Gå til innhold

@riels bryllupsdagbok –veien mot alteret

@riel

Anbefalte innlegg

Blir litt babysnakk ja :hjerte: Selv om det er ei bryllupsdagbok :ler:

:klem: til dere Izaria og Veslo :)

Må si at det er ei lydig lita tulle du har Lúthien :) Hører på sin mor når hun får komme ut når hun er 3500gram :ler:

Vi vil vite kjønnet ja, men så får vi se om lykkeliten har lyst å vise oss om h*n er en liten :babygutt: eller ei lita :babyjente:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er på et lite besøk i dagboka di. Det var koselig med litt babysnakk. Mine er 7 og 16 år nå, og flere blir det ikke.

De var begge så store at alle klær vi hadde i str 50 var for små, men de fungerer fremdeles som dukkeklær :rosasmil:

Ta vare på deg selv, og soooooooooov mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Corazon og Lúthien! takk for gode hilsener :klem:

Har jobbet i helga så det har vært travle dager. Men idag slapper jeg av for alt det er verdt asså :)

Gleder meg til jeg får kommet opp til Sunnmøre og fått orden på ting. Må finne lokale nå, for hvis ikke blir jeg litt fortvila :rodme: Men det går nok bra :)

Blir godt å få en til ting klargjort.

Det som er klart til nå er:

-Kjolen+ underskjørt er i boks

-Kirka er bestilt

-Gjestelisteutkast er gjort

-Dekorasjon er bestemt - må begynne innkjøp snart.

-Tante skal lage brudebukett og andre blomsteroppsatser

-Forlovere er spurt og har sagt ja

-Maten er bestemt (nesten) Temmelig sikker på at det blir koldtbord, men må finne caterer.

-Alkoholinnkjøp er påbegyndt (Har kjøpt cognaq og likør).

-Brudemakup skal mine gode kosmetologveninne ta seg av

-Brudepikene har akseptert.

-Far til sambo er dyktig fotograf og skal ta brudebildene.

Tror det var alt :klø:

Ellers gjenstår, finne frisør, kjøpe slør eller tiara eller begge deler (ikke bestemt), snakke med presten, bestemme musikk i kirka, finne toastmaster, lage invitasjone+sende, booke festlokale, kjøpe sambos klær og mye mye mer.

Men først og fremst nå vil jeg bare glede meg til UL. Dagene går i sneglefart for tida da :sjenert: Hvem som ga tiden lov til å senke farten :sur::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Det er godt noen synes at tiden går sent, for her løper den avgårde med stormskritt! :ler2:

Det ser ut til at dere har fått gjort mye, og det er sikkert kjempedeilig å sette en OK på papiret for hver unnagjorte ting! :klappe:

Lokaler har de nok på Sunnmøre også, så det går helt sikkert kjempebra! :ler:

Ha en god søndag @riel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke kirken har problemer med at forloveren min ikke tilhører statskirken da. Søskenbarnet mitt er spansk og tilhører naturligvis den katolske kirka, men så lenge det er innenfor samme gudetro kan jeg ikke se at de skulle ha noe problemer med det :klø:

Jeg måtte bare innom med denne teksten som jeg fant på DittBryllup:

Forloverens rolle:

Den eneste formelle oppgave for en forlover i dag, er å avgi en skriftlig erklæring om at det ikke er noe i veien for at partene inngår ekteskap. Selv om dere inngår ekteskap i kirken, trenger ikke forloverne være medlem av statskirken.

Det skulle vel bety at det ikke byr på problemer at forloveren er katolsk! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dere har kommet langt, jeg. Har du sjekket på internett og/eller ringt rundt til mulige lokaler i området der dere skal være? Vi fikk gjort veldig mye av jobben på den måten, slik at det ble få besøk for å finne rett lokale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Lúthien og Bett1 :vinke:

Jeg har kommet et godt stykke på vei ja :) Men fremdeles mye som gjenstår.

Vi finner nok lokale ja, men det er ikke så lett siden bryllupet skal stå i hjembygda til sambo og det er ikke så mange lokaler å velge mellom der.

