Gå til innhold

Å gå inn i et forhold hvor den andre har barn men kan ikke få flere, og du har ikke barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ser dere på et slikt scenario, menn og kvinner?

Uaktuelt, eller aktuelt?

Anonymkode: ac8ef...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er han som ikke kan få barn, men ønsker seg barn, så kan dere jo sette inn egg fra en annen mann i Danmark el.. 

Hvis det er hun som ikke kan få barn, er adopsjon en mulighet.

Viktig å bli klar på hva begge ønsker, om alternative måter å få barn på er i orden, og om begge har lyst på barn. Er det sånn at den ene parten ikke har lyst på barn og samtidig ikke kan få, må den andre tenke om han/hun kan leve uten egen barn eller ikke. 

Anonymkode: d057a...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne, og jeg har barn men kan nok ikke få flere, så må han på selvstendig grunnlag ha valgt bort barn før han velger meg. Men såklart, jeg får fortsatt mens så hvem vet?

Hvis han derimot er bestemt på at han skal ha flere barn eller eget bioligisk barn, så er vel løpet kjørt.

Anonymkode: 02d8f...ded

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som kvinne, og jeg har barn men kan nok ikke få flere, så må han på selvstendig grunnlag ha valgt bort barn før han velger meg. Men såklart, jeg får fortsatt mens så hvem vet?

Hvis han derimot er bestemt på at han skal ha flere barn eller eget bioligisk barn, så er vel løpet kjørt.

Anonymkode: 02d8f...ded

Men hva med adopsjon? Hadde du vært åpen for det? 

Anonymkode: d057a...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som kvinne, og jeg har barn men kan nok ikke få flere, så må han på selvstendig grunnlag ha valgt bort barn før han velger meg. Men såklart, jeg får fortsatt mens så hvem vet?

Hvis han derimot er bestemt på at han skal ha flere barn eller eget bioligisk barn, så er vel løpet kjørt.

Anonymkode: 02d8f...ded

Hvorfor kan du ikke få flere? Og hvor gammel er du?

Anonymkode: ac8ef...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser dere på et slikt scenario, menn og kvinner?

Uaktuelt, eller aktuelt?

Anonymkode: ac8ef...704

det hadde vært uaktuelt å gått i et forhold med en mann som ikke kunne få barn om jeg hadde vært barnløs

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med adopsjon? Hadde du vært åpen for det? 

Anonymkode: d057a...e67

Hvis ting lå til rette for det, kanskje. 

Anonymkode: 02d8f...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke få flere? Og hvor gammel er du?

Anonymkode: ac8ef...704

Jeg regner med det er kroppen som sier stopp til tross for at det ikke er fysiske tegn til at jeg ikke skal kunne bli gravid. Jeg har vært i et lengre forhold men ikke blitt gravid. 

Snart 47.

Anonymkode: 02d8f...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med det er kroppen som sier stopp til tross for at det ikke er fysiske tegn til at jeg ikke skal kunne bli gravid. Jeg har vært i et lengre forhold men ikke blitt gravid. 

Snart 47.

Anonymkode: 02d8f...ded

Alderen tilsier at det kanskje ikke er greit med flere barn, med tanke på komplikasjoner og sykdom som barnet kan få når eggene er gamle. Men for all del, man er aldri for gannel egentlig til å få barn. Bare det at i den alderen kommer sykdommer snikende, og hva skjer med barnet da

Anonymkode: d057a...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alderen tilsier at det kanskje ikke er greit med flere barn, med tanke på komplikasjoner og sykdom som barnet kan få når eggene er gamle. Men for all del, man er aldri for gannel egentlig til å få barn. Bare det at i den alderen kommer sykdommer snikende, og hva skjer med barnet da

Anonymkode: d057a...e67

Ja og det er jo derfor jeg i utgangspunktet ikke ser for meg noen flere barn og at han nok bør finne ei annen dersom han må ha egne biologiske barn. 

Anonymkode: 02d8f...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn og kan ikke få flere, om en barnløs mann hadde blitt sammen med meg måtte han godtatt at det ikke er aktuelt med flere barn fra meg. Jeg verken kan eller vil adobtere heller, så det hadde vert uaktuelt. 

Om jeg selv var barnløs og ønsket meg barn hadde jeg aldri gått inn i et forhold hvor jeg aldri kunne fått mine egne. 

Anonymkode: 97b9f...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er nok ikke om man kan FÅ barn, men om man har LYST på omsorg for barn.

Er det biologske ting som gjør barn vanskelig, kan man få assistert befruktning på ulike måter, adoptere eller få fosterbarn. Men om det er at man ikke orker omsorg for barn, eller flere barn, er det langt vanskeligere. 

Jeg er ikke så veldig interessert i å være stemor, og har derfor aldri blitt enteressert i noen som har barn fra før. Jeg kan godt tenke meg barn så lenge ting i livet ligger til rette for det, men kan kanskje også leve uten barn. 

Anonymkode: f15d6...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært helt supert, da jeg ikke vil ha egne barn. Aberet er at jeg ikke vil ha stebarn heller...

Anonymkode: b675b...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg verken kan eller vil adobtere heller, så det hadde vert uaktuelt. 

Hvordan vet du at du ikke kan adoptere?

Anonymkode: 2f67b...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at du ikke kan adoptere?

Anonymkode: 2f67b...be0

Alder, antagelig. 

Anonymkode: f15d6...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn, og kan ikke få flere barn, vil ikke ha flere barn heller, grunnet alderen min. Men jeg er 42 år, og mitt barn er 17 år, altså blir min kjæreste ikke stefar. Veldig fint om de blir venner og kommer overens. Men innen han og jeg hadde flyttet sammen, hadde vel hun flyttet ut. Og mitt barn er svært sosial og mye ute på farten. Hvis det hadde vært viktig for han å få barn, da må han bli sammen med en annen enn meg. Jeg sier jo tidlig i fra, at å få barn er helt uaktuelt.

Anonymkode: 8237f...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ønsker hverken egne barn eller stebarn, så det hadde vært uaktuelt.

Anonymkode: 99f09...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...