Gå til innhold

Korrigere/Fjerne feil hårfarge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg farget håret for første gang på frisørsalong. Håret mitt er en typisk farge 1B Natural Black  (altså ikke jet black, men med mer brune skjær i sollys) Jeg ville farget håret til en mørk synligere brunfarge, men resultatet ble istedet rødlig lysoransje-aktig brunfarge. Håret ble ikke bleket. 

Det har nå gått kun 1 dag med denne fargen og jeg vil til ny salong i morgen. Men hva kan jeg be om uten å bleke og skade håret mitt? 

Vil avfarging være løsningen? Bleker det? Går det an å farge over igjen til sort hårfarge istedet eller vil det skade håret skikkelig ? 

Hva er beste løsning utenom å la håret gro med denne sykt ekle fargen? 

Anonymkode: 19b3a...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville hørt med frisøren, men tipper han/hun vil anbefale å kjøre avfarging og deretter farge det i den fargen du ønsker! Farging skader ikke håret slik som bleking gjør, så om du ikke blir fornøyd er det ikke farlig å farge det sort igjen, men husk at du gjerne skal vente noen dager mellom hver farging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, McFlurry skrev:

Jeg ville hørt med frisøren, men tipper han/hun vil anbefale å kjøre avfarging og deretter farge det i den fargen du ønsker! Farging skader ikke håret slik som bleking gjør, så om du ikke blir fornøyd er det ikke farlig å farge det sort igjen, men husk at du gjerne skal vente noen dager mellom hver farging :)

Ok! Edit; i morgen blir det dag 3 med feil farge. Så det er ikke farlig å farge det sort over den rødbrune fargen altså? 

Hvilken metode blir det isåfall da; farging med aluminium eller bare pensling av håret? Hvorfor bør man vente i noen dager? 

Anonymkode: 19b3a...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok! Edit; i morgen blir det dag 3 med feil farge. Så det er ikke farlig å farge det sort over den rødbrune fargen altså? 

Hvilken metode blir det isåfall da; farging med aluminium eller bare pensling av håret? Hvorfor bør man vente i noen dager? 

Anonymkode: 19b3a...601

Leste svaret ditt igjen. Men er avfarging en blekingmetode eller? 

Anonymkode: 19b3a...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok! Edit; i morgen blir det dag 3 med feil farge. Så det er ikke farlig å farge det sort over den rødbrune fargen altså? 

Hvilken metode blir det isåfall da; farging med aluminium eller bare pensling av håret? Hvorfor bør man vente i noen dager? 

Anonymkode: 19b3a...601

Nei, jeg har vært gjennom ca det samme som deg og fikk høre av frisør at det ikke var skadelig for håret å farge flere ganger! Hvorfor man bør vente noen dager er jeg ikke helt sikker på, men dette fikk jeg også høre av frisør. Kan tenke meg det har noe med at fargen må "sette seg" ordentlig i håret før man farger på nytt, men har virkelig ikke peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, McFlurry skrev:

Nei, jeg har vært gjennom ca det samme som deg og fikk høre av frisør at det ikke var skadelig for håret å farge flere ganger! Hvorfor man bør vente noen dager er jeg ikke helt sikker på, men dette fikk jeg også høre av frisør. Kan tenke meg det har noe med at fargen må "sette seg" ordentlig i håret før man farger på nytt, men har virkelig ikke peiling.

Akkurat. Hvor mye vil du tro totalprisen ligger på da? :) Takk for svar! 

Anonymkode: 19b3a...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Leste svaret ditt igjen. Men er avfarging en blekingmetode eller? 

Anonymkode: 19b3a...601

Avfarging inneholder blekemiddel, men det er ikke like sterkt for håret (om jeg har forstått det riktig) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Akkurat. Hvor mye vil du tro totalprisen ligger på da? :) Takk for svar! 

Anonymkode: 19b3a...601

Oi, nå er det maange år siden jeg gjorde det, så det husker jeg ikke dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, McFlurry skrev:

Avfarging inneholder blekemiddel, men det er ikke like sterkt for håret (om jeg har forstått det riktig) :)

Akkurat. Ok.. Så dette vil ikke gjøre hårstråene mine tynnere ikke sant? :)

Anonymkode: 19b3a...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat. Ok.. Så dette vil ikke gjøre hårstråene mine tynnere ikke sant? :)

Anonymkode: 19b3a...601

Jeg vil ikke feilinformere deg, så jeg er ikke sikker, men om du er usikker på hva du vil gjøre kan du alltids ringe en frisørsalong så har nok de de beste svarene på det du lurer på! Håper jeg var til noe hjelp, og lykke til med håret! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke anbefale avfarging, jeg har naturlig mørke brunt hår og hadde i en farge i flere mnd, så bestemte jeg meg for avfarging. Denne fargen var så og si den samme som min naturlige farge, men hadde et litt lilla skjær i seg.

Avfargingen ente med HELT GULT HÅR. :( Det var helt kriiise....

Du har jo veldig mørkt hår, så hvis du vil farge det i en lysere tone må du jo bleke det først.

Anonymkode: a2930...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...