Nærmeste lokalet blir grendahuset, men jeg har ikke lyst å ha bryllupet i noe som ser ut som en gymsal :rodme: Så da er det bare å lete videre :)

Tusen takk for teksten Lúthien! Da er forlover i boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har selvsagt ikke jeg sett det aktuelle grendehuset, men de fleste lokaler blir mye finere med ordentlig pynting. Kanskje en mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hilsener Lúthien, Bett1 og Veslo :klem:

Hadde grendahuset vært litt finere hadde det nok vært mulig å ha det der, men tillogmed når det var pyntet til barnedåp så det ikke fint ut (i den lille matsalen).

Den store salen er i tillegg gymsal med ribbevegger og gymsalgolv og det er temmelig mørkt der inne, så dit vil jeg ikke.

Vi vurderer nå sjøhuset men der er det bar (og da kan ikke vi kjøpe inn drikke), så i såtilfelle får folk kjøpe drikke selv (med unntak av velkomstdrink, drikke til maten og cognaq eller likør til kaffen). Skulle bryllupet hatt litt mer voksen partystemning hadde ikke det vært aktuelt men siden det i tillegg blir barnedåp (selv om lykkeliten ikke skal være der på kvelden), det kommer flere barn og ca halvparten av slekta er avholds kan det kanskje skape en fin balanse, for da får vi ikke så mye kontraster mellom folk som drikker seg snydens og de som ikke gjør det. Får tenke på det.

Men vi skal sjekke ut et annet lokale i tillegg da :) så får vi se hva det blir til :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at ribbeveggen kan bli litt vanskelig å kamuflere. :ler:

Lykke til med letingen etter lokale! Vet du noe om det siste alternativet? Bar/ikke bar, størrelse, eget kjøkken eller catering osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Innom en kjapp tur jeg, også i denne dagboken for en gangs skyld...under mitt annet nick. Synes det var litt trist å bli av med Teddy - det er jo MEG!!! Hmmm, kanskje må jeg bytte rundt og kalle meg for TT i babyforumet også!?? :klø:

Nok om det! Ser at både baby- og bryllupsplanlegging får fremover! Åh, dere har jo så mye kjekt i vente! :danse:

Håper dere finner ut av dette med lokale! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha sjølve festen (eller dansinga då) i ein gymsal med ribbevegg og gymsalgolv og alt sammen, men syns ikkje det gjer noko. Trur ikkje folkt bryr seg om det, i grunnen. Matsalen er ein heilt vanleg matsal, ikkje fancy eller noko, men det syns vi heller ikkje gjer nokon ting. Stemninga blir skapt av pynt og oss og gjester, så er trur det skal bli heilt topp likevel! Håpar de finn eit lokale de kan trives med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :vinke:

Lúthien: Takk for koselig lørdagshilsen :) Hadde storrengjøring jeg igår, for sambo var på firmatur, men jammen var det deilig å få det unna, og kunne sette seg ned på kvelden og slappe av men chips (som jeg liker veldig godt nå som jeg er gravid :sikle: ).

Bett1: Det blir nok lokale på oss tilslutt ;) Men inatt drømte jeg at vi skulle ha bryllupet på stua :overrasket: Og det er et lokale som er utelokket ja :ler:

Toria: Nemen så kjekt at du tar turen innom :) Nei du må ikke bli av med Teddy nicket :rodme: Det er jo deg det :Nikke: Mye spennende i vente ja. Kjenner jeg får litt bryllupsplanleggingsglød tilbake nå også som vi skal opp til Sunnmøre om under ei uke og vi kan få gjort unna litt :)

Veslo: Grunnen til at jeg ikke vil bruke det lokalet er også fordi det ble veldig trangt under barnedåpen, og da var det ca like mange gjester til mat som vi skal ha. Og de som ble sittende under ventilasjonsanlegget fikk seg en kald opplevelse. Men vi finner nok et lokale som vi kan bruke ;) og som ikke sender hjem gjestene med en forkjølelse :ler:

Ainas: Hei. Takk for god helgklem! Vi finner nok et lokale ja. Det gjelder bare å lete litt det, og så får vi benytta tida når vi er på Sunnmøre til å se på lokaler :)

En kjempe :klem: til dere alle!!!!

Endret av @riel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...