Gå til innhold

Nok et knivdrap av en asylsøker


Xcase33

Anbefalte innlegg

1 hour ago, T-Rex said:

Dette er ferdigdiskutert.

Ja realiteten ligger klart som dagen....som jeg sier.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, T-Rex skrev:

Sitronmelisse har litt rett her. Mennesker i en krisesituasjon er utsatt for psykoser.

Jeg for min del tenker at asylsøkere som kan forvente et avslag på søknaden, bør holdes under bedre oppsikt.

Tar du på deg jobben? Som kjent er norsk politi nedlesset i saker, så litt realisme bør være på sin plass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, T-Rex said:

Jeg foreslår at du leser litt om psykoser.

Kan du fortelle meg de forskjellige typer psykoser? Om du sier at han akutt psykose så sier du imot omtrent alt det du har sagt nå, siden at han ikke lever i den samme verden som oss og normale offentlige personer (politi, helsepersonell og sosial arbeidere) som tok han inn burde ta han inn til en sjekk siden de må si ifra. Om de ikke gjør det så blir det konsenser for de som ikke følger instruksen.  

Personer som får akutt psykose uten stoff, er ikke stabile personer og normale folk legger merke til det fort.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
18 hours ago, T-Rex said:

Kan jeg få be om at vi holder diskusjonen på et saklig nivå. Og  ikke det våre fiender ønsker.

"Fiender"

Er du i krig?

 

hvem er du i krig med og hvem er dine "fiender"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, HankySpanky said:

"Fiender"

Er du i krig?

 

hvem er du i krig med og hvem er dine "fiender"?

Vi er i krig, ja. Du merker det godt på hvordan den politiske debatten i Norge saboteres bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, ElinX0Xpoliti said:

Kan du fortelle meg de forskjellige typer psykoser? Om du sier at han akutt psykose så sier du imot omtrent alt det du har sagt nå, siden at han ikke lever i den samme verden som oss og normale offentlige personer (politi, helsepersonell og sosial arbeidere) som tok han inn burde ta han inn til en sjekk siden de må si ifra. Om de ikke gjør det så blir det konsenser for de som ikke følger instruksen.  

Personer som får akutt psykose uten stoff, er ikke stabile personer og normale folk legger merke til det fort.  

Nei i grunnen ikke, jeg er ingen ekspert på temaet. Men så heftige psykoser at det innebærer straffritak, inbefatter gjerne hallusinasjoner og en svært alvorlig endret virkelighetsoppfatning. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, Chaya said:

Tar du på deg jobben? Som kjent er norsk politi nedlesset i saker, så litt realisme bør være på sin plass.

Du siterte bare halvveis. Jeg lurer på om det kan være nødvendig med internering, selv om jeg hater tanken på at mennesker som ikke har gjort noe galt, skal få sin bevegelsesfrihet innskrenket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 11.16, Miklo Velka skrev:

Ondskap er å ønske eller bevisst påføre andre motgang eller smerte, og foreløpig så vet vi jo fint lite om han gjorde det eller ikke.

OK. Knivstikking er altså ondskap.

Kjøper den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2018 den 15.05, T-Rex skrev:

Sitronmelisse har litt rett her. Mennesker i en krisesituasjon er utsatt for psykoser.

Jeg for min del tenker at asylsøkere som kan forvente et avslag på søknaden, bør holdes under bedre oppsikt, kanskje interneres. Men skillelinjene her, altså hvem som kan forvente avslag, kan naturligvis bli vanskelige. Og en slik internering vil igjen definitivt øke risikoen for psykoser. Det er ikke helt enkelt.

Jeg så en dokumentar fra Trandum. Det var mye fortvilelse hos de som fikk avslag og ventet på retur. 

De psykeste stanget hodet i murveggen eller annen selvskading og håpet på at helsetilstanden kunne utsette returen.  

Jeg tror de aller aller fleste heller skader seg selv istedenfor å gjøre noe som i hvertfall vil føre til fengsel i eget hjemland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pipaluk said:

Jeg så en dokumentar fra Trandum. Det var mye fortvilelse hos de som fikk avslag og ventet på retur. 

De psykeste stanget hodet i murveggen eller annen selvskading og håpet på at helsetilstanden kunne utsette returen.  

Jeg tror de aller aller fleste heller skader seg selv istedenfor å gjøre noe som i hvertfall vil føre til fengsel i eget hjemland. 

Asylpolitikk er en avveining mellom menneskelige hensyn og egeninteresser. Med egeninteresser mener jeg her den norske stats interesser, sånn rent økonomisk.

Jeg synes norske myndigheter stort sett klarer å balansere dette godt.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, T-Rex said:

Nei i grunnen ikke, jeg er ingen ekspert på temaet. Men så heftige psykoser at det innebærer straffritak, inbefatter gjerne hallusinasjoner og en svært alvorlig endret virkelighetsoppfatning. Tror jeg.

