Gå til innhold

Samvær med eks-stebarn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener venninna di kan sette ned foten og forlange at han slutter med samvær .

det er ingen grunn forvatvsamboer skal holde kontakten med eksen og hennes avkom. De er ikke sammen lengre og da er det bare SYKT å gjøre det de gjør... mer ror mer komlikasjoner.

hvorfor skal Ts venninne oftere annen hver kjærestehelg fordi han klamrer seg til fortiden.for ikke snakke om ekstrakostnadene...

Jeg var på en date profil.. jeg eksuderete alle med barn.. en var vel ivrig og tok ikke nei for et nei.. etter hvert kom det frem at ett av de to barna"hans" ikke var hans .. han var så uaktuell å date 😂

Dama bør la mannen velge henne eller eksens sønn..  fyren bør lære å la fortid være fortid og prioritere dama si 

Anonymkode: a1162...0f8

Hvis hun gjør det håper jeg at hun ryker på hue og ræva ut av det forholdet. Det håper jeg egentlig hun gjør uansett, hvis hun er like kørka som TS og anser samværet som et problem.

At mannen ikke er biologisk far til barnet er av null betydning, så lenge han er pappaen.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener venninna di kan sette ned foten og forlange at han slutter med samvær .

det er ingen grunn forvatvsamboer skal holde kontakten med eksen og hennes avkom. De er ikke sammen lengre og da er det bare SYKT å gjøre det de gjør... mer ror mer komlikasjoner.

hvorfor skal Ts venninne oftere annen hver kjærestehelg fordi han klamrer seg til fortiden.for ikke snakke om ekstrakostnadene...

Jeg var på en date profil.. jeg eksuderete alle med barn.. en var vel ivrig og tok ikke nei for et nei.. etter hvert kom det frem at ett av de to barna"hans" ikke var hans .. han var så uaktuell å date 😂

Dama bør la mannen velge henne eller eksens sønn..  fyren bør lære å la fortid være fortid og prioritere dama si 

Anonymkode: a1162...0f8

"Sykt"...hvordan i helvete er det sykt? Folk flest har ikke et hjerte av stein, man blir glad i de man omgåes med, særlig de man i tillegg oppdrar. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare flott at han her verdsetter relasjonen med barnet og ønsker å opprettholde kontakt. Synes han høres fantastisk ut som gjør det og ikke kaster ungen på dør bare fordi det er slutt mellom han og eksen. Man knytter seg jo til hverandre og de ble jo en familie. Det hadde vært kaldhjertet av han å bare lukke alle dører å late som om barnet ikke eksisterte. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, HalldirV2 skrev:

"Sykt"...hvordan i helvete er det sykt? Folk flest har ikke et hjerte av stein, man blir glad i de man omgåes med, særlig de man i tillegg oppdrar. 

Hvordan i helete er dette sykt ? - Joda det kan jeg godt fortelle deg: 

leddet mellom ungen og mannen er et forhold som ikke leger er. Og dette er en mann som liker å holde eksen varm - og motsatt. 

Mannen bruker hver 2. Helg med et barn som ikke er hans. Tid han burde brukt på sin dama si.

i det mor får ny samboer og de begynner å leke familie blir eks-stefar kuttet ut , 

det er til barnets beste, eks-stefars beste og ikke minst Ts's venninnes beste at samværet reduseres og så elimineres .. det er ren fakta ;)

Anonymkode: a1162...0f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i helete er dette sykt ? - Joda det kan jeg godt fortelle deg: 

leddet mellom ungen og mannen er et forhold som ikke leger er. Og dette er en mann som liker å holde eksen varm - og motsatt. 

Mannen bruker hver 2. Helg med et barn som ikke er hans. Tid han burde brukt på sin dama si.

i det mor får ny samboer og de begynner å leke familie blir eks-stefar kuttet ut , 

det er til barnets beste, eks-stefars beste og ikke minst Ts's venninnes beste at samværet reduseres og så elimineres .. det er ren fakta ;)

Anonymkode: a1162...0f8

Du har nok ikke barn og bra er det! 

Anonymkode: 978a1...1f6

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i helete er dette sykt ? - Joda det kan jeg godt fortelle deg: 

leddet mellom ungen og mannen er et forhold som ikke leger er. Og dette er en mann som liker å holde eksen varm - og motsatt. 

