Gå til innhold

Han klarer ikke å øvelseskjøre med meg og jeg tviler nå på forholdet vårt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytt tilbake og ta lappen der du har familie som kan hjelpe deg, og se hvordan det går etterhvert som barnet kommer og du blir mer selvstending. Kanskje han innser at han også må endre på sine ting mens du vokser på å være mer selvstendig uten han?

Anonymkode: facb5...701

Fordi denne situasjonen kun er mannen sin "feil".... eller kan det tenkes at ts ikke er så enkel å kjøre med? Å revurdere et forhold pga. dette er helt sprøtt....!!!

Anonymkode: 5bb52...abc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dette er en test for forholdet bør jeg kutte kontakt med min far nå. Faren min er verdens roligste mann, men når vi skulle øvelseskjøre funket det dårlig gitt. Mamma var hakket bedre, men fortsatt ikke optimal. Har hørt om flere som måtte ta hele lappen på kjøreskolen da de ikke kunne kjøre med foreldre (kun krangel), de har da fortsatt kontakt med sine foreldre i dag.

Veldig glad både jeg og samboeren hadde lappen før vi møttes, vi hadde vært en katastrofe i en slik setting. Vi kan finne på å rette på den andre når vi kjører nå nemlig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ligge noe mer bak enn bare dette? Samboeren min og jeg krangler så busta fyker hvis han f.eks. skal prøve å forklare meg matte (skal ta opp igjen noen fag). Jeg blir nervøs og stresset for at han skal bli oppgitt, og da klarer jeg ingenting. Som igjen fører til at han blir oppgitt og irritert, også har du det gående. Konklusjonen ble at jeg finner noen andre til å hjelpe meg. Ikke verre enn det! Trenger jo ikke lage problemer ut av alt. 

Anonymkode: 52133...211

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Jeg blir fly forbanna av bare å skrive dette. Han klikker for hver minste lille ting jeg gjør feil når jeg øvelseskjører med han, noe som gir meg panikk og alt går til faensland. Har sagt flere ganger at «klarer vi ikke å øvelseskjøre sammen, hva slags fremtid står vi ovenfor da?» ... Han blir frustrert og jeg er så lei nå. Jeg mener at det er en selvfølge at han bør ta seg sammen litt. Alle gjør feil! 

Jeg har begynt å tvile på forholdet vårt... Vi venter barn sammen og jeg er helt fra meg... Jeg har ingen andre å øvelseskjøre med, da jeg flyttet hit til han langt vekke fra min egen familie. 

Noen som har hvert borti det samme og funnet en løsning?

jeg mener virkelig at han bør ta seg sammen. Jeg vet jeg kan dra til kjøreskole. Men hvorfor betale svindyrt og mange timer når han bare kan ta seg sammen litt?

Anonymkode: 00d6d...c4b

Fordi dere ikke fikser øvelseskjøring.

Jeg tror dere kan klare ett liv sammen, men da må du roe deg ned ett par hakk og ikke presse han til å gjøre det han ikke fikser. Øvelseskjøring er en temmelig skummel oppæringssitusjon der læreren sitter uten kontroll på ratt og brems. Alt mulig annet er ikke så nervøst. Dere kan takle ett liv sammen.

Du må bruke andre kjørelærere, venner, foreldre eller proffer.

Endret av I Grosny
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, men det er jo bare øvelseskjøre dere kræsjer. Ikke øvelseskjøre med han. Finn noen andre som passer bedre for å øvelseskjøre med evt betale for timer hos kjøreskole. 

Anonymkode: d828b...5e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Støvkost skrev:

Pussig hvor mange som tenker på det å øvelseskjøre som en egen sfære uten relevans for forholdet som helhet. Jeg kunne ikke vært sammen med noen som ikke evnet å vise kjærlighet i en sånn situasjon, langt mindre med noen som faktisk ble aggressiv. Jeg har vanskelig å se for meg at en slik person er veldig trygg og behagelig å være med i alle andre situasjoner som måtte oppstå i forholdet.

Når reptilhjernen tar over styringa av følelser og reaksjoner så er det særdeles vanskelig å dra frem kjærligheten og skjerpe seg. Dette er veldig vanlig når man øvelseskjører med noen, og hvis man krever at alle skal ha evnen til å være rolig i en så usikker situasjon har man for høye krav til folk.

Jeg tror at hvis dere skal øvelseskjøre sammen så bør du ta mange timer på kjøreskole først. Alle manuelle bevegelser bør bli automatisk for deg, du bør lære deg regler og de mest kjente skiltene, før du kjører med samboeren din. Du burde egentlig bare bruke han for mengdetrening. Du burde være i stand til å kjøre alene, og han bare sitter der fordi det er lovpålagt. Da kan det være at det går bedre. Husk at han lærer deg alle sine uvaner når du kjører med han, så du bør uansett lære av en kjøreskolelærer.

