Gå til innhold

Noen som røyker her ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke en tråd for å rakke ned på folk som røyker. 

Men jeg lurer oppriktig på om dere tenker over at sjansene for å få lungekreft, KOLS og andre sykdommer med de konsekvenser det får for dere selv og familien ?

eller tenker dere ikke aå mye på det ?  

Anonymkode: 6fe42...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en tråd for å rakke ned på folk som røyker. 

Men jeg lurer oppriktig på om dere tenker over at sjansene for å få lungekreft, KOLS og andre sykdommer med de konsekvenser det får for dere selv og familien ?

eller tenker dere ikke aå mye på det ?  

Anonymkode: 6fe42...466

De tenker ikke...

Anonymkode: bada3...6e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig tenker de på det, jeg gjorde iallefall det både da jeg røyket og da jeg snuset.

Spørsmålet ditt vitner om at du ikke vet hvordan en avhengighet fungerer. Det blir det samme og spørre overvektige om de tenker på alle sykdommene de kan få og hvordan deres spisemønster går utover familien deres. Eller en heroinist om han tenker på hvordan familien hans må ha det. 

Nikotin er den sterkeste nervegiften vi har, selvsagt er det vanskelig å slutte med, uansett hvor mye du tenker på familien din.

Endret av Inwe
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Inwe skrev:

Selvfølgelig tenker de på det, jeg gjorde iallefall det både da jeg røyket og da jeg snuset.

Spørsmålet ditt vitner om at du ikke vet hvordan en avhengighet fungerer. Det blir det samme og spørre overvektige om de tenker på alle sykdommene de kan få og hvordan deres spisemønster går utover familien deres. Eller en heroinist om han tenker på hvordan familien hans må ha det. 

Nikotin er den sterkeste nervegiften vi har, selvsagt er det vanskelig å slutte med, uansett hvor mye du tenker på familien din.

Jeg vet nøyaktig hvordan avhengig fungerer så du trenger ikke tilegne meg dårligere egenskaper i form av sin egen synsing. 

Det jeg var ute etter er om folk tenker igjennom følgene det kan ha, eller om de tenker at disse sykdommene rammer “alle andre” 

Anonymkode: 6fe42...466

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg visste om risikoen for alvorlige sykdommer pga røyking, var ikke det nok til at jeg lot det være. Behovet for å tilfredsstille avhengigheten her og nå var viktigere enn en eventuell framtidig sykdom.

Det ble alvorlig sykdom som gjorde at jeg sluttet, men ikke en sykdom som har med røyking å gjøre. Jeg sluttet fordi røyking ville redusere virkningen av behandlingen for den alvorlige sykdommen.

Anonymkode: 5070a...a72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle helsefarene var en av grunnene til at jeg sluttet å røyke for 8 år siden. Det, og at man sparer så sinnsykt mye penger på å la være og røyke! Det var drivkraften som gjorde at jeg omsider klarte å slutte etter 24 år som røyker. HERLIG!

Jeg fikk hjelp av fastlegen til å slutte. Han skrev ut resept på Champix til meg, og det gjorde at jeg mistet røyksuget. Da var det lett som en plett å slutte helt. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en tråd for å rakke ned på folk som røyker. 

Men jeg lurer oppriktig på om dere tenker over at sjansene for å få lungekreft, KOLS og andre sykdommer med de konsekvenser det får for dere selv og familien ?

eller tenker dere ikke aå mye på det ?  

Anonymkode: 6fe42...466

Du vet at det ikke finnes en behagelig måte å bli gammel og dø på? :) At du skal tæres på og ødelegges av noe samme hvordan du lever? :)

Anonymkode: 4c872...16e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tenker ikke på konsekvensene i det hele tatt. Kjenner en dame på rundt 87 år (litt usikker på nøyaktig alder). Hun fikk kols for en god stund siden, men fortsatte å røyke, hun sluttet først å røyke da kolsen ble så alvorlig at hun rett og slett ikke fikk det til lenger. Hun fikk lungekreft for noen måneder siden og reagerte svært negativt på dette. Hun synes veldig synd på seg selv og ser på dette som veldig urettferdig. Hun har mye angst pga dette. Denne dama er i tillegg en drittkjerring (pardon my french) som tror at verden kun dreier seg om henne, og er det mest respektløse mennesket jeg har møtt. Hun er rett og slett et skikkelig dårlig menneske. Så hun synes jeg ikke synd på en plass. 

Anonymkode: b3051...f18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen tenker ikke på konsekvensene i det hele tatt. Kjenner en dame på rundt 87 år (litt usikker på nøyaktig alder). Hun fikk kols for en god stund siden, men fortsatte å røyke, hun sluttet først å røyke da kolsen ble så alvorlig at hun rett og slett ikke fikk det til lenger. Hun fikk lungekreft for noen måneder siden og reagerte svært negativt på dette. Hun synes veldig synd på seg selv og ser på dette som veldig urettferdig. Hun har mye angst pga dette. Denne dama er i tillegg en drittkjerring (pardon my french) som tror at verden kun dreier seg om henne, og er det mest respektløse mennesket jeg har møtt. Hun er rett og slett et skikkelig dårlig menneske. Så hun synes jeg ikke synd på en plass. 

