Gå til innhold

Brudd og felles leie


Diana

Anbefalte innlegg

Jeg står i et brudd, og har funnet meg en ny leilighet som jeg flytter inn i iløpet av 2 uker. Min ex skal foreløbig bli boende i den leiligheten vi leier sammen. Han menet at jeg må være med å betale 3 mnd oppsigelse, noe som betyr dobbel leie for meg i 3 mnd. Jeg har sendt oppsigelse på min del av leiligheten/kontrakten til nåværende huseier, og får hjelp av mamma og pappa med den eine leien i 3 mnd. 

Men jo mer jeg tenker over det, syns jeg det er relativt urettferdig at jeg skal være med å betale en plass jeg ikke lengre bor. Hva tenker dere? Vi står begge på kontrakten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du kontrakt sammen med din ex skal du slevsagt betale ut oppsigelsestiden med mindre huseier går med på å finne leietakere som kan overta før opsigelsestiden er gått ut

Anonymkode: f71f0...21a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har skrevet under en leiekontrakt må du betale ut oppsigelsestiden. Det er verken huseier eller eksen din sitt problem at du valgte å flytte ut og finne en ny leilighet før oppsigelsestiden. Sånn er det bare, dessverre

Anonymkode: 9ccae...0d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eksen din har også sagt opp så ville jeg  snakket med både utleier og elden og foreslå at hvis dere finner ny leietaker som kan ta over leiligheten for eksempel om 2 måneder, og som blir godkjent av utleier, så kan dere få til en skriftlig avtale at oppsigelsestiden endres til 2 måneder. Jeg har gjort det og det gikk fint.  Da slipper du i hvert fall 1 måned dobbelbetaling.

Anonymkode: 75fbb...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...