Gå til innhold

Nok et knivdrap av en asylsøker


Xcase33

Anbefalte innlegg

Gjest Nina1975
25 minutter siden, Xcase33 skrev:

Vi har et problem når ikke du kaller det ondskap....for da begynner jeg å lure på hva som kvalifiserer til ondskap. Å unnskylde alle Afganere som vifter med knivene her oppe og synes synd på dem samtidig uansett hvem det måtte gå utover bekymrer meg litt. Det at du overhode ikke deler noen tanker til familien som mistet sønnen sin idag er også litt hjerteløst ..men hva kan man vel forvente. 

Jeg unnskylder ingen, jeg vil at morderen skal sendes hjem umiddelbart, ikke tro noe annet. Men jeg synest det er tragisk at Norge kan ta inn en mengde med mennesker uten å undersøke hva de har vært igjennom. Det er mange tikkende bomber her, og enten må de sendes ut ellers må de få hjelp. Det er jo åpenbart at det skulle ha vært satt inn tiltak mot/for dette mennesket før, iom  han har fulgt etter flere mennesker før. 

Men vil fremdeles ikke kalle dette ondskap. 

Familien har min dypeste medfølelse❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Pipaluk said:

Går det sport i å drepe på Coop eller var det også tilfeldig? 

Blir han funnet tilregnelig så blir det interessant å få klarhet i om han er virkelig mindreårig eller har jukset med ID.

Stress, som å regne med å bli kastet ut av Norge snart, kan være psykoseutløsende. Men jeg synes det at han skal ha truet med å hoppe på sjøen taler mot psykose. Det er litt mer sånn "faen ta dere".

Endret av T-Rex
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, T-Rex skrev:

Stress, som å regne med å bli kastet ut av Norge snart, kan være psykoseutløsende. Men jeg synes det at han skal ha truet med å hoppe på sjøen taler mot psykose. Det er litt mer sånn "faen ta dere".

Hvor står dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy skam dere som utnytter dette for å spre oppgulp og grums.

Fikk vondt langt inn i hjerterota da jeg leste det. Nå når jeg så bildet, måtte jeg gråte litt. En så skjønn ung gutt revet bort 😭 all medfølelse til familien! Håper de har masse folk rundt seg i denne stund..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pipaluk said:

Hvor står dette?

Jeg husker ikke hvor jeg leste det med å true med å hoppe på sjøen. Det er absolutt ikke sikkert at det stemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestinnom
1 time siden, Xcase33 skrev:

https://www.dagsavisen.no/17-aring-siktet-for-drapet-pa-18-aring-1.1173321

– Han har midlertidig opphold i Norge. Han kom til Norge som mindreårig asylsøker i 2015, opplyste Kvikstad.

Afgansk gutt ...sjokk. Jaja ..gidder ikke si så mye mer. At vi kan ukritisk slippe den typen ondskap over grensene er beyond me. Må være noe alvorlig galt...enda verre med den røde heiagjengen som vil ta inn titusenvis ukritisk til landet. Ikke mye vern fra samfunnet...nødt til å dele ut knivsikre vester til ansatte i butikkene nå snart. 

 

Ja, støtter en mest mulig restriktiv/streng Innvandringspolitikk med betingelser og krav. 

Hvem er innvandrerne? SSB viser her at de fleste kommer fra Europa; 27% fra Øst-Europa:

https://www.ssb.no/innvandring-og-innvandrere/faktaside/innvandring

Myter og fakta om innvandring (Aftenposten, 2015):

https://www.aftenposten.no/viten/i/bwXd/Myter-og-fakta-om-innvandring-i-Norge

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, tunaen skrev:

Fy skam dere som utnytter dette for å spre oppgulp og grums.

Fikk vondt langt inn i hjerterota da jeg leste det. Nå når jeg så bildet, måtte jeg gråte litt. En så skjønn ung gutt revet bort 😭 all medfølelse til familien! Håper de har masse folk rundt seg i denne stund..