 

Anonymkode: 38f5d...8ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Støvkost skrev:

Pussig hvor mange som tenker på det å øvelseskjøre som en egen sfære uten relevans for forholdet som helhet. Jeg kunne ikke vært sammen med noen som ikke evnet å vise kjærlighet i en sånn situasjon, langt mindre med noen som faktisk ble aggressiv. Jeg har vanskelig å se for meg at en slik person er veldig trygg og behagelig å være med i alle andre situasjoner som måtte oppstå i forholdet.

Hva med oss som øvelseskjørte med foreldre og det krasjet? Er ikke foreldrene mine kjærlige eller trygge fordi jeg og pappa holdt på å bli påkjørt av en trailer der jeg kenguruhoppet ut av krysset på rødt lys (litt for opptatt av å skulle klare å starte bilen til å se at det ikke var grønt lenger)?

Det handler ikke om å ikke kunne vise kjærlighet, det handler ofte om frykt. Du har sett de som har kjeftet ned barna sine fordi de gikk seg bort? De var redde fordi barnet ikke kom tilbake, redsel blir ofte til sinne i øyeblikket. Det betyr da ikke at de ikke evner å vise kjærlighet eller er utrygge som foreldre. Hvordan reagerer du selv når du blir redd? Jeg har reagert med sinne, hylgråti, ledd så jeg faller om osv. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å øvekjøre eksen min, men det virker nesten som hun ikke vil lære seg noe. Alltid er det over fartsgrensen, ofte gjør hun farlige valg som å kjøre inn uten å se seg og hun viser heller ikke at hun bruker speil.  Hun har bra sidesyn, sa hun hver gang.

Jeg har ingen sjanse til å stoppe bilen hvis hun plutselig kræsjer min bil. Jeg ville mye heller at hun skal gå på kjøreskole - og nå har hun gått der i 3-4 år uten å ha tatt lappen. Noen er dessverre ikke skapt til å kjøre en bil.

Anonymkode: 85f4b...1a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/15/2018 at 11:57 AM, AnonymBruker said:

Det blir jo stort sett alltid et faens drama når man skal øvelseskjøre med familiemedlemmer. Jeg og min mor holdt på å begynne å sloss en gang, det var helt vilt. Jeg anbefaler at du tar timer med en kjørelærer. 

Anonymkode: 6b035...135

Haha jeg og. En gang forsøkte vi med pappa foran og mamma i baksetet men tok jo helt av. Jeg ble så potte sur at jeg stoppet midt på veien og gikk ut av bilen før jeg satt meg i baksete. Var vel 15 år. Ikke akkurat trygt eller ideelt men jeg taklet det bare ikke med mamma.

Anonymkode: 96e5e...64e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
På 14.7.2018 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Jeg blir fly forbanna av bare å skrive dette. Han klikker for hver minste lille ting jeg gjør feil når jeg øvelseskjører med han, noe som gir meg panikk og alt går til faensland. Har sagt flere ganger at «klarer vi ikke å øvelseskjøre sammen, hva slags fremtid står vi ovenfor da?» ... Han blir frustrert og jeg er så lei nå. Jeg mener at det er en selvfølge at han bør ta seg sammen litt. Alle gjør feil! 

Jeg har begynt å tvile på forholdet vårt... Vi venter barn sammen og jeg er helt fra meg... Jeg har ingen andre å øvelseskjøre med, da jeg flyttet hit til han langt vekke fra min egen familie. 

Noen som har hvert borti det samme og funnet en løsning?

jeg mener virkelig at han bør ta seg sammen. Jeg vet jeg kan dra til kjøreskole. Men hvorfor betale svindyrt og mange timer når han bare kan ta seg sammen litt?

Anonymkode: 00d6d...c4b

Vil betegne meg selv som en over snittet god sjåfør, årsaken til det er jo fordi jeg har mer enn ti år bak meg som yrkessjåfør hvor jeg har kjørt skadefritt tross langt over 100.000 km pr år, en fullkommen sjåfør som kjører feilfritt er jeg dog ikke - og det trenger ingen å være heller for å evne å kjøre veldig bra.

Det startet ikke slik for egen del, det startet selvfølgelig som for alle andre med masse usikkerhet og at jeg feilet og feilet... Og slik er det for ALLE, selv de beste sjåfører startet med å feile... Det er helt naturlig å feile, det er jo det man skal og det er det som etter hvert gjør enn til en bedre sjåfør.

