Gå til innhold

Flere som ikke har vanningsforbud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler "hele norge" har vanningsforbud, unntatt oss. 🤔 Har ekstrem varme og nesten ikke regn vi også.. har ikke hørt et ord om at kommunene ber oss ta hensyn engang. 

Anonymkode: 445ac...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vanningsforbud på nordmøre iallefall 

Anonymkode: 6ac13...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egen brønn, så går fint her. 

Anonymkode: 80022...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen brønn, så null problem ang vanning og med så mye snø vi hadde i vinter, så er brønnen fullere enn fullest, selv uten regn de siste mnd. 

Anonymkode: 1e4ec...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du oppsøkt steder hvor du kan få slik info? Mange i min kommune har ikke fått det med seg enda. Vanningsforbudet har vert i ca en uke nå. De deler mye på sosiale medier, men det er fort gjort å gå glipp av det hvis man ikke følger helt med. 

Anonymkode: e5b7f...fa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanningsforbud her, men nabo kommunen har.

Anonymkode: 4f882...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du oppsøkt steder hvor du kan få slik info? Mange i min kommune har ikke fått det med seg enda. Vanningsforbudet har vert i ca en uke nå. De deler mye på sosiale medier, men det er fort gjort å gå glipp av det hvis man ikke følger helt med. 

Anonymkode: e5b7f...fa9

Jeg oppsøker jevnlig facebooksiden og nettsiden til kommunen. Søker i lokalavisene og googler. Har også spurt naboer og andre som bor her. Niks. Ingen har hørt noe.

Har ikke egen brønn.

Anonymkode: 445ac...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke det. Bor i et felt med eget vannreservoar (eller hva man kaller det). Vi har nok av vann så vi gjør som vanlig. Men vi vanner ikke plenen, kun blomster i hagen. De fleste andre gjør det også på den måten her. 

Anonymkode: b8920...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe vanningsforbud, men har blitt informert om at det er forbudt å sløse fordi vannet i springen er renset og å betrakte som et næringsmiddel. Å vanne en allerede etablert gressplen er brukt som et eksempel på sløsing med vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Leo skrev:

Vi har ikke noe vanningsforbud, men har blitt informert om at det er forbudt å sløse fordi vannet i springen er renset og å betrakte som et næringsmiddel. Å vanne en allerede etablert gressplen er brukt som et eksempel på sløsing med vann. 

Hvor fikk du den infoen? Her har vi ikke hørt et pip.

Kommunen har lagt ut mye ang forbud mot grill/ild, men ikke noe om bruk av vann...

Anonymkode: 445ac...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fikk du den infoen? Her har vi ikke hørt et pip.

Kommunen har lagt ut mye ang forbud mot grill/ild, men ikke noe om bruk av vann...

Anonymkode: 445ac...3ce

Jeg husker faktisk ikke hvor jeg så det, men vanningsforbud etc. får vi beskjed om på SMS så det er mulig det lå en link der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fikk du den infoen? Her har vi ikke hørt et pip.

Kommunen har lagt ut mye ang forbud mot grill/ild, men ikke noe om bruk av vann...

Anonymkode: 445ac...3ce

Vannreservoaret vårt styres lokalt, og dermed kommer all nødvendig ut til de det gjelder enten via melding eller brev. 

Anonymkode: b8920...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kommunen jeg bor i har vi alltid vanningsrestriksjoner mellom mai og september, men har ikke noe utvidet forbud nå.

Anonymkode: 4838f...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i Bergen...

Første sommeren jeg kan huske der jeg må vanne bed flere ganger enn jeg kan telle på en hand i løpet av sommeren. Trur det aldri har vært vanningsforbud her? 

Anonymkode: aee08...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du oppsøkt steder hvor du kan få slik info? Mange i min kommune har ikke fått det med seg enda. Vanningsforbudet har vert i ca en uke nå. De deler mye på sosiale medier, men det er fort gjort å gå glipp av det hvis man ikke følger helt med. 

Anonymkode: e5b7f...fa9

Om man ikke blir tilstrekkelig godt informert kan man heller ikke forventes å overholde forbudet. En SMS eller et skriv i postkassa er det minste man må kunne forvente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det forbud, og virkelig knusktørt over alt etter en måned uten en dråpe regn. Men i nabogata har de hatt en vannslange til hagen gående kontinuerlig i flere dager. Bør vi melde fra? Direkte til huseier eller kommunen?

Anonymkode: edbd5...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her er det forbud, og virkelig knusktørt over alt etter en måned uten en dråpe regn. Men i nabogata har de hatt en vannslange til hagen gående kontinuerlig i flere dager. Bør vi melde fra? Direkte til huseier eller kommunen?

Anonymkode: edbd5...8b8

Dere kan jo minne dem på at det er vanningsforbud på grunn av tørke. Bryr de seg ikke så snakk med kommunen 

Anonymkode: b8920...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilknyttet et vannverk som har Mjøsa som reservoar, så det skal litt til før det blir restriksjoner ;) 

Anonymkode: fe150...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er tilknyttet et vannverk som har Mjøsa som reservoar, så det skal litt til før det blir restriksjoner ;) 

Anonymkode: fe150...608

Mange steder er det ikke nødvendigvis vannkilden som er problemet, men kapasiteten til renseanlegget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor sliter de som har egen brønn også, fordi grunnvannsnivået har sunket betraktelig. Det begynner å bli prekært. Ser jeg noen som har lagt ut slangen koster det meg ikke en kalori å melde fra til kommunens vannvakt. Alle må gjøre sitt, rett og slett. Regner med at de kommer til å måtte stenge vannet på natta etterhvert, hvis tørken fortsetter. 

Anonymkode: 4e9f8...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...