Gå til innhold

Hvor lenge skal man vente med å ta kontakt med eksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en liten stund siden ble det slutt mellom meg og damen. Vi hadde et fint forhold og selv om det er trist at vi ikke er kjærester lenger så tenker vi å være venner. Vi gjorde det slutt på en fin måte, så det er egentlig ikke så mye å si om oss. Det jeg tenker på er hvor lenge jeg skal vente med å ta kontakt med henne? Jeg begynner å nærme meg et punkt hvor jeg tror vi kan prøve å være venner igjen, men er usikker siden vi begge trengte tid fra hverandre. Det er ikke gått så lang tid, så tenker å vente en liten stund til for å vise litt respekt. Er det noen som har erfaring med dette? Er det en regel eller noe for når man kan ta kontakt med en eks?
Når jeg snakker med venner om dette så får jeg bare beskjed om å ikke ta kontakt eller vente minst 2-3mnd.  Jeg vet at det ikke er noe garanti på at hun vil være venn med meg, men hun er en super person og jeg vil hvert fall prøve å være vennen hennes.

Anonymkode: e5225...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et år. Ellers lurer man seg bare til å tro deg er vennskap mens følelsene blusset opp og den ene blir knust når den får vite den andre har begynt å date en ny

Anonymkode: 3f444...c87

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dumpet av exen for 3 mnd siden, og hadde han tatt kontakt nå for å være venner så hadde jeg vært klar for det, helt ærlig. Og jeg er ikke intressert i å bli sammen med han igjen, så det er ikke derfor 😜 Bruddet endte pent, men slutten på forholdet var ikke bra, derfor var det riktig med brudd. Noe jeg ser nå og er enig i, selv om jeg ikke var enig akkurat idet det skjedde. Noen trenger lang tid, noen kortere tid. Jeg har en ro over meg og er over han på den måten, ønsker fortsatt kjæreste, men da må det bli en ny og ikke en ex. Men folk er forskjellige. Hadde ikke ventet et helt år, men det er min mening. 

Anonymkode: 9fff0...652

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som skrev over her, men må bare legge til en ting: jeg kjente litt på det, og jeg hadde faktisk blitt litt lei meg hvis han ventet i et helt år eller i veldig mange mnd, hvis han faktisk vil være vennen min. Da hadde jeg stilt mer spørsmål ved det, faktisk. Du kan jo spørre henne da, om hun trenger lenger tid, eller om hun er klar for litt kontakt igjen? For folk tolker situasjoner og hva andre gjør forskjellig, jeg forteller bare hva JEG hadde ønsket og satt pris på 🙂

Anonymkode: 9fff0...652

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som skrev over her, men må bare legge til en ting: jeg kjente litt på det, og jeg hadde faktisk blitt litt lei meg hvis han ventet i et helt år eller i veldig mange mnd, hvis han faktisk vil være vennen min. Da hadde jeg stilt mer spørsmål ved det, faktisk. Du kan jo spørre henne da, om hun trenger lenger tid, eller om hun er klar for litt kontakt igjen? For folk tolker situasjoner og hva andre gjør forskjellig, jeg forteller bare hva JEG hadde ønsket og satt pris på 🙂

Anonymkode: 9fff0...652

Jeg tenker ikke å vente et år. Jeg vil nok ta kontakt igjen snart, men er veldig usikker fordi jeg ikke vil være den slemme fyren som ikke tar hensyn til hennes føleser. Kanskje jeg skal ta det etter 2-3 mnd. Et problem jeg kanskje ser er jo at vi har en historie hvor vi har likt hverandre opp til flere ganger gjennom tiden vår som venner. Vi fikk aldri prøve sammen fordi en av oss hadde en annen på krokken som var litt mer seriøs. Nå har vi prøvd. Vi hadde et fint forhold uten problemer, men det virket ikke som at et forhold var riktig for oss akkurat nå. Vi har mye å snakke om før vi kan bli venner igjen, men jeg vil hvert fall prøve. Hun er virkelig en super jente og jeg ønsker at hun skal finne seg den rette selv om det ikke er meg. Håper bare at vi kan være venner. :)

Anonymkode: e5225...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ville det vært aldri. Det kan hende at man møtes naturlig og at ting føles naturlig, men etter en psycho eks som nektet å la et brudd være brudd, så råder jeg alle til å la ekser være i fred.

At man selv føler én ting betyr ikke at eksen gjør det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var klar for kontakt med eksen etter fem år. Men vi kranglet mye under bruddet, og hun overlot nesten alt det praktiske til meg. Det var mye drama før hun roa seg. 

Anonymkode: eb4bb...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var klar for kontakt med eksen etter fem år. Men vi kranglet mye under bruddet, og hun overlot nesten alt det praktiske til meg. Det var mye drama før hun roa seg. 

Anonymkode: eb4bb...a47

Vi har faktisk aldri kranglet. Vi har hatt små ting vi mislikte, men vi klarte å ta det opp med hverandre på en god måte. Man vet aldri, men tror ikke dette blir vårt tilfelle. For alt jeg vet så vil hun ikke være venner i det hele tatt, men skal nok klare å akseptere det om det blir svaret.

- TS

Anonymkode: e5225...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...