Det har aldri vært enkelt å kjøre, snarere heller vil jeg betegne det som ganske så krevende - og det samme vet jeg at veldig mange yrkessjåfører også ville sagt (jeg omgås dem daglig og vi snakker om kjøring - nær sagt samtlige av oss var vi skremt og litt redd i starten og det er ikke en svakhet å innrømme). Tro meg når jeg sier at når jeg var fersk sjåfør så fikk jeg ikke til alt med en gang, selv ikke nå får jeg til det tross alle mine år bak rattet - og ja, jeg har fortsatt mye å lære (f.eks. når vi kurses i diverse) eller når jeg skal måtte bli kjent med en ny bil (da kan jeg bomme på giret og miste motorkraft etc. - for ikke lenge siden feil-girte jeg og trimmet tannhjulene i egen bil)... Og nettopp derfor sier jeg ikke noe negativt ladet eller sint når andre gjør sine feil heller, og de fleste av dem gjør mange flere feil enn meg i og med at jeg tross alt lever av å kjøre bil.

Synes din kjære viser deg liten forståelse og mangler totalt tålmodighet med deg, sannheten er veldig ofte at slike "verdensmestre" (i egne øyne i alle fall) som hevder de kjører feilfritt selv, ofte er farligere i trafikken enn dem som føler mer på frykten det er å kjøre samt synes det er krevende. Mange yrkessjåfører mener som meg, at den dagen vi ikke lenger føler den frykten og synes det er krevende å kjøre, den dagen kan vi parkere bilen fordi den dagen er vi farligere både for andre og oss selv i trafikken.

Synes ikke han burde rakke ned på det du gjør feil, men heller rose deg for det du gjør bra og gi deg råd på et konstruktivt vis - det er ikke du som er en dårlig elev, det er han som er elendig til å lære fra seg og han synes kanskje ikke at det er krevende å kjøre lenger (da overvurderer han egne evner tro du meg, og han har glemt totalt at også han måtte lære å kjøre en gang). Sett flere slike, og ofte kritiserer de helt feil ting...

Minner til sist om at statistikken viser tydelig at "verdensmestre" i trafikken er dem som dør oftest i trafikken, de er farlige fordi de overvurderer egne evner og da tar de også større risiko... Det er faktisk slik at det er yngre menn som er overrepresentert hva gjelder å dø i trafikken, ingen føler at de er bedre sjåfører enn dem og derfor kjører de oftere også som villmenn. Har personlig hatt mang en diskusjon med slike, som skryter av egne kjøreferdigheter tross de nylig har fått lappen mens jeg har kjørt yrkesaktivt i mangfoldige år og enda lenger kjørt privat. De vet ofte best, selv om det er tydelig at dem kjører dårlig - ingen hever seg mer over andre enn slike...

Men igjen, det er ikke du som er en dårlig elev, det er han som har totalt feilaktige forventninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart det er mange alenemødre og barn med skilte foreldre når noe så lite som dette er god nok grunn til at folk vil gå fra hverandre i dag :sprettoy:

Anonymkode: b64da...c1a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 14.23, AnonymBruker skrev:

Ikke rart mannfolk hyler og skriker når de må sitte på med kvinnfolk under øvelseskjøring. Kvinnfolk som er tidlig i opplæringen for bilkjøring er ekstra nervøse og nevrotiske enn menn er på samme stadiet. Og gjør hårreisende manøvre med bilen. Dette har flere kjørelærere fortalt meg.

Sier ikke dette for å nedsnakke kvinnfolk. Når de først har fått lappen er de gode om ikke bedre sjåfører enn menn. 

Anonymkode: 74f0a...0de

Kjenner meg igjen i dette 🤣🤣🤣

Anonymkode: 98aba...b1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som kan være vanskelig når ett par øvelseskjører er sjefsposisjonen. Hun som er elev er vant til å være sjef, og fikser ikke å adlyde ordre på brøkdelen av ett sekund. Hvis en elev ikke hurtig klarer å adlyde sin lærer i en hektisk trafikksituasjon så blir det farlig. Dette hierarkiet er helt naturlig når man tar time hos proff kjørelærer, og helt unaturlig når man tar time hos sin underordnede samboer, som i slik situasjon forlanger og forventer total umiddelbar underkastelse.

Så hvorfor tvile på forholdet? Er det hierarkiet og maktfordeling som er på bærtur? Ubalanse?

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde å øvelseskjøre med faren min, noe jeg trodde ville gå greit da han har jobbet mesteparten av livet med kjøring så jeg så for meg at han var avslappet (han er vanligvis en laidback fyr) og kunne forklare ting greit... men neida. Har aldri opplevd så mye skriking som da han satt på med meg og det var mens jeg kjørte rolig på en landevei. Jeg ble så stresset at jeg begynte å gråte slik at han måtte kjøre hjem og jeg trodde jeg var en elendig sjåfør men da jeg begynte på kjøreskole så viste det seg at jeg faktisk var ganske flink.

Har hatt førerkortet i over fem år nå (jeg tok den litt sent) men pappa skriker fortsatt når han sitter på.

Syntes det blir en litt enkel løsning å dumpe faren til ditt fremtidige barn bare fordi han er sånn under øvelseskjøring (jeg vet ikke hvordan han er ellers), tenk om jeg skulle kuttet kontakten med faren min pga. dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...