Mannen bruker hver 2. Helg med et barn som ikke er hans. Tid han burde brukt på sin dama si.

i det mor får ny samboer og de begynner å leke familie blir eks-stefar kuttet ut , 

det er til barnets beste, eks-stefars beste og ikke minst Ts's venninnes beste at samværet reduseres og så elimineres .. det er ren fakta ;)

Anonymkode: a1162...0f8

1. Leddet mellom to personer er ikke avhengig av en tredje person, det er fullt mulig å ha en relasjon til barnet uavhengig av forholdet til mor. 2. Du antar at mannen vil holde et varmt forhold til eksen og vice versa, dette helt uten at du har noe som helst belegg for antagelsen, mulig fordi du ikke forstår mellommenneskelige relasjoner og dynamikk særlig godt. 3. Om ei dame hadde blitt sjalu for at jeg tilbrakte tid med et barn jeg har investert mye tid og følelser i, vel da hadde jeg hivd hun på dør fortere en svint. 4. Barnets beste er stabilitet og trygghet. 5. Finnes ikke noe som heter "ren fakta" i denne likningen. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Autumnia
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener venninna di kan sette ned foten og forlange at han slutter med samvær .

det er ingen grunn forvatvsamboer skal holde kontakten med eksen og hennes avkom. De er ikke sammen lengre og da er det bare SYKT å gjøre det de gjør... mer ror mer komlikasjoner.

hvorfor skal Ts venninne oftere annen hver kjærestehelg fordi han klamrer seg til fortiden.for ikke snakke om ekstrakostnadene...

Jeg var på en date profil.. jeg eksuderete alle med barn.. en var vel ivrig og tok ikke nei for et nei.. etter hvert kom det frem at ett av de to barna"hans" ikke var hans .. han var så uaktuell å date 😂

Dama bør la mannen velge henne eller eksens sønn..  fyren bør lære å la fortid være fortid og prioritere dama si 

Anonymkode: a1162...0f8

Hvor gammel er du...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal hun finne seg i det. Dette barnet er ikke kjøtt og blod fra han, men man kan være familie selvom. Kjenner en mann som adopterte stedatteren sin nettopp pga dette :) syntes det er helt fantastisk at slike mennesker finnes.

Anonymkode: a7ab6...eb1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener venninna di kan sette ned foten og forlange at han slutter med samvær .

det er ingen grunn forvatvsamboer skal holde kontakten med eksen og hennes avkom. De er ikke sammen lengre og da er det bare SYKT å gjøre det de gjør... mer ror mer komlikasjoner.

hvorfor skal Ts venninne oftere annen hver kjærestehelg fordi han klamrer seg til fortiden.for ikke snakke om ekstrakostnadene...

Jeg var på en date profil.. jeg eksuderete alle med barn.. en var vel ivrig og tok ikke nei for et nei.. etter hvert kom det frem at ett av de to barna"hans" ikke var hans .. han var så uaktuell å date 😂

Dama bør la mannen velge henne eller eksens sønn..  fyren bør lære å la fortid være fortid og prioritere dama si 

Anonymkode: a1162...0f8

Antar at du er svært lite sosial- og emosjonell intelligent! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ste barn i et langt ekteskap, hadde a l d r i i verden kuttet kontakten med de om vi ble skilt.. 

Anonymkode: e78e8...556

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mor til ett barn som vokste opp med stefar og hadde samvær med han etter at vi ble skilt. Det var ingen kontakt med den biologiske faren. Når barnet var 15 fikk stefar ny samboer og hun la sjela si i å ødelegge forholdet mellom far og datter (ja for hun så på han som sin far) og hun klarte det. Vet du Ts, det holdt på å rakne fullstendig for barnet pga dette. Barnet er voksent nå og har ingen kontakt med han lengre. 

Anonymkode: 808b9...157

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i helete er dette sykt ? - Joda det kan jeg godt fortelle deg: 

leddet mellom ungen og mannen er et forhold som ikke leger er. Og dette er en mann som liker å holde eksen varm - og motsatt. 

Mannen bruker hver 2. Helg med et barn som ikke er hans. Tid han burde brukt på sin dama si.

i det mor får ny samboer og de begynner å leke familie blir eks-stefar kuttet ut , 

det er til barnets beste, eks-stefars beste og ikke minst Ts's venninnes beste at samværet reduseres og så elimineres .. det er ren fakta ;)

Anonymkode: a1162...0f8

Er det like sykt at folk bruker tiden sin på adopterte barn eller fosterbarn mener du? Eller er det greit fordi det ikke involverer ekskjærester, som du tydeligvis anser som tidenes trussel, uten at jeg ser hvorfor. Med mindre bruddet er ferskt er de jo ekser av en grunn, mye mindre trussel i ekser enn i kollegaer feks.

