Gå til innhold

Kassedama gir tilbake mer enn det du skal ha ''Ta imot eller si ifra?''


Oddy

Anbefalte innlegg

Jeg sier ikke ifra. Jeg betaler stort sett med kort, men når jeg betaler kontant og får feil så ser jeg det veldig fort. Sier ifra hvis jeg går i minus da 😊

Anonymkode: 8fdbc...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor mye ekstra jeg hadde fått tilbake. 

20-100 kr hadde jeg nok bare tatt. Er ikke sånn at jeg står å teller pengene jeg får tilbake, når det er en lang kø bak meg. Jeg tar det jeg får og går derfra. Nå skal det ganske mye til å få mer enn 100 kr tilbake ekstra, da er kassedamen/mannen virkelig sugen i matematikk, i og med at det til og med står på skjermen hvor mye jeg skal få tilbake hvis jeg gir hun en 200- lapp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Alle disse trådene dine, bør du ikje skaffe deg en venn eller hobby? 

Hvis det plager deg at andre ønsker å diskutere bestemte tema på et diskusjonsforum så er det bare å la være å lese eller delta i diskusjonen. Hvis du allikevel leser alle disse trådene, så burde vel kanskje du skaffe deg en venn eller hobby?

Anonymkode: 50c51...046

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis ville jeg gitt tilbake pengene om jeg merket det der og da. Om jeg merket det når jeg kom hjem hadde jeg sannsynligvis beholdt de. Med mindre jeg var rik, da hadde jeg levert dem tilbake neste gang jeg var på butikken

Anonymkode: dd81e...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle disse trådene dine, bør du ikje skaffe deg en venn eller hobby? 

Anonymkode: 57e08...812

Ingen som tvinger deg til hverken å lese eller svare i trådene :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Jeg sier alltid ifra. Jobber i butikk selv å det hender kunden gir meg for mye. Sier alltid i fra. 

Lurer på om dere som ikke sier ifra blir sure når de som sitter i kassa med viten og vilje ikke sier ifra om dere har gitt for mye uten å være klar over det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg beholdt én gang. Jeg var i tidlig tenårene. På 80-tallet en gang. Jeg visste jo det var galt, men ikke hvor galt. 

Det var taxfree på flyplassen i Moskva. Jeg fikk to én dollar sedler til å kjøpe to cola bokser. Da jeg betalte fikk jeg igjen som om jeg hadde betalt med to 10 dollar sedler (skjønte aldri hvordan hun kunne tro at jeg ville betalt med to 10 dollar sedler for noe som kostet under to dollar). Det så jeg etterpå. Hadde plutselig mer enn 18 i hendene.  Jeg var sånn, jippi godteri  (barnslig tenåring, ja jeg vet). Sa aldri fra til noen. De få timenes venting gikk suverent for min del. En gang gikk jeg forbi taxfree så så jeg 2 stk som var i kassa der jeg hadde betalt, men jeg gikk bare forbi. 

Skjønte i ettertid at de muligens gikk gjennom kassa fordi den var i manko. Som voksen jobbet jeg med penger hvor det var viktig at kassa stemte på slutten av vakta. 

Sliter fortsatt med samvittighet idag. Lurer på om jeg var årsaken til at hun mistet jobben! Dette var sovjet/Russland. Loven er kanskje annerledes enn her. 

Har siden det ikke beholdt en krone en gang. 

Anonymkode: 0533d...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 21.11, Oddy skrev:

Har selv hatt tilfeller hvor jeg har fått tilbake mer enn det jeg skulle

La oss si du får tilbake 100kroner mer enn det du skal. Tar du pengene og holder munn, eller sier du ifra og gir henne pengene tilbake?

Da sier man såklart ifra. Det er simpelt å gjøre seg til tyv for dette, for det er faktisk stjeling. Dessuten går det ut over ekspeditøren når daglig leder ser det er differanse i kassa hans/hennes.

Anonymkode: 16d6a...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...