Gå til innhold

Nok et knivdrap av en asylsøker


Xcase33

Anbefalte innlegg

Just now, Rosetelys said:

Ja, hvis du ikke skjønte det så var det ironisk at det var umenneskelig. Jeg mente bare at det nok er argumentet som kommer etter endt soning.

Han burde sendes hjem nå til soning i hjemlandet.

Aha- ja, misforstått innlegget :) -  enig med deg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HankySpanky
On 7/15/2018 at 8:24 PM, Nina1975 said:

Jeg unnskylder ingen, jeg vil at morderen skal sendes hjem umiddelbart, ikke tro noe annet. Men jeg synest det er tragisk at Norge kan ta inn en mengde med mennesker uten å undersøke hva de har vært igjennom. Det er mange tikkende bomber her, og enten må de sendes ut ellers må de få hjelp. Det er jo åpenbart at det skulle ha vært satt inn tiltak mot/for dette mennesket før, iom  han har fulgt etter flere mennesker før. 

Men vil fremdeles ikke kalle dette ondskap. 

Familien har min dypeste medfølelse❤️

Og når berikelsen kommer til dørstokken til deg, eller dine barn, eller dine nærmeste, samt til de (alt for mange) som innehar den samme ignorante holdningen, skal vi tenne et virtuelt lys på facebook i et halvt døgn og sende deg våre "dypeste" medfølelse, slik at vi tross alt fremdeles fremstår på den politisk-korrekte siden uansett.

Berikelsen kommer også til deg, garantert, og da kan du ri dine moralske overlegenhet så mye du vil mens du utsettes for alskens berikende handlinger fra et "stakkars, misforstått individ".

Folk som drapsmannen og en hel haug med andre grunnløse lykkejegere i dette landet, skulle vært repatriert samme dag som vedtak om utvisning var gjort.

 

Folk som "hjelper" til med å skjule, forpurre prosessen eller forflytte utviste asylsøkere til kirkeasyl, bør få ubetinget fengsel i minimum 2 år. Folk i UDI som forpurrer prosessen bør få dagbøter for hver dag en utvist person er innenfor rikets grenser, for deretter å få sparken for tjenesteforsømmelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Outlander skrev:

 Uansett synd at dere har ikke dødsstraff her.  

Enig i det. I saker som denne er dødsstraff det eneste rette. Flere år i norsk luksusfengsell er ingen straff. Han burde i det minste sendes rett ut å sone fengselsstraffen i hjemlandet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 9.58, Sitronmelisse skrev:

17-åringen var garantert psykotisk i gjerningsøyeblikket. Asylpolitikken i Norge er psykosedrivende. De er i en svært tøff sirkulasjon disse unge guttene. Psykisk helsevern må tas på alvor! Ellers vil dette bare gjenta seg. 

Tror du er inne på noe her.

Vi har sett mange eksempler på utagering etter avslag på asyl. En lang og frustrerende prosess med livet som pokersjetong, samtidig som man ser hvor fint alle andre har det, ettersom asylmottakene befinner seg her i landet.

Skal vi knekke folk psykisk, så ha dem lenge i asyl.

Kanskje greit å flytte asylmottak ut av landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/15/2018 at 7:35 PM, Xcase33 said:

At vi kan ukritisk slippe den typen ondskap over grensene er beyond me. 

 

On 7/15/2018 at 10:29 PM, ewna said:

Det er ondskap, jo. Ren ondskap.

 

On 7/16/2018 at 1:46 PM, Outlander said:

hva!!!???  IKKE ONDSKAP ?  

 

On 7/17/2018 at 8:54 AM, OPIgirl said:

Det han gjorde er ren ondskap jo. 

 

On 7/15/2018 at 7:55 PM, Xcase33 said:

Vi har et problem når ikke du kaller det ondskap....for da begynner jeg å lure på hva som kvalifiserer til ondskap. 

Ondskap er å ønske eller bevisst påføre andre motgang eller smerte, og foreløpig så vet vi jo fint lite om han gjorde det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 14.41, T-Rex skrev:

Vi vet ikke om han var psykotisk. Var han det, er det ikke ondskap, men sykdom.

