Gå til innhold

er jeg paranoid nå, eller er hun uærlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest making.a.mess
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vell, hun forventer samme ting fra meg, så dette er gjensidig. Hun forventer ofte mer av meg, fikk feks ikke "lov" til å dra på en liten fest engang, selv om hun sier at hun "stoler på meg"

Så til alle dere her inne som er så negative, kanskje droppe alle fordommene og antagelsene ett lite øyeblikk og heller svare på det jeg faktisk spør om på en hyggelig måte. Er det så vanskelig? Jeg forventer ingenting, men når det er mønstre i hennes oppførsel som kan virke misstenksomt, så kan man fort begynne å tenkte negativt.

Men som sagt, er nok bare jeg som må jobbe med meg selv og begynne å stole mer på henne. 

 

Anonymkode: adb74...894

Et sånt fengselsforhold ville hvertfall jeg aldri hatt. Om hun er likedan betyr det bare at dere begge sliter med sjalusiproblematikk. Dette må være utrolig slitsomt å leve i. Føler dere dere ikke som fanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, kjøttkaker skrev:

Folkens - det er vel liiitt forståelig at han tenker slik når hun har vært utro tidligere? Hvorfor er vi mer overbærende når dette går denne veien, men ikke motsatt? Er forståelig at vi tar vårt kjønns parti; men likevel hyklersk. 

Til TS: du stoler ikke på partneren din, og det må være utrolig slitsomt for deg. Uten tillit er ikke et forhold liv laga. Snakk med henne om dette. God kommunikasjon er alfa og omega. 

Han valgte å tilgi. Da kan han ikke diktere at hun skal stå opp kl 8 på morgenen i ferien sin. Man har to valg etter utroskap - tilgi og gå videre eller bryte. Man kan ikke fortsette forholdet og hele tiden mistenke den andre. Hilsen ei med mann som har vært utro. 

Anonymkode: f9b51...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han valgte å tilgi. Da kan han ikke diktere at hun skal stå opp kl 8 på morgenen i ferien sin. Man har to valg etter utroskap - tilgi og gå videre eller bryte. Man kan ikke fortsette forholdet og hele tiden mistenke den andre. Hilsen ei med mann som har vært utro. 

Anonymkode: f9b51...2ae

Så vidt jeg forsto så hadde hun vært utro i et annet tidligere forhold, og da kan man i hvertfall ikke bruke det i mot partneren. Man får feie for sin egen dør og forhold. Alle kan ha gjort noe dumt i tidligere relasjoner. 

Anonymkode: e218b...76e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sykelig paranoid og grusomt anklagende. Fortelle henne at du stusser på at de har sovet 11 timer? Det er da helt normalt på ferie! Dessuten kan du ikke forvente at hun sender deg rapport om at hun har våknet med en gang hun står opp, man går gjerne på badet, ting tar tid med å få igang barna,  og man går å spiser og får summet seg. 

Jeg hadde dumpa deg. At hun har vært utro i tidligere forhold gir deg ingen grunn til å behandle hun på den måten! Du er jo helt gestapo CSI på hun og det er psykt. Du passer ikke til å være i et forhold, du må jobbe noen år med psyken din hos psykolog. 

Hva tror du egentlig? At mens hun er å besøker moren sin så lemper hun ungene hos moren for å gå ut å pule og stikker hjem fra pulemannen kl 10 på morgenen og sender deg melding da? Det er jo moren sin hun er der for å besøke og man driver ikke et sånt spill med familien sin! RO DEG NED. 

Dette forholdet kommer til å ta slutt, og ikke fordi hun er utro eller oppfører seg mistenkelig, men fordi du er psykisk syk og tror at all normal oppførsel er mistenkelig og overvåker og anklager henne helt uten grunn. Hjelp, jeg blir redd når jeg leser om åssen du oppfører deg, redd for hvor psyk du faktisk er! 

Anonymkode: d1d40...ebd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-åringen min sovnet i 22-tiden i går og sov til etter 10 i morges/formiddag. Helt normalt.

Anonymkode: f6978...1a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke stoler på henne, så er det ikke liv laga. Jeg hadde ikke orker den overvåkingen din.

Få deg hjelp eller gjør det slutt.

Barn blir slitne og sover ofte mer på ferie hvor mye skjer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som så mange andre som har svart deg tror også jeg at et forhold uten tillit til hverandre ikke er liv laga så sant dere ikke er sammen alltid, ikke gjør ting alene osv. For meg er det med mistenksomhet og tvil noe jeg forbinder med vonde følelser, det er vondt for den som er mistenksom, og det er vondt for den som mistenkeliggjøres - et forhold skal generelt sett i hovedsak være godt, ikke vondt og slitsomt - og det du beskriver TS er slitsomt. For dere begge vil jeg tro. 

Det er ikke slik at "en gang utro - alltid utro" heller siden du tar det med. 

Jeg foreslår at du gjør ditt ytterste for at de fra din side får en god ferie uten at du gnager på dette og så får dere ta en samtale om evt hjelp til videre forhold når dere er i samme rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

ok, forventet en del negative kommentarer her inne, men det går greit.

Men godt å vite at feilen ligger hos meg og at dette ikke er unormalt i det hele tatt. Er vell ikke alltid man kan stole på magefølelsen antar jeg.

Også vært andre ganger hun virker uærlig, som kanskje er mer tydelig og hun har en tendens til reagere veldig følelsesladet for små ting, så det også skaper litt usikkerhet hos meg dessverre.

Uansett, takker for alle svar.

Anonymkode: adb74...894

Var det du som hadde en annen tråd om damen som var følelsesladd? 

Uansett, jeg tenker og har en sterk tro på at i et godt og fundamentalt sterkt forhold så bærer man ikke på en så sterk usikkerhet. Usikkerhet kan jo også drive den andre parten til å gjøre det man frykter, og det hele vil jo uansett utspille seg i retning av et brudd. 

Jeg bemerker meg at følelsesladd blir trekt en del frem (viss jeg tar med den andre tråden), så kanskje du reagerer instinktivt på at hun er 'ustabil' i følelsesregisteret og dermed er mer troende til å gjøre det du frykter..? For hvem er vel mer impulsiv, oppmerksomhetssøkende og muligens ego sådan enn de som er 'ustabil' følelsesmessig..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger nok et problem hos dere begge her i forholdet, hvor dere ikke stoler på hverandre. Du må gjerne jobbe med deg selv om du sliter med sjalusi og et behov for kontroll, men du må ikke jobbe med det mens du er i et forhold med en som gir deg en så dårlig magefølelse. 

Anonymkode: 77ffa...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...