Gå til innhold

Første bilkjøp, billån etc


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

er nå ferdig utdannet og har fått meg 100% fast jobb. Eneste jeg har i gjeld er studielån og har minimalt med utgifter. 

Først hadde jeg et budjsett på 50 000kr men finner lite biler til den prisen til bilforhandler. 

Hvor mye lån tok du opp deg når du skulle kjøpe en ordentlig bil etter fast jobb? 

Anonymkode: 4bb0d...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville aldri ha lånt til bil: Kjøretøyet taper seg o verdi umiddelbart. Til 50k kroner finner du mange,  flotte, dugende biler - privat. Hva nøyaktig er det du ser etter?

Anonymkode: 2398c...3c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femti tusen er jo plenty penger til å kjøpe seg en grei bil. I tillegg så skal du jo betale forsikring på denne bilen og det blri dyrere jo dyrere bil du har.

Personlig så var min første bilen en ford fiesta 1,2 eller noe slikt. Kostet meg 5000 og var rustent fra a til å:)
Anlegget fungerte derimot perfekt!

Jeg må innrømme at siste bilen kostet 150 000 som jeg og kona syntes var en helv**** masse penger men da er begge i fast jobb og vel etablerte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp elbil og halver bilutgiftene uansett.

Anonymkode: a9746...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Brukte 240.000 på bilen jeg har nå. Syns vi kom meget godt ut av det. Bilen før denne 280.000. Mannen brukte 300.000 på firmabil.

Anonymkode: 7f1a4...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger jo mange Golf fordelt utover hele landet til under 50 000 på Finn. Alle disse selges av forhandler. Hva er det du egentlig leter etter? Du har kanskje litt for høye krav? 

https://www.finn.no/car/used/search.html?body_type=7&dealer_segment=2&dealer_segment=1&make=0.817&model=1.817.1433&price_to=50000

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri tatt billån. Det er vanvittig dyre lån. 

De første årene hadde jeg fleksilån på bolig. MEN - betalte selvfølgelig ned en del ekstra, i og med at det blir enda dyrere å betale ned bil++ over 25 år. 

Første bilen kostet 100 000, solgt til 30 000 etter 7 år. 

Anonymkode: a0637...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...