Gå til innhold

Samvær med eks-stebarn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei nær venninne har fått dette «problemet», nemlig at den nye samboeren har en eks-stesønn som han er eneste farsfigur for. Her går det i samvær annenhver helg, som om det var hans biologiske sønn. Er dette noe man må finne seg i?

Anonymkode: 4b075...070

Selvfølgelig.

Anonymkode: 75548...c08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener venninna di kan sette ned foten og forlange at han slutter med samvær .

det er ingen grunn forvatvsamboer skal holde kontakten med eksen og hennes avkom. De er ikke sammen lengre og da er det bare SYKT å gjøre det de gjør... mer ror mer komlikasjoner.

hvorfor skal Ts venninne oftere annen hver kjærestehelg fordi han klamrer seg til fortiden.for ikke snakke om ekstrakostnadene...

Jeg var på en date profil.. jeg eksuderete alle med barn.. en var vel ivrig og tok ikke nei for et nei.. etter hvert kom det frem at ett av de to barna"hans" ikke var hans .. han var så uaktuell å date 😂

Dama bør la mannen velge henne eller eksens sønn..  fyren bør lære å la fortid være fortid og prioritere dama si 

Anonymkode: a1162...0f8

Håper du aldri får barn, og så er der jo klokt sv deg å unngå menn med barn med så liten forståelse for barna behov. 

Anonymkode: 75548...c08

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan i helete er dette sykt ? - Joda det kan jeg godt fortelle deg: 

leddet mellom ungen og mannen er et forhold som ikke leger er. Og dette er en mann som liker å holde eksen varm - og motsatt. 

Mannen bruker hver 2. Helg med et barn som ikke er hans. Tid han burde brukt på sin dama si.

i det mor får ny samboer og de begynner å leke familie blir eks-stefar kuttet ut , 

det er til barnets beste, eks-stefars beste og ikke minst Ts's venninnes beste at samværet reduseres og så elimineres .. det er ren fakta ;)

Anonymkode: a1162...0f8

Leddet/båndet mellom barnet og mannen er et ledd/bånd som ikke er brutt. At barnets eks-stefar fortsatt har et godt forhold til barnet, og omvendt, er helt supert. Ingen har rett til å bryte det båndet annet enn de to. 

Mannen har ny dame ja, men kan fortsatt bruke tid på henne når han har samvær med barnet. Og ikke minst har han god tid når han ikke har samvær med barnet! 

Det er ikke å forvente at barnet blir kutta ut den dagen mor evt får ny samboer og familie, og det er heller ikke garanti for at hun faktisk vil få det. 

Skjerp deg. Du bare tror at du er noe og at du har rett siden du avslutter med et ansikt med blunk. Bedreviter. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener venninna di kan sette ned foten og forlange at han slutter med samvær .

det er ingen grunn forvatvsamboer skal holde kontakten med eksen og hennes avkom. De er ikke sammen lengre og da er det bare SYKT å gjøre det de gjør... mer ror mer komlikasjoner.

hvorfor skal Ts venninne oftere annen hver kjærestehelg fordi han klamrer seg til fortiden.for ikke snakke om ekstrakostnadene...

Jeg var på en date profil.. jeg eksuderete alle med barn.. en var vel ivrig og tok ikke nei for et nei.. etter hvert kom det frem at ett av de to barna"hans" ikke var hans .. han var så uaktuell å date 😂

Dama bør la mannen velge henne eller eksens sønn..  fyren bør lære å la fortid være fortid og prioritere dama si 

Anonymkode: a1162...0f8

Uff. Bare uff.

Verdens kommentarfelt gir mye spillerom! Her snakker vi om en mann som har barn fra før. Man kan ikke flytte inn til folk og be de kvitte seg med relasjoner. I såfall skulle jo mannen kvittet seg med Ts sin venninne....

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde begynt å date en mann og funnet ut at han holdt kontakten med stebarna, hadde jeg sett på det som utelukkende positivt. Det tyder jo på en god og empatisk mann som ikke bare kutter folk ut av livet sitt uten videre. Jeg har ikke barn, men jeg har tantebarn og vet hvor knust de hadde blitt hvis jeg bare kuttet dem ut. Og JEG hadde blitt knust!

Anonymkode: b3217...2cf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokomilkshake
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i helete er dette sykt ? - Joda det kan jeg godt fortelle deg: 

leddet mellom ungen og mannen er et forhold som ikke leger er. Og dette er en mann som liker å holde eksen varm - og motsatt. 

