Gå til innhold

de skal trekke 500 kr, trekker de 450 isteden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har noen jeg skylder penger. De skal trekke 500. De prøvde to trekk, så fikk jeg eller en fatkura siden de ikke klarte å trekke meg. En uke senere fikk jeg penger inn på kort. Da trodde jeg at jeg automatisk ville blitt trukket for 500 når det kom inn nok penger, men det var ingen sm rakk meg. Var ikke helt sikker på vordan det fungerte så jeg passet på å hele tiden bare ha undefr 500 på kortet slik at de ikke kan gjøre trekk. Stemmer dette? At er det 450 kroner på kort og de skal trekke 500 så vil de vel ikke trekke 450, for så å trekke deg for de andre 50 en annen gang? 

bedre formulert spm:  gjøres trekk på automatisk tidspunkt i uken uansett om kortet ikk evar godskjent? de har jo sendt meg fatura nå og jeg hadde håpert på at de lar meg være i fred og ikke plutselig trekker meg på kortet 

Anonymkode: 545f2...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De lar deg ikke varen være i fred nei. Voks opp og betal det du skylder

Anonymkode: e76d3...823

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De lar deg ikke bare være i fred nei. Voks opp og betal det du skylder

Anonymkode: e76d3...823

Redigert

Anonymkode: e76d3...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har noen jeg skylder penger. De skal trekke 500. De prøvde to trekk, så fikk jeg eller en fatkura siden de ikke klarte å trekke meg. En uke senere fikk jeg penger inn på kort. Da trodde jeg at jeg automatisk ville blitt trukket for 500 når det kom inn nok penger, men det var ingen sm rakk meg. Var ikke helt sikker på vordan det fungerte så jeg passet på å hele tiden bare ha undefr 500 på kortet slik at de ikke kan gjøre trekk. Stemmer dette? At er det 450 kroner på kort og de skal trekke 500 så vil de vel ikke trekke 450, for så å trekke deg for de andre 50 en annen gang? 

bedre formulert spm:  gjøres trekk på automatisk tidspunkt i uken uansett om kortet ikk evar godskjent? de har jo sendt meg fatura nå og jeg hadde håpert på at de lar meg være i fred og ikke plutselig trekker meg på kortet 

Anonymkode: 545f2...b5e

Står det en betalingsfrist på fakturaen?
Ligger det trekket (som du nevner først i innlegget) i betalingsoversikten inne på nettbanken din? 

Anonymkode: 10ce1...2b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel blir ikke en betaling gjennomført  i nettbanken, når det ikke er dekning på konto.

Anonymkode: 10ce1...2b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei. De trekker ikke 450 i stedet for 500. De kan ikke vite hvor mye penger du har på konto.

Anonymkode: 10ce1...2b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring til de som sendte fakturaen og spør om det er i orden at du betaler på den fristen som står på fakturaen. Eventuelt be om betalingsutsettelse, dersom du ikke kan betale innen fristen.

Anonymkode: 10ce1...2b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring til de som sendte fakturaen og spør om det er i orden at du betaler på den fristen som står på fakturaen. Eventuelt be om betalingsutsettelse, dersom du ikke kan betale innen fristen.

Anonymkode: 10ce1...2b7

tS: Fristen er gått ut for lenge siden. Jeg husker ikkehelt når. Men rudnt 1 måned siden. Men fikk inn penger og hadde me merr enn 500 på konto enn helt dag og de trakk meg ikke, derfor jeg lurer på om de hr noen faste tidspunkter i uken de gjør trekk eller om det bare går automatisk og du trekkes så fort du får in penger? 

Anonymkode: 545f2...b5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tS: Fristen er gått ut for lenge siden. Jeg husker ikkehelt når. Men rudnt 1 måned siden. Men fikk inn penger og hadde me merr enn 500 på konto enn helt dag og de trakk meg ikke, derfor jeg lurer på om de hr noen faste tidspunkter i uken de gjør trekk eller om det bare går automatisk og du trekkes så fort du får in penger? 

Anonymkode: 545f2...b5e

Hei. Det vet jeg ikke. Det beste du kan gjøre er å ringe de som skal ha  pengene slik at du får avtalt en betalingsfrist, slik at du  unngår purregebyrer og i verste fall inkasso.

Anonymkode: 10ce1...2b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tS: Fristen er gått ut for lenge siden. Jeg husker ikkehelt når. Men rudnt 1 måned siden. Men fikk inn penger og hadde me merr enn 500 på konto enn helt dag og de trakk meg ikke, derfor jeg lurer på om de hr noen faste tidspunkter i uken de gjør trekk eller om det bare går automatisk og du trekkes så fort du får in penger? 

