Gå til innhold

Kan noen kristne be for meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så så. La Gud være dommeren om det.

Du vet, mange av oss som er kristne har brukt enorme mengder tid på å studere eldre historie, filosofi og dykket inn i de dypeste eksistensielle spørsmålene som finnes. Vi har hørt alle argumentene, vridd på stenene og kommet ut av det med styrket tro. For all del, du står fri til å tro på akkurat det du vil. Men disse stråmennene du forsøker å sette opp er bare en projeksjon av dine egne illusjoner.

Føl deg helt fri til å tro på hva du vil. Men jeg må bare presisere at panteisme har ingenting med kristendom å gjøre. Sånn siden TS vinklet forespørselen ut fra det kristne narrativet. Alt godt.

Anonymkode: f4063...297

Panteisme.....det kristne narrativet....kan du forklare dette avsnittet med andre ord? ☺

Endret av chi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er allerede i helvete, hva er vitsen med å være naiv og dum? 

Anonymkode: 13016...00e

Dette var dagens, fikk meg en god latter..takk 🤗

Anonymkode: d20f7...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du sier? Er det ikke naivt å være relgiøs? Tro på ting som ikke er virkelig, ting som ikke eksisterer. Folk dauer på grunn av religion, folk blir miserabel på grunn av religion. De er ikke frie, de er jævlig dumme. 

Anonymkode: 13016...00e

Den som er dum er den som tror han vet alt. Du har ingen god grunn for å være så sikker på at Gud ikke eksisterer, bare dumhet og trangsynthet. 

 

Skal be for deg ts 💜 Be også om lyset selv. Be om at Guds lys tenner opp og lyser opp ditt mørke. Sett deg gjerne å skriv en liste med tre ønsker, f eks lys i sjelen, livgnist og mening, og en klarere vei, og mediter på disse tingene kraftfult gjennpm hjertet. Send din hjertenergi og bønn til Gud og brenn lappen for å sende ønskene ut fra det materielle til det energiske og åndelige. Kjære Gud se meg og lys opp min vei for meg og jeg vil følge dit du peker. Amen 

Anonymkode: de91f...b2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ikke redd, for jeg er med deg. Se deg ikke rådvill omkring, for jeg er din Gud! Jeg gjør deg sterk og hjelper deg, ja, holder deg oppe med min frelserhånd. Se, alle som er harme på deg, blir til spott og skam. De som setter seg opp mot deg, går til grunne og blir borte. Dine motstandere finner du ikke om du leter etter dem. De som går til strid mot deg, skal gå helt til grunne. For jeg er Herren din Gud; jeg har grepet din høyre hånd og sier til deg: «Vær ikke redd! Det er jeg som hjelper deg.»
Jes 41, 10-13

 

Dette verset er så sant, og jeg har siden jeg fant Gud virkelig kjent at han holder meg i hånden gjennom alt. Jeg har fått til ting som har vært totalt usannsynlig, som har vært nærmest et mirakel. Jeg har så utrolig mye glede og lykke her i livet, så mange som elsker meg og så mange jeg elsker, og jeg takker Gud hver dag jeg har muligheten til å oppleve all kjærligheten ved å få lov til å leve en dag til på denne jord. 

Anonymkode: 98bda...e2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, chi skrev:

Panteisme.....det kristne narrativet....kan du forklare dette avsnittet med andre ord? ☺

Jeg bare sier at konseptet med panteisme og kristendommen er to helt forskjellige ting. Denne relativistiske/alt er kjærlighet/vi er alle gud/alt er en/new age/toleranse greia er nærmere den luciferianske læren enn kristendommen. 

Anonymkode: f4063...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Hva er det du sier? Er det ikke naivt å være relgiøs? Tro på ting som ikke er virkelig, ting som ikke eksisterer. Folk dauer på grunn av religion, folk blir miserabel på grunn av religion. De er ikke frie, de er jævlig dumme. 

Anonymkode: 13016...00e

Naivt eller ei. Du kan begynne å respektere andres synspunkt. Du har faktisk ikke fasiten på noe som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎07‎.‎2018 den 1.07, AnonymBruker skrev:

Skal be for deg ts 💜 Be også om lyset selv. Be om at Guds lys tenner opp og lyser opp ditt mørke. Sett deg gjerne å skriv en liste med tre ønsker, f eks lys i sjelen, livgnist og mening, og en klarere vei, og mediter på disse tingene kraftfult gjennpm hjertet. Send din hjertenergi og bønn til Gud og brenn lappen for å sende ønskene ut fra det materielle til det energiske og åndelige. Kjære Gud se meg og lys opp min vei for meg og jeg vil følge dit du peker. Amen 

Anonymkode: de91f...b2a

Dette overrumplet meg med tårer og følelse. Jeg vet virkelig ikke hvorfor...

Anonymkode: a7cdf...59e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å be hjelper ingenting, det er overtro. 

Anonymkode: 93885...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å be hjelper ingenting, det er overtro. 

Anonymkode: 93885...530

Og hvordan i huleste skulle du egentlig kunne vite det? Bare fordi du føler det? Rent teknisk sett så kan bønn hjelpe, helt uavhengig av om det åndelige en gang eksisterer. Bare det å vite at noen andre tenker på deg, investerer av sin egen tid og viser "sjelelig" omtanke, kan bety noe for noen.

Dere som kommer inn her, og tilsynelatende har et nesten nevrotisk behov for å ødelegge det som føles meningsfullt for andre, vitner om bitterhet og selvforakt. Vi skal be for deg også.

Anonymkode: f4063...297

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å be hjelper ingenting, det er overtro. 

Anonymkode: 93885...530

Forklar meg da hvilken overtro som slo inn da jeg ble helbredet to ganger? Første gang ble jeg helbredet fra blindhet. Jeg ser i dag og mange mennesker ba for meg. 

Andre gang ble jeg helbredet for nok en alvorlig sykdom.

Hvordan kan du komme her og påstå at å be ikke hjelper? Dette fikk meg til å tro på en levende Gud. DU får tro hva du vil men jeg er overbevist nok. Til og med en av legene begynte tro pga dette, for det skulle vært helt umulig å bli frisk. Takk Gud for at han helbredet meg og viste meg hvilken vei jeg skal gå.

jeg ber for deg, ts ❤️

Anonymkode: 92a8f...603

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Å be hjelper ingenting, det er overtro. 

Anonymkode: 93885...530

Placebo har dog dokumentert effekt. Om en bønn på kg hjelper, så la det nå det. 

Det er ikke snakk om visjon Norge og betaling, heller. 

Anonymkode: a9428...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Placebo har dog dokumentert effekt. Om en bønn på kg hjelper, så la det nå det. 

Det er ikke snakk om visjon Norge og betaling, heller. 

Anonymkode: a9428...bc6

Sant nok. men placebo kan ikke gjøre så et menneske går fra blind til seende. 

Anonymkode: 92a8f...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...