Gå til innhold

er jeg paranoid nå, eller er hun uærlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort sagt, han en kjæreste jeg tror er litt uærlig med meg innimellom og derfor også litt redd for at hun kanskje kan være utro(vært utro i tidligere forhold)!

Hun er nå i utlandet og besøker moren sin med barna sine. De er 4 og 9 år. Hun sover nå på samme rom som dem(i følge henne) og la seg i går rundt kl 22, sammen med barna(utrolig sent for en 4 åring til å sove etter min mening). Dette var rett etter at vi hadde snakket via messenger.

Siden vi holder en del kontakt, enten via tlf eller messenger, så fikk jeg først god morgen melding kl 10 i dag( kl 9 her) og jeg nevnte for henne at jeg var imponert over at hun hadde vært i senga i ca 11 timer. Spurte også hvorfor hennes barn ikke hadde vekket henne, men da sa hun at de fortsatt sov!? Altså det betyr at hun våknet før sine barn, i følge henne.

For meg høres dette litt merkelig ut, at en 4 åring legger seg kl 22 på kvelden og sover lenger en til 10 morgen etter? Eller er det bare jeg som er helt på bærtur nå? Har en nevø og han var jo alltid oppe kl 6 på morgen i den alderen, selv om han så klart la seg før kl 22.

Dette er en av flere ganger jeg har følt at hun er uærlig med meg, men er jo godt  mulig feilen ligger hos meg og at jeg bare overanalyser ting, Derfor ønsker jeg å høre noen andres meninger.

Mvh

Mann i 30 årene.

Anonymkode: adb74...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deg hadde jeg ikke orket å være sammen med. 

Anonymkode: 93846...d66

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg men hvis min seksåring legger seg 22 så kan han fint sove til 10 og lenger, alt etter hva vi har gjort den dagen.

Hvis du er usikker på forholdet så er kanskje ikke dette liv laga.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du overanalyserer kraftig, og du bør ikke basere antagelsene dine på erfaringene du har med en nevø. 

De er på ferie og da er det ganske vanlig at rutiner endres og skyves på. At en 4 åring sovner kl 22 og sover til 10 ville ikke ha vært unormalt med mine barn og barnebarn.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Du kan ikke overvåke legge- og stå opp- tidspunkt hos noen som er bortreist. Dette vil gjøre dere begge gale.

Anonymkode: ed6c2...555

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres litt slitsom ut... 

Hvis 4-åringen hadde sovet tidligere på dagen, er det ikke rart han ikke var trøtt før 22-tiden. Heller ikke uvanlig å sove lenge. Og uansett, hvordan skal hennes svar her på noen måte kunne indikere utroskap?? 

Anonymkode: f2089...39a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker altfor kontrollerende... 

Anonymkode: df0da...5df

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er paranoid! Og jeg hadde blitt gal hvis det hadde vært meg som hadde vært i et forhold med deg og blitt overanalysert og mistenkeliggjort. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her. At døgnrytmer forskyves på ferie er da helt normalt. En fireåring sover normalt i 12 timer - på ferie blir de gjerne slitne av aktiviteter og inntrykk - ikke noe unormalt i det. Og at mor på aleneferie med to aktive barn sover i 10-11 timer er heller ingenting å lure på. Kanskje ser hun serier eller leser eller... også. Slapp av! 

Anonymkode: 8e6e7...77f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens - det er vel liiitt forståelig at han tenker slik når hun har vært utro tidligere? Hvorfor er vi mer overbærende når dette går denne veien, men ikke motsatt? Er forståelig at vi tar vårt kjønns parti; men likevel hyklersk. 

Til TS: du stoler ikke på partneren din, og det må være utrolig slitsomt for deg. Uten tillit er ikke et forhold liv laga. Snakk med henne om dette. God kommunikasjon er alfa og omega. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kjøttkaker skrev:

Hvorfor er vi mer overbærende når dette går denne veien, men ikke motsatt? Er forståelig at vi tar vårt kjønns parti; men likevel hyklersk. 

 

"Vi"? Jeg ville sagt akkurat det samme om det gikk andre vei. Å overvåke legge- og stå opp-tidspunkt når noen er på ferie er galskap, og vil gjøre ham sprø.

Han har valgt denne dama - om utroskap i tidligere forhold er en dealbreaker, så skulle han valgt annerledes. Han kan ikke overvåke henne pga. dette. Det forhindrer ingenting uansett.

Anonymkode: ed6c2...555

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dame er det du har et forhold til TS. Siden du er usikker på henne? 

Stol på magenfølelsen din du. Dette blir det bare drama av på sikt. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, forventet en del negative kommentarer her inne, men det går greit.

Men godt å vite at feilen ligger hos meg og at dette ikke er unormalt i det hele tatt. Er vell ikke alltid man kan stole på magefølelsen antar jeg.

Også vært andre ganger hun virker uærlig, som kanskje er mer tydelig og hun har en tendens til reagere veldig følelsesladet for små ting, så det også skaper litt usikkerhet hos meg dessverre.