Anonymkode: 545f2...b5e

Da kommer det nok en purring hvert øyeblikk. De kommer neppe til å prøve autotrekk igjen, siden de har prøvd to ganger og deretter sendt ut faktura på papir. Hvis dette er et trekk du skal ha hver måned feks., så kommer de til å prøve igjen med neste måneds trekk, og har du ikke penger da heller, så blir det papirfaktura og eventuelt purregebyr og slikt på den også. 

Anonymkode: 9d32c...587

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tS: Fristen er gått ut for lenge siden. Jeg husker ikkehelt når. Men rudnt 1 måned siden. Men fikk inn penger og hadde me merr enn 500 på konto enn helt dag og de trakk meg ikke, derfor jeg lurer på om de hr noen faste tidspunkter i uken de gjør trekk eller om det bare går automatisk og du trekkes så fort du får in penger? 

Anonymkode: 545f2...b5e

Når en regning ligger inne i nettbanken for å betales på en bestemt dato, og den dagen kommer, er det slik at banken din forsøker å kjøre regningen flere ganger de neste 2-3 dagene, dersom det ikke er dekning på konto. Etter dette (hvis regningen ikke går gjennom og betales grunnet at det ikke er dekning på konto), tilkommer det et gebyr (fra banken), om jeg husker rett.

Anonymkode: 10ce1...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation

Når du ikke betaler en regning så vil du også få purregebyr. Så regningen din på 500kr blir fort nærmere 600kr. Så fortsetter det til helt til det blir inkasso. Hvis du ikke har penger så må du ringe dem og spør om de vil dele opp regningen og la deg betale flere i flere omganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når en regning ligger inne i nettbanken for å betales på en bestemt dato, og den dagen kommer, er det slik at banken din forsøker å kjøre regningen flere ganger de neste 2-3 dagene, dersom det ikke er dekning på konto. Etter dette (hvis regningen ikke går gjennom og betales grunnet at det ikke er dekning på konto), tilkommer det et gebyr (fra banken), om jeg husker rett.

Anonymkode: 10ce1...2b7

TS: jeg har ikke faste trekk hver måned. Det er en ting man kan bestille på nettet, men man behøver ikke å gjøre det hver uke. Man krysser av et par uker i forkant også får man pakken deretter.

Anonymkode: 545f2...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kommer det nok en purring hvert øyeblikk. De kommer neppe til å prøve autotrekk igjen, siden de har prøvd to ganger og deretter sendt ut faktura på papir. Hvis dette er et trekk du skal ha hver måned feks., så kommer de til å prøve igjen med neste måneds trekk, og har du ikke penger da heller, så blir det papirfaktura og eventuelt purregebyr og slikt på den også. 

Anonymkode: 9d32c...587

Ts: dette stemmer jo ikke helt. ar man ikke penger og de prøver å trekke deg så vil de ikke prøve å trekke deg  neste måned igjen på samme dato, da mister du abonnementet ditt.

Anonymkode: 545f2...b5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS: jeg har ikke faste trekk hver måned. Det er en ting man kan bestille på nettet, men man behøver ikke å gjøre det hver uke. Man krysser av et par uker i forkant også får man pakken deretter.

Anonymkode: 545f2...b5e

Ok. Men hadde du lagt inn regningen til betaling i nettbanken da?

Anonymkode: 10ce1...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men hadde du lagt inn regningen til betaling i nettbanken da?

Anonymkode: 10ce1...2b7

Jeg forstår ikke hva du mener med det. Fikk regningen sendt på melding.

Anonymkode: 545f2...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hva du mener med det. Fikk regningen sendt på melding.

Anonymkode: 545f2...b5e

Se du at regningen ligger i betalingsoversikten i nettbanken din?
Hva sto det i meldingen? Sto det betalingsfrist, kontonr for mottaker + KID-nr, som du selv skulle legge inn i nettbanken?

Anonymkode: 10ce1...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hva du mener med det. Fikk regningen sendt på melding.

Anonymkode: 545f2...b5e

Å legge inn regningen selv til betaling i nettbanken = at du selv, manuelt, fyller inn mottakers kontonr + KID-nr, beløp + betalingsdato i nettbanken, etter å ha valgt "betal regning".

Anonymkode: 10ce1...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at beløpet du skylder bare vil øke fram til du betaler det eller får en avtale? 

Det er ikke sikkert de orker å prøve å lage avtale med deg flere ganger siden du har brutt den en gang. 

Anonymkode: 10d03...e35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...