Har du bodd sammen med et barn i 6+ år som en forteller om lengre opp her er nok tilknytningen like sterk som til et adoptert barn som har bodd hos deg like lenge, det sier seg selv at de færreste ønsker å bryte kontakten med barnet uten grunn i en slik situasjon, og jeg vil virkelig ikke si at en unaturlig sjalu og oppmerksomhetssyk kjæreste er en god nok grunn. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener venninna di kan sette ned foten og forlange at han slutter med samvær .

det er ingen grunn forvatvsamboer skal holde kontakten med eksen og hennes avkom. De er ikke sammen lengre og da er det bare SYKT å gjøre det de gjør... mer ror mer komlikasjoner.

hvorfor skal Ts venninne oftere annen hver kjærestehelg fordi han klamrer seg til fortiden.for ikke snakke om ekstrakostnadene...

Jeg var på en date profil.. jeg eksuderete alle med barn.. en var vel ivrig og tok ikke nei for et nei.. etter hvert kom det frem at ett av de to barna"hans" ikke var hans .. han var så uaktuell å date 😂

Dama bør la mannen velge henne eller eksens sønn..  fyren bør lære å la fortid være fortid og prioritere dama si 

Anonymkode: a1162...0f8

Det finnes nok håp for deg også.

Sånne som deg gjør meg lynende forbannet, egoister er dere.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva pokker....

Det finnes alle slags folk!

De gode mennene som blir glad i barn og kvinnene de havner med og deres venninner....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i helete er dette sykt ? - Joda det kan jeg godt fortelle deg: 

leddet mellom ungen og mannen er et forhold som ikke leger er. Og dette er en mann som liker å holde eksen varm - og motsatt. 

Mannen bruker hver 2. Helg med et barn som ikke er hans. Tid han burde brukt på sin dama si.

i det mor får ny samboer og de begynner å leke familie blir eks-stefar kuttet ut , 

det er til barnets beste, eks-stefars beste og ikke minst Ts's venninnes beste at samværet reduseres og så elimineres .. det er ren fakta ;)

Anonymkode: a1162...0f8

De færreste (oppegående) voksne ser på kjæresten som en støttekontakt som skal kun bruke tid på kjæresten og ikke pleie øvrig familie. For, ja mannen og barnet i denne tråden er åpenbart familie for hverandre og å kreve at de kutter kontakten er egoisme på sitt verste. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei nær venninne har fått dette «problemet», nemlig at den nye samboeren har en eks-stesønn som han er eneste farsfigur for. Her går det i samvær annenhver helg, som om det var hans biologiske sønn. Er dette noe man må finne seg i?

Anonymkode: 4b075...070

Nei, den nye samboeren bør definitivt ikke finne seg i at dette blir ansett som et problem, at hun diskuterer det med venninner som et problem, og det ETTER at de har blitt samboere. Dump henne.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finne seg i? Hvis mannen og barnet vil ha det sånn, hva skal hun gjøre med det? Nekte ham? Hun er ikke sjefen hans heller. Hun må ta mannen som han er med alt, eller ikke.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser jo hvilken fantastisk mann han er.

Jeg er selv enslig mor, med en far som har samvær når det passer han, ca en helg i måneden, og maks en uke i sommerferien. Og jeg har jo en god del venninner, med like udugelige fedre til barna sine.

Og dette sier jo noe om, hvordan det blir hvis de får barn, og det skulle bli slutt. Da kommer han til å være der for barnet, og stille opp. 

Jeg er selv på nettdatingsider, og menn som har minimalt med samvær med barna sine, holder jeg meg langt unna. Og nå er mine barn så store, at de har ikke behov for en stefar, men jeg ønsker å finne en snill, omsorgsfull mann, og har han barna sine mye, så er han ofte det. 

Anonymkode: f21a7...80a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun ikke vil ha en mann med barn, så bør hun jo ikke gå inn i ett forhold med en mann som har barn. Uansett om barnet er biologisk hans eller ikke. Vil tro hun viste dette før de ble samboere? 

Jeg er ikke klar for å være stemor, så jeg holde meg langt unna alle menn med barn fra før. Jeg er veldig glad i barn, men ønsker ikke egene, eller stebarn akkurat nå. 

Venninnen din kan ikke kreve noe fra han på den måten, det vil være rett og slett stygt av henne.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay for han - Ney for henne, of du TS: som venn burde du virkelig jobber hardere for å hjelpe venninnen din med empatien og sånn..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...