Hva mener du med oppgulp og grums? Det må jo være innafor å kunne ha en diskusjon over en tvilsom asylpolitikk. Selvfølgelig er dette en tragedie, men er man realistisk så er dette dessverre noe som iblant skjer når så mange med krigs/voldstraumer kommer til landet. Det er en tilnærmet umulig oppgave å filtrere ut alle som er så ustabile, og psykiatrien er allerede overbelastet. Dette er heldigvis ingen dagligdags hendelse, men det har skjedd før, og det vil dessverre skje igjen :(.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nina1975 skrev:

Det er jo ikke ondskap, dette er ett traumeskadd barn som ikke har fått god nok behandling/oppfølging. Blir helt feil å kalle det ondskap. Vi kan ikke ta inn flere enn hva vi kan hjelpe med det de trenger.

Det er ondskap, jo. Ren ondskap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, T-Rex skrev:

Jeg husker ikke hvor jeg leste det med å true med å hoppe på sjøen. Det er absolutt ikke sikkert at det stemmer.

Det stemmer. Står blant annet på ifinnmark.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det farligste prosjektet staten har drevet med de siste årene ovenfor nordmenn; å slippe inn en haug med traumeskadede unge menn, uten tett oppfølging. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, vintage skrev:

Det er det farligste prosjektet staten har drevet med de siste årene ovenfor nordmenn; å slippe inn en haug med traumeskadede unge menn, uten tett oppfølging. 

Det er slike meninger som blir så feil. Hvor mange asylsøkere er det som faktisk begår tilfeldige drap? Og når det skjer, er det fordi han er traumatisert fra før, eller har han noen dysfunksjonelle sider som ville kommet frem uansett? Mange har traumer, men ytterst få begår drap.

Han kan faktisk bare være morder uten at det skal slå tilbake på asylmottaket eller andre afghanere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pipaluk skrev:

Det er slike meninger som blir så feil. Hvor mange asylsøkere er det som faktisk begår tilfeldige drap? Og når det skjer, er det fordi han er traumatisert fra før, eller har han noen dysfunksjonelle sider som ville kommet frem uansett? Mange har traumer, men ytterst få begår drap.

Han kan faktisk bare være morder uten at det skal slå tilbake på asylmottaket eller andre afghanere. 

Det er ikke kun drap, vet du. Det er annen vold også. Og hærverk. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/asylskere-far-betalt-for-ikke-a-utlse-brannalarmen/3423406047.html

Endret av vintage
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Capt. Obvious skrev:

Hva mener du med oppgulp og grums? Det må jo være innafor å kunne ha en diskusjon over en tvilsom asylpolitikk. Selvfølgelig er dette en tragedie, men er man realistisk så er dette dessverre noe som iblant skjer når så mange med krigs/voldstraumer kommer til landet. Det er en tilnærmet umulig oppgave å filtrere ut alle som er så ustabile, og psykiatrien er allerede overbelastet. Dette er heldigvis ingen dagligdags hendelse, men det har skjedd før, og det vil dessverre skje igjen :(.

Tvilsom asylpolitikk? Jaja, skal vise hva jeg mener med oppgulp og grums(mine kommentarer i fet skrift):

3 timer siden, Xcase33 skrev:

 

Afgansk gutt ...sjokk. Jaja ..gidder ikke si så mye mer.

fordomsfullt , ignorant og rasistisk: som om alle afghanske gutter gjør sånt. 

At vi kan ukritisk slippe den typen ondskap over grensene er beyond me.

hvordan skal man ta forholdsregler til ondskap? En test før enkeltindivider får krysse grensene? "Jaså..du har vært på harryhandel og vil hjem? Fyll ut denne personlighetstesten først."

Må være noe alvorlig galt...enda verre med den røde heiagjengen som vil ta inn titusenvis ukritisk til landet.

tillegging av meninger. Bare fordi at man ikke skjærer alle over en kam, generaliserer, er paranoid om Norges fremtid og at man er reflektert, betyr IKKE at man vil ta inn titusenvis ukritisk inn i landet. Jeg gjentar: DET FINNES IKKE MENNESKER I NORGE SOM VIL "ÅPNE OPP GRENSENE OG SLIPPE ALLE OG ENHVER INN". Få det inn i skallen en gang for alle.

