Gå til innhold

@riels bryllupsdagbok –veien mot alteret

@riel

Anbefalte innlegg

Gjest Teletubbien

:hoppe: Kjempeflott kjole @riel, du blir en flott brud :-D

Godt å høre at dere har fått svar hos forloverne deres, det er så godt med alt som faller på plass, ikke sant :wink:

Jeg er litt , hva skal jeg si, litt overrakset over mitt søskenbarn - hun som er min forlover - fordi hun skal ha bunad!!

Bunad er et flott festplagg, og helt på sin plass i et bryllup, men blir det ikke litt kræsj liksom når hun har bunad som forlover - og jeg som brud har hvit brudekjole :klø: Jeg bare føler litt at disse to plaggene ikke blir veldig vakre ved siden av hverandre, at begge er flotte hver for seg, men at de sammen blir alt for ...mye.... :roll:

Hva tror du @riel?

Ha en strålende 17 mai i morgen da!!! :vinke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Syns godt at forloveren din kan ha bunad jeg. Som du selv sier er det ett flott festplagg og jeg syns ikke man som brud kan tillate seg å legge seg oppi hva forloveren har på seg.

Men dette tror jeg det er ganske delte meninger om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tubbi, Heidi, Veslo og Izaria :klem:

Alt vel her :)

Er også enig at det kan være flott med en bunad ved siden av kjolen, men trodde det var ganske vanlig at bruden kjøper kjole til forloverene :klø:

Ellers har jeg sett meg rundt etter underskjørt til kjolen.

Ender nok opp med dette for det passer til kjolen min i vidden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Jeg har bedt min forlover om å ha bunad i kirken, men det er fordi jeg gifter meg i utlandet og vil se så mange bunader som mulig for å føle meg hjemme :oops: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting til jeg har tenkt på er dette med damping av kjolen.

Den må jo dampes, så den ikke er så krøllete, men det kan jeg strengt tatt ikke gjøre noe med før vi har reist opp til Sunnmøre.

Altså når vi reiser opp rett før bryllupet.

For hvis ikke er det jo sjanse for at den krøller seg til igjen på vegen :oops: og det vil jeg jo ikke :riste:

Så da må jeg få tak i en skredder fra de kanter som kan fikse det.

Jeg kommer til å bestille underskjørtet i neste måned, for denne månen har vi nok av utgifter.

Så når jeg har fått prøvd kjolen med underskjørt, skal jeg få lagt det ut :)

Gleder meg til å prøve den igjen med underskjørt :hoppe:

Da får jeg et bedre inntrykk av hvordan jeg kommer til å se ut på den store dagen :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bedt min forlover om å ha bunad i kirken' date=' men det er fordi jeg gifter meg i utlandet og vil se så mange bunader som mulig for å føle meg hjemme :oops: :ler:[/quote']

Det er jo forstålig. Godt å ha en liten smak av Norge med i bryllupet :)

Min forlover er mitt spanske søskenbarn, så jeg er ikke så sikker på hvilke tradisjoner de har når det gjelder bryllup og antrekk. Men de har ikke folkedrakter på samme måte som oss, så jeg regner med at hun har tenkt å ha på seg kjole. Kan godt være hun har lyst å kjøpe en i Spania også, og da kan jeg jo heller betale for den. For jeg regner med at de har større utvalg, og mye koseligere priser enn her til lands :Nikke:

:hoho: Ja det skulle tatt seg ut :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tji hi - for en hodepynt :ler:

Men trodde virkelig ikke det var vanlig at man spanderte kjole på forlover :klø:

Det er jo selvfølgelig en hyggelig ting å gjøre men hun hadde vel blitt invitert i bryllupet uansett og man spanderer jo ikke klær på "alle" hvis du skjønner hva jeg mener? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tji hi - for en hodepynt :ler:

Men trodde virkelig ikke det var vanlig at man spanderte kjole på forlover :klø:

Det er jo selvfølgelig en hyggelig ting å gjøre men hun hadde vel blitt invitert i bryllupet uansett og man spanderer jo ikke klær på "alle" hvis du skjønner hva jeg mener? :)

Nei, da er det kanskje ikke det :klø: Jeg har fått det for meg pga. en tråd her på KG der det var spørsmål om det, og da svarte de fleste at de betalte for forloverens håroppsetning og kjole, og at det visstnok var vanlig.

Men vi får se hva jeg gjør. Håret skal jeg uansett spandere på henne. Kommende svigerinne har endel frisørveninner, så jeg kommer til å "hyre" en av de til å komme hjem til meg og sette opp mitt og forlovers hår. Sånn penger rett i lomma oppdrag. Det blir lettere for meg også, for det er et stykke til frisørene der oppe. Ikke akkurat storbyen nei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

Nei, da er det kanskje ikke det :klø: Jeg har fått det for meg pga. en tråd her på KG der det var spørsmål om det, og da svarte de fleste at de betalte for forloverens håroppsetning og kjole, og at det visstnok var vanlig.

Men vi får se hva jeg gjør. Håret skal jeg uansett spandere på henne. Kommende svigerinne har endel frisørveninner, så jeg kommer til å "hyre" en av de til å komme hjem til meg og sette opp mitt og forlovers hår. Sånn penger rett i lomma oppdrag. Det blir lettere for meg også, for det er et stykke til frisørene der oppe. Ikke akkurat storbyen nei :ler:

Hmmm :roll:

Jeg skal spandere frisør og sminke, men ikke kjole også... Enda jeg har fått beskjed fra Brudesalongen "min" om at alt jeg ønsker å leie av kjoler til feks søsteren min, mamman min eller forlover osv koster max 800 i leie

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Tror bare det er vanlig å spandere kjole på forloveren hvis det er du som "beordrer" hva hun skal ha på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Teletubbien
Gratulerer med dagen!!!

Hipp Hipp Hurra for 17. mai!

Tasser etter TeddyToria i dag og hiver meg på hennes fargerike hilsner -

HURRA- rop fra meg åsså :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsener jenter!!! Håper dere hadde en fortreffelig 17. mai :Nikke::klem:

Tror jeg skal ha slør allikevel jeg :) Har lyst på et chiffonslør, men jeg er for lita til at det kler meg å ha et langt, så jeg vil ha et med slbulengde som dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Toria og Izaria :)

Når det begynner å rulle inn penger på kontoen min skal jeg bestille :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...