Gå til innhold

I dag har jeg prutet i butikk - og det funket! Pruter du?


Million

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Gjerrigknark skrev:

Jeg er gjerrig, men pruter ikke. Synes det er Ok på marked i syden liksom, men ikke i et sivilisert samfunn og til gitte priser. Hadde følt meg fattigslig.

Spørs litt hva slags marked, synes jeg. Pruting er ofte en del av gamet, ja, men det er lite som gjør meg så kvalm som velbeslåtte nordmenn som skryter av at de har fått presset prisen på en fin veske de kjøpte fra en fattig stakkar ned fra 20 til 5 kroner.

Digresjon, sorry ;)  Men er omringet av slektninger som synes det er kjempegøy å være mest mulig beinhard på ferie, og jeg forstår ikke mentaliteten. Betal en tjuekroning og make his day, liksom, det er en fin veske og du går ikke konk på de pengene...

Anonymkode: 7b3be...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spørs litt hva slags marked, synes jeg. Pruting er ofte en del av gamet, ja, men det er lite som gjør meg så kvalm som velbeslåtte nordmenn som skryter av at de har fått presset prisen på en fin veske de kjøpte fra en fattig stakkar ned fra 20 til 5 kroner.

Digresjon, sorry ;)  Men er omringet av slektninger som synes det er kjempegøy å være mest mulig beinhard på ferie, og jeg forstår ikke mentaliteten. Betal en tjuekroning og make his day, liksom, det er en fin veske og du går ikke konk på de pengene...

Anonymkode: 7b3be...90b

Enig i det. Det er ganske gjerrig å telle kroner på den måten. Blir litt tacky egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 15.43, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at jeg betaler jo for noen sin tid og arbeid, så jeg respekterer prisen de setter. Om de har råd til å selge den billigere er det deres jobb å sette den ned i pris osv. Om jeg ikke har råd handler jeg et annet sted eller dropper handlingen. Så av de grunner ville jeg ikke prutet. 

Anonymkode: 961f6...065

Tenker jeg og.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, exictence skrev:

Om de har råd til å selge den billigere er det deres jobb å sette den ned i pris osv.

Du tror altså at en butikk som selger en vare til 2000 (og kundene villig betaler dette) med høy margin vil sette ned prisen til 1500 fordi de har råd til det?

Anonymkode: 0b687...2d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror altså at en butikk som selger en vare til 2000 (og kundene villig betaler dette) med høy margin vil sette ned prisen til 1500 fordi de har råd til det?

Anonymkode: 0b687...2d1

Ja, stort sett vil de det, tror jeg. Konkurransen er såpass høy at de ønsker ofte å gå lavere hvis de kan. Men mye å ta i betraktning her. Tror ikke de får solgt veldig godt hvis de selger til for høy pris heller. Men finnes nok unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, -jk- skrev:

Det var en Miele WMV963 WPS. Annonsert nettpris var 27995,- og jeg ga 23.000,-. Snaue 18% avslag altså. Jeg kjøpte også med en del ekstra vaskemidler i samme slengen som jeg også fikk veldig bra avslag på.

 

Da forstår jeg, siden det var en såpass dyr maskin. Gratulerer med ny maskin og et godt kjøp👍

Anonymkode: 81d21...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da forstår jeg, siden det var en såpass dyr maskin. Gratulerer med ny maskin og et godt kjøp👍

Anonymkode: 81d21...9ef

Ja, gjennom årene har jeg funnet ut at det er enkelte ting det ikke lønner seg å kjøpe billigmodeller av. Vaskemaskiner er en av de. En Miele toppmodell koster typisk en drøy tusenlapp pr. år man har den, om man avskriver kjøpssummen lineært. En billigmodell som ryker rett etter at garantien har utløpt koster ofte det samme eller mer pr. år, da vil jeg heller ha en mye bedre maskin til samme prisen ;) For ikke å snakke om jobben med å flytte 110kg vaskemaskin inn og ut av huset, det er ikke noe jeg vil gjøre ofte...

Skal bli deilig å heretter slippe å dosere vaskemidler også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...