Ikke mye vern fra samfunnet...nødt til å dele ut knivsikre vester til ansatte i butikkene nå snart. 

HMS burde definitivt stå sterkere i serviceyrkene. De møter all slags folk. Senest lørdag observerte jeg en rusa mann som kranglet seg til å låne en telefon i en remabutikk. Jenta i kassa så vettskremt ut mens han la ut om noen som skulle ta han og de skulle ta hevn osvosv.. Norsk ( sjokk.)

Men ja.. psykatrien trenger mere ressurser, både menneskelige og økonomisk. Det er mange som ikke får hjelpen de trenger og faller utenfor. Dette gjelder selvfølgelig i all hovedsak den norske majoriteten, men også sårbare grupper som mennesker med fluktbakgrunn. Mange som ikke har nettverk.

Endret av tunaen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 hours ago, T-Rex said:

Jeg husker ikke hvor jeg leste det med å true med å hoppe på sjøen. Det er absolutt ikke sikkert at det stemmer.

Etter en lang politijakt prøvde 17-åringen til slutt å rømme ved å legge på svøm fra Vadsøya like utenfor Vadsø sentrum, men politiet pågrep han med båt.

https://www.nrk.no/finnmark/18-aring-var-pa-jobb-da-han-ble-knivstukket-og-drept-1.14126745

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, vintage said:

Det er det farligste prosjektet staten har drevet med de siste årene ovenfor nordmenn; å slippe inn en haug med traumeskadede unge menn, uten tett oppfølging. 

De som fikk disse mennene inn i Norge må ikke bo med dem eller engang se dem i hverdagen, så jeg tror ikke de bryr seg så mye. Men de fikk signalisere i media og innenfor partiet at de er fantastiske personer, leve med problemene nei takk sier de.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, ElinX0Xpoliti said:

De som fikk disse mennene inn i Norge må ikke bo med dem eller engang se dem i hverdagen, så jeg tror ikke de bryr seg så mye. Men de fikk signalisere i media og innenfor partiet at de er fantastiske personer, leve med problemene nei takk sier de.  

Nå får du slutte. Asylpolitikken er et resultat av flertall i Stortinget, og flertallet i Stortinget er et resultat av hvem du og jeg (og alle andre med stemmerett) stemmer på.

Jeg tror kanskje at tiden er moden for å revurdere asylpolitikken, fordi situasjonen i dag, med en mengde flyktninger og økonomiske migranter i en usalig blanding, er annerledes enn da politikken i sin tid ble formet. Men den typen drittslenging jeg siterer her, kan du spare oss.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, tunaen said:

Tvilsom asylpolitikk? Jaja, skal vise hva jeg mener med oppgulp og grums(mine kommentarer i fet skrift):

Men ja.. psykatrien trenger mere ressurser, både menneskelige og økonomisk. Det er mange som ikke får hjelpen de trenger og faller utenfor. Dette gjelder selvfølgelig i all hovedsak den norske majoriteten, men også sårbare grupper som mennesker med fluktbakgrunn. Mange som ikke har nettverk.

ordomsfullt , ignorant og rasistisk: som om alle afghanske gutter gjør sånt. 

hvordan skal man ta forholdsregler til ondskap? En test før enkeltindivider får krysse grensene? "Jaså..du har vært på harryhandel og vil hjem? Fyll ut denne personlighetstesten først."

tillegging av meninger. Bare fordi at man ikke skjærer alle over en kam, generaliserer, er paranoid om Norges fremtid og at man er reflektert, betyr IKKE at man vil ta inn titusenvis ukritisk inn i landet. Jeg gjentar: DET FINNES IKKE MENNESKER I NORGE SOM VIL "ÅPNE OPP GRENSENE OG SLIPPE ALLE OG ENHVER INN". Få det inn i skallen en gang for alle.

HMS burde definitivt stå sterkere i serviceyrkene. De møter all slags folk. Senest lørdag observerte jeg en rusa mann som kranglet seg til å låne en telefon i en remabutikk. Jenta i kassa så vettskremt ut mens han la ut om noen som skulle ta han og de skulle ta hevn osvosv.. Norsk ( sjokk.)

