Gå til innhold

Flere som ikke har vanningsforbud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her jeg bor er det vanningsforbud, vi kan vanne blomster med kanne, men ikke vaske bilen, vanne plenen eller vanne med slange. Vi har fått flere beskjeder og påminnelser via SMS og e-post, eller fasttelefon for de som har det. I tillegg står det klart og tydelig på kommunens hjemmeside. Vil tro at du nok hadde fått beskjed hvis det var vanningsforbud der du bor. 

 

Anonymkode: 0a97b...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å sjekke kommunens hjemmeside.  Her får vi vann fra Glomma så det eneste problemet er potensielt dårlig trykk for de som bor øverst i kommunen.  Så kommunen ber om moderasjon, men ikke mer. Akkurat nå midt i fellesferien antar jeg problemet er redusert i forhold til for noen uker siden da mange er på ferie. Jeg vanner endel med spreder, men typisk sent på kvelden.

Anonymkode: 8ad5a...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på Østlandet dere bor, dere som har vanningsforbud? Jeg er på besøk hos en venninne, og observerte idag en kunstgressbane hvor vanningsanlegget stod på i nesten en time. Vanne KUNSTGRESS!!? Har jeg gått GLIPP av noe, som ikke fatter? 

Anonymkode: 7ad30...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det på Østlandet dere bor, dere som har vanningsforbud? Jeg er på besøk hos en venninne, og observerte idag en kunstgressbane hvor vanningsanlegget stod på i nesten en time. Vanne KUNSTGRESS!!? Har jeg gått GLIPP av noe, som ikke fatter? 

Anonymkode: 7ad30...789

Jeg bor på Østlandet og har ikke vanningsforbud. Heller ikke nabokommunene så vidt jeg vet (felles aviser/vann). Men virker som "Alle andre" har det. 

Anonymkode: 445ac...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Sunnmøre, ikke noe forbud her ennå til tross for at det er svært tørt og lenge siden det regnet skikkelig. 

Anonymkode: 487ea...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det forbud i deler av kommunen. Det spørs hvor man får vannet fra. De som fremdeles får fra det gamle vannverket har forbud, vi som får fra det nye kan bruke så mye vann vi vil (vannet kommer fra bre-elv, så det blir mer jo varmere det blir).

Anonymkode: 7326d...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i Nittedal kommune i Akershus. Har ikke hørt noe om at vi har det.

Anonymkode: 809c8...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke forbud her. Så lenge den kommunale fontenen står på døgnet rundt, tenker jeg at det må være greit. Jobber i kommunen, hadde hørt det fort om det var forbud.

Passer huset til foreldrene mine i to uker, bruker to timer hver kveld å komme rundt med vanning av alt av blomster, planter, trær, nyplantet hekk og ny plen. Nå kom det endelig litt regn, og mer skal komme, det er faktisk ganske velkomment nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...