Om du ikke er ekspert eller har overflate kunnskap hvorfor uttaler deg om dette og ber andre lese opp på dette? Det er ingen ting som heter heftige psykoser, om du mener schizofrene som har akutte psykoser er det ingen ute på gaten som er det. Jeg stiler ingen fjern diagnose på mannen, og om han var schizofren så begikk sosial personellet en stor feil. Om han var på et psykotika ( ala narkotika ikke antipsykotika) som utløste dette så er mer hans problem i rettsaken som kommer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, ElinX0Xpoliti said:

Om du ikke er ekspert eller har overflate kunnskap hvorfor uttaler deg om dette og ber andre lese opp på dette? Det er ingen ting som heter heftige psykoser, om du mener schizofrene som har akutte psykoser er det ingen ute på gaten som er det. Jeg stiler ingen fjern diagnose på mannen, og om han var schizofren så begikk sosial personellet en stor feil. Om han var på et psykotika ( ala narkotika ikke antipsykotika) som utløste dette så er mer hans problem i rettsaken som kommer.  

Fordi en god del mennesker tror at folk som blir vurdert som utilregnelige, og dermed blir fritatt fra vanlig straff, er kynikere som spekulerer i muligheten for å bli unntatt straff.

Jeg skal på ingen måte hevde at det ikke finnes de som vil prøve seg på noe sånt. Men de kan bli overrasket over hvor vanskelig det er å blir erklært utilregnelig.

Det var bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, T-Rex said:

Fordi en god del mennesker tror at folk som blir vurdert som utilregnelige, og dermed blir fritatt fra vanlig straff, er kynikere som spekulerer i muligheten for å bli unntatt straff.

Jeg skal på ingen måte hevde at det ikke finnes de som vil prøve seg på noe sånt. Men de kan bli overrasket over hvor vanskelig det er å blir erklært utilregnelig.

Det var bare det.

Om han ikke får straff så kommer det til å bli politisk og sosial uro, om han er utilregnelig siden han er ekstremt mentalt syk så blir det lukket avd på han. 

Du forstår at folk blir mer og mer ekstrem siden disse tingene skjer omtrent hele tiden nå og felles nevneren er de vi ikke får lov til å nevne negativt. Enten så har man en diskusjon der tar opp disse problemene uten å vinkle der alle er med ellers lar man dette utvikle seg til en krise.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, ElinX0Xpoliti said:

Om han ikke får straff så kommer det til å bli politisk og sosial uro, om han er utilregnelig siden han er ekstremt mentalt syk så blir det lukket avd på han. 

Du forstår at folk blir mer og mer ekstrem siden disse tingene skjer omtrent hele tiden nå og felles nevneren er de vi ikke får lov til å nevne negativt. Enten så har man en diskusjon der tar opp disse problemene uten å vinkle der alle er med ellers lar man dette utvikle seg til en krise.  

Jeg er helt enig i at det må være lov å påpeke problemene forbundet med innvandring. Men det er også viktig at vi unngår svartmaling.

Noen av de absolutt beste (som i flinkeste og morsomste) kollegene jeg har hatt, har vært innvandrere fra Asia. Det er ikke svart/hvitt.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex said:

Jeg er helt enig i at det må være lov å påpeke problemene forbundet med innvandrling. Men det er også viktig at vi unngår svartmaling.

Noen av de absolutt beste (som i flinkeste og morsomste) kollegene jeg har hatt, har vært innvandrere fra Asia. Det er ikke svart/hvitt.

Jeg hadde en mann ifra Asia (Mellom østen) nekte å ta meg i handen på oppmøte på jobb siden jeg var kvinne. Ikke dra alle over en kam argumentet eller svarmaling er brukt så ofte at det er patologisk altruisme, man kan ikke akseptere at folk som kommer til et land er så overrepresented at de er 18-20 ganger (somalisk framkomst) på voldtekt sammenlinget med Etniske norske menn eller si at norske menn er like ille. Folk må få lov å snakke om det uten å bli kalt rasist, svartmaler eller xenofob.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ElinX0Xpoliti said:

Jeg hadde en mann ifra Asia (Mellom østen) nekte å ta meg i handen på oppmøte på jobb siden jeg var kvinne. Ikke dra alle over en kam argumentet eller svarmaling er brukt så ofte at det er patologisk altruisme, man kan ikke akseptere at folk som kommer til et land er så overrepresented at de er 18-20 ganger (somalisk framkomst) på voldtekt sammenlinget med Etniske norske menn eller si at norske menn er like ille. Folk må få lov å snakke om det uten å bli kalt rasist, svartmaler eller xenofob.    

Hei, hei! :)

Du tar meg nok til slutt, men jeg gir den motstanden jeg kan.

Det er noen få mennesker som ser tegninga. Jeg håper det holder.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, T-Rex skrev:

Du tar meg nok til slutt, men jeg gir den motstanden jeg kan.

Ser man det... En kriger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad jeg vet med meg selv at jeg ihvertfall ikke har gitt min stemme noengang til de rød\grønne i Norsk politikk.
Selv om de er ferdige i Norsk politikk så kommer vi til å måtte betale prisen for å ha hatt dem der i mange år fremover beklageligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Isambard said:

OK. Knivstikking er altså ondskap.

 

Det kan være det ja, men selve handlingen er ikke nødvendigvis ond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Vadsø de siste 15 årene har hatt en nedgang på ca. 13% av norskfødte innbyggere med norsk forelder, mens samtidig har den ikke-vestlige befolkningen økt med 10 %. 

Noen som tror dette "prosjektet" vil lykkes bra? Økonomisk vekst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...