Gå til innhold

Kassedama gir tilbake mer enn det du skal ha ''Ta imot eller si ifra?''


Oddy

Anbefalte innlegg

Har selv hatt tilfeller hvor jeg har fått tilbake mer enn det jeg skulle

La oss si du får tilbake 100kroner mer enn det du skal. Tar du pengene og holder munn, eller sier du ifra og gir henne pengene tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle disse trådene dine, bør du ikje skaffe deg en venn eller hobby? 

Anonymkode: 57e08...812

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på når jeg finner det ut, og hva beløpet er på. Er det 20 kr og jeg oppdager det når jeg har kommet hjem, går jeg ikke tilbake. er det 100 kr og jeg oppdager det mens jeg står i kassa, sier jeg i fra 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle disse trådene dine, bør du ikje skaffe deg en venn eller hobby? 

Anonymkode: 57e08...812

Jeg er hos legevakten, jeg må få tida til å fly:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier selvfølgelig ifra. Jeg har jobbet i butikk selv, og det er ikke noe gøy med diff i kassa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Oddy skrev:

Jeg er hos legevakten, jeg må få tida til å fly:fnise:

Er du på legevakten hver dag?

Anonymkode: 57e08...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier alltid ifra uansett hvilke feil de gjør. Siste var ei som gav meg 50% på noe hun trodde var salgsvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du på legevakten hver dag?

Anonymkode: 57e08...812

Nei, det hadde jeg ikke gidda. Som oftest sitter jeg i den mørke kjelleren min mens jeg er ensom og forlatt og trenger despat venner. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ifra, har ikke lyst til at den som står i kassa skal få svi pga min grådighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
3 timer siden, Oddy skrev:

Har selv hatt tilfeller hvor jeg har fått tilbake mer enn det jeg skulle

La oss si du får tilbake 100kroner mer enn det du skal. Tar du pengene og holder munn, eller sier du ifra og gir henne pengene tilbake?

Gir henne såklart pengene tilbake, jeg hadde aldri hatt samvittighet til å ta penger som egentlig ikke er mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
3 timer siden, Oddy skrev:

Nei, det hadde jeg ikke gidda. Som oftest sitter jeg i den mørke kjelleren min mens jeg er ensom og forlatt og trenger despat venner. :fnise:

Samme her bare at det er en hybelleilighet og over bakken 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det vel omtrent umulig å gjøre slike feil når kassaapparatet beregner hva du skal ha i retur både i seddel og mynt automaten. Det går automatisk.

Anonymkode: 5c495...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mest sannsynlig hadde jeg ikke lagt merke til hva jeg hadde fått igjen, for jeg hadde vært opptatt med å være stresset for:

1) å rekke hjem for å lage middag for å rekke å kjøre unger på trening.

2) å rekke bilen før parkeringen går ut.

3) om jeg skal jogge etter ungene har lagt seg, eller om det er å være dårlig mor.

4) om ungene føler at jeg er nok sammen med dem, for jeg føler at all tiden min går til jobb eller å sitte på KG/evt annet fjas.

5) om jeg faktisk burde skaffe meg en mann, evt dame, kanskje det hadde vært lettest, for ungenes skyld.

6) siden jeg ikke er interessert i menn, betyr det at jeg er lesbisk? Hvordan finner man ut det?

7) paviljongen på verandaen ble ødelagt av vinden i høst, og jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal sette opp en ny, eller bare å ha det helt åpent med en parasoll.

8.) skal jeg melde meg som klassekontakt når minste begynner på skolen til høsten, slik at det er unnagjort og jeg slipper å være det i 6. klasse da man har ansvar for 17. mai-arrangementet?

*kommer til meg selv* 

"HALLOOOO?! Det står andre i kø bak deg. Kan du pakke varene dine?"

Anonymkode: b0a81...4e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier i fra så fremst jeg merker det. Sjeldent jeg sjekker hva jeg får igjen. 

Anonymkode: 16932...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Sier ifra. Spør alltid om jeg synes prisen ser merkelig ut (altså om det stod at prisen var annerledes i butikken enn i kassa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag er det vel omtrent umulig å gjøre slike feil når kassaapparatet beregner hva du skal ha i retur både i seddel og mynt automaten. Det går automatisk.

Anonymkode: 5c495...dd0

Det finnes andre butikker enn matbutikker. 

Anonymkode: ff061...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose

Blir vanskelig når jeg 99 % av gangene betaler med kort, og de få gangene jeg betaler kontant, teller jeg ikke over pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kroner, da hadde jeg sagt ifra. Har opplevd å få en tier for mye en gang eller to, og ikke sagt fra. Nå går alt på kort, så det er aldri et tema.

Med tanke på alle de gangene jeg har betalt for mye, noe har blitt skannet to ganger, sommervikar som ikke finner koden på grønn paprika og slår den inn som rød, og dermed øker prisen for meg (hei, husker du meg fra lørdag?), så tenker jeg, helt logisk og sånn, uten at det føles helt rett, at feil butikkene gjør koster meg mye mer enn jeg får tilbake.

(joda, jeg sier ifra om jeg ser det der og da, og går tilbake om det er mye. men akkurat de kronene på paprikaen velger jeg å la gå - jeg tror det er mer helseskadelig å stresse over slikt, og jeg stresser, enn å bare glemme det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...