Mannen bruker hver 2. Helg med et barn som ikke er hans. Tid han burde brukt på sin dama si.

i det mor får ny samboer og de begynner å leke familie blir eks-stefar kuttet ut , 

det er til barnets beste, eks-stefars beste og ikke minst Ts's venninnes beste at samværet reduseres og så elimineres .. det er ren fakta ;)

Anonymkode: a1162...0f8

Dette kan umulig være noe annet enn bare tanker du har om situasjonen.

Min pappa (stefar) kom inn i livet mitt da jeg var 4 år. Har aldri hatt noe kontakt med min biologiske far.

Om mamma og pappa hadde gått fra hverandre hadde det vært helt uaktuelt at pappa og jeg ikke skulle hatt noe med hverandre å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i helete er dette sykt ? - Joda det kan jeg godt fortelle deg: 

leddet mellom ungen og mannen er et forhold som ikke leger er. Og dette er en mann som liker å holde eksen varm - og motsatt. 

Mannen bruker hver 2. Helg med et barn som ikke er hans. Tid han burde brukt på sin dama si.

i det mor får ny samboer og de begynner å leke familie blir eks-stefar kuttet ut , 

det er til barnets beste, eks-stefars beste og ikke minst Ts's venninnes beste at samværet reduseres og så elimineres .. det er ren fakta ;)

Anonymkode: a1162...0f8

Har du link til kilder? Siden det er "fakta"? 

Anonymkode: 6d864...618

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninnes barn føler jeg er tanten hennes og vi har veldig nær kontakt. Tanten er ikke nær. Så hvorfor ikke oppretteholde et godt og nært forhold til de barnet har knyttet seg til? Det er ikke sykt å lage brudd i relasjoner som begge parter ønsker å holde, uansett om det er en eks. 

Anonymkode: 2ba54...cfb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette var jo venninnen din klar over før de ble samboere. Det er for sent å begynne å klage på det og ønske endringer nå. Jeg kan godt skjønne at man ikke ønsker og være sammen med noen som har barn, og at det ikke er hans biologiske gjør det kanskje verre å forstå. Men det virker jo som som ungen ikke har en biologisk pappa som stiller opp, og stefaren er knyttet til barnet og ønsker den rollen. Og jeg syns ikke det er rett å prøve å ødelegge det forholdet. Han er en pappa, ikke biologisk, men det er like fult en familie som hun er kommet inn i. Takler hun ikke det, så bør hun dra.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Å ha kontakt med eks-stebarn er nå en ting, men fast samvær annenhver helg? Ikke greit! 

Anonymkode: 11b43...84b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon, og det er noe dritt.

først syntes jeg det var kjempepositivt og var så stolt over å ha en så flott mann som tok ansvar.

 

så kom realiteten med manipulerende mor, samværskaos og familiedrama og en mann som er gissel under at han «egentlig ikke har noen rett». Her lever vi på barnemord nåde og de eneste konfliktene som noen gang har vært mellom meg og hans samboer har sprunget ut av samværskluss og klengete, manipulerende eks som holder barnet over hodet på ham.

jeg er helt utelatt av situasjonen og selv om mor sender barnet sitt til meg 30% av tiden vil hun ikke vite av meg, og mine innspill hensyntas ikke.

 

kudos til venninnen din om finner ut av det, for jeg vet ikke om jeg orker mer.

Anonymkode: 003fa...0d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme situasjon, og det er noe dritt.

først syntes jeg det var kjempepositivt og var så stolt over å ha en så flott mann som tok ansvar.

 

så kom realiteten med manipulerende mor, samværskaos og familiedrama og en mann som er gissel under at han «egentlig ikke har noen rett». Her lever vi på barnemord nåde og de eneste konfliktene som noen gang har vært mellom meg og hans samboer har sprunget ut av samværskluss og klengete, manipulerende eks som holder barnet over hodet på ham.

jeg er helt utelatt av situasjonen og selv om mor sender barnet sitt til meg 30% av tiden vil hun ikke vite av meg, og mine innspill hensyntas ikke.

 

kudos til venninnen din om finner ut av det, for jeg vet ikke om jeg orker mer.