Anonymkode: b3051...f18

Hvordan tror du at du skal dø egentlig? På en rosa sky sky av frukt og grønt? 

Anonymkode: 4c872...16e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

T  Hvordan tror du at du skal dø egentlig? På en rosa sky sky av frukt og grønt? 

Anonymkode: 4c872...16e

Nei, men det er tydeligvis det hun forventer. Jeg mener at det er tullete av henne å bli overrasket over dette. Får man kols/lungekreft så er det selvforskyldt. 

Anonymkode: b3051...f18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de aller flest som røyker er fullstendig klar over hvor helseskadelig det er. 

Anonymkode: bcf81...8d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var grunnet helserisikoene for meg og familien at jeg sluttet å røyke 8 år siden. Men når det er sagt, så var det jo år før det der barnas største ønske var en røykfri mamma. Helt forferdelig å tenke på nå at jeg ikke klarte å finne motivasjon til å slutte tidligere. 

Anonymkode: 30ed9...e61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en tråd for å rakke ned på folk som røyker. 

Men jeg lurer oppriktig på om dere tenker over at sjansene for å få lungekreft, KOLS og andre sykdommer med de konsekvenser det får for dere selv og familien ?

eller tenker dere ikke aå mye på det ?  

Anonymkode: 6fe42...466

Jeg visste ikke at det finnes røykere i 2018. Jøss. 

Anonymkode: 3e44f...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig klar over konsekvensene ved røyking, ja, men jeg bryr meg ærlig talt ikke. Hvis jeg dør av kols eller lungekreft så er det mitt problem, ingen andres.

Anonymkode: d393a...6d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg visste ikke at det finnes røykere i 2018. Jøss. 

Anonymkode: 3e44f...acb

Så du tror butikkene har røykpakkene i hylla for moro skyld, og lar dem stå der og samle støv i årevis? Selvfølgelig er det folk som røyker ennå. Men det er færre og færre som gjør det, det er sant. Leste nylig at av nordmenn er det nå bare ca 11% som røyker daglig. Det var en del som er "bare" festrøykere, men dagligrøykerne er nå blitt såpass få.

https://www.ssb.no/royk

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en tråd for å rakke ned på folk som røyker. Anonymkode: 6fe42...466

Å neivel? Negativt fokus på "usunne grupperinger" som gjør noe som "de sunne" ikke gjør, er nettopp det. Det trengs ikke. Folk vet godt hva de gjør og frie menneske skal få gjøre som de vil eller må uten at noen skal henge over dem og påpeke farene ved alt de gjør. 

Anonymkode: f0275...2e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De tenker ikke...

Anonymkode: bada3...6e5

Det der er feil. 

Jeg er 37 år gammel og klarte å slutte å røyke da jeg var 32. Jeg begynte da jeg var 12.

Jeg forsøkte å slutte i flere år jeg men uten hell. 

Jeg prøvde flere metoder men falt tilbake hver gang, jeg leste bøker om temaet, hypnose, meditasjon osv. 

Jeg kom dit hvor jeg skammet meg over røykingen og følte meg teit hver gang jeg røykte. Tenkte over kreft, røykebein osv ukentlig, ofte daglig. 

Til tross for alt dette så klarte jeg ikke å slutte, fordi det er virkelig hardt. 

Men så ble jeg gravid og følte at jeg måtte slutte. Selv etter barnet ble født så har jeg ikke begynt igjen, jeg vil ikke være en røykende mamma. 

Jeg får enda sug men jeg vet at det skal bare et trekk til for å bli hekta igjen så derfor holder jeg meg borte. 

Hadde ikke jeg blitt gravid så tipper jeg at jeg enda hadde vært en røyker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en tråd for å rakke ned på folk som røyker. 

Men jeg lurer oppriktig på om dere tenker over at sjansene for å få lungekreft, KOLS og andre sykdommer med de konsekvenser det får for dere selv og familien ?

eller tenker dere ikke aå mye på det ?  

Anonymkode: 6fe42...466

Hvis tråden ikke er ment som å rakke ned på røykere, hva er den da ment som?

Hilsen ikke røyker. 

Anonymkode: f6be1...2fb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Nei, men det er tydeligvis det hun forventer. Jeg mener at det er tullete av henne å bli overrasket over dette. Får man kols/lungekreft så er det selvforskyldt. 

Anonymkode: b3051...f18

Dette stemmer ikke, jeg vet om folk som har fått både kols og lungekreft uten å ha tatt i en røyk. 

Men ja, det øker risikoen drastisk. 

Anonymkode: e3f0f...90f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg visste ikke at det finnes røykere i 2018. Jøss. 

Anonymkode: 3e44f...acb

Da er du ikke mye ute blant folk 😂

Anonymkode: bb196...fd7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...