikke ord for hvor fantastiske mennesker jeg synes stefar og far er, som sikker svelger endel kameler mot hverandre begge to, men innsett at det beste for barna er ankeret de hadde før de mistet mor, både stefar og far. 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...