Når du kommer fra Afganistan så vet vi ikke alderen eller identiteten til dem. Det kan være Taliban\IS krigere som har hugget hoder siden de var 12år. Det er forskjellen på å komme fra Afganistan og Sverige jamfør personlighetstesten du refererer til. 
Når man tar med seg drapskniv med til Coop for å handle i Norge og stikker ned folk uten noen provokasjon eller whatever, så vitner det om at vi ikke kan risikere å ta inn den slags type mennesker. Det var poenget mitt ..ikke at alle Afghanske gutter gjorde slikt...men vi kan ikke ta sjansen på å ta inn folk fra den type land grunnet det jeg innledningsvis forklarte.  

Støre inviterte 10.000 asyl flyktninger inn i landet ..ja de sa tilogmed på grensen til Finnmark at de hadde blitt invitert når de kom på sykkelen så det vil jeg kalle ukritisk. Han er nå den lederen av det største oposisjonspartiet i Norge.  

Norge er et høykostnadsland, hvordan kan vi behandle noen som vi verken vet hvor kommer fra, hva heter, hvor gamle...hva de har gjort? vi er ikke i nærheten av å gi hjelp til våre egne engang som sliter med psykisk helse. Tror du man noensinne blir i stand til å "behandle" mennesker med en bakgrunn som vi aldri får vite? det tror ikke jeg du, så da må man erkjenne det og si at vi kan ikke ta risikoen ved å ta inn den type mennesker her til landet. Så er det langt ifra byens løsefugler som blir vanskelige når de ikke får låne den telefonen til mindreårige som tar med seg kniv og knivstikker på Coop butikkene fordi de kjeda seg. 

Får vi mer steinkastning og okkupering av Oslo fra de utenlandske gjengene så tropper det snart noen hundre nynasister på andre siden av gaten som har fått nok. Du kan jo ta deg en runde som natteravn du også..høre om de ikke kunne tenke seg noen avtraumatiserende behandling?  slik at de ble snille gutter og begynte å betale skatt. 

I Sverige er det rundt vippepunktet - https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/3AP3e/norsk-nynazist-gikk-foerst-i-svensk-nazi-demonstrasjon-da-nynazistene-marsjerte-gjennom-den-svenske-byen-stilte-tess-42-seg-midt-i-veien

Vi hadde Listhaug i 2015, så vi unngikk det som Sverige nå må betale prisen for nå. Der borte er det slik at ved neste bombe eller terror anslag hvor hjernen bak viser seg å være importert terror så eksploderer det bokstavelig talt innad i befolkningen. Begeret begynner å fylles etter hver slik hendelse som det der. Før Breivik ble tatt og det ble klart at det var han og ikke "importert terror" så var det mange voldstilfeller mot innvandrer miljøet i Oslo. Det viser bare hvor på bristepunktet man var allerede i den tiden. 
Snart har du hundrevis av nynasister med balltre istedenfor istedenfor de natteravnerene i Oslo. Ikke alle som har tid til å vente på at de skal bli avtraumatisert av seg selv. Alt jeg sier at det kan bli en Coop knivstikking for mye for mange...og da har du nærmest borgerkirg. Det nytter ikke da å stå med fet skrift plakater i bakgrunnen og rope stakkars stakkars og peke fingen mot dem. Da er en beyond akkurat den fasen long time ago. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikerne har et ansvar overfor folket sitt og etter min mening har de sviktet totalt. 

Det er totalt uakseptabelt at Norges befolkning skal være i fare pga importerte draps-og voldektsmenn.

Og ja, dette er menn, i de aller fleste tilfeller ikke gutter (ikke at det gjør store forskjellen på verdigrunnlaget, synet på og respekten for liv etc). Enormt mye forfalskninger og bedrag mht asylsøknader, så dette er noe som må ryddes opp i.

Politikerne må ta ansvar for poltikken de fører og for folk de åpner dørene til landet for.

Endret av akks
skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...