Gå til innhold

Verpesyk men mannen vil ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det bare meg som skal jenke seg etter den andre parten? Betyr ikke mitt barneønske noe?

Anonymkode: 95b32...a80

Det er underordnet hans ønske om å vente med barn. Det å få barn er tross alt en større omveltning enn fravær av det. Barnet ber heller ikke om å bli født.

Anonymkode: 15b49...a07

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg er veldig glad i deg, men jeg vil gjerne ha flere barn, ønsker ikke at barnet vårt skal bli enebarn kan ikke vente mange år sånn som deg, da min fruktbarhet blir vesentlig nedsatt etter 35. Jeg syns du er egoistisk som ikke klarer se ting fra mitt ståsted i det hele tatt og må på sikt revurdere forholdet vårt om alt bare skal henge i løse lufte og utsettes"

Anonymkode: 3e45e...234

Det er veldig mye sånn jeg føler det. Med unntak av å ville avslutte forholdet. Jeg kan ikke tenke meg et liv uten han. Men jeg ønsker veldig flere barn. Jeg ønsker ikke at datteren vår skal være enebarn og jeg har ikke all verdens tid.

Anonymkode: 95b32...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er underordnet hans ønske om å vente med barn. Det å få barn er tross alt en større omveltning enn fravær av det. Barnet ber heller ikke om å bli født.

Anonymkode: 15b49...a07

.

Endret av Rozárka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mye sånn jeg føler det. Med unntak av å ville avslutte forholdet. Jeg kan ikke tenke meg et liv uten han. Men jeg ønsker veldig flere barn. Jeg ønsker ikke at datteren vår skal være enebarn og jeg har ikke all verdens tid.

Anonymkode: 95b32...a80

Men så kommer vi kanskje dit at jeg ikke kan få flere. Det vil forresten heller aldri passe å få barn. Det er alltid en eller annen "god grunn" til å vente. Jeg ser for meg at han kommer til å skyve dette foran oss i uoverskuelig framtid.

Anonymkode: 95b32...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rozárka skrev:

.

Du kan vel bare skrive som bruker.


Uansett - har du hatt en ærlig samtale med mannen der du har spurt ham om han foretrekker ett barn totalt fremfor å starte med to barn nå?

Anonymkode: 15b49...a07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at den som ikke vil ha (flere) barn bør ha det siste ordet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så kommer vi kanskje dit at jeg ikke kan få flere. Det vil forresten heller aldri passe å få barn. Det er alltid en eller annen "god grunn" til å vente. Jeg ser for meg at han kommer til å skyve dette foran oss i uoverskuelig framtid.

Anonymkode: 95b32...a80

Den som ikke ønsker seg barn skal ha det siste ordet i den saken. Barn er mye ansvar og alle er ikke like giret på å få mange barn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rozárka skrev:

Det syns jeg var stygt gjort av deg når jeg helt tydelig ikke ville skrive som bruker. Men nå har jo du ordnet det så alle kan gjenkjenne meg uansett.

Du har jo lagt inn to innlegg selv som bruker som du senere har redigert. Beklager altså, men det gjorde du jo selv. Du er anonym her uansett. 

Anonymkode: 15b49...a07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Den kan du snu andre veien også. Det er vikelig smålig å bedrive med den type utpressing.

Grensesetting er ikke det samme som utpressing og det er ikke meningen at kvinner skal være fullstendig selvutslettende i forhold, mens menn skal kunne gjøre som det passer dem hele tiden. Det er absolutt ikke utpressing å be om klarhet på et område som er vesentlig for de fleste. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så kommer vi kanskje dit at jeg ikke kan få flere. Det vil forresten heller aldri passe å få barn. Det er alltid en eller annen "god grunn" til å vente. Jeg ser for meg at han kommer til å skyve dette foran oss i uoverskuelig framtid.

Anonymkode: 95b32...a80

Hva med å sette en tidsbegrensning? At du vil ha en tidsramme å forholde deg til og ikke bare ulne svar sånn som nå?

Anonymkode: 3e45e...234

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be om et klart svar fra mannen. Vil han ha flere eller ikke innen 1 år f.eks? Så får du muligheten til å velge om du ønsker å gå fra han og finne en annen å få flere barn med eller om du blir hos han. Han kan ikke holde deg vippende på pinnen. Du har rett på et fast og ærlig svar. 

Anonymkode: 2cded...2db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grensesetting er ikke det samme som utpressing og det er ikke meningen at kvinner skal være fullstendig selvutslettende i forhold, mens menn skal kunne gjøre som det passer dem hele tiden. Det er absolutt ikke utpressing å be om klarhet på et område som er vesentlig for de fleste. 

Hva med å sette en tidsbegrensning? At du vil ha en tidsramme å forholde deg til og ikke bare ulne svar sånn som nå?

Anonymkode: 3e45e...234

Det er ufint å true slik som du skrev i innlegget ditt. Grensesetting? Nei, dette er ikke grensesetting det er trussler om å få viljen sin. Dersom det er slik en skal sette barn til verden anser jeg deg som uskikket og ansvarsløs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Rozárka skrev:

Dessuten var det deg som ordnet så det ikke kan redigeres vekk. Det er ikke riktig å oute en som vil være AB sånn som du gjorde.

Dette er en komplett avsporing, men; du kan ikke slette innlegg, så dine blir stående uansett. Så alle kan se dem og se hvem bruker er. At jeg siterer et tomt innlegg utgjør ingen forskjell. 

Anonymkode: 15b49...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det er ufint å true slik som du skrev i innlegget ditt. Grensesetting? Nei, dette er ikke grensesetting det er trussler om å få viljen sin. Dersom det er slik en skal sette barn til verden anser jeg deg som uskikket og ansvarsløs.