Du har et veldig svart-hvitt-bilde av menneskets hjernefunksjon, gitt. Og er ikke ekstrem ondskap en sykdom?

Jeg ville vel sagt at dersom man har en person som umedisinert får voldelige hallusinasjoner og hører stemmer som sier hun må drepe, så tenker jeg at det er en person som utgjør en stor risiko for sine omgivelser.

Sadistiske drap er sjelden oppe i media. Sadistiske drap er folk som seksuelt utnytter og bestialsk dreper. Det er forbløffende skjelden man hører om sånne ekle greier, og der tenderer jeg eliminasjon er det eneste forsvarlige.

Hadde vært fint om man kunne bruke voldsforskning som pragmatisk utgangspunkt for hvem som bør lukes vekk, og hvem man beholder, istedenfor religiøse overbevisninger om at det er noe man liksom kan noe for, og noe man ikke har noen innflytelse på.

Ingen kan noe for proteinstrukturen i hjernen man fødes med, eller hvordan omgivelsene herjer med den. Det er ikke riktig å påstå at mennesker som passer inn i et mønster for noe vi har bestemt å kalle sykt, er spesialtilfeller av manglende fri vilje. Ingen har fri vilje. Ingen vet engang hva som ligger i fri vilje. Det er et like meningsløst begrep som Gud. Menneskets behov for å tro at det har fri vilje, skaper absurde konsekvenser. Man gir ikke straff av rettferdighetsgrunner, man gir straff av pragmatiske grunner. Men noen har behov for å tro på en slags rettferdighet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Vannballongkrig said:

Du har et veldig svart-hvitt-bilde av menneskets hjernefunksjon, gitt.

Jeg er åpenbart ikke helt alene om det, siden det er nedfelt i Norges lovverk at akutt psykose tilsvarer "ikke tilregnelig", noe som kvalifiserer for straffefritak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor å fokusere på hvor onde asylsøkere er, så burde man, dersom man ønsker tryggere omgivelser, se nærmere på hvorfor asylsøkere går bananas. Hva er det vi gjør med dem. Jeg tror vi knekker dem ved å ha dem lenge i asyl, samtidig som de ser hvor fint alle rundt har det. Det er basal lykkeforskning, men dette utenforskapet skaper en ekstra dimensjon av håpløshet og fortvilelse.

Så kan du spytte inn alt de har i sekken.

Det er rimelig halvhjertet å ta imot asylsøkere, og så ikke gjøre jobben skikkelig. Da kan man heller drite i å ta dem imot, og bare si, sorry mac, vi vil ikke ha defekte mennesker fra land bakover i tid, samme hvor mye de hogger hodene av hverandre der du kommer fra. Vi tar bare imot lukrativ arbeidsinnvandring. Hopp i middelhavet, eller noe annet kynisk.

Flyktningemottak forplikter. Om ikke ovenfor flyktninger, så ovenfor befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex skrev:

Jeg er åpenbart ikke helt alene om det, siden det er nedfelt i Norges lovverk at akutt psykose tilsvarer "ikke tilregnelig", noe som kvalifiserer for straffefritak.

Nei, du er åpenbart ikke helt alene om det.

Og hva er det et argument for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Vannballongkrig said:

Nei, du er åpenbart ikke helt alene om det.

Og hva er det et argument for?

Når så mange mener dette at det blir nedfelt i Norges lover, kan man kanskje anta at det er fornuftig og riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Når så mange mener dette at det blir nedfelt i Norges lover, kan man kanskje anta at det er fornuftig og riktig?

Lemming-argumentet. Når så mange lemminger hopper i sjøen og dør, da kan man kanskje anta at det er fornufig og riktig?

Når så mange muslimer tror på Allah, da kan man kanskje anta at det er fornuftig og riktig?

Når man straffer løsslupne kvinner i så mange arabiske stater, så kan man kanskje anta at det er fornuftig og riktig?

Hva med å tenke.

Hva kan jurister om nevrobiologi og nevroforskning?

Hva er kunnskapsgrunnlaget for politikerenes lovforslag?

Hva er de rådende forestillngene i befolkningen omkring vår bevissthet og vår vilje?