Anonymkode: 003fa...0d4

*barnemors nåde

Anonymkode: 003fa...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis din venninne ser dette som et problem så tror jeg ikke hun er rett dame for denne mannen. Jeg hadde verdsatt slike kvaliteter og omsorgsevne hos en mann! Barnet hadde jeg tatt i mot med åpne armer. Vær litt raus da, verden er kjip nok.

Anonymkode: 9be73...f82

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din var vel klar over dette før de flyttet sammen?

Selv er jeg veldig glad i mine stebarn, og dersom det noen gang skulle bli slutt mellom meg og faren deres (gud forby), håper jeg vi kan holde kontakten. Man slutter ikke å være glad i et barn selv om man har gjort det slutt med moren/faren til barnet, og barnet slutter ikke å være glad i steforelderen.

Anonymkode: 9927e...14d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2018 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Har du link til kilder? Siden det er "fakta"? 

Anonymkode: 6d864...618

Tror dette er mer fake news... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme situasjon, og det er noe dritt.

først syntes jeg det var kjempepositivt og var så stolt over å ha en så flott mann som tok ansvar.

 

så kom realiteten med manipulerende mor, samværskaos og familiedrama og en mann som er gissel under at han «egentlig ikke har noen rett». Her lever vi på barnemord nåde og de eneste konfliktene som noen gang har vært mellom meg og hans samboer har sprunget ut av samværskluss og klengete, manipulerende eks som holder barnet over hodet på ham.

jeg er helt utelatt av situasjonen og selv om mor sender barnet sitt til meg 30% av tiden vil hun ikke vite av meg, og mine innspill hensyntas ikke.

 

kudos til venninnen din om finner ut av det, for jeg vet ikke om jeg orker mer.

Anonymkode: 003fa...0d4

Hos dere er vel ikke problemet at mannen din har samvær med eks-stebarn, men at barnets mor er ei drittkjerring. TS sier jo ingenting om hvorvidt det er tilfellet i venninnas situasjon.

Anonymkode: 9927e...14d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos dere er vel ikke problemet at mannen din har samvær med eks-stebarn, men at barnets mor er ei drittkjerring. TS sier jo ingenting om hvorvidt det er tilfellet i venninnas situasjon.

Anonymkode: 9927e...14d

Du, det er jeg helt enig i. Jeg ville bare illustrere at TS’ venninne ikke nødvendigvis vare et utskudd som ikke visste å glede seg over at hun har funnet en omsorgsfull mann.

 

jeg synes det er mer sannsynlig at det er en grunn til at hans nye kjæreste og de rundt reagerer, enn ikke.

Anonymkode: 003fa...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes all slags familier i dagens samfunn. Vi kan alle være inkluderende og rause på andres vegne. Særlig over tastaturet. 

Det er mye som spiller inn i nevnte dilemma: hvor gamle er alle sammen? Hva forventes av denne stefaren? Hva er stefaren villig til å ofre? Hvilke rettigheter oppnår stefaren? 

Er barnet lite, vil det kreve mye fremover. Er det snakk om en ungdom, krever det litt nå, men vil om få år bli lettere. Forventes det at han stiller opp økonomisk, bør han også få rettigheter mtp merkedager, konfirmasjon, bryllup osv. 

Utfordringen med å fortsette med fast samvær osv, er at stefaren kan bli prisgitt mors velvilje. Er barnet ungt, kan det få flere slike helgestefedre før det er 18....

Men å ikke ha fast samvær trenger ikke likestilles med null kontakt. Hva med å heller være sosiale som onkel og tante? Kinoturer, middager, fotballkamper, ferier og overnatting i ny og ne. Være der for barnet, men ikke i en foreldrerolle. 

Jeg hadde barn når jeg traff mannen min, og jeg har ofte tenkt denne problemstillingen, dersom det skulle blitt brudd. Jeg tror ikke jeg hadde ønsket vanlig samvær. Det tror jeg på lang sikt kunne blitt vanskelig for alle parter. Ja til god kontakt, men nei til ordinært samvær. 

 

Anonymkode: 6f789...a83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Å ha kontakt med eks-stebarn er nå en ting, men fast samvær annenhver helg? Ikke greit! 

Anonymkode: 11b43...84b

Man må få lov å ha forskjellige meninger. TS skriver i HI at venninnens nye samboer har en eks-stesønn som han er eneste farsfigur for. Da ser jeg virkelig ikke problemet

 

Endret av Millimani
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...