Haha, true? Virkelig? Vi får si det sånn: i min bok er det kvinner som prioriterer menn over barn som definitiv er uskikket som mødre. 

Anonymkode: 3e45e...234

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, true? Virkelig? Vi får si det sånn: i min bok er det kvinner som prioriterer menn over barn som definitiv er uskikket som mødre. 

Anonymkode: 3e45e...234

Dersom du må true mannen for å sette flere barn til verden er du ikke egnet som forelder. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ofte snakket om å få ett barn til, det siste året, men han virker avvisende. Han vil vente med det,så han har ikke sagt endelig nei.  Men sier det gjør han litt skrekkslagen med tanke på ansvaret. Men vi har jo allerede ansvar for ett barn og det går helt fint. Økonomien er ikke for trang og jeg har egne, økonomiske reserver. Det er ikke snakk om renovering, men ganske enkelt å utvide en bolig, som ikke trenger oppussing.

Anonymkode: 95b32...a80

Å utvide et hus er ikke en liten eller enkel jobb, personlig ville jeg ikke gått gravid samtidig, men det er jo opp til deg.

Jeg er litt i samme situasjon som deg, bare at vi ikke har barn fra før. Jeg skjønner at min mann ikke er klar enda, og det går fint for meg å vente siden jeg er ca. 30. Men jeg har fått avklart at han definitivt ønsker seg barn, og jeg har gjort det klart at dess lengre vi venter, dess færre barn blir det. Jeg passer på snakke om det ordentlig en gang i blant for å høre hvor han står. Vi ble enig om at en del praktiske ting skulle være på plass og ferdig når vi begynner å prøve, og jeg har fått en ca. tidsramme på 2 år fra nå. Det gjør situasjonen levelig for min del, fordi jeg har noe konkret å forholde meg til. 

Du har ikke noe konkret, du vet ikke om han noen gang vil ha fler og du har i tillegg tidspress. Kan det ikke være lurt å få avklart alle disse punktene? Kunne du vært villig til å vente en stund da?

Jeg synes ikke at man skal ta nei som et nei med en gang i slike store spørsmål. Det må snakkes om grundig, og flere ganger. Han er allerede far til ditt barn, han skylder deg en ordentlig prat med ordentlige svar. Det er ikke riktig at du skal gå rundt med en så stor usikkerhet. Hvis han er redd for økonomien så ta en titt på tallene, regn litt på ulike scenarioer. Hvis det er ansvaret han er redd for så be han bryte det ned til spesifikke ting, så kan dere reflektere rundt det. 

Anonymkode: 4bc68...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å utvide et hus er ikke en liten eller enkel jobb, personlig ville jeg ikke gått gravid samtidig, men det er jo opp til deg.

Jeg er litt i samme situasjon som deg, bare at vi ikke har barn fra før. Jeg skjønner at min mann ikke er klar enda, og det går fint for meg å vente siden jeg er ca. 30. Men jeg har fått avklart at han definitivt ønsker seg barn, og jeg har gjort det klart at dess lengre vi venter, dess færre barn blir det. Jeg passer på snakke om det ordentlig en gang i blant for å høre hvor han står. Vi ble enig om at en del praktiske ting skulle være på plass og ferdig når vi begynner å prøve, og jeg har fått en ca. tidsramme på 2 år fra nå. Det gjør situasjonen levelig for min del, fordi jeg har noe konkret å forholde meg til. 

Du har ikke noe konkret, du vet ikke om han noen gang vil ha fler og du har i tillegg tidspress. Kan det ikke være lurt å få avklart alle disse punktene? Kunne du vært villig til å vente en stund da?

Jeg synes ikke at man skal ta nei som et nei med en gang i slike store spørsmål. Det må snakkes om grundig, og flere ganger. Han er allerede far til ditt barn, han skylder deg en ordentlig prat med ordentlige svar. Det er ikke riktig at du skal gå rundt med en så stor usikkerhet. Hvis han er redd for økonomien så ta en titt på tallene, regn litt på ulike scenarioer. Hvis det er ansvaret han er redd for så be han bryte det ned til spesifikke ting, så kan dere reflektere rundt det. 

Anonymkode: 4bc68...683

Takk for godt svar på det jeg lurte på. :) 

Han har jo heller ikke sagt noe klart nei, som andre i tråden ser ut som de forutsetter. 

Anonymkode: 95b32...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for godt svar på det jeg lurte på. :) 

Han har jo heller ikke sagt noe klart nei, som andre i tråden ser ut som de forutsetter. 

Anonymkode: 95b32...a80

Noen menn sier ikke klart nei fordi de ikke vil lage problemer for seg selv, hvis de sier nei så blir det gnål og masing og kanskje dama går fra han. Derfor blir de heller unnvikende og svarer ikke skikkelig og blir litt "kanskje". 

Jeg leste litt mellom linjene og mannen din sier at han ikke ønsker ansvaret, det leser jeg som at han ikke vil ha flere barn, men er redd for å være for rett fram mot deg og si klart nei. Han vet at du ønsker en til, han ønsker ikke brudd, derfor sier han noe, for å roe deg ned til neste gang du spør igjen.

Og jeg vet ikke om det er sånn, men det er sånn jeg leste HI. Og så håper jeg at han heller snart kan si enten klart nei, eller noe mer konkret tidsmessig, som f.eks at han vil ikke ha nå, men han vil ha en til om 2 eller 3 år. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye med to barn, så jeg kan godt forstå mannen din. Samtidig forstår jeg deg. Vi har to, en på 3 og ei på 8 mnder. Hadde jeg kunne valgt igjen ville jeg drøyd til eldste var 4 med å få en til. To så små er veldig krevende, både fysisk og psykisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...