Hva tror du er svaret på det? I et land hvor f.eks homofili for et par tiår siden var forbudt, og de fleste lovene er laget av kristne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/17/2018 at 2:41 PM, T-Rex said:

Vi vet ikke om han var psykotisk. Var han det, er det ikke ondskap, men sykdom.

Så utifra din mening er John Wayne Gacy, som kidnappet, torturerte og drepte mange små gutter ikke ond...bare syk, siden han hadde psykotiske problemer. Javel. 

Endret av Outlander
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Outlander said:

Så utifra din mening er John Wayne Gacy, som kidnappet, torturerte og drepte mange små gutter ikke ond...bare syk, siden han hadde psykotiske problemer. Javel. 

Nå tillegger du meg meninger jeg ikke har.

Rettspsykiaterne er oftest ganske flinke til å finne ut om en gjerningsperson er tilregnelig eller ikke. Du skal være ganske inne i psyko-faget for å kødde med dem. Det holder ikke å si at du ikke husker noenting av det.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å ikke blande sammen helt forskjellige ting. Innvandrere som bare plutselig stikker ned noen med kniv helt umotivert har sannsynligvis store psykiske problemer. De som snylter på NAV mens de driver dank på kafe og roper hore etter norske jenter har neppe det, men er fullt oppegående og vet hva de gjør. Alt sammen er selvfølgelig del av det store bildet med utfordringer i det flerkulturelle samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det siste familien ønsker er at det blir en rasismesak ut av dette.

La oss respektere det.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 23.48, Klappe skrev:

Syns dette er helt forferdelig og blir bekymret for fremtiden i Norge når jeg ser utviklingen. To afghanske ungdommer som har knivstukket norske ungdommer på Coop de siste årene(gjerningskvinnen fra Sørlandssenteret var også afghansk). Her må det strammes inn, og det raskt!

Var gjerningsmannen på sørlandssenteret også afghansk? Kilde? 

 

På 17.7.2018 den 17.05, T-Rex skrev:

De færreste nordmenn (ingen?) ville sendt fra seg en 14-åring til en uviss fremtid. Da heller ha ham/henne boende hjemme under vanskelige forhold

...vanskelige forhold? Å bli drept der eller på vei til et trygt sted er nok ikke bare vanskelige forhold. 

På 19.7.2018 den 23.51, førstedamen skrev:

Nordmenn knivstikker da like ofte. 

Eller verre, de driver med liksjending og brenner folk de har drept. Ref: Maridalen. 

Å tro at dette har noe som helst med etnisitet å gjøre er jo idiotisk. Har selv en kompis som ble knivdrept for ikke lenge siden, av en norsk gutt... 

Knivstikker og skyter, og fyllekjører eller kjører for fort.

På 20.7.2018 den 12.32, HalldirV2 skrev:

Omlag 1/3 av alle drap de siste ti årene har blitt begått av personer med utenlandsk statsborgerskap og/eller personer som tidligere har hatt et annet statsborgerskap. Det er ganske nedslående statistikk med tanke på hvor liten prosentandel disse utgjør av befolkningen i forhold til nordmenn. 

Feil.

https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/tall-og-fakta/drapsoversikt/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tunaen skrev:

Var gjerningsmannen på sørlandssenteret også afghansk? Kilde? 

 

...vanskelige forhold? Å bli drept der eller på vei til et trygt sted er nok ikke bare vanskelige forhold. 

Knivstikker og skyter, og fyllekjører eller kjører for fort.

Feil.

https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/tall-og-fakta/drapsoversikt/

Ja hun har et afghansk navn. Det er bare å Google saken så kommer det opp et afghansk navn og bilde av ei jente i bunad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 11.16, Miklo Velka skrev:

 

Ondskap er å ønske eller bevisst påføre andre motgang eller smerte, og foreløpig så vet vi jo fint lite om han gjorde det eller ikke.

Å gå målbevisst inn på Coop og stikke en ansatt i halsen så han dør, for så å kaste gjemme drapsvåpenet ser jeg på som en planlagt  og bevisst handling. 

Ondskap er et sterkt ord å bruke. Han kan umulig å ha normale sperrer og samvittighet for å gjøre noe sånt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...