Gå til innhold

Menns fokus på sex og "få sex" har gjort meg aseksuell og fått meg til å mislike menn som kjønn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 15.7.2018 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Jeg er så drittlei av alt fokuset på sex i samfunnet og da spesielt all sutringen fra menn om "å få sex". Jeg blir forbannet og det gjør at jeg ikke har lyst til å ha noe med menn å gjøre. Menn har ingen verdi for meg om alt de kan tilby meg er sex og vice versa. Jeg syns det er totalt uinteressant og det ødelegger rett og slett seksualiteten min. Flere som tenker som meg?

Anonymkode: 7a299...e90

ALLE menn er ikke dårlige. Jeg vet ikke hvordan DU er, men kvinner i dag fremstiller seg som horer, så de kan takke seg selv.

Anonymkode: 51821...a11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 7/16/2018 at 9:11 AM, a l'orange said:

Lett for deg å si, muligens, hvis du kan gå til postkassa eller på butikken i fred?

For oss som av noen grunn bombarderes hvor enn vi går, så dannes det forakt mot menn. Det er nokså naturlig, synes jeg.

Og du menerer helt seriøst det er et stort problem med mange kvinner som ikke går gå til postkassen i fred...?

 

On 7/16/2018 at 12:04 PM, a l'orange said:

Som kvinne kan jeg i alle fall bidra med egen erfaring;

De menn som ønsker fri sex, men som ikke får det, hater kvinner.

De menn som ønsker fri sex, og som får det, digger kvinner.

De menn som ønsker sex kun i forhold, ELSKER kvinner.

Det er IKKE denne siste gruppen som klager over «løse» kvinner, i alle fall. De synes mer at det er synd det er blitt sånn. Se bare på han fyren som opprettet profil for å fortelle dette. Null hat, bare medfølelse og forståelse.

(Menn som får sex er stort sett fornøyd.)

Jeg merker en litt gryende tendens til mannehat fra deg her. Dette sier vel nok om deg og ditt forskrudde forhold til menn når du mener at jeg hater kvinner kun fordi jeg ikke har en fast partner nå og ikke kjenner noen som vil passe til å bli det. Helt sykt av deg å ikke bare si det, men å faktisk tro det. Skam deg!

Anonymkode: 9ebd8...bea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, a l'orange skrev:

Til det første;

Ja, «ikke kunne gå til postkassa i fred» var et bilde på følelsen av at det er ekstreme mengder menn som stadig prøver seg på kvinner, uten at kvinner på langt nær kan ha noe å gjøre med alle. Vi rekker kanskje ikke svare alle en gang, eller behandle alle som mennesker. Det blir litt som spam-mail. Klart det er usunt.

Når mange menn maser og løper etter kvinner som ikke vil ha de, så danner det seg et inntrykk av at menn er mindre verdt og kvinner er mye verdt.

Og når vi kvinner da sitter igjen med følelsen av at «vi er prinsesser» og «menn er våre tjenere» så er det kun de mest dominante og herskesyke kvinner igjen, som klarer å tenne på dette.

Sunne, normale, friske kvinner, ønsker seg oftest menn som er minst like mye verdt som en kvinne, aller helst mer verdt, så de har noe å strekke seg etter :) 

 

Når jeg snakker om verdi her, så er det snakk om følelser, ikke reell verdi! Forelskelse er ofte en følelse av at den andre har ekstrem høy verdi, feks.

 

Til det siste;

Jeg aner ikke hvem du er, og har aldri påstått noe om deg. Men måten du skriver på her, lyser av nøyaktig den bitterheten som jeg mente å peke på; «ditt forskrudde forhold», «helt sykt», «skam deg».

Denne måten å snakke på, generelt oppfattet som bitterhet ja. Den bidrar til å gi et inntrykk av at jeg er mer verdt enn deg, jamfør det jeg skrev over her, som verken du eller jeg er tjent med.

 

For å være så tydelig som mulig;

Jeg (vi) ønsker ikke å være mer verdt enn deg (menn). Det er hele poenget i tråden her. Når vi kvinner føler oss mer verdt, mister vi lysten på menn. Ingen kvinner har det godt sånn.

Men det at jeg (vi) er født med vagina inn i et samfunn hvor mennesker som har det er herskere, er ikke noe jeg (vi) kan noe for.

Jeg (vi) forsøker å motvirke det. 

Kanskje det er greit å tenke over at det mest trolig også er en liten gruppe med menn som prøver seg på damer hvor enn de går. Mange av de er innvandrere. 

I den grad man burde føle seg som en hersker er jo igjen knyttet til den gruppen menn som fremdeles er single. Makta forsvinner fort overfor menn som da er gift, i et forhold hvor utroskap er uaktuelt. 

Enkelte menn tenker at sjekking er et numbers game. Prøver de seg på nok damer, vil de til slutt få napp. Skammen over å sjekke opp folk i de rareste sammenhenger er ikke-eksisterende, og jeg forstår at det er plagsomt. 

