Gå til innhold

Carina Carlsen, aka Fet men fattet.


Hjarte

Anbefalte innlegg

Ser det er noen som etterlyser en tråd til Carina, så da får jeg bare åpne en  ;) 

For de som ikke kjenner henne så er hun en kroppspositivist, og burleskartist. Hun sjokkerte Anne Brith såpass mye da hun deltok i Norske talenter for noen år siden som burleskartist, at AB gikk til media og fortalte at hun måtte ha en samtale med barna sine om hvorfor noen mennesker føler de må kle av seg foran andre. Ironien er til å ta og føle på 🤣

Instagram: https://www.instagram.com/fetmenfattet/

Blogg: https://www.kroppspositivisme.no/fetmenfattet

Jeg vil gjerne fremheve dette innlegget , da jeg synes hun har mange gode poeng.

God fornøyelse 😁

Endret av Hjarte
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes hun er helt herlig og veldig reflektert rundt temaet kropp/selvtillit/selvfølelse.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Senil

Det jeg leste var jo mer enn greit nok, men oppsettet på bloggen gjør nok at jeg ikke vil lese stort på den. Litt synd, da jeg er på jakt etter blogger jeg vil like å lese. Men for meg er en av de viktigeste tingene at bloggen d er en blogg og ikke samleside om alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, stokesp268 skrev:

Jeg synes hun er helt herlig og veldig reflektert rundt temaet kropp/selvtillit/selvfølelse.

Selv om jeg ikke er 100% enig med alt hun sier, så synes jeg hun har en viktig stemme som bør fremheves. Et stort pluss er at hun tåler at folk ikke er enig med henne, og det går an å diskutere med henne uten at hun sender kjæresten etter kritikerne ;) 

28 minutter siden, Senil skrev:

Det jeg leste var jo mer enn greit nok, men oppsettet på bloggen gjør nok at jeg ikke vil lese stort på den. Litt synd, da jeg er på jakt etter blogger jeg vil like å lese. Men for meg er en av de viktigeste tingene at bloggen d er en blogg og ikke samleside om alt.

Hun er egentlig mest aktiv på instagram 👍 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger henne bare på Instagram. Føler hun har mange gode poeng, samtidig som hun blir litt mye. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker henne godt, hun fremstår reflektert, tøff, modig og har mengder av humor. Budskapet hennes er viktig. Men fordi bloggen er et klikkhelvete av dimensjoner leser jeg den sjelden. Jeg gidder ikke herje og styre for å lese innleggene hennes (uansett hvor gode de er).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger henne, og har vel strengt tatt en aldri så liten "crush" på henne i tillegg. Synes hun klarer å svare bra for seg, generelt sett, og virker som en veldig selvsikker og morsom person. 

Bloggen er litt uoversiktelig, det er vel stort sett det jeg har å klage på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at bloggdelen hennes er litt uoversiktelig, men tror det er blitt sånn fordi hun er mest på instagram, og facebook. På sett og vis skulle jeg ønske at hun kunne brukt blogg.no som plattform, og vært en motvekt til alle de rosabloggerne der inne. 

 

Endret av Hjarte
Skriveleif
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Er det bare jeg som reagerer på at hun driver å uttaler seg i media om at det ikke er "så farlig" å vere kraftig overvektig? Og henviser til "nyere forskning", uten å linke eller fortelle hva denne nyere forskningen er?

 

Sitat

Fordommene våre sier at en tjukk kropp er en dårlig kropp. Det er en uttalt sannhet at fedme og overvekt er roten til alt ondt.

Nyere forskning viser at bildet er langt mer nyansert enn som så. I tillegg er det mange som tjener godt på at vi går rundt og har konstant dårlig samvittighet for hvordan vi ser ut. Motebransjen, helsebransjen og skjønnhetsindustrien – alle støtter opp om at det å være tjukk er noe negativt, stygt eller farlig.

Sitat hentet fra: https://www.nrk.no/ytring/skrot-den-helsikes-bmi-skalaen_-1.14255665

 

Jeg personlig synes det er bra å fokusere på den psykiske helsen, men det er ikke ok å hevde at overvekt er sunt og at konsekvensen i det lange løp ofte er diabetes, dårlige knær, osv osv osv

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nettroll skrev:
 

Er det bare jeg som reagerer på at hun driver å uttaler seg i media om at det ikke er "så farlig" å vere kraftig overvektig? Og henviser til "nyere forskning", uten å linke eller fortelle hva denne nyere forskningen er?

 

Sitat hentet fra: https://www.nrk.no/ytring/skrot-den-helsikes-bmi-skalaen_-1.14255665

 

Jeg personlig synes det er bra å fokusere på den psykiske helsen, men det er ikke ok å hevde at overvekt er sunt og at konsekvensen i det lange løp ofte er diabetes, dårlige knær, osv osv osv

Helt enig!

Hun kan godt fremme å elske kroppen sin selv om den ikke er veldreid osv, men å være så fryktelig overvektig er IKKE bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 19.10.2018 den 19.13, loveli skrev:
 

Helt enig!

Hun kan godt fremme å elske kroppen sin selv om den ikke er veldreid osv, men å være så fryktelig overvektig er IKKE bra.

Hun snakker vel om sin egen helse og sin egen vekt? Det vet hun sikkert best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Miramira95 skrev:
 

Hun snakker vel om sin egen helse og sin egen vekt? Det vet hun sikkert best selv.

 I trygdekontoret satt hun og snakket generelt om overvekt og fedme. Hun påstod at statistikk som viser økt risiko for div sykdommer pga overvekt og fedme var feil, og hevdet at statistikken var misvisende ettersom legene ifølge henne visstnok oftere sjekket blodprøver, kolesterol etc ved overvektige folk enn slanke folk. Etter det programmet så mistet jeg helt sansen for damen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.10.2018 den 22.47, acna skrev:
 

 I trygdekontoret satt hun og snakket generelt om overvekt og fedme. Hun påstod at statistikk som viser økt risiko for div sykdommer pga overvekt og fedme var feil, og hevdet at statistikken var misvisende ettersom legene ifølge henne visstnok oftere sjekket blodprøver, kolesterol etc ved overvektige folk enn slanke folk. Etter det programmet så mistet jeg helt sansen for damen.

Det vet jeg ingenting om siden jeg ikke har sett det programmet. Kan jo hende at hun ordla seg feil eller noe. Jeg opplever henne som en som sier det slik at noen av oss er stor/overvektig/tjukk/whatever, og vi kan være det om vi ønsker det. 

Endret av Raven Emerald
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...