Gå til innhold

Samvær med eks-stebarn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei nær venninne har fått dette «problemet», nemlig at den nye samboeren har en eks-stesønn som han er eneste farsfigur for. Her går det i samvær annenhver helg, som om det var hans biologiske sønn. Er dette noe man må finne seg i?

Anonymkode: 4b075...070

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis mannen din er glad i gutten sin og ønsker dette samværet skal ihvertfall ikke du sette kjepper i hjulene. 

Dessuten ville jeg tenkt at denne nye samboeren til venninna di er en fantastisk mann som følger opp det ansvaret han tok på seg da han gikk inn i et forhold med en dame som allerede hadde barn. 

• Liker 30
Skrevet

Dette har ikke du eller venninna di noe med. Er dette ett problem for dere, så får venninna di avbryte forholde med denne mannen.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Finne seg i? Dette er vel noe mannen ønsker og som barnet sikkert syns er veldig stas. Det følger med et visst ansvar når du går inn i et seriøst forhold med noen som har barn og tar på deg farsrollen, så det er bra han tar ansvar. Det naturlige vil kanskje være at det fases mer ut etterhvert når moren får ny kjæreste og barnet ikke er så knyttet til eksstefaren lenger, men dette må faktisk den nye samboeren "finne seg i"

Anonymkode: 9190b...541

• Liker 9
Gjest Nina1975
Skrevet

Det er tydelig at din venninne har funnet seg en fantastisk flott mann. Hadde alle menn vært så godhjertet hadde verden vært god❤️

Skrevet

Hun har vel ikke plutselig fått en ukjent samboer opp i fanget. Hun har visst om livet hans og hans fine prioriteringer før de flyttet sammen. Nå vil hun plutselig overstyre og nekte ham hans nærmeste relasjoner og ansvarsforhold?

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Min eks var far til barnet mitt fra fødsel til nesten skolestart. Han fikk seg kjæreste og det gikk fint det første året og frem til de fikk barn selv året etter. 

Han endte med å måtte velge mellom sin familie da og mitt barn. 

Nå har barnet mitt møtt han 2 ganger de 2 siste årene. 

Barnet mitt savner han sårt og hjerte mitt blør. 

For meg er det utilgivelig det hun har gjort mot min eks og mitt barn. 

Jeg og han er på talefot, barnet mitt har enda kontakt med hans familie og jeg er takknemlig for det. 

Men jeg anger det jeg har utsatt mitt barn for. Jeg synes det er vanskelig å forklare og jeg ønsker ikke å sverte min eks, hans samboer eller at barnet mitt skal legge skyld på barnet demmes siden barnet vet at det var da eksen min "forsvant"..

Anonymkode: 2ce8f...9fe

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min eks var far til barnet mitt fra fødsel til nesten skolestart. Han fikk seg kjæreste og det gikk fint det første året og frem til de fikk barn selv året etter. 

Jeg og han er på talefot, barnet mitt har enda kontakt med hans familie og jeg er takknemlig for det. 

Men jeg anger det jeg har utsatt mitt barn for. Jeg synes det er vanskelig å forklare og jeg ønsker ikke å sverte min eks, hans samboer eller at barnet mitt skal legge skyld på barnet demmes siden barnet vet at det var da eksen min "forsvant"..

Glemte å nevne at eksen min ikke er biologisk far til barnet, hvis noen skulle missforstå

• Liker 1
Skrevet

Slike menn er sjeldne, heldig venninne du har som har funnet seg en skikkelig bra mann. 😊 Det sier utrolig mye om han og ganske mye om hun hvis dette faktisk er et problem for henne.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei nær venninne har fått dette «problemet», nemlig at den nye samboeren har en eks-stesønn som han er eneste farsfigur for. Her går det i samvær annenhver helg, som om det var hans biologiske sønn. Er dette noe man må finne seg i?

Tenk på barnet. Vær så snill 

• Liker 8
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er galt med det? Hvorfor gjøre det til et problem? Er det et problem for deg eller for din venninne?

At den nye samboeren tar seg av sin eks-stesønn fordi han er eneste farsfigur for ham er jo helt fantastisk! 

Nå vet ikke jeg hva som ligger bak i det tilfellet. Men selv kjenner jeg to tilfeller hvor barn mista fedrene sine, mødrene fant seg nye menn og de nye mennene fungerte som farsfigurer for barna. Barna har aldri kalt disse mennene for "pappa", men likevel. I det ene tilfellet skilte mammaen seg igjen, men mannen har likevel fortsatt som farsfigur og hatt samvær med barnet. Det ville da være for dumt å stikke halen mellom bena og forsvinne

• Liker 6
Gjest Nina1975
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får vondt bare av å lese dette❤️ Du har ikke gjort noe galt, du fortjener heltestatus for at du greier å la være å snakke stygt om noen. Grusomt gjort av henne.

AnonymBruker
Skrevet

Husker mange la seg opp i at mitt barn hadde kontakt med eksen og samvær etter bruddet. Spesielt siden biologisk far også hadde samvær, men han valgte å flytte bort veldig tidelig så han var veldig lite tilstede. 

Det som oftest ble sagt var: det er jo ikke nornalt. Det det er jo normalt. Det er jo ikke normalt 

Neivel! For mitt barn var dette normalt. Og antar dette var med på å påvirke hans nye samboer til å kunne skvise ut. Det som ikke er vanlig er ikke like viktig som det som er vanlig. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener venninna di kan sette ned foten og forlange at han slutter med samvær .

det er ingen grunn forvatvsamboer skal holde kontakten med eksen og hennes avkom. De er ikke sammen lengre og da er det bare SYKT å gjøre det de gjør... mer ror mer komlikasjoner.

hvorfor skal Ts venninne oftere annen hver kjærestehelg fordi han klamrer seg til fortiden.for ikke snakke om ekstrakostnadene...

Jeg var på en date profil.. jeg eksuderete alle med barn.. en var vel ivrig og tok ikke nei for et nei.. etter hvert kom det frem at ett av de to barna"hans" ikke var hans .. han var så uaktuell å date 😂

Dama bør la mannen velge henne eller eksens sønn..  fyren bør lære å la fortid være fortid og prioritere dama si 

Anonymkode: a1162...0f8

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...