Gå til innhold

Elendig psykolog, bør jeg melde ifra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

For over 1 år siden ble jeg innlagt på psykiatrisk avdeling etter et selvmordsforsøk. I forkant av dette hadde jeg nettopp begynt i poliklinisk behandling, og var så vidt kommet igang med utredning. Planen var at vi skulle utføre scid-I og scid-II. Da jeg var innlagt møtte jeg en arrogant og lite hyggelig psykolog. Hun fortalte meg "ja da kommer jeg klokken xx i morgen", men hun kom uken etter. Så hun gjorde aldri det hun sa hun skulle. 

Denne psykologen kom fram til at vi skulle utføre scid-I og scid-II mens jeg var innlagt. Denne psykologen skrev i journalen at vi skulle gjøre dette. Vi gjorde aldri dette, men likevel skrev hun i epikrisen noe alà at "scid-I og scid-II viste at pasienten har alvorlig depresjon, men viser ellers ingen tegn til andre psykiske lidelser." Denne konklusjonen ble da satt, basert på utredninger som aldri fant sted, og 3 samtaler av 20 minutters varighet i løpet av 3 uker. Jeg visste selvsagt ikke at dette sto i epikrisen/journalen og nevnte derfor intenting om dette. Min behandler (på dette tidspunktet) utredet meg ikke videre da han trodde at dette allerede hadde blitt gjort. 

Jeg ble etter hvert bare dårligere og dårligere, og det endte opp med to selvmordsforsøk til. Etter det andre forsøket ble diagnosen psykologen satt enda regent som korrekt, da det var dette utredningen (som ikke fant sted) viste. Etter forsøk nummer tre hadde jeg selv lest journalen og funnet ut hva psykologen hadde skrevet i epikrisen. Jeg fortalte dette til behandleren min. Han utredet meg og kom fram til at diagnosen psykologen hadde satt var feil, og at jeg hadde en alvorlig personlighetsforstyrrelse, samt bipolar lidelse. Jeg har grunnet denne feildiagnostiseringen og utredningen (som ikke fant sted) fått feil behandling. Jeg ble derfor mye dårligere. Først et år etter fikk jeg riktige diagnoser og adekvat behandling. Jeg har derfor opplevd stor bedring den siste tiden, takket være korrekte diagnoser og behandling. Hadde psykologen faktisk utredet meg, eller bare latt vær å skrive at hun hadde utredet meg, så kunne jeg fått  riktig behandling allerede for over et år siden, og ikke bare de siste månedene.

Jeg mener at det var ganske dårlig  av denne psykologen, og lurer på om det er noe å gjøre med dette? Noen å melde ifra til? Jeg er ganske sikker på at hvis denne psykologen faktisk hadde gjort jobben sin, så hadde jeg vært friskere i dag, samt at jeg hadde sluppet forverringen som kom av feildiagnostiseringen. Jeg tenker at som psykolog så må man faktisk klare å enten utføre de utredningene man har skrevet at man skal, eller skrive at man ikke har gjort dem. Er dog ganske sikker på at denne psykologen skrev at vi hadde gjort disse utredningene, selv om hun visste at dette ikke var sant, kun for å oppretteholde sitt eget gode rykte. Noe som også betyr at hun sannsynligvis driver med like dårlig pasientbehandling i dag, og jeg har lyst å rapportere dette, men jeg vet ikke hvor(dan). 

Unnskyld for langt og rotete innlegg med elendige formuleringer, men jeg er overtrøtt, skriver på mobilen og sitter i en bil så jeg orker ikke å bry meg.

Anonymkode: e585e...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rapporter, dette er ikke ok,og håper det går bedre m deg 💜

Anonymkode: 8eec3...2e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...