Gå til innhold

Blir dette en for "hard og brutal" måte å fortelle om voldtekten på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om noen dager reiser jeg på sydenferie med mamma. Jeg og mamma har et veldig godt forhold, og det er ikke et siste alternativ at mamma ble mitt reisefølge. Men i en alder av 24 hadde det jo heller ikke vært helt unaturlig å reise med ei venninne/venninner. 

 

Grunnen til at jeg ikke gjør det, er at jeg ikke tør. Dro på sydenferie med ei venninne da jeg var 19. Var ikke noe partyferie, vi drakk så å si ikke alkohol. Men en kveld fikk vi påspandert en drink av restauranten (trodde vi). Det endte med at jeg ble voldtatt. Voldtekten kan prege meg til tider (i intime situasjoner)  så føler jeg må informere min nye flørt/tinderdate om dette. Blir det for voldsomt å si at: "Jeg tør ikke dra på sydentur med en eller flere venninner fordi sist jeg gjorde det ble jeg voldtatt"? Bør jeg pakke det inn på noen måte? Jeg vil helst få det frem så tidlig som mulig uten å lage noen stor sak ut av det. 

Anonymkode: a07e0...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig synes jeg det er overshare å fortelle at du har blitt voldtatt til en tinderflørt. Jeg ville heller pakket det inn, sagt at du kan virke noe reservert seksuelt på grunn av noe som har hendt tidligere som du ikke er klar for å snakke om enda. Men gjør det som føles natuelig for deg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om noen dager reiser jeg på sydenferie med mamma. Jeg og mamma har et veldig godt forhold, og det er ikke et siste alternativ at mamma ble mitt reisefølge. Men i en alder av 24 hadde det jo heller ikke vært helt unaturlig å reise med ei venninne/venninner. 

 

Grunnen til at jeg ikke gjør det, er at jeg ikke tør. Dro på sydenferie med ei venninne da jeg var 19. Var ikke noe partyferie, vi drakk så å si ikke alkohol. Men en kveld fikk vi påspandert en drink av restauranten (trodde vi). Det endte med at jeg ble voldtatt. Voldtekten kan prege meg til tider (i intime situasjoner)  så føler jeg må informere min nye flørt/tinderdate om dette. Blir det for voldsomt å si at: "Jeg tør ikke dra på sydentur med en eller flere venninner fordi sist jeg gjorde det ble jeg voldtatt"? Bør jeg pakke det inn på noen måte? Jeg vil helst få det frem så tidlig som mulig uten å lage noen stor sak ut av det. 

Anonymkode: a07e0...c62

Jeg forstår ikke helt hva du spør om. Er moren din en tinderdate?

Anonymkode: f084f...ce3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppegående person vil ikke reagere rart eller gå berserk, men forholde seg helt rolig og nøkternt til det du forteller :)

Anonymkode: f084f...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier du bare ikke at du elsker å dra på tur med moren din? Hvorfor skal du forsvare det?

hvis ting utvikler seg og dere blir kjærester kan du jo si det på en forsiktig måte

Anonymkode: 825bc...187

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke fortalt det nå i det hele tatt. Bare si at du skal til Syden med moren din. Det er helt normalt.

Det er litt vel heavy å kaste det i fleisen på en tinderdate. Mer naturlig når dere blir mer seriøse, kjenner hverandre bedre og skal være intime, at du forteller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min datter skal på ferie med meg om 1 mnd, så tror det er ganske vanlig at døtre gjør det. Trenger ikke fortelle tinder flørten om det før dere eventuelt blir et par. 

Anonymkode: 8f5cb...f66

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at du synes du må forklare at du reiser med moren din. En Tinder-date har da ikke noe med det. Og det passer ikke å fortelle om noe så alvorlig som voldtekt så tidlig.

Anonymkode: f869c...eb7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ferie med mamma, tante og mitt tantebarn på 7, og jeg er 25. :) Trenger ikke og forsvare det synes jeg 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg tror noen misforstår poenget. TS spør ikke om hvordan man forklarer til noen eller forsvarer at man drar på ferie med mamma. TS spør om hvordan man forteller at man ble voldtatt.

TS: Jeg synes nok forslaget ditt er veldig direkte, men jeg synes også det er flott at du tenker på å være så åpen om saken. 
Hva med å ta deler av åpningsinnlegget ditt? "Jeg dro på sydenferie med ei venninne da jeg var 19. Var ikke noe partyferie, vi drakk så å si ikke alkohol. Men en kveld fikk vi påspandert en drink av restauranten (trodde vi). Det endte med at jeg ble voldtatt. Voldtekten kan prege meg til tider (i intime situasjoner)  så jeg ville bare nevne det for deg". 

Enhver person med selv halvveis fungerende empati skjønner hva man gjør videre når noen sier noe slikt.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke rart å reise til syden med moren din? Kanskje du prioriterer familie denne gangen over tur med veninner? Ikke noe du trenger å forklare ovenfor noen.

Anonymkode: 870e8...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er rart å dra på ferie med moren sin? Jeg og mamma drar på turer sammen mange ganger hvert år og jeg er i 30-årene. Så det trenger du ikke forsvare overfor daten din. Bare si at du skal på sydentur med moren din. 

Voldtekten kan du fortelle om senere hvis dere blir kjærester. 

Anonymkode: b55ff...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke fortalt at jeg hadde blitt voldtatt så tidlig. Mange vet ikke helt hvordan de skal reagere når du hører at du har blitt voldtatt og det kan ødelegge stemningen. Denne typen ting pleier jeg ikke å fortelle om før mye senere i en situasjon der det er naturlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv blitt voldtatt, men fortalte det ikke til mannen min før vi begynte å bli seriøse. 

Du trenger ikke å bortforklare hvorfor du reiser med moren din. Dere har et godt forhold å koser dere sammen, det er nok det. 

Anonymkode: 4dffc...098

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...