Gå til innhold

Hårvask


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tynt nordisk hår og må vaske det hver dag hvis det ikke skal se helt jævlig ut. Skjønner at jeg ikke burde vaske det hver dag, men kan jo ikke bare slutte. Tørrsjampo er visst heller ingen god ide.

Hva gjør dere andre med tynt hår?

Anonymkode: e0cd7...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisøren min sa at det ikke gjorde noe at jeg vasket håret hver dag så lenge jeg brukte gode produkter :)

Anonymkode: 9b142...b7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frisøren min sa at det ikke gjorde noe at jeg vasket håret hver dag så lenge jeg brukte gode produkter :)

Anonymkode: 9b142...b7b

Og de gode produktene solgte de på frisørsalongen eller? :P 
Masse profitt på om du vasker håret ditt hver dag og ofte må kjøpe nye produkter vet du ;)

Til TS: Om du lar være å vaske håret hver dag en periode (Jo lengre jo bedre),  og lever deg gjennom fasen der det blir fort fett vil det etterhvert ta flere dager før håret blir fett igjen. Produktene du bruker har nok litt å si da du essensielt fjerner hodebunnens naturlige sebum når du vasker det med shampoo, og hodebunnen vil overprodusere sebum for å erstatte det som blir fjernet. Da blir håret seendes fett ut.

Endret av Emblja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret vasker egentlig seg selv, jo lenge du går uten å dusje håret, jo finere hår får du. I begynnelsen vil det bli fett, men etter en god del dager (over en uke) så vil håret være som nyvasket.

Jeg har aldri gjort dette, men har mange bekjente som har gjort det for å avvende håret alle produkter og shampoo. Egentlig trenger man ikke vaske håret, men man føler seg jo renere. Mange med blondt tynt hår f.eks vil oppleve å få fetere hår enn andre også, hvis det er produkter i seg selv du er ute etter burde du kjøpe frisørshampoo. Shampoo i butikker har mye silikon i seg, det er det som gir skum-følelse og skum av shampoen. I frisørsalonger bruker man ikke disse produktene pga silikon gjør håret fetere, og ødelegger det mer :)  

Selv har jeg bare brukt shampoo fra KMS og Maroccan oil, er fornøyd med de, men du burde finne noe for ditt hår, da :) 

Anonymkode: 6f494...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du langt hår ts, så ka du jo ha  håret i flette el.l i perioder der du har noen dagers pause fra hårvask. Når håret er i flette vises det ikke like godt at håret er fett.

Anonymkode: 58986...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt hår, men selv om jeg setter det opp ser det fortsatt fett ut dag to. Jeg kan til nød vaske håret annenhver dag, men den tredje dagen kan jeg ikke gå ut blant folk. Har lest litt om alternativer til sjampo, men bakepulver og eddik f.eks er jo like ille. Midler som løser opp fett sliter på håret.

Tenker alternativet må være å finne en sjampo og balsam med minst mulig kjemikalier og så prøve å komme meg til hårvask hver tredje dag? Starte med annenhver dag en periode. Høres det fornuftig ut og har dere noen tips til produkter?

TS

Anonymkode: e0cd7...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme problem, og jeg har gått over til shampo uten sillicon. Har en kompis som er frisør, og han bare lo av at folk tror man ikke kan vaske håret hver dag. 

Endret av lille humla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...