Uansett, takker for alle svar.

Anonymkode: adb74...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må hun rapportere alle bevegelser til deg? Må hun melde deg straks hun våkner? 

Hun kommer til å bli lei av det før eller senere. Håper for hennes del at det blir før. 

Anonymkode: 26331...59f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må hun rapportere alle bevegelser til deg? Må hun melde deg straks hun våkner? 

Hun kommer til å bli lei av det før eller senere. Håper for hennes del at det blir før. 

Anonymkode: 26331...59f

Vell, hun forventer samme ting fra meg, så dette er gjensidig. Hun forventer ofte mer av meg, fikk feks ikke "lov" til å dra på en liten fest engang, selv om hun sier at hun "stoler på meg"

Så til alle dere her inne som er så negative, kanskje droppe alle fordommene og antagelsene ett lite øyeblikk og heller svare på det jeg faktisk spør om på en hyggelig måte. Er det så vanskelig? Jeg forventer ingenting, men når det er mønstre i hennes oppførsel som kan virke misstenksomt, så kan man fort begynne å tenkte negativt.

Men som sagt, er nok bare jeg som må jobbe med meg selv og begynne å stole mer på henne. 

 

Anonymkode: adb74...894

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så til alle dere her inne som er så negative, kanskje droppe alle fordommene og antagelsene ett lite øyeblikk og heller svare på det jeg faktisk spør om på en hyggelig måte. Er det så vanskelig? Jeg forventer ingenting, men når det er mønstre i hennes oppførsel som kan virke misstenksomt, så kan man fort begynne å tenkte negativt.

 

Anonymkode: adb74...894

Fordommer og antakelser? Vi kan kun svare utifra informasjonen du har oppgitt. Du må derfor dele alt du mener er relevant. Vi kan ikke "anta" at det er et mønster i hennes oppførsel som er mistenkelig, vi kan kun svare på scenario du legger frem - og i dette scenariet er du kontrollerende og slitsom. 

Anonymkode: ed6c2...555

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, kjøttkaker skrev:

Folkens - det er vel liiitt forståelig at han tenker slik når hun har vært utro tidligere? Hvorfor er vi mer overbærende når dette går denne veien, men ikke motsatt? Er forståelig at vi tar vårt kjønns parti; men likevel hyklersk. 

Til TS: du stoler ikke på partneren din, og det må være utrolig slitsomt for deg. Uten tillit er ikke et forhold liv laga. Snakk med henne om dette. God kommunikasjon er alfa og omega. 

Hun har ikke vært utro mot han før. Det er i tidligere forhold. Samme om det er mann eller kvinne, så må man stole på hverandre i ett forhold. Og i hvert fall ikke tro at den andre er utro, fordi barna sover lenge.

På ferie, har alltid mine sovet lenge. Mitt barn legger seg 22 nå i ferien, i dag vekte jeg barnet 10.45. 

Anonymkode: 977b3...5c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forhold bør være basert på at man er et team, der det ikke er nødvendig å overvåke hverandre. Følelsene mine ville kjølnet veldig kjapt om partneren min ikke hadde stolt på meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kan sove kl. 23 og våkne opp kl.12 nå i ferie. Og Da sover jeg sammen med henne. Det er helt normalt

Anonymkode: 3d285...67b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort sagt, han en kjæreste jeg tror er litt uærlig med meg innimellom og derfor også litt redd for at hun kanskje kan være utro(vært utro i tidligere forhold)!

Hun er nå i utlandet og besøker moren sin med barna sine. De er 4 og 9 år. Hun sover nå på samme rom som dem(i følge henne) og la seg i går rundt kl 22, sammen med barna(utrolig sent for en 4 åring til å sove etter min mening). Dette var rett etter at vi hadde snakket via messenger.

Siden vi holder en del kontakt, enten via tlf eller messenger, så fikk jeg først god morgen melding kl 10 i dag( kl 9 her) og jeg nevnte for henne at jeg var imponert over at hun hadde vært i senga i ca 11 timer. Spurte også hvorfor hennes barn ikke hadde vekket henne, men da sa hun at de fortsatt sov!? Altså det betyr at hun våknet før sine barn, i følge henne.

For meg høres dette litt merkelig ut, at en 4 åring legger seg kl 22 på kvelden og sover lenger en til 10 morgen etter? Eller er det bare jeg som er helt på bærtur nå? Har en nevø og han var jo alltid oppe kl 6 på morgen i den alderen, selv om han så klart la seg før kl 22.

Dette er en av flere ganger jeg har følt at hun er uærlig med meg, men er jo godt  mulig feilen ligger hos meg og at jeg bare overanalyser ting, Derfor ønsker jeg å høre noen andres meninger.

Mvh

Mann i 30 årene.

Anonymkode: adb74...894

Paranoid så det holder...  

Beklager, men du trenger hjelp. 

Hva gjør du om hun snakker med andre menn og kanskje har øyekontakt med en i et minutt? - 1000 år i fengsel da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...