Om det er noen trøst, så er det en liten gruppe, og de blir sett ned på av andre menn også, og ikke bare av kvinner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, a l'orange skrev:

Har hørt norske menn prøve seg på den før. Det at dere ikke vet bedre, tyder kanskje på at dere ikke kjenner jenter og kvinner så godt og vet hvordan deres erfaringer i hverdagen er?

Jevnt over blir man mer respektfullt behandlet av muslimer enn av norske, er min erfaring.

Kanskje de ikke er vant med å behandle sine kvinner som horer, og ikke forstår hvorfor norske menn gjør det? Må si meg enig i den forundringen, i såfall. 

Egne kvinner ja. Norske kvinner derimot. Jeg har vært nok ute på byen og sett hvordan en del oppfører seg, både norske og innvandrere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, a l'orange skrev:

Så hvorfor nekter da norske menn å være menn nok til å vise noen form for forståelse for, og beskyttelse av kvinner mot dette?

Faen heller, det er bare en eneste person i dette landet som faktisk gjør noe. Og det er - trommevirvel! - en kvinne.

De som skulle vært menn, foretrekker å sutre på nett. 

Norske menn er blant annet i all hovedsak mer imot innvandring enn norske kvinner. For eksempel. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, a l'orange skrev:

Hva så?

Er du en av de som tror at det er tanken som teller?

Hvert eneste sutrinnlegg på nett minner meg bare om at de som ikke gjør noe. Vår diskusjon er herved over. 

Hva vil du han skal gjøre? Følge deg til postkassa?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, a l'orange skrev:

Hva så?

Er du en av de som tror at det er tanken som teller?

Hvert eneste sutrinnlegg på nett minner meg bare om at de som ikke gjør noe. Vår diskusjon er herved over. 

Nei, jeg stemmer for eksempel ved valg. Jeg ytrer meg om temaet. Men jeg er fremdeles en liten brikke i et stort samfunn. 

Det er ikke min feil at noen av det samme kjønnet oppfører seg dårlig mot kvinner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, a l'orange said:

Nei, det er ikke bare ditt ansvar, nei.

Men nettopp denne saueflokkmentaliteten hvor man pulveriserer ansvar, og ikke ser på seg selv som noe mer verdt enn en liten brikke, og som er så aldeles klassisk for venstresidas ansvarsfraskrivelse, henger jo sammen med selve tema i HI;

Vi som kvinner må være de sterke og tøffe som beskytter våre menn.

Dermed taper vi lysten på sex med disse mennene. Naturlig nok.

Eeeeeeh what. Jeg vil IKKE være i samme bås som deg bare fordi vi har samme kjønn. Hilsen kvinne.

Anonymkode: 0af19...5aa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/17/2018 at 2:24 PM, AnonymBruker said:

ALLE menn er ikke dårlige. Jeg vet ikke hvordan DU er, men kvinner i dag fremstiller seg som horer, så de kan takke seg selv.

Anonymkode: 51821...a11

Blir sur for generalisering, og generaliserer selv :rolleyes:

Anonymkode: 43048...ac9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, a l'orange skrev:

Nei, det er ikke bare ditt ansvar, nei.

Men nettopp denne saueflokkmentaliteten hvor man pulveriserer ansvar, og ikke ser på seg selv som noe mer verdt enn en liten brikke, og som er så aldeles klassisk for venstresidas ansvarsfraskrivelse, henger jo sammen med selve tema i HI;

Vi som kvinner må være de sterke og tøffe som beskytter våre menn.

Dermed taper vi lysten på sex med disse mennene. Naturlig nok.

Hvorfor urealistisk tro at man er noe mer enn hva man er. Jeg er helt normalt menneske, ingen aktivist. 

At andre menn har mindre draget, er jo kun positivt for menn som meg. Jeg har ikke noe tro på at kvinner blir aseksuelle av at menn prøver seg. Blir litt som at man skal kurere homofili. Legningen er man født med. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kunne bli aseksuell av å ha dårlige opplevelser med menn som skal "få sex" hadde jeg nok blitt det for lenge siden og en periode overbevist jeg meg selv om at jeg kanskje kunne være lesbisk eller bi, men jeg fant fort ut at det var jeg ikke. Jeg tror at hvis man reagerer på denne måten på samspillet mellom kjønnene så tror jeg at man må være skrudd sammen sånn i utgangspunktet. Er man heteroseksuell med normale drifter er det ikke noe man bare skrur av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om det er en ide om at man skal straffe alle menn for noen menns oppførsel. I grunn straffer man bare seg selv ved å ikke nyte sex, mens menn igjen har masse andre muligheter. Tro det eller ei, så finnes det fortsatt enorme mengder kåte kvinner som vil ha sex med menn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, visp skrev:

Hva vil du han skal gjøre? Følge deg til postkassa?

Umåtelig viktig å få fram at man er så vanvittig pen at man må ha livvakt for å kunne hente posten eller handle et brød i butikken...

Anonymkode: 3deab...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...